Advertentie | |
|
![]() |
|
@miekmuis: Hangt ervan af hoe je vriend is. Als die actief is en veel met vrienden doet zul jij dat ook met vriendinnen doen. Maar als hij veel thuis is, wil je hem ook niet alleen op de bank laten zitten, denk ik??
|
volgens mij ben ik de eerst die van mening is dat het mischien nog iets te vroeg is
ik denk dat het mischien verstandig is te wachten met samen wonen tot jullie studies klaar zijn en een vast inkomen hebben nog ff over die vriendinnen als je bang bent contact te verliezen plan je toch gewoon een girls-only nachtje in denk dat je vriend daar ook geen bezwaar op heeft kan hij ook iets leuks doen met zijn vrienden en zo ook weer contact onderhouden ik heb gesproken ![]() dit is enkelt maar mijn advies doe er mee wat je wilt desnoods stop je het direct in het ronde archief
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar waar gaan jullie dan wonen? Als de een in Utrecht woont en de ander in Amsterdam, dan creëer je toch hetzelfde probleem, maar dan niet met elkaar maar met jullie vrienden? En als jij nu al zegt dat jij je vrienden eigenlijk te weinig ziet, dan werkt dat alleen maar in je nadeel.
|
![]() |
|
A: het gaat erom wat jij wil, niet wat je vader ervan vindt. Hij kan alleen zijn mening geven en dat is natuurlijk prima, maar dat betekent niet dat het dan voor jou opgelost is.
Jullie zijn wat mij betreft niet te jong om samen te wonen, of iemand er klaar voor is of niet is iets wat ieder voor zich moet bepalen. B: Naar mijn idee moet je prima een dag zonder je vriendje kunnen. Dat gaat verdomd goed, tenminste, bij ons wel. C: Als je samen eet met je vriendje en gaat daarna de deur uit, lijkt me dat ook geen punt. Dan heb je iig samen gekookt en gegeten, ook heel gezellig. D: Of je je vriendinnen meer ziet wanneer je samenwoont, betwijfel ik, omdat je dan waarschijnlijk ook heel veel redenen hebt om die afspraak toch nog even uit te stellen. Voordeel is wel dat je na zo'n afspraak bij vriendlief in bed kruipt wanneer je samenwoont, dat is nooit vervelend. Conclusie: doe wat je zelf lekker vindt, maar verwaarloos de andere mensen om je heen niet ![]()
|
Verwijderd
|
Dankjulliewel voor jullie reacties. Ik snap dat sommigen van jullie zo reageren, maar het is niet zo dat mijn vriend en ik elkaar elke dag/avond zien en daar niet zonder kunnen. We zien elkaar 6 van de 7 dagen iig wel eventjes (al is het maar dat we samen wakker worden en daarna beide de deur uit gaan). We zijn vaak 4 of 5 avonden samen. Het enige is dat door het gereis dingen wat minder te combineren zijn (zoals samen eten en daarna sporten met vriendinnen bv). Ik heb wel vaste vriendinnenavondjes en ga regelmatig met mensen eten, maar ik zou dat wel graag meer willen. Het is niet zo dat ik nu nooit iets met mijn vriendinnen doe en ik denk dat mijn vader dat ook wel weet, maar hij had misschien liever gezien (hoe gek dat misschien ook klinkt) dat ik een wat wildere studententijd zou hebben, al heb ik dat anderhalf jaar ook wel gehad
![]() Ik denk dat Miekmuis wel een beetje gelijk heeft. Als je vriend veel thuis zit zal jij niet 5 dagen per week de deur uit zijn, omdat hij anders alleen maar thuis zit. Maar ik denk wel dat als je zo'n vriend hebt en jij niet zo bent het misschien al voordat je gaat samenwonen niet zo klikt. Ik heb het er met mijn vriend zelf over gehad, qua hoe we er allebei over denken en we waren het helemaal eens, dus dat is heel erg fijn. Het voordeel wordt voor mij toch echt dat ik niet meteen naar huis moet als ik met mijn vriend heb afgesproken, maar dat de plannen wat meer veranderbaar zijn. Maar goed, als iemand nog ervaringen heeft, kom maar op! |
![]() |
||
Citaat:
Zelf ben ik over het algemeen weinig thuis en mijn vriendje ook. Maar ik kan me voorstellen dat je als stel een beetje dezelfde levensstijl hebt zegmaar.
|
Verwijderd
|
Ik ben graag thuis en heb niet zoveel behoefte aan enorm veel sociale contacten naast contact op school, met familie en met mijn vriend. Ik ben daar meestal te moe voor en doe liever mijn eigen dingen. Heb er ook weinig tijd voor doordeweeks. Als ik de hele dag mensen om me heen heb gehad heb ik er 's Avonds weinig zin meer in. Lullig maar waar
![]() Mijn vriend spreekt wel graag met zijn vrienden af en dat vind ik fijn voor hem, en dan zit ik doordeweeks ook vaak alleen thuis. Maar daardoor ben ik niet zielig hoor ![]() ![]() Ik denk dat het in jullie geval wel makkelijk is om samen te wonen en als jullie dat graag willen dan doen jullie dat toch? De tijd zegt wel hoe het dan gaat, daar kan je van tevoren over speculeren maar daar schiet je niet zoveel mee op. Vraag me zoals hiervoor eerder gezegd alleen wel af waar jullie dan gaan wonen, Utrecht of Amsterdam. En of 1 iemand dan niet de dupe is met lang moeten reizen naar school/werk? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #112 sicilion | 500 | 30-09-2010 10:05 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen... snowflakes | 46 | 07-09-2009 20:47 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied? #97 Verwijderd | 500 | 26-04-2009 12:06 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #3 Verwijderd | 500 | 15-07-2008 18:51 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |