Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2011, 17:15
1994nl
1994nl is offline
Hallo ik zit in 4 Havo en heb de volgende cijfers voor gym 4.9 en 4.5. Dit zijn de eerste en enigste cijfers voor gym. Het is wel Pta, de rest van de vakken sta ik tot nu toe zo:

Engels: 9.8
M&O: 8.5
Geschiedenis: 7.4 7.0 7.6
CKV: 8.0 5.8
Wiskunde: 6.8
Economie: 8.2
LO: 4.9 4.5
Duits: 9.8
Nederlands: 6.8
Levensbeschouwing: nog niks
Profieltijd: V 7.0

IS dit erg?
Mag je gym (lo) pta onvoldoende staan als de rest goed is? Kan ik met een onvoldoende ook naar 5 havo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2011, 17:23
Verwijderd
Volgens mij moet je bij ons voldoende staan voor gym, maar bij ons beoordelen ze het merendeel naar je inzet. Als je iets écht niet kan maar je doet wel heel erg je best, dan geven ze je meestal wel net een voldoende geloof ik. Misschien komen er nog dingen waarbij je gym nog op kan halen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 17:25
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Ik zou je niet zoveel zorgen maken.... je hebt gewoon een geweldige cijferlijst (beter dan die van mij igg)!

PS: ik zou er wel een 5 van maken, een 4 staat niet zo netjes.
Oud 17-10-2011, 17:47
Verwijderd
Ik geloof dat je nog wel over mag van 4 naar 5 havo met een onvoldoende voor gym, maar je mag er geen examen mee doen. Daarvoor moet gym voldoende zijn.

Als je het inderdaad wel probeert maar het gewoonweg niet lukt kun je misschien aan de docent vragen of je extra dingen kan doen om je punten op te halen, bijvoorbeeld helpen bij een sportdag oid. Maar bij ons werd eigenlijk een 6 voor de moeite gegeven en de rest van de punten op hoe goed je het kon zeg maar, dus ik weet niet in hoeverre dat daadwerkelijk mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:03
Verwijderd
Bij ons mocht je geen examen doen als je onvoldoende stond voor gym. De mensen die dat probleem wel hadden moesten een vervangende opdracht maken en/of meehelpen bij een sportdag. Ik zou dus even vragen aan je docent of dat geen mogelijkheid is!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 20:44
Tink*
Tink* is offline
Wat is de reden dat je onvoldoende staat? Als je inzet wel goed is, maar de docent dat blijkbaar niet genoeg vindt, dan zou ik het ergens aankaarten.
Oud 18-10-2011, 08:36
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik denk dat, gezien je andere cijfers je sowieso wel over gaat.
en idd ik denk dat je ook nog wel een cijfer voor inzet zal krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:26
AzN
AzN is offline
Bij mij op 't VWO telde LO (Lichamelijke Opvoeding) mee als 'n volwaardig vak, dus hij telde net zo zwaar mee op je cijferlijst als bijv. Wiskunde of Engels. Maar ik heb nog nooit gehoord dat 'n leerling is blijven zitten door 'n onvoldoende voor LO, want je gymdocent verzint toch altijd wel 'iets' om je 'n voldoende te kunnen geven .
Oud 18-10-2011, 18:46
Vice
Vice is offline
hoewel je het voor de zekerheid kan vragen, denk ik niet dat je met zo'n mooie cijferlijst blijft zitten.
Oud 29-10-2011, 18:54
Verwijderd
Ik denk niet dat je daarop blijft zitten. Bij ons wordt er ook meegerekend of je altijd meedoet. En verder zijn je cijfers echt heel goed
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 19:58
Verwijderd
Het zou belachelijk zijn als je daarop zou blijven zitten, want je andere cijfers zijn gewoon echt heel erg goed. Op mijn middelbare school kon je een onvoldoende voor gym ophalen met een vervangende opdracht, misschien kun je zoiets vragen aan je gymdocent?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 22:01
bronze
bronze is offline
cijfers op gym in de bovenbouw?
staat het dan ook echt op je eindlijst?
bij ons is het naar behoren/niet naar behoren
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 23:00
Verwijderd
Bij ons is het Onvoldoende - Voldoende - Goed.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:09
Edelweiss
Edelweiss is offline
Bij ons is het zo; onvoldoende voor gym (al zijn de andere cijfers nog zo hoog)--> geen diploma --> gezakt --> jaar over doen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bij ons is het zo; onvoldoende voor gym (al zijn de andere cijfers nog zo hoog)--> geen diploma --> gezakt --> jaar over doen
Dat is eigenlijk best wel triest. Toen ik examen deed, kregen we niet eens cijfers voor gym. Er was wel een aanwezigheidsplicht, maar dat had verder geen invloed op het behalen van je diploma.
Oud 31-10-2011, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Goede zaak
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 17:46
Verwijderd
Het is gewoon algemene regelgeving dat als je een onvoldoende staat op gym in je examenjaar je gezakt bent volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 18:07
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Goede zaak
Maar waarom dat? Omdat je echt wel een hele slechte motivatie moet hebben, wil je een onvoldoende halen voor gym? Het is anders toch zonde als je daarop zakt terwijl je je best doet?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 19:19
Verwijderd
Dat is toch ook van toepassing op de andere vakken?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 19:32
Verwijderd
Volgens mij is het puur omdat gym iets is waarvoor enkel en alleen inzet nodig is. Andere vakken vragen ook inzicht en dergelijke (dat is in ieder geval de bedoeling volgens mij )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 08:10
Verwijderd
Ik vind het achterlijk dat als iemand allemaal 9's heeft en voor een gym een 4, ze dan moeilijk gaan doen over of hij/zij wel over mag of eindexamen mag doen. My god, vréselijk hoor als je slecht bent in gym, dan ga je jezelf enorm tegenkomen op je vervolgopleiding! (Ok, wel als je gymdocent wil worden, natuurlijk )

