Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2011, 16:40
x_xkim
x_xkim is offline
ik heb een beetje een probleem.
al sinds 3 jaar lang eet ik in de school pauzes echt niet.
ik drink wel maar ik moet echt niet denken aan die vieze boterhammen.
dus ik gooi ze altijd weg, thuis eet ik wel gewoon maar alsnog...
hebben meer mensen hier ervaring mee?

xx
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:44
TeDaz
TeDaz is offline
Jaa, Ik at ook bijna nooit iets in de pauzes...
Want ik vindt boterhammen ook zo smerig, Maar probeer een koekje of eierkoek te eten
Dan kan je je ook veel beter concentreren in de lessen en ga je niet zoveel eten als je thuis bent
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:49
AzN
AzN is offline
En waarom eet je in de pauzes niets? Als ik je berichtje zo lees, zou ik namelijk zeggen: neem iets anders mee in plaats van die 'vieze' boterhammen.
Oud 29-12-2011, 16:54
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
En waarom eet je in de pauzes niets? Als ik je berichtje zo lees, zou ik namelijk zeggen: neem iets anders mee in plaats van die 'vieze' boterhammen.
Helemaal mee eens
Nu neem ik altjd een koekje mee
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 17:02
x_xkim
x_xkim is offline
(: ahahh gelukkig ben ik dus niet de enige met boterhammen vrees in de pauze ^^,
maar na de vakantie neem ik dan wel een koekje mee(:
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 18:44
Em.
Em. is offline
Sowieso, drie jaar lang brood meenemen om het dan weg te pleuren. Dat vind ik stom, eten is niet iets wat je zomaar weg kan gooien.

Maar goed, als je het niet wil eten, dan niet, maar neem het dan niet mee naar school, en zoek iets wat je wél lekker vindt.
Oud 30-12-2011, 13:51
Verwijderd
En in die drie jaar was je nog niet zelf op het idee gekomen om als je boterhammen vies vindt, iets anders mee te nemen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 16:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Aan het begin van de middelbare school smeerde mijn vader altijd mijn brood. Als hij toch voor zichzelf aan het smeren was, nam die dat van mij mee. Maar ik had daardoor altijd hetzelfde brood en hetzelfde beleg mee met zo'n pakje drinken erbij. Verschrikkelijk, het kwam me echt m'n neus uit. Toen ben ik zelf m'n brood gaan smeren met wat ik zelf lekker vond. Als je brood niet lekker vind kun je bijvoorbeeld een beetje pastasalade meenemen of wraps beleggen met roomkaas, wat sla en gerookte kip bv. Alleen een koekje in de pauze eten is te weinig, dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 18:34
Verwijderd
Een boterham is zo smerig als je het zelf maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 19:02
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
Dats waar maar je kunt brood toch ook gewoon niet lekker vinden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 19:44
HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Als je ze op de grond laat vallen worden ze inderdaad smerig. Anders zijn ze gewoon schoon.

Wel frappant dat zelfgemaakte niet lekker zijn, maar wel als iemand anders het maakt. Dan doe jíj blijkbaar dus iets niet goed. Je kan ze zo lekker maken als je wilt!
Oud 31-12-2011, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Dats waar maar je kunt brood toch ook gewoon niet lekker vinden?
Nee. Bovendien gaat het niet altijd om 'lekker'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 17:33
Vowel
Vowel is offline
Er zijn toch ook andere dingen dan boterhammen? Er is geen enkele reden óf excuus om jezelf drie jaar lang systematisch te verhongeren op school. Volgens mij heb je geen idee hoe slecht het is om de hele dag niet te eten. Ontbijt je wel?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 08:56
Verwijderd
Ik at ook nooit op school. Of nouja, een keer per twee weken hadden we toevallig iets lekkers thuis en dan nam ik het mee, maar verder had ik gewoon geen zin in op school eten. Bij lange dagen werd ik wel een beetje flauwtjes, maar verder ging dat echt prima.

Maar goed, verder wat iedereen hierboven zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 14:18
roderanja
roderanja is offline
Ik had dat probleem op de middelbare school ook. Vond boterhammen echt vies om mee te nemen. In plaats daarvan nam ik ontbijtkoek mee of van die liga's. Fruit vond ik ook lekker. Je kan ook van die kleine doosjes yoghurt meenemen. De laatste paar jaren van de middelbare school ben ik ook vaak naar de supermarkt geweest in de middagpauze, maar dat is wel prijzig. Ik ging ook wel eens in de middagpauze bij een vriendin eten die dan dicht bij school woonde. Mijn zus heeft ook een tijdje een tosti-ijzer en een waterkoker in haar kluisje gehad. Dan deed ze boterhammen met kaas tussen het tosti-ijzer en nam ze een beker noodles mee waar ze dan heet water bij deed.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 14:20
roderanja
roderanja is offline
Je kan ook nog brood, een pot jam en een mes meenemen en je brood pas smeren op school. Dan word het brood niet zo klef.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 17:39
x_xkim
x_xkim is offline
Dankje voor alle tips (:
ik ga denk ik maar is allemaal dingen uitproberen en dan maar is kijken wat het beste werkt voor mij(:
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 21:02
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
Ik had dat probleem op de middelbare school ook. Vond boterhammen echt vies om mee te nemen. In plaats daarvan nam ik ontbijtkoek mee of van die liga's. Fruit vond ik ook lekker. Je kan ook van die kleine doosjes yoghurt meenemen. De laatste paar jaren van de middelbare school ben ik ook vaak naar de supermarkt geweest in de middagpauze, maar dat is wel prijzig. Ik ging ook wel eens in de middagpauze bij een vriendin eten die dan dicht bij school woonde. Mijn zus heeft ook een tijdje een tosti-ijzer en een waterkoker in haar kluisje gehad. Dan deed ze boterhammen met kaas tussen het tosti-ijzer en nam ze een beker noodles mee waar ze dan heet water bij deed.
Noodels
Dat staat wel een beetje raar met een waterkoker naar school
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 21:49
Verwijderd
Er zijn tegenwoordig gelukkig enkele hypermoderne scholen die uitgerust zijn met waterkokers.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 23:15
discoteka
discoteka is offline
Citaat:
Er zijn tegenwoordig gelukkig enkele hypermoderne scholen die uitgerust zijn met waterkokers.

WTF dude
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 10:37
Verwijderd
Is er iets onduidelijk?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 18:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Is er iets onduidelijk?
Blijkbaar is noodles eten op school gewoon helemaal niet cool.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 10:19
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Citaat:
respect
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hebben jullie geen kantine op school?

De kantinejuf wist na 2 dagen dat ze voor mij een kaastosti moest maken, vervolgens bijna elke dag een tosti gegeten. We hadden ook kipcorns en kaasbroodjes, maar ook gewoon belegde pistoletjes, gezond, kaas, ham..
Misschien een idee?

Of neem anders een eierkoek mee inderdaad. Crackers, croissantjes, whatever.

Regels voor berichten