![]() |
|
Hallo, elk jaar komt er een nieuwe Hbo Keuzegids uit. Hierin staat een ranglijst van beste hogescholen van Nederland. Wat vinden jullie van zo'n ranglijst? Is zo'n ranglijst betrouwbaar?
Zelf zit ik op Avans (de eerste plek dus), maar ik vind dat er nog wel dingen verbeterd kunnen worden, zoals planning en internetverbinding. Op welke plek staat jullie school en wat vinden jullie daarvan? http://www.keuzegids.org/p5
|
![]() |
|
Nee, een ranglijst of vergelijking zegt niet heel erg veel. Vraag je maar eens af hoe de school aan een hoog slagingspercentage komt. Geven ze soms snel extra herkansingen of vervangende opdrachten? Is het niveau wel op een even hoog niveau?
na het HBO ben ik doorgestroomd naar de uni en in het schakelprogramma zit je met andere HBO'ers en als je dan opleidingen met exact de zelfde naam van verschillende scholen gaat vergelijken zijn de verschillen echt gigantisch. Voorbeeld, in mijn schakelprogramma zat het vak 'Toegepaste statistiek 2', voor mij sloot dit perfect aan op waar statistiek op het HBO geëindigd was.. iemand anders die net als mij HBO BE had gedaan had in 4 jaar HBO totaal geen statistiek gehad.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wiskunde B nodig voor Biomedische wetenschappen? Thedutchjelle | 9 | 05-07-2010 10:45 | |
Studeren |
Kiezen tussen drie scholen Diviance | 11 | 11-11-2009 18:29 | |
Studeren |
HBO in de richting biomedische wetenschappen Daantje_0705 | 16 | 29-07-2005 21:00 | |
Algemene schoolzaken |
Vrijetijdsmanagment?? Joshua | 17 | 14-01-2004 12:25 | |
Algemene schoolzaken |
Welke creatieve vervolgopleidingen zijn er beschikbaar? SEThorian | 8 | 04-09-2003 20:21 |