L.S.
Ik huur sinds driekwart jaar een appartement. Nu heb ik iets minder dan drie maanden geleden een brief van de woningcorporatie gekregen waar de beëindiging van het huurcontract werd uitgelegd (17 oktober), allemaal prima, ik was op de hoogte dat het tijdelijk zou zijn.
Nu kwam de voorninspectie van mijn huurwoning waarin de einddatum nogmaals op 17 oktober werd gezet; dit is natuurlijk ook de uiterlijke datum waarop de sleutels ingeleverd moeten worden.
Nu sprak ik een medebewoner die al aan het verhuizen was en die zei opeens dat we er volgende week al uit moesten, toen ik zei dat de einddatum op 17 oktober stond zei hij dat je in ieder geval 2 weken van te voren uit je woning moet zijn.
Ik heb zelf nog niet enorm veel ervaring met huurwoningen dus ik begin mij zorgen te maken omdat ik pas over 2 weken (weekend van 8-9 oktober) de woning uit kan ruimen ivm vervoer. Dus ben ik nu enorm aan het twijfelen of die bewoner gelijk heeft of niet; doordat het weekend is kan ik de corporatie niet bellen en vraag ik jullie even snel hoe dit nou precies zit.
Met vriendelijke groeten,
|