Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2011, 10:07
33
33 is offline
Hoi allemaal,

Ik ga naar 5 VWO met het profiel EM, wis B en als extra vak (dus in het geheel vrije deel) heb ik natuurkunde. Ik weet alleen niet of ik daarmee door wil gaan, ik vond het nogal saai dit jaar, ik ben niet echt bang dat ik het niet haal ofzo.

Weet iemand welke studies ik niet meer zou kunnen doen en
weet iemand of de certificaten van het James Boswell Instituut wel
voor alle universiteiten gelden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2011, 22:49
twijfel
twijfel is offline
Hoi 33,

Uhm, heb er niet heel veel verstand van.
Voor veel studies waarvoor je natuurkunde en wiskunde B nodig hebt, heb je dit nodig in combinatie met het profiel NG of NT nodig.
Maar ik zou als ik jou was, deze vraag stellen aan je mentor of de decaan. Je kan ook een boekje vragen over opleidingen en de daarbij behorende profieleisen.
Mijn advies: praat met je mentor en/of je decaan.

!!! Het bovenstaande is slechts hoe IK denk dat het zit.!!! Vraag dus verder aan mensen die er werkelijk verstand van hebben. Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 10:36
33
33 is offline
Bedankt twijfel,

Is er iemand die natuurkunde heeft gehad en mij kan
vertellen hoe het in vwo 5 is ten opzichte van vwo 4?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 21:34
Diamera
Diamera is offline
Hm nou het wordt wel interessanter hoor, maar daarmee ook moeilijker. Vwo 4 was vooral licht/lenzen, beweging/kracht en nog wat elektriciteit enzo toch? In vwo 5 bouwen ze door op beweging en krachten met hoofdstukken als energie en arbeid, op elektriciteit met magnetisme en inductie en wij kregen ook nog een hoofdstuk geluid.

Je moet zorgen dat je voorkennis in orde is, want je moet het goed snappen en met de stof overweg kunnen. Dat betekent veel oefenen, altijd je opdrachten maken (echt altijd, een achterstand heb je zó), en het dus goed bijhouden. Dan komt het in orde, want als je het eenmaal snapt is je proefwerk eigenlijk gewoon oefening maar dan voor een cijfer. Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:50
Geel
Geel is offline
Het ligt er natuurlijk ook aan welke methode jouw school gebruikt. Wij hebben Pulsar en de overstap van 4 naar 5 VWO is niet echt zwaar qua moeilijkheid. Je krijgt gewoon wat nieuwe onderwerpen bij en op de onderwerpen die in de vierde al zijn behandeld wordt dieper op ingegaan.

Om op je andere vraag te reageren; volgens mij heb je Natuurkunde nodig om Natuurkunde (en daaraan gerelateerde studies) te kunnen studeren. Verder heb je Natuurkunde ook nodig om Geneeskunde te studeren, maar voor Geneeskunde heb je naast Natuurkunde ook nog Biologie en Scheikunde nodig.

Zoals twijfel zegt is het heel handig om met je decaan te praten. Bij ons op school krijgt iedereen een kans om in de vierde uitgebreid met de decaan te kunnen praten. Heb jij die kans niet gehad op jouw school? Hoe dan ook, je kunt vast bij de decaan binnenstappen om een afspraak te maken. De decaan kan samen met jou alle mogelijkheden en opties doorlopen en als het goed is krijg je dan ook een boekje mee met alle studies en de vakken die je op de middelbare gehad moet hebben om die studies te mogen doen.
Reageren

Regels voor berichten