Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2007, 17:53
lovenasty
lovenasty is offline
Vroeger op de bassischool ben ik gepest, en daarna ben ik eigenlijk voorzichtiger geworden in het leggen van contacten, en wat meer teruggetrokken. Op sommige momenten kan ik erg verlegen zijn, maar op andere momenten gewoon 'normaal'.
Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad dat ik verlegen ben, en bij me vorige stages heb ik er ook helemaal geen last van gehad.
Tot nu, op me stage gaat het niet zo goed, vooral op communicatievlak. In het begin was ik best verlegen, maar nu gaat het steeds beter, en ben ik veel meer opener, als ik iets een beetje eng vind doe ik het nu ook gewoon. Maar op me stage merken ze dat eigenlijk niet zo heel erg.

Ik wil echt zo graag deze stage halen....hoe gaan jullie eigenlijk om met je verlegenheid? Ik heb er zelf nl. niet zo veel last van, maar anderen wel.
Hebben jullie tips om minder verlegen te worden/meer zelfvertrouwen te krijgen.

Alles is welkom!
Oud 28-10-2007, 17:55
Verwijderd
Ik zou er iig met mensen in je omgeving (en zeker ook op je stage) over praten, misschien kunnen zij je helpen. Je bent zelf al goed op weg door dingen toch te doen, ook als je ze een beetje eng vindt. Anderen kunnenbv. aangeven wat zij graag willen dat je zou doen en je zo nodig helpen om die dingen ook te doen/te leren. Oefening baart kunst.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 14:37
Fantôme
Fantôme is offline
begrijp ik het goed als je zegt dat je op je huidige stage last had van de verlegenheid, maar dat je daar nu aan werkt, het beter gaat en jij dit merkt maar je het idee hebt dat de anderen (je praktijkbegeleider?) dit niet merkt?
Misschien is het dan handig om een evaluatiemoment met hem/haar in te plannen en het te hebben over je leerpunt (omgaan met onzekerheid) en dat je dan verteld hoe je er volgens jou aan hebt gewerkt. Ik denk dat hij/zij dan zal aangeven hoe hij/zij het ziet en wat hij/zij nog van je verwacht op dit vlak. Dan weet je ook meteen of je op de goeie weg bent om je stage te halen... En als je een stageverslag moet schrijven, vertel daar dan ook in hoe je aan dit leerpunt hebt gewerkt!
Oud 10-11-2007, 14:38
Fantôme
Fantôme is offline
of heb ik nu ge-upt... ?
Oud 10-11-2007, 15:58
lovenasty
lovenasty is offline
Thanks voor de reacties.

Ik heb het er laatst nog even over gehad met een 'collega' op me stage. En het gaat nu beter als in het begin. Ik ben nu niet meer zo verlegen meer, alleen kom ik niet zo vaak met eigen dingen.
Is inderdaad wel een goede tip om te zeggen hoe ik er tegen aan kijk tijdens het volgende gesprek. Deze week belt school naar me stageadres om te kijken hoe het verder gaat, heb er wel vertrouwen in dat ik mag blijven.
Oud 19-11-2007, 18:49
Verwijderd
Het slechte wat je kan doen is het ontkennen en ontwijken.
Bij mij zelf is het op den duur gewoon een kwestie van verschillende ervaringen geweest. Probeer langzaam wat meer stappen te zetten hoe jij het zou willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten