Citaat:
Ja, en daarom mag je voor veel vakken ook gewoon wel een onvoldoende halen, zolang het er maar niet te veel zijn en ze maar niet te ernstig zijn. Ik vind het belachelijk dat het bij gym alles of niets zou moeten zijn.
|
Ah, daar heb je gelijk. Het hoeft absoluut geen breekpunt te zijn, hoewel ik geen reden zie om het minder zwaar te tellen dan andere vakken. Alleen maar zakken omdat je een onvoldoende hebt voor gym is natuurlijk onzin.
Citaat:
En wat moet een heel dik persoon doen?
|
Tsja, afslanken? Wat moet een persoon doen die heel slecht is in rekenen? Oefenen toch?
Citaat:
Of iemand die zijn been gebroken heeft?
|
Het lijkt me logisch dat als je een fysieke beperking hebt waardoor je ook echt niet kan gymen dat je geëxcuseerd wordt. Daarnaast heb je een gebroken been meestal niet een jaar lang en kunnen de gym docenten alsnog een degelijk beeld krijgen van hoe en wat.
Citaat:
En hoe wil je eigenlijk gaan leren voor een gym proefwerk, door rondjes te rennen?
|
Dat zou kunnen ja. Ikzelf heb geen proefwerken gehad voor gym, wel tests waarbij je moest aantonen hoe goed je was in een fysieke vaardigheid. Daar kreeg je dan inderdaad de tijd en ruimte voor om te oefenen.
Leren blijft leren, of je nou een handstand moet doen of een woordenlijst in je hoofd moet stampen.