![]() |
|
Ik heb een keer een 10-daagse kuur gehad en ik kreeg op de achtste dag hetzelfde als jij. Dit is heel normaal, dat je dat niet meteen krijgt (volgens mijn huisarts was dat juist meestal een beetje aan het einde van de kuur). Is dus een allergische reactie. Als ik jou was: even opschrijven wat voor antibiotica het precies is of (nog beter) even het doosje bewaren, zodat je altijd nog kan zien wat erin zat enzo. Ook even doorgeven aan je huisarts en apotheek, zodat ze je dit niet nog een keer geven. Zou ik wel ff doen, is wel zo belangrijk! Overigens ben je nu niet allergisch voor alle soorten antibiotica en penicilline, dat je dat eventjes weet. Maar alleen voor één van de bestandsdelen (of allebei) die in de penicilline zaten die je gebruikte. Misschien nog wel voor meer, maar dat hoeft niet. En nog iets: er zijn heel veel mensen allergisch voor een penicilline, dus dat is best wel normaal.
Ohja en tegen de jeuk kan je eventueel prrrrikweg gebruiken (van vsm). Bij mij werkte dat best wel goed, maar niet zo heel lang. En nog iets: toen ik de dokter belde en ik vertelde wat ik had wist ze al wat het was, dus misschien hoef je er niet eens heen. Sterkte ermee, ik weet dat 't heel vervelend is (en het ziet er nog dom uit ook).
Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 23:01. |
![]() |
|
![]() |
Heey. toen ik keelontsteking had kreeg ik ook peniciline en toen had ik ook allemaal rode vlekjes op mijn armen en benen enzo. Maar dat kwam omdat ik de ziekte van pfeiffer had (bleek achteraf). Maar misschien kan je er gewoon niet zo goed tegen? Ik ben er echt doodziek van geworden iig.
xxxxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
thnx |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb ook al 2 weken last van keelpijn en opgezette klieren en hoofdpijn... misselijk en dr kwam nog oorpijn bij nu ...
vandaar dat ze metteen aan pfeiffer dacht, en mijn uitslag leek op penicilline-pfeiffer uitslag en niet op penicilline-allergie uitslag ofzo, had ze het over... vin het maar ka uu tee |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de volgende stap is misschien wel een acute systemische reactie. Niet veel mensen zullen dit krijgen, maar het is een mogelijkheid. Deze reactie is erg gevaarlijk. Mogelijke verschijnselen zijn: galbulten, benauwdheid en anafylactische shocken. Ik kan hier nu niet verder op in gaan, maar als je meer wilt weten kun je altijd even dit artikel over penicilline allergie bekijken: Laatst gewijzigd op 30-08-2011 om 17:53. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Antibiotica vaak ten onrechte voorgeschreven. ekki | 51 | 13-09-2006 22:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #14! Daantje_0705 | 500 | 04-04-2006 16:02 | |