Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2011, 15:25
krieltje-
krieltje- is offline
Hoi!
Ik ben net nieuw en heb me voorgesteld in het voorstel forum, toch voor de mensen die het niet gezien hebben, mijn naam is Fay en ben 18 jaar oud. Ik heb me hier aangemeld omdat ik van jullie graag advies en een mening wil over mijn studie keuze.

Wat wel belangrijk is om even te weten misschien, door psychische problemen gaat het voor mij allemaal wat lastiger. ( ik ben kort geleden door mijn huisarts door gestuurd naar de ggz voor een aantal testen, depressie, add/adhd en autisme, lichte vorm of pdd-nos) Met medicatie hoop ik dat het weer wat makkelijker gaat. Ik heb niet zo zeer problemen met leren maar door geen concentratie, impulsiviteit en motivatie die plots weg is is het lastig.

Het zit dus zo: ik stop dit jaar met mijn studie omdat het niet bevalt, en heb een nieuwe studie keuze gemaakt, verpleegkundige, dit op mbo niveau vier. Deze studie lijkt me wel echt leuk en ben dan ook van plan hier een frisse start te maken. Deze opleiding duurt 4 jaar en is redelijk zwaar door stage (nachtdiensten, onregelmatige werktijden e.d. ) het liefst zou ik als ik dit afgerond heb, en dan praat ik over 4 jaar verder, een vervolg opleiding op het hbo doen, iets in de richting van intensive care (kinder) verpleegkunde willen doen. Ik heb dus wel echt een plan in mijn hoofd wat ik wil gaan doen maar hoe kan ik dit, gezien mijn 'problemen' verwezenlijken. Ik wil het erg graag maar het lukt soms 'gewoon' niet.

Ik hoor van jullie graag wat jullie er van vinden of ik het wel of niet moet doen etc.
Alvast bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2011, 17:53
Verwijderd
Heb je al een diagnose ASS??
Dan kun je kijken wat voor extra dingen als bijvoorbeeld begeleiding er mogelijk zijn die je dan bijvoorbeeld helpen met een goede planning maken voor alles enzo,
Geef in ieder geval de moed niet op, want zelfs met problemen moet het te doen zijn, als je maar zorgt dat er mensen in je omgeving zijn die je een beetje in de gaten houden en je helpen waar nodig
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:36
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Misschien een optie om anders havo te doen op de vavo?
Het is denk ik een stuk minder zwaar dan die stage. En je wint er 2 of 3 jaar mee.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 19:14
krieltje-
krieltje- is offline
Ik heb er inderdaad over nagedacht om vavo te gaan doen maar dit is ook erg zwaar omdat je heel veel zelfstandig moet doen. Ook ontvang je hier dan geen studie financiering voor en heel erg veel geld heb ik niet. Bij mijn ouders hoef ik ook niet aan te kloppen. Mijn vriend is de enige die het verder weet. Vriendinnen kijken ook heel anders tegen me aan toen ik vertelde over de testen en vind het nu moeilijk er over te vertellen tegen anderen, dus ook weinig steun.( ouders gescheiden geen contact met vader en geen goede band met mn moeder. Die vind het allemaal onzin die testen enzo. woon ook niet meer thuis) Ik ga toch nog is naar die optie kijken want 2/3 jaar er mee winnen is wel de moeite waard. Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten