Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2011, 11:28
RareVogel
RareVogel is offline
Vorige
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2011, 11:29
RareVogel
RareVogel is offline
Ik vind dat Kutjeplof zich erg op de achtergrond houdt, geliefde mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 11:32
benbekant16
benbekant16 is offline
Kutjeplof en Cliché? Zou wat mij betreft kunnen; ik ben in ieder geval de posts van Cliché aan het doorspitten. Lelijk dat ik nu niet meer kan quoten in het tweede topic Er komt een voor mij doen grote post aan
Oud 16-12-2011, 11:34
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Ik hou me niet actief op de achtergrond, ik heb het gewoon te druk om veel te weerwolven.
Oud 16-12-2011, 11:53
Cliché
Cliché is offline
O jezus, ik ben plotseling geliefde? Ik heb al eerder gezegd dat ik niet denk dat Black Mamba een slechte functie heeft. Ook voor geliefde heeft ze veel te "slecht" gespeeld. Ze heeft het hele spel systematisch verkeerde mensen verdacht en dat is in strijd met geliefde zijn, want die willen de wolven eruit spelen. Ik wil ook niet op Black Mamba stemmen, maar ze geeft me geen keuze.

Dat gezegd hebbende wil ik even aangeven dat ik geen geliefde ben (en ja, dat zegt iedereen) en daarom zal ik nu iedereen noemen die ik verdacht vind, voor het geval ik er zo uit lig: benbekant16, Kutjeplof, RareVogel, Stoer. en Lady Grey. RareVogel en Stoer. ben ik nog niet zeker van. Één van de twee. Als ik werkelijk ziener-geliefde was geweest denken jullie dan écht dat alle functies er nog in zouden zitten? Nee, toch zeker? Ik wil even tegen Black Mamba zeggen dat ik het geweldig vind dat ze zo actief meedoet en meedenkt en van die monsterposts maakt, maar heb je hier wel aan gedacht?

Het is veel logischer dat we een evilziener-verrader koppel hebben, of een wolf-verrader koppel. Het is niet aan te nemen dat het de evilziener samen met een wolf een geliefde is, want die heeft extra informatie: iedere functie die zij opvraagt zou doorgegeven worden aan haar geliefde. Net als met de ziener. Denk je dat de functies er dan nog allemaal in zouden zitten? Dat is toch je eigen graf graven als (evil)ziener-geliefde?

Nogmaals: ik wil eigenlijk Black Mamba niet ophangen. Zitten we ernaast, gaat er weer een goede functie uit. Ik wil voor benbekant gaan en wel hierom: als we de evilziener of de verrader hangen zijn we de leerling kwijt en dan zijn er teveel slechteriken over. Het is echt funest als we weer een dorpeling hangen, óf de verrader/evilziener want dat betekent in essentie hetzelfde: we verliezen de leerling die nu aan onze kant staat.

Ik vind het jammer dat ik het vandaag drukker heb dan normaal, want ik moet er echt tijd voor maken om het spel te volgen. Ik ga dan, met veel tegenzin, mee op Black Mamba, uit lijfsbehoud, maar ik hoop dat er mensen zijn die met me mee willen om er toch een wolf uit te gooien.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 12:12
RareVogel
RareVogel is offline
Waarom benbekant dan?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 12:44
benbekant16
benbekant16 is offline
Even een samenvatting van gebeurtenissen met Cliché's 'doings' daarbij. Ik weet niet of het iets gaat brengen, maar zoals gezegd heb ik het idee dat ze teveel weet. Misschien blijkt nu van niet of weten we het niet, maar ik ga dat nu even proberen nagaan:

Dag 1 - Pro-Anoniem opgehangen

Nacht 1 - Icesoul gegeten

Dag 2 - The Economist opgehangen
Als er aardig wat stemmen op The Economist staan, en Cliché wilde daar eigenlijk ook al op stemmen, neigt ze hier toch naar wolf Snaartje. Vanaf dat moment wordt gelijkspel op Snaartje gecreeërd.
Heeft niet echt een zienerige post tegen Snaartje (vind ik), want ze houdt niet vast op Snaartje. Hier wil ze zelfs nog wel switchen naar wolf Yin Li. De enige ziener-like post die dag vind ik die zojuist gelinkte post met deze inhoud:
Citaat:
Cliché schreef:
Of als er een vierde rijtje komt wil ik voor benbekant gaan, want ik vertrouw Fawkes wel. Ik weet dat 'ie vreemd speelt en heel aanvallend, maar ik heb het gevoel dat 'ie wel oprecht speelt.
Ik ga verder kijken of dit consistent is met wat ze over Fawkes post. Dan kunnen we wellicht concluderen dat ze Fawkes in nacht 1 heeft bekeken. Ze zat tevens te draaien rond twee wolven met haar stem.
Hier neigt cliché naar Yin Li of Snaartje wolf, met een nadruk op Snaartje.
Als Snaartje vraagt waarom zij wel en Yin Li niet, komt Cliché met een gevoelsargument.

