Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2011, 12:47
LoveAddict
LoveAddict is offline
Hey,

Ik ben Ricardo, ik ben 16 jaar. En er is iets wat ik niet snap...
Hoe kom ik nou aan een vriendin?

Ik ben zeer geliefd, op mijn werk, op school, ik heb veel goede vrienden en vriendinnen...maar geen ''vriendin''. Ik barst echt van de te geven emoties. ik luister zelfs naar dingen als: Seal - Kiss from a rose, en nog meer van die super romantische muziek... Ik zou ZO graag een vaste vriendin willen, waarmee ik kan lachen ,huilen , naar de film gaan, hand in hand lopen op het strand in Scheveningen, hand in hand fietsen...op vrijdag avond lekker knus met zn 2tjes op de bank liggen bij een romantische comedy en dan zeggen dat ik van haar hou en daar dan het liefst voor eeuwig willen blijven liggen Maar zoals ik dus al zei, ik heb zat vrienden en vriendinnen, ik zit in een band en ik treed op verschillende plaatsen op, ik ben best slim ( ik zit op t Atheneum, kom net van t Gymnasium af ), ik heb middellang donkerblond haar, ik ben knap ( met een bescheiden lachje, niet om op te scheppen, totaal niet, ik ben echt geen egotripper of opschepper )

Kortom: Hoezo heb ik nog geen vriendin?
ligt het nou helemaal aan mij of laat het gewoon heel lang op zich wachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2011, 12:58
Verwijderd
Pfff, dat je romantische muziek luistert wil niet meteen zeggen dat de complete vrouwelijke wereldbevolking zich op je stort. In godsnaam, een man moet wel een beetje man zijn en niet alleen maar zevermuziek luisteren....
Verder, keep on doing what you're doing, zou ik zeggen. Je kunt het hebben (of krijgen, as you wish) van een relatie niet afdwingen, net als dat je niet kunt regelen dat iemand verliefd op je wordt. Zolang je gewoon je ding blijft doen, regelmatig de deur uit gaat, nieuwe mensen leert kennen, blij wordt van datgene wat je doet, komt er vast wel iemand voorbij die je leuk vindt en verliefd op je wordt. Tot die tijd moet je vooral niet wanhopg zijn, dus hou je in godsnaam in en ga niet bij elke meid denken 'Oh, maar naast haar wil ik liggen en handjes vasthouden en slechte films kijken en vieze muziek luisteren en verliefd doen en van dr houden en naar het strand' want dat ga je uitstralen en niks is onaantrekkelijker dan een wanhopige jongen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kunt wel geliefd zijn bij veel mensen, maar je moet ook initiatief nemen. Vraag je weleens meisjes mee uit? Zo ja, word je dan meteen afgewezen of ga je ook wel eens op date? En hoe gedraag je je dan? Loop je misschien te hard van stapel? Veel meisjes vinden het niet leuk als ze al op een eerste date liefdesverklaring krijgen, bossen rozen toegestuurd krijgen en diep in de ogen gestaard worden. Je moet het ook rustig aan kunnen doen, het gewoon leuk hebben. Stoppen met proberen een zielsverwant te vinden en gewoon lol maken met meisjes die je wel ziet zitten eventueel is denk ik het beste.
Overigens ben je nu 16 en dat is nog best wel jong, je hoeft nog niet je zielsverwant gevonden te hebben of een vaste vriendin te hebben. Maak je niet druk, het gebeurt grotendeels vanzelf.
Oud 04-10-2011, 13:29
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Pfff, dat je romantische muziek luistert wil niet meteen zeggen dat de complete vrouwelijke wereldbevolking zich op je stort. In godsnaam, een man moet wel een beetje man zijn en niet alleen maar zevermuziek luisteren....
Verder, keep on doing what you're doing, zou ik zeggen. Je kunt het hebben (of krijgen, as you wish) van een relatie niet afdwingen, net als dat je niet kunt regelen dat iemand verliefd op je wordt. Zolang je gewoon je ding blijft doen, regelmatig de deur uit gaat, nieuwe mensen leert kennen, blij wordt van datgene wat je doet, komt er vast wel iemand voorbij die je leuk vindt en verliefd op je wordt. Tot die tijd moet je vooral niet wanhopg zijn, dus hou je in godsnaam in en ga niet bij elke meid denken 'Oh, maar naast haar wil ik liggen en handjes vasthouden en slechte films kijken en vieze muziek luisteren en verliefd doen en van dr houden en naar het strand' want dat ga je uitstralen en niks is onaantrekkelijker dan een wanhopige jongen.
dit idd!
Het overkomt je vanzelf! Ik heb tot mijn 18e ook nooit een echte relatie gehad, behalve avondjes zoenen in de kroeg... Het overkomt je vanzelf wel een keer! Doe lekker je dinG
Oud 04-10-2011, 14:27
EZBlade
EZBlade is offline
En stop met Seal luisteren
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:30
Verwijderd
Het lijkt alsof je denkt dat je het "perfecte pakketje" hebt voor vrouwen, en voor sommige vrouwen zal dit vast gelden maar voor anderen absoluut niet. Je vergeet echter één ding: Al heb je het perfecte pakketje, dan nog kun je verliefdheid en/of aantrekkingskracht niet afdwingen.. Het is niet alsof er een lijstje is met "eisen" en dat je altijd prijs hebt als je al die eisen kan afvinken.

