Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 11:04
WietseBoersma
WietseBoersma is offline
Na de Proefwerk Week dacht ik dat ik over was. word ik vandaag gebeld dat dat toch niet zo is. ik had iedereen in mijn omgeving al trots verteld dat ik over was naar 4 Vwo, maar nu kom ik er dus achter dat dat niet zo is. Hoe vertel ik hun nu weer dat ik niet over ben, en hoe ga ik er verder mee om, want op het moment denk ik dat ik mn leven heb verkloot en dat mijn hele vakantie naar de klote is.

BVD,

Wietse
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 11:11
Femic
Femic is offline
Allereerst denk ik dat het belangrijk is dat je het zelf accepteert, je er probeert overheen te zetten en te bedenken dat het niet het einde van de wereld is om een jaartje over te doen of je opleidingen een niveau lager te gaan volgen. Pas als je dat zelf accepteert, is het 'tijd' om andere mensen te informeren. Ik neem aan dat je ouders het wel weten (zo niet, vertel het hun in elk geval wel meteen!). Maar je hoeft heus niet iedereen op te bellen dat je niet over bent, als mensen het vragen, kan je eerlijk zeggen dat je het niet gehaald hebt, je hoeft er niet zelf over te beginnen.
Ga in elk geval niet je vakantie laten verpesten, daar schiet je toch niets mee op! Succes ermee!
Oud 30-06-2004, 12:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Gewoon even slikken en relativeren. Genoeg mensen doubleren weleens een jaar, daar is helemaal niets ergs aan. Anders was je net overgegaan en dan had je het volgend jaar zwaarder gehad. Iig moet je het je ouders vertellen, en verder vertel je het andere mensen gewoon op een moment dat je het wilt. Niemand die daar raar op reageert ofzo hoor, het is absoluut geen schande.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:57
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, je kan dingen nu eenmaal niet terugdraaien. Je kan er wel over inzitten, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar je moet jezelf afvragen wat je daarmee opschiet. Voor mij zou het een extra motivatie zijn om het dan volgend jaar wel te halen, maar voor sommige mensen geldt het omgekeerde.
Verder is het natuurlijk niet echt handig om mensen te vertellen dat je iets hebt gehaald terwijl je het niet zeker weet, maar dat is alleen op het moment zelf ff vervelend om te moeten vertellen dat je het toch niet hebt gehaald. Succes verder.
Oud 30-06-2004, 15:11
Verwijderd
Verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten