Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het kan best dat je iemand heel leuk gaat vinden via mail, topicstarter. Desondanks is contact in 'het echt' heel anders dan correspondentie via e-mail, de chemie in mails is niet noodzakelijkerwijs ook zo in het echt. En zoals gezegd in dit topic: Wees een beetje voorzichtig als je met iemand afspreekt. |
![]() |
|
Je kunt best gevoelens krijgen voor iemand die je alleen via internet kent. Ik kan me prima voorstellen hoe dat is, ik heb zelf ook zoiets meegemaakt. Ik kan je ook vertellen dat er niet altijd iets goeds uit voortkomt. Je moet dus met name voorzichtig zijn. Paar tips:
Hoewel jullie via internet prima met elkaar op kunnen schieten, moet je onthouden dat dat in het echt misschien wel heel anders is. Misschien hebben jullie helemaal geen vonk tussen jullie twee in het echt. Dat zou kunnen. Chatten en mailen kan echter wel heel fijn zijn en een goede vriendschap opleveren. Het kan dus niet per se kwaad. Onthoud ook dat mensen via internet niet altijd zijn wie ze zeggen. Misschien is deze jongen eigenlijk veel ouder dan hij zegt of doet hij heel andere dingen. Het is via internet heel erg makkelijk om te liegen over wie je bent. Ook foto's kunnen liegen, hij kan zomaar de foto van iemand anders hebben opgestuurd. Als de jongen ouder is dan jij moet je onthouden dat hij misschien wel heel andere dingen wil doen dan jij. Oudere jongens hebben een heel ontzagwekkend effect soms, omdat ze veel 'cooler' zijn dan jongens van je eigen leeftijd en je het misschien wel heel erg tof zou vinden om met die jongen wat te krijgen. Oudere jongens kunnen heel veel gedaan krijgen van jonge, naieve meisjes. Daar moet je tegen bestand zijn. Heel goed duidelijk maken wat je grenzen zijn en daar ook echt aan vasthouden. Als je hem leuk vindt dan kun je al gauw dingen voor hem doen die je eigenlijk anders niet zou doen. Daar krijg je later dan misschien spijt van. Spreek niet zomaar met hem af in je eentje! Als je hem graag een keertje wilt ontmoeten, vraag dan iemand om mee te komen, een paar van je vriend(inn)en, dan kunnen jullie samen naar de bioscoop of zo. Als de jongen dan tegenvalt dan weet je dat meteen en zit je niet in je eentje met hem opgescheept. Bovendien is één op één afspreken met flirtenden wildvreemden op internet gewoon een van de minder verstandige dingen die je kan doen. Het is misschien heel ongemakkelijk om met je ouders te praten over het feit dat je een jongen van internet leuk vindt. Toch is het wel een goed idee. Als je ouders ervan weten, kunnen ze je ook helpen om geen onverstandige dingen te doen. Mijn ouders vonden het niet erg om me naar een afspreekpunt te brengen of weer op te halen. Mijn moeder is een keer meegegaan om van een afstandje te kijken of het volk waar ik mee afsprak wel helemaal pluis was. Het is gewoon handig als je ouders weten waar je bent, zodat je ook kunt bellen als je gered wil worden. Hou gewoon je gezond verstand erbij, dan moet alles uiteindelijk wel goed komen, denk ik. ![]()
|
![]() |
ja het zou best kunen.
Maar kijk alsjeblieft uit. Ik laatst ook iemand daar was ik al een paar maanden mee aan het mailen was. Hij was heel lief en we hadden heel veel gemeen. en ik was blij als ik weer een mail kreeg. We zouden gaan afspreken en het is dat mijn ouders er tussen kwamen. Mijn vader wilde dat ik het contact verbrak omdat hij het niet vertrouwde. Dus ik mailde hem en het antwoord was alleen : oke is goed. Een beetje zo van oke dit meisje is er niet ingetrapt dus ik ga verder zoeken, weet je wel. Ik zou niet willen weten wat er gebeurt zou zijn als ik gegaan was. Dus ja je kan verliefd worden maar kijk altijd uit. !! Luister naar je hart en naar je verstand. En dan komt het goed. |
![]() |
|
Met heel veel reacties hier wel eens.
In het echt kan iemand heel anders zijn, niet dat die per se loog, maar dat er geen klick is... Ik zal mijn ervaring hiermee delen, :$ Ik ontmoete ongeveer een half jaar geleden een meisje, op dit forum, we vonden elkaar echt al te snel te leuk, we spraken af zonder vrienden, alleen, op het station, kwam zij naar mij, ze is hier nog nooit geweest, het was ge-wel-dig (: we zijn nu nog samen, al bijna een half jaar!, zien elkaar wel redelijk veel, en ik hou echt van haar, voor mn gevoel is ze echt de ware! Dus via internet, wat jij nu doet, kan iets heel moois komen(: maar ik zeg dit zo eng, WANT Als ik nou gek in mn hoofd was, en veel ouder, en ik had dit ook gedaan met haar, had ik alles mer haar kunnen doen, dus wat zij deed was wel heeel gevaarlijk :$ Maar ze vertrouwde me al voledig, en het was ook echt mooi(: maar het had anders kunnen zijn... DUS MIJN TIP, wat wij niet gedaan hebben eigenlijk, wees voorzichtig, het kan heel mooi worden, maar spreek eerst met vrienden af!(: suc6! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
DOE MEE! Kans voor jonge muziekmakers Change Beats | 1 | 22-11-2008 12:25 | |
Psychologie |
een goede vriendin met HEEL veel problemen... kita | 1 | 20-01-2006 15:06 | |
Liefde & Relatie |
Opdringerige jongen miekmuis | 17 | 20-01-2005 10:45 | |
De Kantine |
1 april grap!!! beckytjuhh | 130 | 04-04-2004 19:39 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin heeft vriendje, zoent met iemand anders... Verwijderd | 14 | 30-12-2003 20:04 | |
Liefde & Relatie |
vriend stuurt mailtjes naar oude "liefde" Chloe Siere | 14 | 07-08-2002 00:13 |