Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2011, 04:15
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dit bericht is namens mijn vriendin (en haar moeder) die afgelopen week terugkwamen van Barcelona.
Op het moment dat de koffers van de band afrolden, hebben ze deze meteen gepakt. Toen zagen ze dat de sjorbanden (hoe schrijf je dat?) niet meer om beider koffers zaten. Ze hadden direct gekeken of er spullen misten uit hun koffer, maar op het eerste gezicht bleek dit niet zo te zijn.

Toen ze de koffer de dag erna hadden uitgepakt, bleek de bagage eronder overhoop te zijn gehaald, de inhoud had een andere indeling en enkele voorwerpen misten. Onder andere een teddybeer en een ketting van mijn vriendin als ook allerlei parfums en cosmetica bleken niet meer in de koffer te zitten.

Nu zegt ze dat die cosmetica hen verder weinig uitmaakt, maar dat de beer en ketting toch emotionele waarde hadden voor haar.

Ik vraag me bij deze af: afgezien van de gevonden voorwerpen bellen, wat zouden ze nog meer kunnen doen? Er zijn namelijk al wel twee dagen verstreken sinds terugkomst. Is het mogelijk om een klacht in te dienen bij Schiphol dat (misschien) de bagagemedewerkers onzorgvuldig met de bagage om zijn gesprongen?
En zou de fout eerder bij Schiphol kunnen liggen, of zou het net zo goed het vliegveld van Barcelona kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Laatst gewijzigd op 01-09-2011 om 10:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2011, 01:08
Verwijderd
Dit is diefstal. Aangifte doen via de website van de politie.

Kan gebeurd zijn in Barca, maar ook op Schiphol. Het in- en uitladen van het vliegtuig gebeurd niet machinaal, dus een koffer is zo opengemaakt door één of andere slome 'bagage-in-het-vliegtuig-smijt-knul.

Wel super lullig, waarschijnlijk komen die spullen nooit meer boven water want kom er maar eens achter wie de koffer heeft opengemaakt. Je hebt natuurlijk de roosters van het personeel dat zich met de bagage bemoeid, maar dan heb je waarschijnlijk minstens 20 verdachten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Dit is diefstal. Aangifte doen via de website van de politie.

Kan gebeurd zijn in Barca, maar ook op Schiphol. Het in- en uitladen van het vliegtuig gebeurd niet machinaal, dus een koffer is zo opengemaakt door één of andere slome 'bagage-in-het-vliegtuig-smijt-knul.

Wel super lullig, waarschijnlijk komen die spullen nooit meer boven water want kom er maar eens achter wie de koffer heeft opengemaakt. Je hebt natuurlijk de roosters van het personeel dat zich met de bagage bemoeid, maar dan heb je waarschijnlijk minstens 20 verdachten.
Idd, maar toch aangifte doen, want soms wordt er wel iets mee gedaan intern (als blijkt dat er regelmatig aangifte wordt gedaan wanneer X dienst heeft oid, gaan ze X eens in de gaten houden). Daar heb je zelf niet veel aan, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 10:30
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad aangifte doen EN melding maken bij de luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen. En misschien ook bij Schiphol zelf of de Marechaussee. Om te zorgen dat dit je niet ontzettend veel werk kost kun je het beste eerst de aangifte bij de politie doen, en deze vervolgens met een kort begeleidend mailtje doorsturen naar de andere partijen die mede-verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.

De spullen krijg je er niet mee terug, hooguit een kleine schadevergoeding uit coulance waar je feitelijk weinig mee opschiet. Maar zoals gezegd kan het wel zijn dat het gaat opvallen dat er over de ploegen waarin persoon X werkt veel meer klachten komen dan wanneer persoon X niet werkt. Dan kan persoon X, of in elk geval de ploeg waarin hij werkt extra in de gaten gehouden worden en mogelijk uiteindelijk gepakt waardoor toekomstige reizigers weer iets minder risico lopen dat hen hetzelfde overkomt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 22:12
Balance
Balance is offline
Als je een reisverzekering hebt afgesloten, kan je met de aangifte ook nog een vergoeding krijgen voor de dingen die wel waarde hebben (waarmee ik bedoel, geen emotionele waarde). Zoals de cosmetica en parfum.
Oud 03-09-2011, 18:50
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik weet zo even niet of ze een reisverzekering hebben afgesloten, het was maar een reis van vier dagen.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze doorgeven.
Oud 04-09-2011, 09:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik weet zo even niet of ze een reisverzekering hebben afgesloten, het was maar een reis van vier dagen.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze doorgeven.
Een reisverzekering betaal je per dag. dus het is ook voor kleine vakanties goed te doen. misschien een tip voor in het vervolg dan. want stel dat je koffer vertraagd aan komt op bestemming dan krijg je bijvoorbeeld ook geld om kleding te kopen.
Oud 04-09-2011, 14:21
Lente
Lente is offline
of neem een doorlopende reisverzekering als je vaak stedentripjes enz maakt, de afsluitkosten per keer zijn in verhouding namelijk erg hoog.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:51
Don
Don is offline
Citaat:
Inderdaad aangifte doen EN melding maken bij de luchtvaartmaatschappij waarmee ze vlogen. En misschien ook bij Schiphol zelf of de Marechaussee. Om te zorgen dat dit je niet ontzettend veel werk kost kun je het beste eerst de aangifte bij de politie doen, en deze vervolgens met een kort begeleidend mailtje doorsturen naar de andere partijen die mede-verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.

De spullen krijg je er niet mee terug, hooguit een kleine schadevergoeding uit coulance waar je feitelijk weinig mee opschiet. Maar zoals gezegd kan het wel zijn dat het gaat opvallen dat er over de ploegen waarin persoon X werkt veel meer klachten komen dan wanneer persoon X niet werkt. Dan kan persoon X, of in elk geval de ploeg waarin hij werkt extra in de gaten gehouden worden en mogelijk uiteindelijk gepakt waardoor toekomstige reizigers weer iets minder risico lopen dat hen hetzelfde overkomt.
Inderdaad ik zal bij de Kmar (marechaussee) informatie opvragen en of aangifte doen. Verder klagen bij je luchtvaartmaatschappij. Aangifte kan je bij elk politiebureau doen.
Oud 05-09-2011, 18:55
Don
Don is offline
Citaat:
Idd, maar toch aangifte doen, want soms wordt er wel iets mee gedaan intern (als blijkt dat er regelmatig aangifte wordt gedaan wanneer X dienst heeft oid, gaan ze X eens in de gaten houden). Daar heb je zelf niet veel aan, maar toch.
Helemaal mee eens. Als je het niet aan geeft bij de politie dan weten wij het ook niet. Stel dat ergens veel fietsen worden gestolen en de slachtoffers denken van"ach rotfiets ik koop wel een nieuwe". dan kunnen wij ook niks. door de aangiftes kunnen wij misschien wel een undercover actie opzetten met een lokfiets op een plek waar veel fietsen worden gestolen (als je tenminste aangifte doet). Zo is het dus met veel misdrijven hoe meer we weten hoe meer we kunnen doen.

Laatst gewijzigd op 22-09-2011 om 07:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten