Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 18:29
Winstanley
Winstanley is offline
Goedenavond.

Ik kom voor de 2e keer met deze vraag want hij is belangrijk voor mij. Ik zit in 4tl en doe dus examen. Ik wil hierna doorstromen naar de havo, profiel E&M.

Wiskunde is het probleem. Ik stond voor dit jaar een 7, maar door alle omstandigheden, met name slechte leraar, heb ik nu al een 4 en een 3 binnen. Ik snapte het vorig jaar al amper maar met bijles ging het wel. Nu snap ik er met veel bijles niks meer van.

Ik wil heel graag EM op de havo en naar het HBO.

Mijn vragen zijn dus: Zijn er bedrijven of is het hbo er tegen als je wiskunde uit je pakket doet? Zijn er nog alternatieven voor de HAVO E&M, want ik weet dat wiskunde verplicht is.

Ik hoor het graag zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2011, 22:07
Verwijderd
dus je denkt dat het aan je leraar ligt? Ik denk dat er meer achter schuilt..

HAVO C&M is wiskunde niet verplicht, maar ik raad je echter toch aan om E&M te doen. Wiskunde is echt wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 23:10
Tink*
Tink* is offline
Als je sowieso echt al van plan bent om E&M te gaan doen, zou ik nu echt geen wiskunde laten vallen, aangezien je dat daar wel weer krijgt. Ik vraag me dan af of je wel mag doorstromen, want dan sluit je vakkenpakket weer minder aan.
Oud 20-10-2011, 07:53
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou graag willen wat voor opleiding je dan op het HBO voor ogen hebt. Als het een opleiding is zonder wiskunde, zie ik er geen probleem in dat te laten vallen en dan C&M te gaan doen.

Maar volgens mij heb je wiskunde toch bij vrij veel opleidingen nodig, en ook als je E&M wil gaan doen, dus het lijkt me wat logischer en wijzer op het toch in je pakket te houden. En als je dan naar de havo gaat het je ook niet meer 'je slechte leraar', en moet het niet zo'n probleem meer voor jou zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 11:58
Winstanley
Winstanley is offline
Heb het erover gehad en ik houd het erin. Dan maar een onvoldoende, maar dat kan ik wel compenseren. Heb ik 'm in ieder geval op mijn cijferlijst staan. Is dat goed genoeg voor E&M?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:32
Edelweiss
Edelweiss is offline
Je kunt op havo alleen zonder wiskunde als je C&M kiest, bij E&M is het verplicht.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:33
Edelweiss
Edelweiss is offline
Of je doet gewoon C&M mét wiskunde, dan heb je iniedergeval geen economie.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Heb het erover gehad en ik houd het erin. Dan maar een onvoldoende, maar dat kan ik wel compenseren. Heb ik 'm in ieder geval op mijn cijferlijst staan. Is dat goed genoeg voor E&M?
Dat is iets dat je zelf moet bepalen, of dat goed genoeg is. Als je maar rekening houdt met de slagingsnormen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten