![]() |
||
Citaat:
|
dankje voor de reacties. maar nu is het punt dus dat ik die zalf niet meer heb ik had ook die triamcinolon zalf. maar die is opgegaan en nu zijn toch die rode plekken terug gekomen terwijl ik er wel voor gezord heb zo min mogelijk met zeep en zo in aanraking te komen. en veel me handen in te smeren. maar ik merk dat het nu weer erger begint te worden.
dus ik denk dat gewone handcreme niet meer werkt en toch weer terug moet naar de dermatoloog. moet ik wel snel mee zijn anders mag ik mooi meteen me eigen risico terug betalen omdat het neit vergoed word ![]()
|
Kan je niet gewoon even bellen met de dermatologiepoli en vragen of ze een herhaalreceptje naar de apotheek faxen? Misschien moet ik die Lanette creme dan maar eens proberen voor erbij. Heb alle soorten handcreme uit de drogist al geprobeerd onderhand. Heb nu Dermolin en ergens zwerft ook nog iets van de Hema en gewone Nivea.
|
Het kan ook gewoon zijn dat je huid te weinig vet aanmaakt en dat het dus een structureel probleem is hè. Dus dat de triamcinolon het niet oplost, maar wel preventief werkt mits je het blijft gebruiken.
Ik zou inderdaad gewoon een herhaalrecept vragen (en evt bij vragen of je meerdere tubes mag in één keer).
|
Op welk moment smeren jullie eigenlijk? Ik doe het meestal voor ik ga slapen maar dan heb ik altijd dat er al heel veel op de dekens plakt. Andere momenten vind ik niet heel handig omdat het zo langzaam intrekt maar eigenlijk moet ik (volgens de huisarts) ook twee keer per dag smeren. Hoe doen jullie dat?
Probleem bij mij is dat m'n huid wel vet aanmaakt maar dat ik m'n handen zo vaak was/buiten in de kou ben, etc dat ik al dat vet gelijk weer wegwas.
|
Ik heb eczeem in mijn gezicht en smeer daarvoor 2x per dag met die Lanette crème.
Ik doe dat 's ochtends na het douchen: smeer het dan in en ga dan ontbijten, zodat het in kan trekken. Na het ontbijten haal ik de ergste vettigheid af met een zachte tissue, en vervolgens gaat het glimmen er wel vanaf met m'n make-up. En 's avonds, voor het slapen gaan. Ik maak eerst mijn huid schoon met een nat wattenschijfje en smeer er daarna crème op. En ik vind mijn crème niet zo vet, dus ik vind het ook geen probleem dat ik vervolgens op een kussen ga liggen. Met mijn handen doe ik het nadat ik gewerkt heb (ik was mijn handen ook veel tijdens het werk). Dan gaat er een pot nivea open, smeer ik in en pak ik de minuten daarna dingen gewoon vast met topje van duim en wijsvinger ipv met volle hand. En evt. dat meerdere keren, zodat er een goede laag intrekt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |