Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 21:45
Joshua
Joshua is offline
Volgend jaar, als ik mijn MBO eindelijk heb afgerond, wil ik waarschijnlijk Vrijetijdsmanagment op de Hogeschool Rotterdam gaan volgen. Ik heb hier al aardig wat informatie over opgedaan door boekje en dergelijke bij de scholen op te vragen, alleen ben ik ook nog op zoek naar mensen die deze opleidingen volgen.

Volg jij of ken jij iemand die deze opleiding volgt, zou je dan hier kunnen vertellen wat je belevingen van de opleiding tot nu toe zijn?

MVG.
Oud 07-01-2004, 23:24
Jeopardize
Jeopardize is offline
Ik ken iemand die dat ook doet in Rotterdam. Hij zegt dat het niet veel tijd in beslag neemt en qua niveau beroerd weinig voorstelt.

Ik citeer uit 1 van zijn schoolboeken:

"Oud papier inleveren kun je het beste doen in de gemeente waar dat het meeste geld op brengt."

Ik bedoel maar.
Oud 08-01-2004, 11:49
Shadina
Shadina is offline
Ik wil misschien ook die opleiding volgen.. maarre is het overal zo slecht.. of alleen bij Hogeschool Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 13:39
Wave
Wave is offline
Me zus heeft het een jaartje in Breda gedaan.........hety was vooral erg veel economie en bevile haar gewoon niet.......waren ook maar heeeeeel weinig mensen die in een jaar hun propedeuse haalden...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:19
Denise84
Denise84 is offline
Ik zit in Breda. De NHTV heeft een andere opzet dan Rotterdam.

Leuke opleiding vind ik. Het eerste jaar was alleen ontzettend algemeen, zat ook toerisme bij en was vrij simpel. Van de 900 eerste jaars zijn er volgens mij 500 afgevallen. Enorm veel dus.
Dit ajar is het eerste jaar anders, namelijk projectmatig waarbij je echt iets op moet zetten en uitvoeren van begin tot eind.

Nu 2e jaar is wat pittiger, maar nog steeds goed te doen. Je hebt weinig uren dat je naar school moet en echt veel thuiswerk heb je ook niet.

Het is een ontzettend brede opleiding waar je echt van alles mee kan. (veel mensen die de opleiding zelf niet doen denken/zeggen daarom ook dat het een opleiding is die voor niets opleidt) Evenementenorganisatie is een onderdeel, maar ook concept- en productontwikkeling, bedrijfsvoering, marketing enz.

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:25
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Wave schreef op 11-01-2004 @ 14:39:
Me zus heeft het een jaartje in Breda gedaan.........hety was vooral erg veel economie en bevile haar gewoon niet.......waren ook maar heeeeeel weinig mensen die in een jaar hun propedeuse haalden...
Dit jaar waren het er erg veel, maar stopten gewoon veel mensen voortijds.

Inderdaad veel economie, maar wel veel theoretische economie. Maar daarnaast ook onderzoek naar trends in de samenleving, subculturen, bedrijfsfeesten fictief organiseren enz.
Oud 12-01-2004, 19:48
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
ik doe de opleiding in inholland diemen

iig je werkt heel veel aan je project, je lessen stellen eigenlijk niet zoveel voor (tentamens wel ) maar het is voornamelijk vergaderen ed voor je project

mij bevalt het wel, maarja het verschilt pp natuurlijk....

wat wil je precies weten?
Oud 12-01-2004, 20:27
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Anti-Schaap schreef op 12-01-2004 @ 20:48:
ik doe de opleiding in inholland diemen

iig je werkt heel veel aan je project, je lessen stellen eigenlijk niet zoveel voor (tentamens wel ) maar het is voornamelijk vergaderen ed voor je project

mij bevalt het wel, maarja het verschilt pp natuurlijk....