Het gaat vanzelf een keer gebeuren, maar dan moet je niet die wanhoop uitstralen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 20:34
Mark1991
Mark1991 is offline
Je kan misschien wel goed OPSCHIETEN met chiks maar je moet leren ze te VERSIEREN. Er is n heel groot verschil tussen die dingen. Kijk met uitgaan naar jongens die wel chiks regelen (PLAYERS) en leer van ze. Dan ga je oefenen door tegen zoveel mogelijk meisjes te praten en zo werk je aan je GAME. Daarna lukt het vanzelf om een vriendin te krijgen. Blijf wel gewoon relaxed en doe vooral wat je leuk vindt. Succes man je bent nog jong
Oud 09-10-2011, 13:04
SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Als je zo populair bent op school en zo knap enzo, dan zullen er genoeg meiden je leuk vinden, dus die vinden het dus ook leuk als je ze uitvraagt. Stap eens op een meid af die je wel ziet zitten, grote kans dat ze wel eens uit wilt met je.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 15:04
Maaike.
Maaike. is offline
Wtf is up met al die jochies die een vriendin willen om het hebben van een vriendin? Begin eerst eens met verliefd worden ofzo.
Oud 09-10-2011, 16:15
Roosje
Roosje is offline
^ Dat is het ding met vijftien & puber zijn, denk ik. Toen ik dat was wilde ik ook insane graag een vriendje. Behalve dan dat ik dat had. Naja, toen ik veertien was dan. Heel veel dingen zijn heel veel ingewikkelder als je zo jong bent.
Oud 09-10-2011, 16:55
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
^ Dat is het ding met vijftien & puber zijn, denk ik. Toen ik dat was wilde ik ook insane graag een vriendje. Behalve dan dat ik dat had. Naja, toen ik veertien was dan. Heel veel dingen zijn heel veel ingewikkelder als je zo jong bent.
Vind je?

Mijn middelbare schooltijd kenmerkte zich juist door zorgeloosheid. Ik maakte me ook echt niet druk om dingen zoals vriendinnetjes enzo
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 18:42
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Zeg nooit tegen een meisje dat je van haar houdt... =)
Verder zou ik me maar niet zo druk maken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 19:14
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Al ben je nog zo knap, al luister je naar de meest romantische muziek op de wereld, al heb je ál het geld op de wereld, als je een kutkarakter hebt willen ze je niet.
Oud 19-10-2011, 17:49
Sam...
Sam... is offline
Ricardo, zo iets overkomt je gewoon.
En ik kan, als 15 jarig meisje, je ervan overtuigen dat er heus wel meisjes zijn die je leuk vinden.
Alleen de meeste meisjes vinden dat een jongen maar met de eerste stap moet komen.
Maar als er geen specifiek meisje is dat je leuk vind, zou ik nog niet aan een relatie beginnen. Dan houd je
haar en jezelf alleen maar voor de gek.
En als je dan toch een vriendin zoekt, zoek er dan een met dezelfde hobby's en interesses.
Misschien als je je meer in jezelf verdiept, je iemand vind die goed bij je past.
Succes
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 20:04
Verwijderd
Om een vriendin te krijgen is het niet genoeg om 'een' vriendin te willen, je moet ook weten wélk meisje je als vriendin wil. En daar dan werk van maken. Wat is er romantisch aan een vriendin waar je niet eens verliefd op bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten