Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 17:10
isisnoort
isisnoort is offline
Hoi iedereen

Ik krijg vaak te horen dat ik computer verslaaf of zoiets ben. Ik denk ook wel dat het in de richting gaat. Mijn schoolcijfers zijn de beste niet (Stuk of 5 onvoldoendes). Maar ik vind het gewoon leuk om dagen lang met mensen te praten op MSN

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 18:56
Daantjer
Daantjer is offline
Ja, doe je computer (tijdelijk) weg, tot de eerste vakantie, of gebruik hem enkel in het weekend.
mijn advies, zie wat je er mee doet
Oud 22-09-2011, 10:24
Verwijderd
Als je later terugkijkt naar je jeugd en ziet dat je je school hebt opgefokt omdat "je het gewoon leuk vindt om dagen met mensen te praten op msn" zal je dat jezelf waarschijnlijk niet in dank afnemen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 17:21
Cy
Cy is offline
Beste wat je doet is dat je voor jezelf een afspraak maakt, hooguit 2-3 uurtjes computeren en dan even naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:16
AzN
AzN is offline
Bouw 't langzaam aan af, zou ik zeggen. Nu zit je bijvoorbeeld acht uur per dag op MSN: vanaf volgende week maandag maak je daar zeven van, vanaf de maandag daarop zes, vanaf de maandag dáárop vijf, tot 't aantal uren dat je je kunt permitteren .
Oud 28-09-2011, 20:18
Verwijderd
Eerst de dingen doen die je moet doen en daarna achter de pc kruipen En verder eens naar de mensen toe gaan zodat je ze niet alleen op MSN spreekt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 06:25
hookee
hookee is offline
Wat zeggen je ouders ervan? Of weten die van niks?
Je bent inderdaad bezig je tijd te verdoen, als je moeite hebt je om prioriteiten te stellen moet 't kreng gewoon uit. Zoek zelf naar methodes om jezelf te dwingen. Zet bijvoorbeeld een alarm in je telefoon met de mededeling "NU huiswerk" en als dat niet werkt koop je van mijn part een tijdschakelaar die je PC iedere dag een paar uur uitzet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 11:25
Verwijderd
Je bent gewoon msn-verslaafd... Ga zo veel mogelijk op een andere plek huiswerk maken dan waar je computer staat, zodat je niet veel de verleiding krijgt om "even" de computer aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 21:31
Verwijderd
Tja.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 23:51
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik zou dan geen topic aanmaken waar je hulp zoekt (OP JE COMPUTER).

Oud 01-10-2011, 17:55
Silvano08
Silvano08 is offline
Bij 'dagen lang' wist ik al dat je beter je pc uit het raam kon gooien, wil je van je verslaving afkomen...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:15
Gina!
Gina! is offline
Maak een planning voor jezelf. Drie kwartier iets doen (dat met school te maken heeft) en dan een kwartiertje msn, Hyves, of iets anders. Daarna weer drie kwartier school, en zo maar doorgaan. Wel streng zijn voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 21:45
BroodPiraat
BroodPiraat is offline
Je voeding van je pc eruit slopen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Je voeding van je pc eruit slopen
Protip: soms zit er een 230/110V-dipswitch achterop
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 11:12
Heron
Heron is offline
Citaat:
Hoi iedereen

Ik krijg vaak te horen dat ik computer verslaaf of zoiets ben. Ik denk ook wel dat het in de richting gaat. Mijn schoolcijfers zijn de beste niet (Stuk of 5 onvoldoendes). Maar ik vind het gewoon leuk om dagen lang met mensen te praten op MSN

Alvast bedankt!
Hoe slechter je schoolcijfers zijn, hoe beter. Stop fascisme! Misschien zit je vaak met de computer omdat je niks beter heeft te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 16:25
bambambam
bambambam is offline
Ergens denk ik dat je verslaafd bent aan (online) games, en niet puur msn, want als je de hele dag door msnt zou je toch liever met die mensen afspreken?

Maar zelf ben ik ook computerverslaafd geweest en ben hier vanaf gekomen door vaker met mijn vrienden af te spreken en vaker een film op tv met mijn ouders te kijken. Je moet wel de discipline op kunnen brengen om je computer eens uit te laten staan.

Het klinkt vast raar maar misschien zou het verstandig zijn je moeder te vragem om voor 2-3 weken het internet tussen bepaalde tijden er uit te laten halen o.i.d.. Dan zal je er achter komen dat je je een stuk beter zal voelen als je goede cijfers krijgt. En nu we toch nog in het begin van het schooljaar zitten kun je je cijfers nog ophalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten