Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2011, 10:51
twijfel
twijfel is offline
Hoi allemaal,

Ik ben dit jaar aan een universitaire studie begonnen, maar ben er niet helemaal uit hoe ik het studeren nu het beste aan kan pakken...
Bijv.) Ik heb deze week dus de eerste colleges gehad. De leerstof is: de inhoud van die colleges en de bijbehorende hoofdstukken uit boeken.

Ik heb nu 2 vakken. Nu moet ik na deze week van 1 vak ong.: 4 hoofdstukken in het engels kennen + de aantekeningen van de hoorcolleges. Van het andere vak hebben we ook colleges gehad alleen is daarvan niet duidelijk welke hoofdstukken uit de boeken erbij horen...
Het staat ook nergens, moet je zelf die onderwerpen dan maar op/uitzoeken...?

Voor de studenten hier: hoe plannen jullie dit leerwerk, en wat doen jullie precies?
Vatten jullie die hoofdstukken helemaal samen, want het zijn hele lange hoofdstukken en het kost veel te veel tijd, of lezen jullie ze alleen maar en vatten jullie de samenvatting/ beknopte weergave samen ofzo.. En aantekeningen, werken jullie die verder uit ofzo...

Goeie tips graag!

Alvast bedankt!

x Twijfel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2011, 11:07
Tink*
Tink* is offline
Je moet even uitzoeken welke methode voor jou het best werkt. Je hebt studenten die gedurende de colleges lopen al het lees- en leerwerk goed bijhouden en die alles nog een keer weer doornemen voor een tentamen. Maar je hebt ook studenten die niks doen en voor het tentamen goed gaan leren. De één vat daarbij samen en leert daarna nog de samenvatting, de ander leert liever alleen uit het boek en vindt samenvatten zonde van de tijd.

Hoe leerde je op de middelbare school? Ik neem aan dat je daar al een goedwerkende methode (voor jou) had gevonden en die kan je gewoon voortzetten en eventueel uitbreiden.
Oud 11-09-2011, 13:32
twijfel
twijfel is offline
Ja, persoonlijk houd ik van samenvatten en dan vervolgens de samenvatting leren.
Maar ik merk nu dat ik dat niet helemaal haal. Het is veel en gedetailleerd en ik heb ook nog niet echt een goed beeld van hoe gedetailleerd je alles moet weten...:$
Het zal ook wel het wennen zijn aan de engelse taal...

Studenten met nog meer tips?hihi.
Ik kan alles gebruiken
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:56
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Bij ons worden er in de les ook powerpoint presentaties gebruikt, die later op het internet te downloaden zijn.
Bij de meeste vakken heb ik hier genoeg aan om deze te leren. Hier staat bij ons alles in wat je moet weten, soms zoek ik wat uitgebreidere dingen op internet op, de meeste boeken heb ik zelf niet ingekeken.
Verder heb je bij ons op de website van de studievereniging ook veel samenvattingen staan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:45
twijfel
twijfel is offline
Bedankt voor de tips
Weet iemand toevallig ook een goede site waar je samenvattingen kunt vinden van ( hoofdstukken uit) studieboeken?
x
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 20:33
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Kijk bij alle studieverenigingen van studies die die vakken hebben, en soms staat er op de website van het boek zelf ook samenvattingen en oefenvragen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 15:27
Stff
Stff is offline
Je moet voor jezelf uitmaken wat jij wel en niet nuttig vind om voor een vak te doen, alles doen wat ze van je willen is vaak totaal niet nodig. Vaak kan je door gewoon op te letten tijdens de colleges al een heleboel leeswerk overslaan of alleen nog maar even vluchtig doorlezen. Via studieverenigingen zijn er meestal wel samenvattingen van boeken en/of colleges te krijgen, over het algemeen zeer handig
Reageren

Regels voor berichten