(tl; dr) De theorieën van Cliché in deze ronde klopten blijkbaar al aardig goed: het hangen van The Economist duidde op het feit dat Yin Li en/of Snaartje wolf was. Dat bleek zo te zijn. Ze komt zienerig over met betrekking tot Fawkes, of haar gevoel zat ook dáár oprecht goed.

Nacht 2 - Mariken gegeten

Dag 3 - Snaartje gehangen
Hier gaat Cliché voor Snaartje en zegt dat ze niet op Fawkes wil stemmen en dat Yin Li haar niet negatief is opgevallen. Benadrukt dit alles nog eens hier. Dit is consistent met dat ze Fawkes in nacht 1 bekeken zou hebben. Het is mij onduidelijk wie ze deze nacht heeft bekeken. Ik denk dat als ze geliefde is met een slechterik dat ze heel iemand anders heeft bekeken, is ze puur ziener dan heeft ze Snaartje gecheckt. Even de volgende dagen in de gaten houden met wie ze vrijpleit om te kijken of ze wellicht een heel ander persoon bekeken heeft.
Vindt hier Derk's post 'absoluut niet verdacht'. Iets om te onthouden ik weet niet of het wat betekent.

Nacht 3 - Kaylee gegeten.
Cliché vindt tijdens nacht 3 Yin Li weinig verdacht meer, hier. Vraagt zich wel af waarom Pluizig Kutje zo stellig is met betrekking to Yin Li. Zegt nogmaals Fawkes niet verdacht te vinden. Zegt tevens "Black Mamba en Japonica zijn ook mensen die ik absoluut niet verdenk." Kan duiden op ziener-actie, maar ook gewoon op analyse van hun stemwijziging na de uitslag. Dit gaat nog steeds over dezelfde post uit de link hierboven trouwens, en kom ik aan het einde dan zegt ze: Ik denk dat ik volgende ronde wel ga stemmen op benbekant of Yin Li, denk ik.. Ik heb het idee dat er veel informatie komt zodra één van die twee weg is. Dit zegt ze dus ondanks dat ze bovenaan haar post nog zei Yin Li weinig verdacht te vinden. Weet zij dat Yin Li wolf is? Tijdens deze nacht kan ze dat op basis van haar ziener-nachten nog niet weten: dat waren er twee, toen zijn Fawkes en waarschijnlijk dan Snaartje bekeken, maar zeker niet Yin Li.

Dag 4 - Fawkes gehangen
Hier nogmaals zeggen dat ze Fawkes niet verdacht vindt (ja nu weten we het wel).
Stemt hier op Rhodium, omdat ze weg moest, maar wilde eigenlijk op Yin Li of mij stemmen. Wéér Yin Li dus, nu kan ze haar bekeken hebben, maar dán had ze wel op Yin Li gestemd toch, als ze echt een oprechte ziener was geweest die een wolf ziet?

Nacht 4 - Achterwerk gegeten

Dag 5 - Pluizig Kutje gehangen
Cliché komt hier met dat ze Black Mamba helemaal niet verdacht vindt. (kan duiden op gezien, hoeft niet) Vindt Pluizig Kutje ophangen een te groot risico vanwege het verlies aan informatie. Maar, Cliché is zelf ziener, dus het is raar dan dat ze Pluizig Kutje niet op z'n minst vreemd vindt, of eigenlijk niet... Cliché wil eerst Yin Li hangen en dan kijken of PK niet fout zat. Ok dit kan uiteraard ook betekenen dat Yin Li in nacht 3 of 4 (lijkt me 4 gegeven haar stem op Rhodium op dag 4!) is bekeken en dat Cliché dáárom PK niet verdenkt. Wil in ieder geval overduidelijk niet op PK stemmen.
Ze vindt hier Spaanse Kraag helemaal niet verdacht. Vindt Lady Grey oprecht overkomen. Zegt later nog eens dat ze bepaalde mensen niet verdenkt, waaronder BM en Lady Grey. (duidt allebei niet echt op ziener-actie, kan wel) Wat wel opvalt is dat ze veel mensen wegzet als niet-verdacht en dat is riskant als ziener omdat mensen na je dood dan verkeerde conclusies kunnen trekken.