wat wil je precies weten?
Oh ik ga woensdag naar de open dag.
Is het eigenlijk TE simpel? Vooral als je van het vwo komt?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:30
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Citaat:
Shadina schreef op 12-01-2004 @ 21:27:
simpel?! neehoor het is niet te simpel!
het is gewoon een hbo-studie hoor.. en voor vwo,, maakt volgens mij niet uit, er zitten mensen die komen van havo, vwo, mbo en hbo
Oud 12-01-2004, 20:42
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Shadina schreef op 12-01-2004 @ 21:27:
Ik vrees voor je dat het erg simpel wordt als je van het vwo komt... maar goed, ik houd niet zo van alleen maar praktijk, als je daar wel van houdt zal het waarschijnlijk heel erg leuk zijn. Bedenk wel dat INHOLLAND niet goed staat aangeschreven, ik vind de kwaliteit van het onderwijs er erg matig (al zit/zat ik op locatie Rotterdam, ik weet niet hoe het onderwijs in Diemen is). Ik zou als ik jou was toch eens informeren naar de studie Vrijetijdswetenschappen, misschien is dat wat voor je? Ik zou ook andere hogescholen en universiteiten bekijken waar de studie wordt aangeboden, (misschien heeft Leiden iets?) en dan kiezen wat je het best bevalt.
Oud 12-01-2004, 21:27
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 12-01-2004 @ 21:42:
Ik vrees voor je dat het erg simpel wordt als je van het vwo komt... maar goed, ik houd niet zo van alleen maar praktijk, als je daar wel van houdt zal het waarschijnlijk heel erg leuk zijn. Bedenk wel dat INHOLLAND niet goed staat aangeschreven, ik vind de kwaliteit van het onderwijs er erg matig (al zit/zat ik op locatie Rotterdam, ik weet niet hoe het onderwijs in Diemen is). Ik zou als ik jou was toch eens informeren naar de studie Vrijetijdswetenschappen, misschien is dat wat voor je? Ik zou ook andere hogescholen en universiteiten bekijken waar de studie wordt aangeboden, (misschien heeft Leiden iets?) en dan kiezen wat je het best bevalt.
Ik wil juist niet naar een universiteit. Maar ik wil ook niet dat ik op een HBO zit waar ik niks hoef te doen. Wil wel gewoon dat ik er moeite voor moet doen. Ik weet trouwens ook niet echt precies wat je met vrijetijdswetenschappen of vrijetijdsmanagment kunt worden. Managment nog wel een beetje.. maar unistudie niet.
Ben al een keer naar de open dag van Inholland Rotterdam geweest, maar ging toen voor een andere studie daar heen. De school zelf was wel mooi.. logisch.. maar ik hoor dus allemaal negatieve verhalen over de studies zelf. Ik zit dus ook te wachten op de keuzegids..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:28
Shadina
Shadina is offline
Ow ja.. weet trouwens iemand in welk gebouw ik moet zijn voor vrijetijdsmanagment, toerisme enz. in Diemen? Want ik kan het nergens op de site of in de brochure terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 07:25
Donnie
Donnie is offline
VTM is wel degelijk een managementopleiding, en dat is gelijk waar veel mensen over struikelen.

Het percentage uitvallers is ieder jaar erg hoog, omdat mensen juist denken dat het een simpele studie is.

In je prop.jaar zal dat misschien wel het geval zijn, maar daarna is het over en keihard studeren.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:46
Joshua
Joshua is offline
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reactie.

Ik ga 31 januari naar een open dag op de Hogeschool Rotterdam, maar heb eigenlijk al besloten om de opleiding te gaan volgen.

Nogmaal bedankt!!!
Oud 13-01-2004, 21:02
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
hahaha is dat net zoiets als weetnikskunde?
dat zoiets opleiding heten mag alleen de naam al
Oud 14-01-2004, 08:56
Mir-idiotA
jaa laten we het afschaffen zodat er helemaal niets meer op cultureel gebied te beleven valt...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Shadina schreef op 12-01-2004 @ 22:27:
Ik wil juist niet naar een universiteit. Maar ik wil ook niet dat ik op een HBO zit waar ik niks hoef te doen. Wil wel gewoon dat ik er moeite voor moet doen. Ik weet trouwens ook niet echt precies wat je met vrijetijdswetenschappen of vrijetijdsmanagment kunt worden. Managment nog wel een beetje.. maar unistudie niet.
Ben al een keer naar de open dag van Inholland Rotterdam geweest, maar ging toen voor een andere studie daar heen. De school zelf was wel mooi.. logisch.. maar ik hoor dus allemaal negatieve verhalen over de studies zelf. Ik zit dus ook te wachten op de keuzegids..
Ik zou zeggen, zoek eens op wat de beste hogescholen van Nederland zijn... volgens mij heeft de Elsevier wel zo'n lijst.

Ik heb even voor je gezocht, en de hogeschool Leiden biedt de beste opleiding Vrijetijdsmanagement aan *klik voor artikel* En volgens dit artikel biedt INHOLLAND Diemen ook een goede opleiding klik

Ik denk wel dat zo'n lijst een aardig beeld, want de HR&O en INHOLLAND Rotterdam staan beiden slecht aangeschreven en wat ik er van hoor en zelf van vind, komt aardig overeen Maar da's mijn mening. Succes!
Oud 14-01-2004, 12:25
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-01-2004 @ 11:51:
Ik heb even voor je gezocht, en de hogeschool Leiden biedt de beste opleiding Vrijetijdsmanagement aan *klik voor artikel*
Uhm.. daar staat juist dat CHN de beste is..? En dat is echt wel te ver.. Daar was ook nog een andere studie wat ik wel zou willen doen.. maar ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten