Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2011, 19:10
ruuubenn
ruuubenn is offline
Hoi allemaal, ik zit in de eerste Havo/Vwo. opzich wel leuk alleen ik wil heel graag naar vwo maar aangezien mijn cijfers Een 5,2 vr nederlands en allemaal 7ens vr bio en verder ook allemaal 7 en 8en maar ik wil later heel graag iets worden maar ik heb daar een VWO-diploma voor nodig!! heeft iemand tips: hoe ga ik nr VWO2? hoe plan ik m'n huiswerk? hoe leer ik toetsen om 9en en 10en te halen??? en misschien nog meer tips?????? kan iemand mij misschien helpen? Groet, ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2011, 19:14
Verwijderd
Ja, opletten in de lessen en je huiswerk maken. Hoe plan je je huiswerk? Simpel, maak het gewoon zodra je het opgekregen hebt, dezelfde dag nog. Als dat niet lukt maak je het de dag erna. Bovendien mag je prima met die cijfers naar het vwo, daar hoef je geen 10-en voor te halen.

En ga alsjeblieft beter je best doen voor Nederlands, want ik begrijp sommige gedeeltes van je verhaal niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 19:20
ruuubenn
ruuubenn is offline
THNX vr de tips zl het proberen P.s. is mijn nederlands echt zo slecht
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 19:23
Verwijderd
Je Nederlands is echt onduidelijk . Ik snap je vraag wel, het verhaal er omheen alleen niet zo. Succes
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 22:27
Em.
Em. is offline
Citaat:
THNX vr de tips zl het proberen P.s. is mijn nederlands echt zo slecht
Schrijf dan: bedankt voor de tips, ik zal het proberen. In plaats van de helft van de woorden weglaten en dergelijke. Dat heeft in mijn ogen ook niet zoveel met slecht Nederlands te maken, maar gewoon met luiheid, en daar wordt het niet echt leesbaarder van! ('Vr' schrijven in plaats van 'voor' ligt er namelijk niet aan dat je niet zou weten dat het geen 'vr' is.) En als je bij dit soort dingen let op je spelling, wordt die in het algemeen óók beter.

En ik denk dat je Nederlands niet zo goed is als je er een 5,2 voor staat, maar aan de hand van wat je schrijft kan ik niet beoordelen of je het gewoon niet kan, of het gewoon niet doet.

En verder wat Apate zegt, opletten, op tijd je huiswerk maken, dat soort dingen.
Oud 09-10-2011, 08:44
Verwijderd
Wat hier boven is gezegd. En mocht het niet lukken om nu naar vwo te gaan, dan zou je later altijd nog naar vwo door kunnen stromen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 05:47
Silvano08
Silvano08 is offline
Gewoon het huiswerk dat je gekregen hebt opschrijven en ook echt maken. Niet denken van: oh, dat snap ik allemaal wel, dus die opdrachten hoef ik vast niet te maken.

Verder: opletten in de les, zoals al gezegd is. Niet altijd achteraan gaan zitten, want dan is er de kans dat je niet alles meekrijgt en snel afgeleid wordt.

En je hoeft heus geen 9'ens en 10'en te halen om VWO te doen. Er moet ook een stukje motivatie bijzitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten