Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2002, 16:46
drakootje
drakootje is offline
Uhm ja weet eigk nie goed hoe ik moet beginnen, maar iig het komt er op neer dat een vriend van mij verliefd op me is. Had al een tijdje dat vermoeden, maar nu is het dus zeker. Ik heb een vriend en dat weet hij enzo. Maar ben er dus pas vandaag achter gekomen en heb er dus over na zitten denken of ik tegen hem moet zeggen van ja vind je het beter om afstand te houden of zoiets (ik vind het wel gezellig om gewoon dingen met hem te gaan doen en ik zou het jammer vinden als dat niet meer kon, maar ik weet ook hoe moeilijk het is om iemand te zien als je diegene leuk vind) maar moet ik dus zelf voorstellen om contact te minderen of moet dat maar van zijn kant komen?
Iemand advies?
Thanx..
Oud 09-08-2002, 17:08
PardonMe
PardonMe is offline
tja denk dat hij het beste kan beoordelen of hij afstand wil of niet.. Maar kan me voorstellen dat jij je er niet echt bij op je gemak voelt..
Neem aan dat hij weet dat je al bezet bent en als hij in de gaten heeft dat hij in ieder geval voorlopig geen kans maakt omdat jij happy bent met je vriend, misschien dat hij dan vanzelf afhaakt..
Oud 09-08-2002, 17:10
gizmo
gizmo is offline
Ik ken de situatie precies zoals jij het verteld...
Ik had een vriend die ook op mij was, terwijl ik met een ander ging zeg maar..
Veel mensen zeiden tegen mij da tik op moest passen om die vriend die dus op mij was niet te kwetsen en dat het misschien beter was om afstand van hem te nemen, maar dat heb ik niet gedaan. Waarom niet.. omdat ik iets had van je weet dat ik een vriend heb... ik respecteer je gevoelens.. maar ga geen afstand van je nemen omdat jij verliefd o pmij bent. Het klinkt misschien ego.. maar ik wilde hem als goede vriend gewoon niet kwijtraken....

Mijn verhaal eindigt wel een beetje raar.. want die vriend die toen verliefd op mij was.. is nu mijn vriend....

Maar mijn advies.. blijf gewoon jezelf.. en als je het kan praat erover met die vriend...dat heb ik ook gedaan.. hem duidelijk gezegd hoe het zat... en kijken hoe hij reageert en of hij afstand wil nemen..
Ik hoop dat je eruit komt!!! Sterkte ermee.. Ik weet hoe het is!!!

kuzz miekz

Laatst gewijzigd op 09-08-2002 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:58
UnUsual
UnUsual is offline
Je moet volgens mij juist absoluut geen afstand gaan nemen want dan raakt hij niet alleen degene op wie hij verliefd is kwijt maar ook zijn beste vriendin.. ik heb ooit toen een vriend van me ook heel veel afstand gehouden daarna en daar heb ik zoooveeel spijt van gehad.. hij heeft zich zo klote gevoeld toen.. niet alleen daarom maar het was zeg maar de 'druppel'.
gelukkig zijn we nu weer gewoon vriendjes, maar het had niet veel gescheeld
Oud 11-08-2002, 23:29
drakootje
drakootje is offline
thanx voor reacties.. Heb vanavond telefoontje gekregen van hem dat hij me voorlopig niet wil spreken en zien. Lag niet alleen aan mij, maar volgens mij ben ik toch wel de zogenaamde druppel die de emmer deed overlopen Vind echt heel kut hoop dat over week ofzo beter gaat.
Oud 12-08-2002, 12:32
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
drakootje schreef:
thanx voor reacties.. Heb vanavond telefoontje gekregen van hem dat hij me voorlopig niet wil spreken en zien. Lag niet alleen aan mij, maar volgens mij ben ik toch wel de zogenaamde druppel die de emmer deed overlopen Vind echt heel kut hoop dat over week ofzo beter gaat.
aah damn... das nie kewl voor je ...
Hopelijk komt het weer *goed*... sterkte er iig mee!!!
Oud 12-08-2002, 13:42
Verwijderd
Ik heb het ook wel eens zien gebeuren...als je verliefd bent op iemand en je bent tevens (beste) vrienden met die persoon, dan is het geen goed plan om afstand te nemen...een van de kenmerken van verliefdheid is namelijk dat je iemand ontzettend graag wilt zien. Als je dan veel afstand neemt, zal de verliefde persoon zich alleen maar rottiger voelen. Je hebt eigenlijk twee keuzes, of je neemt afstand en die persoon voelt zich rot (harde methode) en hij heeft ook nog eens het gevoel en de kans dat hij z'n beste vriendin kwijtraakt, of je blijft gewoon met elkaar omgaan, en jij let er goed op dat hij niet 'al te' verliefd wordt en wees iig duidelijk over het feit dat je al een vriend hebt en dus gewoon vrienden met hem wilt blijven. Ik weet dat het moeilijk is, maar afstand nemen van hem lijkt me geen goed plan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 14:50
~louise~
~louise~ is offline
Dit ken ik. Bij mij was het alleen andersom.
Een jongen was verliefd op mij en werd daarna mn beste vriend. Ben altijd wel heel duidelijk geweest dat ik niks met hem wilde, daar moet je geen toeval over laten bestaan.
Later is het toch ergens foutgegaan.. hij vond dat ik hem had gebruikt ( ) en hij kon het ook niet hebben als ik aandacht van andere jongens kreeg...

En wat Nare Man zei: laat dus duidelijk merken dat je niet meer van hem wilt en probeer gewoon met hem om te blijven gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten