![]() |
|
Nee, net als dat mensen met een IQ van 150 geselecteerd worden voor bepaalde beroepen vanwege hun intelligentie. Mensen met een IQ van 60 worden niet ineens superbreinen als je ze hetzelfde beroep laat doen....
Face it ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wou best wel zo'n 1,85 worden ben nu 1,70m en 15 jaar en ik doe best wel zware krachtraining. Het duurt niet lang. Maar gemiddeld zo'n 12min maal 4x per week Ik ben ook een van de sterkste in mijn klas. Ik weet dat zware krachtraining op jonge leeftijd slecht is voor lengte. Maar dat ik jaren lang niet moet krachttrainen.... dan blijf ik jaren lang slap... en kracht geeft mij zekerheid. Dan durf ik meer. Ik durf bijvoorbeeld voor de klas te staan en mensen aanspreken als ze bijvoorbeeld iemand pesten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij zware krachtraining had ik gelezen dat je lichaam dan meer gaat concentreren op het ontwikkelen van spieren dan lichaams lengte. Of dat klopt weet ik nie. Want calcium is toch voor je botten en niet echt voor je spieren? en als je veel eiwitten en calcium inneemt dan kan het toch ook makkelijk zijn dat je goed spieren ontwikkeld maar ook goed groeit? en zijn er echt geen oefeningen waarbij je prikkels geeft aan je lichaam om te groeien? |
![]() |
|
Ik denk echt niet dat er oefeningen zijn hoor.
Maar je bent 15 en 1.70. Dat is nog niet klein voor die leeftijd. Ik ben nog veel gegroeid op 2 jaar tijd en groei nog steeds. Dus jij misschien ook. En dan nog 1.70 is toch niet heel klein of zie ik dat alleen zo?
||
Citaat:
Op fora voor krachttraing (google is je vriend als je wilt weten welke (2)) komt dit 'ik ben klein, zorgt krachttraining ervoor dat ik altijd een ukkie blijf?' topics vaker voor en worden ook weleens links gegeven naar onderzoeken die aangeven dat het niet zo is en dat krachttraining op geen enkele manier ervoor zorgt dat je niet langer wordt. Zelf geloof ik er ook niks van dat krachttraining ervoor zou zorgen dat je niet langer wordt, maar er zijn onderzoeken die zeggen dat het de groei wel belemmerd en er zijn onderzoeken die aantonen dan het niet zo is, dus tja het is maar wat je gelooft.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dan moeten ze het gewicht ook minder hoog opheffen. Wat dus de afstand dat het gewicht moet afleggen kleiner maakt en dus minder inspanning vraagt.
Al ooit iemand van 2m20 200kg boven zijn hoofd zien houden? Dan breekt volgens mij zijn rug net zo gemakkelijk als een tandenstoker...
||
![]() |
Citaat:
![]() Iig, de reden dat jij last hebt van je rug is waarschijnlijk omdat je een slechte tiltechniek gebruikt. Zelfs wanneer je iets zo klein als een balpen opraapt, komen er al behoorlijk grote krachten op je rug (enkel door je eigen lichaamsgewicht en de hefboom dus!) als je het verkeerd doet. Als je zware lasten verkeerd tilt, worden de krachten dus écht enorm. Dit is één van de hoofdoorzaken voor rugproblemen hoewel correct tillen helemaal niet moeilijk of lastig is. Het is effe wennen om er een gewoonte van te maken maar na een tijdje gaat het vanzelf. Omdat jij langer bent, is de hefboom bij jou misschien wel groter wat niet voordelig is voor je rug, zeker niet als die zwak is. Met een juist tiltechniek kan je behoorlijk zware dingen opheffen zonder ooit last te hebben van je rug. Ik raad iedereen aan om hier veel gebruik van te maken, zelfs voor dingen die op het eerste zicht heel er banaal lijken (zoals een balpen oprapen). Je rug zal je heel dankbaar zijn ![]() Als mensen interesse hebben, kan ik wel enkele tips online plaatsen om je rug wat extra te beschermen. Op internet zal je er ook wel wat (hopelijk goede) informatie over vinden. Lessen rugpreventietraining en rugverstevigingsoefeningen zijn ook echte aanraders voor mensen die hun rug willen sparen. Correcte tiltechnieken op'n foute manier gebruiken kan trouwens gevaarlijker zijn voor je rug dan slechte tiltechnieken gebruiken, zorg dus dat je weet waar je mee bezig bent ![]() Oh en krachttraining is erg gezond voor je lichaam als je weet waar je mee bezig bent (professionele begeleiding indien nodig!). @TS Wat versta jij onder zware krachttraining? Want als je zegt 4 x 12min per week dan lijkt het mij helemaal niet zo zwaar ![]() Je zal hoogstwaarschijnlijk nooit groter of kleiner worden dan dat je "voorgeprogrammeerd" bent ![]() |
![]() |
|
Pato was net iets sneller. Je dokter moet niet zeiken dat je lang bent maar je vertellen hoe je moet tillen. Ik ben ook 2 meter 7 en ik tilde eerst ook veel met mijn rug, maar het is het idee dat als je iets zwaars tilt dat met je knieën doet en niet met je rug. Ook is het als lang persoon gewoon belangrijk te zorgen dat je toch wel wat beweegt en oefeningen doet om spieren in je onderrug te ''kweken'' omdat dat veel belast wordt over het algemeen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vertrouw mij maar het is echt zwaar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe word ik langer? :( Verwijderd | 31 | 13-12-2012 14:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Langer worden ADO070 | 8 | 23-10-2011 21:50 | |
Psychologie |
Hoe lang duurt een hulpverleningsgesprek? ilse | 14 | 14-04-2011 00:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verharde sfeer in Nederland? Hoe ziet de toekomst van Nederland eruit? Gatara | 27 | 09-05-2004 17:55 | |
Psychologie |
hoe vertel ik mijn ouders dat het helemaal niet zo goed gaat metallica | 30 | 22-01-2004 19:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Man: meer haren op lichaam als je ouder wordt? Tulpje6 | 12 | 08-11-2003 18:34 |