Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2011, 15:46
roos.
roos. is offline
heel vaak als ik seks heb gehad met iemand, dan voel ik me de volgende dag depri, slecht en wil ik niks doen. soms heb ik hier wel een week last van en is het over. of komt het na een maand terug en heb ik spijt van wat ik heb gedaan.

waar licht het tog aan?
de laatste tijd wil ik met niemand zoenen en word ik helemaal naar van al die jongens die om aandacht vragen. et lijkt wel of ik een afkeer tegen seks krijg.

Laatst gewijzigd op 12-08-2011 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 17:11
Verwijderd
Ik kan niet zeggen waaraan dat ligt, maar als je er geen zin in hebt dan zou ik het absoluut niet doen want dan krijg je zoals je zelf al zegt achteraf spijt.

Wat is het probleem van even geen seks hebben als je geen zin hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 18:52
Verwijderd
Het hangt er vanaf hou oud je bent en met wie je het allemaal doet.
Kijk, als je bijv vreemdgaat, of het met alleen maar vreemde jongens doet.
Dan kan ik er in komen.
Maar als het je vriendje is....tsja.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 19:18
Verwijderd
Wat sneeuw zegt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 19:22
Em.
Em. is offline
Ik vind het klinken alsof je allemaal losse dingetjes hebt, onenightstands bijvoorbeeld. Dan kan ik me voorstellen dat het op gegeven moment teveel wordt, bijvoorbeeld omdat het alleen nog maar om seks draait terwijl je ook niet-seksgerelateerde aandacht wilt. Of dat je er een gewoonte van heb gemaakt om heel snel met iemand seks te hebben (bijvoorbeeld omdat je het altijd al zo deed) en andere mensen dat ondertussen ook weten, waardoor je op gegeven moment niet eens meer echt 'kan' zeggen 'nee, ik wil nog geen seks'?

Maar als je er geen zin in hebt, of er steeds spijt van krijgt, zou ik gewoon een tijdje geen seks meer hebben. Je niet meer zomaar 'weggeven', of in ieder geval niet steeds in de situaties belanden waar je spijt van krijgt. Je hóéft immers geen seks te hebben, en misschien werkt een seks-vrije periode wel heel goed in op je zin in seks ofzo.

En verder, hoe oud ben je, met wie heb je seks, hoe vaak en in wat voor situaties? Want eigenlijk kan ik zo alleen maar gokken wat je situatie is, en misschien is ie wel heel anders.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 19:58
Simon
Simon is offline
Klinkt niet relaxt roos.! Seks moet wel leuk zijn en het klinkt niet alsof je er echt plezier aan beleeft.

Maar misschien is er wat meer aan de hand, waardoor je hier tegenaan loopt. We werken bij Scholieren.com sinds kort samen met CASA ("centra voor anticonceptie, seksualiteit en abortus") en ik hoorde van hun dat zij iedere werkdag van 19 tot 21 uur 1-op-1 kan chatten met een verpleegkundige. Kan ook anoniem.
Zie: http://www.seksenzo.info/chat

Als je er wat aan hebt, ben ik wel benieuwd of het je geholpen heeft. Veel sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 20:09
Volk
Volk is offline
Ik weet dat ik me ook zo voelde toen ik op zoek was naar intimiteit en dus maar seks had met mensen. De seks was leuk, daar niet van. Maar uit one night stands valt intimiteit niet echt te halen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 13:36
roos.
roos. is offline
ik heb hier best veel aan. ik snap nu ook beter dat het tog ligt aan die losse relaties die maar kort duren van mij. ik ben gewoon niet opzoek naar sex maar naar liefde denk ik!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:07
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
ik heb hier best veel aan. ik snap nu ook beter dat het tog ligt aan die losse relaties die maar kort duren van mij. ik ben gewoon niet opzoek naar sex maar naar liefde denk ik!
Kan ik me goed voorstellen!
tis toch anders dat je klaar bent, diegene zn gulp weer dichttrekt en de deur uitloopt, dan dat ie je een zoen geeft, zich tegen je aantrekt en in slaap valt en de volgende ochtend extra vroeg opstaat om een ontbijtje te maken...
Oud 15-09-2011, 01:01
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Liefde is mooier. Doe anders minder onenightstands, weet niet of je dat specifiek doet (heb hier niet alles gelezen) maar het kan erg alleen worden.
Oud 16-09-2011, 12:04
Verwijderd
Wanneer je seks ziet als een oplossing van iets, bijvoorbeeld om je ego op te krikken als je je niet helemaal fantastisch voelt, dan valt het inderdaad tegen want dat wordt op die wijze niet zomaar opgelost. Achteraf was het 't dan ook niet waard, voor jouw gevoel.

Heb dus seks wanneer je maar wil, zolang het 't waard is. Of het nou een ONS is, met of zonder liefde, zolang je maar achteraf kan zeggen: ik vond het leuk/fijn/lekker en heb geen reden tot me rot voelen. Ik zou het zo weer doen. Als je die instelling hebt, dan is de seks die je hebt prima.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 14:47
nerveus
nerveus is offline
Volgens mij doe je het als pleziertje en niet uit liefde... Dan krijg je ook veel sneller spijt, omdat je het lekker vind, maar je er zelf eigenlijk niet achter staat.
Oud 18-09-2011, 20:14
sanni
sanni is offline
Je kan gerust seks hebben zonder liefde en er wel achter staan. Ik denk dat het probleem hier voortkomt uit wisselende contacten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 20:39
Verwijderd
Het probleem komt hier voort uit de motivatie. Ook wisselende contacten vormen niet per se een probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 22:05
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Je kan gerust seks hebben zonder liefde en er wel achter staan. Ik denk dat het probleem hier voortkomt uit wisselende contacten.
Mee eens. Niks mis met seks zonder liefde wat mij betreft.

Regels voor berichten