Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je hebt een half jaar opzegtermijn zoals in het contract, maar heb je verder huur voor onbepaalde tijd? In dat geval is de gestelde termijn inderdaad behoorlijk nietig en kun je na een maand vertrekken. Wat Lucky Luciano zegt, klopt voor een huurcontract met einddatum.
Toch heb ik de indruk dat je wel sterk staat. Waar kan je verhuurder heen als jij zegt weg te willen? Nergens. Wat hij ook zal ondernemen, hij verlinkt alleen zichzelf en dan krijg je de situatie die T_ID noemt. Hij zit er ongetwijfeld niet op te wachten dat je weggaat (vandaar zo'n opzegtermijn vermoed ik), maar uit de sanering worden gezet is een nog slechter plan. En anders kun je het inderdaad gemener spelen door de kredietbank / bewindvoerder / woningbouw in te lichten. Jij komt wel weg. Heb je al iets nieuws? |
![]() |
||
Citaat:
En nog niks nieuws helaas ![]()
|
![]() |
Als je de woningbouw inlicht dan moet je zelfs weg, en heb je ook nog eens kans dat meneer zelf uit zijn huis gezet wordt. Een dergelijke bepaling zal namelijk ongetwijfeld in het huurcontract van de woningbouw staan. Dus gewoon lekker vertrekken wanneer jij wat nieuws gevonden hebt. Als hij moeilijk gaat doen, laat je hem gewoon weten dat hij daarmee direct moet stoppen omdat je anders even hier en daar contact op neemt met wat instanties.
|
![]() |
||
Citaat:
Dan klopt zijn contract in die zin wel en moet je je er eigenlijk wel aan houden. Anderzijds staat hij niet bepaald sterk en is de huur illegaal, dus als je echt weg wil.. tja, hoe lang kan hij moeilijk doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Maar als je even anoniem de woningbouw inlicht, wordt je er vanzelf wel uitgezet.
Bovendien: Als je er mee gaat dreigen om woningbouw of schuldhulpverlening in te lichten, zal ie je waarschijnlijk wel heel snel laten vertrekken en niet moeilijk doen over een eventuele opzegtermijn. Alleen de borg dan nog terug krijgen wordt een lastiger verhaal. |
![]() |
||
Citaat:
Maar of TS het zelf zo ver wil of moet laten komen.. je staat op zich vrij sterk in je wil als je verhuurder vanalles te verliezen heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat Ivo zegt werkt trouwens ook. De woningbouw doet nooit zo moeilijk over het uitzetten van onderverhurende huurders.
|||
![]() |
hmm, ik zit nu net iets te lezen, wat me weer doet twijfelen aan de situatie van deze huur:
van de website van Zoeklicht (Amsterdamse campagne tegen onderhuur) Citaat:
Citaat:
[EDIT] : over die schuldsanering. als de verhuurder geen winst maakt op de huur (zijn eigen huur is veel hoger dan 350,- ) valt het geld van TS dan niet in de categorie "vergoeding" ipv "inkomen"? Ik heb wel eens gehoord dat "hospita's" een vergoeding mogen vragen die ze niet op hoeven te geven. Ik weet niet hoe en wat precies... Maar aangezien TS bij hem inwoont, is hij toch een soort hospita.
Laatst gewijzigd op 30-07-2009 om 21:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je in de schuldhulpverlening zit heb je doorgaans helemaal geen controle over je eigen financiën. Dit om overduidelijke redenen. Het feit dat TS contant geld moet betalen aan de verhuurder druist dan ook in tegen de geldende voorwaarden van schulphulpverlening.
Als TS dus graag van die kamer af wil dan informeert ze de bewindvoerder en dan is 't zo over en uit voor haar huurperiode bij de verhuurder als bij de schulphulpverlening van de verhuurder. Of je dit zo moet willen oplossen is een tweede. |
![]() |
||
Citaat:
feitelijk mag hij geen grotere vergoeding vragen dan voor energie water en voedsel. zeker in de situatie van deze huisjesmelker.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Help, hoofdhuurder/huurder vraag. Mc Kauw | 27 | 06-10-2012 10:15 | |
Werk, Geld & Recht |
Huurovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds opzegbaar? Femic | 0 | 27-06-2010 18:27 | |
Werk, Geld & Recht |
Ongevraagde aanpassing huurcontract sshu *amélie* | 48 | 19-01-2010 13:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Huur opzeggen. Verwijderd | 7 | 27-01-2008 23:29 | |
Werk, Geld & Recht |
kan onze huisbaas ons uit huis zetten? crazygirlsacha | 38 | 29-11-2006 22:13 | |
Werk, Geld & Recht |
De verhuurder wil mij aan het einde van het contract uit huis zetten, mag dat?? Kez | 13 | 19-09-2004 00:26 |