Nacht 5 - Isaja opgegeten.

Dag 6 - Yin Li gehangen
Benadrukt hier dat ze Black Mamba's functie nog niet weet. Gaat in deze post duidelijk voor het hangen van wolf Yin Li. Ze vindt in deze post Alpaca's niet verdacht (nu heeft ze zo'n beetje iedereen wel eens niet-verdacht gevonden ). Benadrukt dit later nog eens. Zegt later ook nog eens Spaanse Kraag niet verdacht te vinden. Vindt later ook Derk én Rarevogel "helemaal niet verdacht". Verdedigt Derk uitgebreider. (mijn theorie later is dat ze in nacht 5 Derk heeft bekeken) Denkt hier dat BM wel eens evilziener kan zijn. Zegt nogmaals Spaanse Kraag niet verdacht te vinden en te denken dat Rhodium géén wolf is (bleek juist). Zegt Isaja als één van de weinigen helemaal te vertrouwen. Kan erop duideden dat ze haar in één van de nachten had bekeken maar daar bleek niets uit in haar posts.
Neemt hier iedereen mee op Yin Li.

Nacht 6 - Rhodium gegeten
Onderaan deze post stuurt ze ineens met een erg zwakke meeloop argumentatie naar mij, dat is tijdens de nacht en ze kan dus helemaal niets weten over mijn functie of ze moest mij in één van de vorige nachten gezien hebben. Dat lijkt me ook niet daar ze zoveel mensen níet verdacht vond.

Dag 7 - Alpaca's gehangen
Zienerpost!! hier! Ze heeft in nacht 6 Black Mamba bekeken. Sure thing. Weet hier ook duidelijk dat Derk goed is en heeft Derk dus in nacht 5 bekeken.
hier vindt ze het gevaarlijk om verspreid te staan. Geeft ook geen alternatief.
hier neigt ze dan naar mij of kutjeplof en creeert dan eigenlijk alleen nog maar meer verdeeldheid.
hier zegt ze een goed idee van de slechteriken te hebben, zegt ze dat ze Japonica niet verdenkt (klopt ook weer met de feiten), en gaat ze voor iemand waarvan ze dan schijnbaar weet dat het een slechterik is en dat ben ik dan (hoi). naast alle niet-verdachten die Cliché heeft, heeft ze dus óók nog een idee over wie er slecht is. Black Mamba is de afgelopen nacht gezien, dus ze wist daarvóór dan al wie er slecht waren?
hier zegt ze de functie van Alpaca's niet te weten plus nogmaals dat ze weet dat BM geen slechte functie heeft. hier herhaalt ze precies dat.
hier benadrukt ze de functies van Derk en BM weet. Nogmaals, Derk is in nacht 5 bekeken, BM in nacht 6. Tot slot zegt ze Ik zal straks nog even een post maken met mijn verdachten, in het geval ik word opgegeten ;; Hier stond eerst Voordat de uitslag komt zal ik nog even duidelijk laten weten wie er een slechte functie heeft en wie niet, in het geval ik word opgegeten . Jaja dat was veranderd en ik haal het terug; boeiend, dan had ze dat maar niet moeten zeggen huhu. Hieruit blijkt dat ze óók nog eens slechte functies weet. Dus niet alleen weet ze Derk en BM's functie, maar ook nog minstens één slechte.

tl;dr => Cliché vindt het hele spel al weinig mensen verdacht. Eigenlijk vindt ze vooral iedereen niet verdacht of helemaal niet verdacht. Wolven Snaartje en Yin Li pikte ze er al wel heel snel uit, en haar post in de derde nacht waar ze eerst Yin Li weinig verdenkt en vervolgens toch voor Yin Li wil gaan is wel apart. Enfin, ga het allemaal na en zie al die overtuigingen over mensen die goed zijn versus hoe snel ze wist wie de wolven waren. Daarnaast valt op dat ze overduidelijk als een ervaren speler post, maar dan toch een enorme slipper maakt met het vrijgeven van een heleboel ziener-informatie in die van afgelopen nacht. Tot slot nog een KORTE analyse over wie ze bekeken heeft:

Nacht 1: Fawkes (redelijk zeker denk ik)
Nacht 2: Als ze puur ziener is: Snaartje. Als ze geliefde is met een slechte weet ik het niet, dat blijkt niet echt.
Nacht 3: Niet heel duidelijk. Yin Li lijkt me niet want dan had ze daar wel tegen gepost. Een andere slechte functie, kan, maar ze ging voor Rhodium en die was onschuldig.
Nacht 4: Yin Li (daar was ze wel erg zeker over; hoewel als ze geliefde is met wolf/verrader dan heeft ze deze nacht vast voor iemand anders gebruikt)
Nacht 5: Derk
Nacht 6: Black Mamba

Ze claimt slechte functies te weten, maar dit moet dan al uit nacht 2 of 3 stammen. Waarom is ze daar nooit eerder mee gekomen? Ze weet veel, heel veel, en zat met twee wolven meteen goed, wil een slechte functie boven geliefden eruit stemmen nu, maar moet die slechte functie dan al in nacht 3 ofzo bekeken hebben.