Ik had een 'goed' voor gym als eindcijfer. Ik ben in de bovenbouw misschien 6 keer naar gym geweest
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het puur omdat gym iets is waarvoor enkel en alleen inzet nodig is. Andere vakken vragen ook inzicht en dergelijke (dat is in ieder geval de bedoeling volgens mij )
Gym bevat evenzogoed inzicht en daar wordt je ook op beoordeeld. Zo zullen de fysiek zwakkere personen ook lagere cijfers krijgen dan mensen met talent of ervaring. Wat dat betreft verschilt het óók niet met de andere vakken.

Citaat:
My god, vréselijk hoor als je slecht bent in gym, dan ga je jezelf enorm tegenkomen op je vervolgopleiding! (Ok, wel als je gymdocent wil worden, natuurlijk )
En ook dat kan je over elk vak zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 10:24
Verwijderd
mijn punt was dat je niet een onvoldoende krijgt op gym als je alleen maar het inzicht mist maar wel de motivatie hebt.
Ik was gemotiveerd om goede cijfers voor wiskunde te halen, maar ik had helaas het inzicht niet dus ben ik geslaagd met een 4. Maar ik vind wel dat als je nog niet eens het kan opbrengen om gemotiveerd te zijn voor gym of in ieder geval een beetje je best te doen daar best wel gevolgen voor mogen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 13:59
Verwijderd
Citaat:
[...]

En ook dat kan je over elk vak zeggen.
Ja, en daarom mag je voor veel vakken ook gewoon wel een onvoldoende halen, zolang het er maar niet te veel zijn en ze maar niet te ernstig zijn. Ik vind het belachelijk dat het bij gym alles of niets zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 15:25
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Gym bevat evenzogoed inzicht en daar wordt je ook op beoordeeld. Zo zullen de fysiek zwakkere personen ook lagere cijfers krijgen dan mensen met talent of ervaring. Wat dat betreft verschilt het óók niet met de andere vakken.
Dat is wel weer zo ja. Misschien heb je gelijk en is het idd zo raar nog niet, die regeling, maar het klinkt alleen ontzettend streng en lullig ook, zakken op gym met een prachtige lijst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2011, 21:30
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
En wat moet een heel dik persoon doen? Of iemand die zijn been gebroken heeft? Of iemand met een fysieke beperking? En hoe wil je eigenlijk gaan leren voor een gym proefwerk, door rondjes te rennen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, en daarom mag je voor veel vakken ook gewoon wel een onvoldoende halen, zolang het er maar niet te veel zijn en ze maar niet te ernstig zijn. Ik vind het belachelijk dat het bij gym alles of niets zou moeten zijn.
Ah, daar heb je gelijk. Het hoeft absoluut geen breekpunt te zijn, hoewel ik geen reden zie om het minder zwaar te tellen dan andere vakken. Alleen maar zakken omdat je een onvoldoende hebt voor gym is natuurlijk onzin.

Citaat:
En wat moet een heel dik persoon doen?
Tsja, afslanken? Wat moet een persoon doen die heel slecht is in rekenen? Oefenen toch?

Citaat:
Of iemand die zijn been gebroken heeft?
Het lijkt me logisch dat als je een fysieke beperking hebt waardoor je ook echt niet kan gymen dat je geëxcuseerd wordt. Daarnaast heb je een gebroken been meestal niet een jaar lang en kunnen de gym docenten alsnog een degelijk beeld krijgen van hoe en wat.

Citaat:
En hoe wil je eigenlijk gaan leren voor een gym proefwerk, door rondjes te rennen?
Dat zou kunnen ja. Ikzelf heb geen proefwerken gehad voor gym, wel tests waarbij je moest aantonen hoe goed je was in een fysieke vaardigheid. Daar kreeg je dan inderdaad de tijd en ruimte voor om te oefenen.

Leren blijft leren, of je nou een handstand moet doen of een woordenlijst in je hoofd moet stampen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten