Hallo allemaal,
Dit afgelopen jaar is er veel veranderd in mijn leven. Mijn moeder heeft kanker gekregen waardoor mijn thuissituatie natuurlijk veel ingewikkelder is geworden, mijn oma is overleden en ik ben een tijdje gestalkt door de telefoon. Ik werd om de 5 minuten opgebeld en als ik "Hallo?" zei werd er vrijwel meteen opgehangen. Ik weet niet of deze voorgaande gebeurtenissen er echt toe doen, maar het stalken misschien wel. Ik ben onlangs verhuisd, maar op mijn vorige woning had ik het ookal regelmatig, en ik heb steeds last van achtervolgingswaanzin. Als ik mijn fiets uit de box haal moet ik met een trap naar beneden en er zijn veel deuren en hoeken, ik heb voortdurend het idee dat er elk moment iemand achter een deur vandaan kan komen of om een hoek staat. Als ik naar school fiets kijk ik ook steeds achter me. Verder heb ik steeds het idee dat er iemand achter me staat, waardoor ik dus vaak achter me kijk en waardoor ik dus weer niet voor me kan kijken en dan heb ik het gevoel dat er iemand voor me staat. Zelfs nu ik dit schrijf achter mijn laptop zit ik voordurend achterom te kijken, waar een kast met spiegeldeuren staat en dat blijkt achteraf misschien niet de beste beslissing. Mijn vraag is of ik last heb van achtervolgingswaanzin, dat leek mij namelijk wel, maar is dit wel mogelijk omdat ik mezelf er bewust van ben? Ik heb af en toe echt het gevoel dat ik gek aan het worden ben. Ik heb ook al op internet een test gedaan of ik last heb van paranoïde schizofrenie, ik kreeg als resultaat dat ik het in de toekomst zou kunnen ontwikkelen. Zijn er meer mensen die dit hebben, iemand met dit kennen of idee hebben wat het nou precies is?
Groetjes, Sarah.
|