Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2011, 17:26
ZondeBok
ZondeBok is offline
Hallo iedereen,

Ik zit nu in 5Havo en ik wil graag Tandheelkunde studeren alleen zit ik nu met een probleem want Tandheelkunde is een Universitaire opleiding , Ik zit nu te twijfelen ; Of na mijn Havo examen 2 jaar VWO te doen of mijn propedeuse halen op het HBO ( hier weet ik weinig over?) of 4 jaar mondzorgkunde en van daar uit doorstromen naar Master. Nu zou ik graag willen vragen of mensen zijn met deze overstap(pen) en/of ervaringen?

Bij voorbaat dank !

, ZondeBok
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2011, 17:36
Verwijderd
Als je geen gezeik wilt en niet door allerlei 'speciale' procedures heen wilt, doe dan vwo. Daar heb je in eerste instantie veel meer aan, en ten tweede zorgt het voor een soepele overgang. Zorg wel dat je het juiste profiel hebt, of aangevuld hebt met:

Wiskunde A of B(weet niet hoe dat geldt voor thk)
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie

Succes, doe uber je best en het komt goed!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 17:43
Geel
Geel is offline
Als je tandheelkunde via vwo wil gaan doen, dan moet je inderdaad wel het juiste profiel hebben. Je moet dan op je vwo sowieso de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde en wi A of B (A of B maakt niet uit).

Een propedeuse halen betekent dat je het eerste jaar van je opleiding op de HBO haalt. Ik weet alleen niet met welke opleidingen je na je propedeuse tandheelkunde kunt gaan doen.

Als je eerst twee jaar vwo gaat doen en daarna zes jaar tandheelkunde dan kost het je acht jaar.
Als je eerst je propedeuse haalt en daarna zes tandheelkunde gaat doen dan kost het je zeven jaar.
Als je eerste vier jaar mondzorgkunde doet en daarna drie jaar master tandheelkunde gaat doen dan kost het je ook zeven jaar.

Als het echt mogelijk is dat je na een propedeuse gehaald te hebben tandheelkunde kunt gaan doen, dan zou ik persoonlijk voor die optie gaan.
Oud 01-10-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Een propedeuse of een einddiploma van een hogeschool die onder de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) valt, geeft in principe rechtstreeks toegang tot de universiteit. Sommige (bachelor)opleidingen kennen echter bepaalde ingangseisen. Neem contact op met de opleiding voor meer informatie.
http://www.eur.nl/scholieren/opleidi...toelating_hbo/
Ik zou het wel van tevoren even uitzoeken, maar in principe maakt het niets uit voor welke HBO je je propedeuse haalt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 18:14
Violina
Violina is offline
Citaat:
Als je eerst twee jaar vwo gaat doen en daarna zes jaar tandheelkunde dan kost het je acht jaar.
Als je eerst je propedeuse haalt en daarna zes tandheelkunde gaat doen dan kost het je zeven jaar.
Als je eerste vier jaar mondzorgkunde doet en daarna drie jaar master tandheelkunde gaat doen dan kost het je ook zeven jaar.
Wel 7 jaar iid, maar je ontloopt dan wel de loting. En dat is misschien wel wat leuker dan nu eerst VWO doen en vervolgens uitgeloot worden en alsnog mondzorgkunde gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 18:59
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wel 7 jaar iid, maar je ontloopt dan wel de loting. En dat is misschien wel wat leuker dan nu eerst VWO doen en vervolgens uitgeloot worden en alsnog mondzorgkunde gaan doen.
Klopt.
Oud 01-10-2011, 23:10
Verwijderd
Ik heb laatst van een tandheelkundestudent gehoord dat je niet meer zomaar van mondzorgkunde naar de master tandheelkunde kunt doorstromen, maar dat er een strenge toelating is. Dat is allemaal van horen zeggen natuurlijk, maar check dus wel even hoe het zit voordat je daar je geld op zet.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 15:25
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hee

Zelf heb ik in een tandartspraktijk stage gelopen, alleen zeggen ze daar dat het niet meer mogelijk wordt om van mondzorgkunde door te stromen naar tandheelkunde.
Misschien dat je eigen tandarts je hierbij kan helpen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 16:27
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Ik zou het zeker via het VWO doen. Ik denk dat dit in de praktijk het makkelijkst is. Je loopt natuurlijk wel het risico dat je hierna alsnog uitgeloot wordt, maar bedenk je ook dat je, mocht dat gebeuren, met VWO ook weer een heleboel andere mogelijkheden hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten