Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2011, 12:53
SacredRose
SacredRose is offline
heey mensen.

ik heb hier eigenlijk al jaren last van. en het komt en het gaat. maar een stukken huid bij mijn vingers. (vooral bovenop een aantal vingers en op mijn knokkels) is uitgedroogd. teminste dat vertelde de dermatoloog. maar er zitten ook veel rode plekken bij die uitgedroogde huid en hij vertelde dat dat een soort van ontsteking ofzoiets was.
mijn vraag is weten jullie iets wat echt goed werkt tegen die uitgedroogde en rode plekken. ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het gaat niet weg en lijkt bij sommige dingen zelfs erger te worden.
Oud 09-12-2011, 13:43
Balance
Balance is offline
Voor mij werkt lanette crème heel goed, dat haal ik bij de apotheek.
Als het blijkt te werken kan je ook vragen of de dermatoloog het voor wil schrijven, want dan krijg je het nog vergoed ook.
Oud 09-12-2011, 14:49
SacredRose
SacredRose is offline
ik zal het eens proberen.
maar kan dat geen kwaad met die rode plekken. want volgens mij houdt dat enige vorm van 'genezen'om het zo maar te noemen tegen. en anders toch maar weer eens toch naar de dermatoloog.
Oud 09-12-2011, 16:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het ook heel erg. Vooral in de winter als het buiten koud is. Daarnaast werk ik op een ziekenhuislab en was dus heel veel m'n handen. Ik ben er vorig jaar bij voor de huisarts geweest en die vertelde dat het idd een ontstekingsreactie van je huid is. Ik heb er triamcinolonzalf voor gekregen, dat helpt wel tegen het rode maar je huid blijft droog dus daarnaast smeer ik ook nog heel veel met handcreme.
Oud 09-12-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook heel erg. Vooral in de winter als het buiten koud is. Daarnaast werk ik op een ziekenhuislab en was dus heel veel m'n handen. Ik ben er vorig jaar bij voor de huisarts geweest en die vertelde dat het idd een ontstekingsreactie van je huid is. Ik heb er triamcinolonzalf voor gekregen, dat helpt wel tegen het rode maar je huid blijft droog dus daarnaast smeer ik ook nog heel veel met handcreme.
Ja, ik heb ook triamcinolonzalf, dat werkt heel goed tegen jeuk, schilfertjes en roodheid. Als ik goed smeer met gewone handcreme blijft de eczeem vaak wel weg, maar 's winters en als ik veel in sopjes zit met mijn handen is triamcinolon (of hydrocortison, werkte voor mij wat minder goed) heel nuttig. Verder is het handig, als je er last van hebt, om handschoenen te gebruiken bij afwassen etc. en zoveel mogelijk te voorkomen dat je handen met zeep en andere schoonmaakmiddelen in aanraking komen (behalve als je na de wc je handen wast natuurlijk ). Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar milde zeep gebruiken kan misschien ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 17:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
ik zal het eens proberen.
maar kan dat geen kwaad met die rode plekken. want volgens mij houdt dat enige vorm van 'genezen'om het zo maar te noemen tegen. en anders toch maar weer eens toch naar de dermatoloog.
Lanette crème bevat vaseline en is dus eigenlijk gewoon een vettige crème die je opsmeert. Dat kan dus geen kwaad voor je rode plekken. Het prettige in vergelijking met vaseline is dat het geen dikke substantie is. Dus het trekt in, maar geeft wel het effect van verminderde droogte.
Oud 09-12-2011, 18:00
SacredRose
SacredRose is offline
dankje voor de reacties. maar nu is het punt dus dat ik die zalf niet meer heb ik had ook die triamcinolon zalf. maar die is opgegaan en nu zijn toch die rode plekken terug gekomen terwijl ik er wel voor gezord heb zo min mogelijk met zeep en zo in aanraking te komen. en veel me handen in te smeren. maar ik merk dat het nu weer erger begint te worden.

dus ik denk dat gewone handcreme niet meer werkt en toch weer terug moet naar de dermatoloog. moet ik wel snel mee zijn anders mag ik mooi meteen me eigen risico terug betalen omdat het neit vergoed word
Oud 09-12-2011, 18:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet gewoon even bellen met de dermatologiepoli en vragen of ze een herhaalreceptje naar de apotheek faxen? Misschien moet ik die Lanette creme dan maar eens proberen voor erbij. Heb alle soorten handcreme uit de drogist al geprobeerd onderhand. Heb nu Dermolin en ergens zwerft ook nog iets van de Hema en gewone Nivea.
Oud 10-12-2011, 12:45
Balance
Balance is offline
Het kan ook gewoon zijn dat je huid te weinig vet aanmaakt en dat het dus een structureel probleem is hè. Dus dat de triamcinolon het niet oplost, maar wel preventief werkt mits je het blijft gebruiken.
Ik zou inderdaad gewoon een herhaalrecept vragen (en evt bij vragen of je meerdere tubes mag in één keer).
Oud 10-12-2011, 15:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op welk moment smeren jullie eigenlijk? Ik doe het meestal voor ik ga slapen maar dan heb ik altijd dat er al heel veel op de dekens plakt. Andere momenten vind ik niet heel handig omdat het zo langzaam intrekt maar eigenlijk moet ik (volgens de huisarts) ook twee keer per dag smeren. Hoe doen jullie dat?

Probleem bij mij is dat m'n huid wel vet aanmaakt maar dat ik m'n handen zo vaak was/buiten in de kou ben, etc dat ik al dat vet gelijk weer wegwas.
Oud 11-12-2011, 00:14
Balance
Balance is offline
Ik heb eczeem in mijn gezicht en smeer daarvoor 2x per dag met die Lanette crème.
Ik doe dat 's ochtends na het douchen: smeer het dan in en ga dan ontbijten, zodat het in kan trekken. Na het ontbijten haal ik de ergste vettigheid af met een zachte tissue, en vervolgens gaat het glimmen er wel vanaf met m'n make-up.
En 's avonds, voor het slapen gaan. Ik maak eerst mijn huid schoon met een nat wattenschijfje en smeer er daarna crème op. En ik vind mijn crème niet zo vet, dus ik vind het ook geen probleem dat ik vervolgens op een kussen ga liggen.

Met mijn handen doe ik het nadat ik gewerkt heb (ik was mijn handen ook veel tijdens het werk). Dan gaat er een pot nivea open, smeer ik in en pak ik de minuten daarna dingen gewoon vast met topje van duim en wijsvinger ipv met volle hand. En evt. dat meerdere keren, zodat er een goede laag intrekt.
Oud 11-12-2011, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Op welk moment smeren jullie eigenlijk? Ik doe het meestal voor ik ga slapen maar dan heb ik altijd dat er al heel veel op de dekens plakt. Andere momenten vind ik niet heel handig omdat het zo langzaam intrekt maar eigenlijk moet ik (volgens de huisarts) ook twee keer per dag smeren. Hoe doen jullie dat?

Probleem bij mij is dat m'n huid wel vet aanmaakt maar dat ik m'n handen zo vaak was/buiten in de kou ben, etc dat ik al dat vet gelijk weer wegwas.
Je kunt bij de apotheek katoenen handschoentjes kopen om aan te trekken nadat je je handen hebt ingesmeerd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 16:49
Martiño
Martiño is offline
Is Lanette crème cetomacrogol? Dat heb vorig jaar ook gebruikt toen ik door een huidinfectie enorm uitgedroogde en beschadigde huid had. Werkt superfijn.

Regels voor berichten