Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 02:25
bartwelten
bartwelten is offline
Hallo,

Ik bent heel verlegen. Ook praat ik niet veel. In gezelschappen zet ik me op de achtergrond. Ik wil dit veranderen. Ik ben met een meisje bezig geweest, maar het ging niet zoals ik het gehoopt had. Ze bracht me in twijfel door niet meer te smsen, zoals we altijd hebben gedaan. Ze stuurde in een dronke bui hvj. En een dag later stuurde ik ook zoiets terug, maar kreeg daar geen reactie meer vann. Eem week of 2 later stuurde dat ze alles op een rijtje moest zetten, en dat het goed kwam. Ik ben op dat gebied heel onzeker. Ik wil daarom dit allemaal veranderen, dat ik meet contact leg met meisjes enzo. Wat kan ik het beste doen, om niet zo stil te zijn en van mijn verlegenheid en onzekerheid af te komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 09:31
Em.
Em. is offline
Stukje bij beetje je onzekerheid overwinnen. Dingen doen waarvan je denkt dat ze eng zijn. Erop letten als je te negatief denkt ('dit kan ik toch niet' 'ze vinden me vast stom') en nagaan wat daar realistisch aan is en wat je er zelf bij verzint. Dingen doen waarbij je andere mensen tegenkomt (bijvoorbeeld op een sportvereniging gaan, een debatteerclub, de leerlingenraad).
Oud 11-09-2011, 09:48
Verwijderd
Oei nou is praten met een meisje dat je leuk vindt wel een moeilijk doel meteen als je heel erg verlegen bent. Je moet inderdaad even over de drempel heen en niet denken in de zin van: "Ze vinden me vast stom als ik praat."/ "Ik praat vast raar"/ "Ik ga vast stotteren" etc. Als je met iemand praat, denkt de ander dat misschien niet eens.
Als je echt echt verlegen bent, kun je oefenen, vraag eens iemand de weg, maak eens een praatje bij de bushalte, babbel met de kapper etc. Dan kom je er vanzelf achter dat mensen ook positief kunnen reageren en dat ze je helemaal niet stom vinden.
Waarschijnlijk ben je een beetje bezig met wat anderen van je vinden, maar al die andere mensen zijn over het algemeen meer bezig met zichzelf dan met jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten