Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2011, 22:42
~Onmymind
~Onmymind is offline
Hallo,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze topic moest plaatsen,
Maar dit leek me wel de meest logische plek.
Ik hoop dat er niet teveel typfouten inzitten.

Maar ik heb een klein probleem, dat steeds groter lijkt te worden.
Ik was altijd al verlegen, maar ik merkte het niet zo.
Maar nu ik op de middelbare school zit, merk ik het veel meer.
We moeten nu ook meer in groepjes werken enzo.
Als ik in een groepje mensen ben, die niet echt mijn vrienden zijn, dan word ik heel stil en verlegen en durf bijna niks te zeggen.
Maar als ik in een groepje ben met vriendinnen zeg ik veel meer, en ben helemaal niet verlegen.
Het is best wel raar, ik denk vaak over wat ik kan zeggen als ik de volgende keer in het groepje zit, maar als ik er dan ben dan lijkt het wel alsof ik dichtklap ofzo.
Maar als ik thuis ben, lijk ik een heel ander meisje veel vrolijker, drukker en helemaal niet verlegen.

Daarom ging ik ook een beetje rondkijken naar andere topics over verlegen, en daar staat; 'gewoon proberen' en van dat soort dingen, alleen het lukt niet echt.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen,

Alvast Dankjewel!

xxLola.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2011, 20:14
Arnold207
Arnold207 is offline
herkenbaar. heb ik ook, kijk vaak eerst de kat uit de boom. is inderdaad ook moeilijk om gewoon te proberen.
gaat bij mij gelukkig wel steeds makelijker. komt waarschijnlijk ook doordat ik op het werk vaker de telefoon op pak als een tijdje terug

Arnold
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 20:39
Korpiklaani
Korpiklaani is offline
Had ik vroeger op de basisschool altijd, kon niemand normaal aanspreken zonder te blozen en nu is het zo goed als over.. Komt waarschijnlijk doordat ik naar meetings ging, dat zijn kleine ontmoetingen met mensen die ook alternatief zijn (ik luister metal ), daar heb ik heel veel vrienden gemaakt en ben daar nu één van de 'leiders', op mijn eerste meeting was ik ook verlegen, tweede trok het iets weg, en bij de derde hoorde ik er gewoon bij

ik denk dat je gewoon vrienden moet worden met de rest van je klas, dan is dat in ieder geval al een beetje minder voeg ze toe op hyves, facebook of twitter, of zoek wat hun interesses zijn (bij jongens meestal games, bij meiden: jongens en make-up!) en begin daar eens over. Als je eenmaal iets hebt gevonden waar ze helemaal gek van zijn, gaan ze er vanzelf over praten waardoor jij ze beter leert kennen waardoor jij er dus beter tegen durft te praten

Amen
Oud 17-11-2011, 16:31
Sam...
Sam... is offline
Citaat:
herkenbaar. heb ik ook, kijk vaak eerst de kat uit de boom. is inderdaad ook moeilijk om gewoon te proberen.
gaat bij mij gelukkig wel steeds makelijker. komt waarschijnlijk ook doordat ik op het werk vaker de telefoon op pak als een tijdje terug

Arnold
Had ik eerst ook, ben nu veel minder verlegen. Het is niet makkelijk, maar je moet proberen meer met andere mensen buiten je groepje contact te maken. Te beginnen bij de buurvrouw of mensen die je dagelijks ziet en niet meteen vervelend gaan doen als je dicht valt. Daarna is het gewoon een kwestie van doen. En je niet voor je zelf schamen.
Succes.
Sam.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 00:50
~Onmymind
~Onmymind is offline
Citaat:
Had ik vroeger op de basisschool altijd, kon niemand normaal aanspreken zonder te blozen en nu is het zo goed als over.. Komt waarschijnlijk doordat ik naar meetings ging, dat zijn kleine ontmoetingen met mensen die ook alternatief zijn (ik luister metal ), daar heb ik heel veel vrienden gemaakt en ben daar nu één van de 'leiders', op mijn eerste meeting was ik ook verlegen, tweede trok het iets weg, en bij de derde hoorde ik er gewoon bij

ik denk dat je gewoon vrienden moet worden met de rest van je klas, dan is dat in ieder geval al een beetje minder voeg ze toe op hyves, facebook of twitter, of zoek wat hun interesses zijn (bij jongens meestal games, bij meiden: jongens en make-up!) en begin daar eens over. Als je eenmaal iets hebt gevonden waar ze helemaal gek van zijn, gaan ze er vanzelf over praten waardoor jij ze beter leert kennen waardoor jij er dus beter tegen durft te praten

Amen
Dat is ook iets wat ik heb, via het internet durf ik veel meer tegen mn klasgenoten.
En ik heb ze al op hyves, twitter, msn enzo
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 00:53
~Onmymind
~Onmymind is offline
Dankjewel voor de tips en de verhaaltjes.
Ik ga proberen er wat mee te doen.

xxLola
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 11:31
Verwijderd
het is iets waar je je toch echt overheen moet zetten.
Net zoals bijv bang zijn voor spinnen of kleine ruimtes, het zit in je hoofd.
Gewoon ''doen'' is mijn advies dus .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 17:42
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Leven is veels te kort om verlegen te zijn !
Oud 20-10-2012, 16:53
SDD14:P
SDD14:P is offline
Herken ik ook , hoor!,
Wat ik doe is mezelf er altijd overheen zetten.
Bijvooorbeeld als je een antwoord moet geven in de klas.
Stel je dan gwoon voor dat je helemaal alleen in je kamer bent, en tegen je teddybeer ofzo praat

WERKT VOOR MIJ ALTIJD!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 10:50
omnomnom
omnomnom is offline
Ik heb hier ook last van, heb slechte ervaring over gehouden aan school en nu kan ik moeilijk contact leggen met mensen , Ik durf ook niet uit te gaan enzo..
Als je al je vrienden op facebook enzo hebt, spreek dan een keer wat af en probeer gewoon.
Je moet gewoon denken van dat er niets fout kan gaan, dan komt alles goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten