Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2011, 19:13
meisjee1234
meisjee1234 is offline
hee iedereen,

ik zit met een probleempje, want een vriend van mij vind mij leuk.
Ik vind hem niet leuk, maar ben bang dat ik de indruk heb gegeven dat ik hem ook leuk vind.
ik zou gaan afspreken met hem, maar zie daar nu heel erg tegen op. we hadden dit namelijk afgesproken toen ik nog niet wist dat hij mij leuk vond, dus ik dacht gewoon als vrienden. Hoe moet ik hem vertellen dat ik hem niet leuk vind, want ik wil nog wel gewoon vrienden blijven, maar zijn beste vriend zei tegen mij dat hij dan echt kapot zou zijn en ben dan bang dat we erge ruzie krijgen ofzoo...

liefs een meisjee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2011, 19:15
Vowel
Vowel is offline
Tja, als je hem niet leuk vindt, vind je hem niet leuk. Zo makkelijk is het, en daar kunnen jullie allebei niets aan veranderen. Het lijkt me sterk dat hij hierom ruzie met je gaat maken (en als hij dat wel doet, gaat hij in zijn leven nog heel vaak ruzie krijgen). Je moet gewoon eerlijk zijn. Het is veel erger voor hem als je hem aan het lijntje houdt en dat zal alleen maar ongemakkelijker worden voor jou.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:17
Zeepje
Zeepje is offline
Inderdaad laten merken dat je hem niet leuk vindt. Wees wel duidelijk, met een hint weet je niet of hij hem snapt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wees vooral niet subtiel wanneer je zegt dat je hem niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:36
meisjee1234
meisjee1234 is offline
thankss
ga alleen morgen met hem en nog 2 anderen naar de stad.
zal ik dit niet doen of moet ik daar gewoon zeggen dat ik hem niet leuk vind?
wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:50
Merible
Merible is offline
natuurlijk zeggen dat je hem niet leuk vind altijd de waarheid vertellen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:59
sanni
sanni is offline
Ik weet alleen niet of het handig is als je dit doet met die 2 anderen erbij.. En om nu niet te gaan dat is ook nergens voor nodig. Gewoon een keer rustig vertellen dat je echt wel vrienden wil zijn maar hem totaal niet als relatiemateriaal ziet zitten.
Oud 23-12-2011, 09:34
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Tja, als je hem niet leuk vindt, vind je hem niet leuk. Zo makkelijk is het, en daar kunnen jullie allebei niets aan veranderen. Het lijkt me sterk dat hij hierom ruzie met je gaat maken (en als hij dat wel doet, gaat hij in zijn leven nog heel vaak ruzie krijgen). Je moet gewoon eerlijk zijn. Het is veel erger voor hem als je hem aan het lijntje houdt en dat zal alleen maar ongemakkelijker worden voor jou.
Het zou inderdaad kinderachtig/zinloos zijn om boos te worden, maar ik kan me wel voorstellen dat hij uit teleurstelling wel boos kan worden.

Ik denk dat je het hem wel moet vertellen, sowieso, maar houd wel in je achterhoofd dat het voor hem best wel kut is. Voor jou ook natuurlijk maar oke. Misschien is het ook verstandig om af te spreken elkaar een paar weken niet te spreken/zien, zodat hij er een beetje overheen kan komen.
Reageren

Regels voor berichten