Tot zover... wow mijn eerste mega post ever
Oud 16-12-2011, 13:03
Cliché
Cliché is offline
Ik heb nergens gezegd te weten wie alle slechteriken zijn. Ik vind het oneerlijk dat je dat zegt, want dat weet ik nu nog steeds niet. Sommige van de mensen die ik niet verdacht waren gebaseerd op gevoel. Ik vond Yin Li ook niet verdacht spelen bijvoorbeeld (en daarom verdacht ik haar dus niet), tot een bepaald punt natuurlijk. Ik vind het ontzettende onzin dat ik alleen maar zou mogen zeggen wie ik wél en niet verdacht vind als ik dat baseer op eventuele info. Mag ik dan alleen een mening hebben over mensen na een eetronde en voor de rest mijn mond houden? Beetje jammer.

Nou goed, het is wel duidelijk dat benbekant de theorie van Black Mamba met beide handen aangrijpt. Ze spelen het goed.

@RareVogel: omdat ik anders niet weet of ik jou of Stoer. moet ophangen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 13:06
benbekant16
benbekant16 is offline
Je hebt inderdaad nergens gezegd te weten wie alle slechteriken zijn. Je hebt gezegd van mensen te weten dat ze een slechte functie hebben en hebt dit letterlijk zo neergezet en toen aangepast. Om deze zin gaat het:
Voordat de uitslag komt zal ik nog even duidelijk laten weten wie er een slechte functie heeft en wie niet, in het geval ik word opgegeten .

En je mag alles zeggen van wie je wel en niet verdacht vindt. Het is alleen opmerkelijk dat je zoveel mensen niet verdacht vindt en de wolven zo snel bij hun kraag hebt. Dit duidt er voor mij op dat je geliefde bent met de verrader of een wolf en de wolven meteen al wist plus je zienernachten kon spenderen aan het zoeken van functies.
Oud 16-12-2011, 13:09
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
Nou goed, het is wel duidelijk dat benbekant de theorie van Black Mamba met beide handen aangrijpt. Ze spelen het goed.
Ja he, hij was me voor, want ik was op jou aan het wachten tot je weer een post tegen mij ging maken omdat ik daarmee ook wel zou kunnen aantonen dat je geliefde bent. Ik ben daar vrij zeker van.
Oud 16-12-2011, 14:01
RareVogel
RareVogel is offline
Ik ben er trouwens tot 5 uur.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:02
RareVogel
RareVogel is offline
Citaat:
Je hebt inderdaad nergens gezegd te weten wie alle slechteriken zijn. Je hebt gezegd van mensen te weten dat ze een slechte functie hebben en hebt dit letterlijk zo neergezet en toen aangepast. Om deze zin gaat het:
Voordat de uitslag komt zal ik nog even duidelijk laten weten wie er een slechte functie heeft en wie niet, in het geval ik word opgegeten .

En je mag alles zeggen van wie je wel en niet verdacht vindt. Het is alleen opmerkelijk dat je zoveel mensen niet verdacht vindt en de wolven zo snel bij hun kraag hebt. Dit duidt er voor mij op dat je geliefde bent met de verrader of een wolf en de wolven meteen al wist plus je zienernachten kon spenderen aan het zoeken van functies.
Interessante theorie, ik geloof het wel. Dit is voor mij een reden om inderdaad ook op Cliche te gaan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:12
Stoer.
Stoer. is offline
@ BBK: Dat is wel behoorlijk bijdehand. Cliché, ik én jij waren op dat moment in het topic aan het posten. Daarna kwam de spelleider met zijn post. Ik weet dus óók wat daar heeft gestaan. Het klopt dat cliché's post heel anders was nadat ík haar had verzocht om die aan te passen omdat anders het spel niet echt meer leuk werd. Jij vond dat ook, want dat poste je zelfs nog. Daarna heb ík voorgesteld om alle onze posts daarover te verwijderen zodat het verder het spel niet zou verpesten, maar haal je toch aan wat ze in haar post - voordat die wijzigde - gezegd zou hebben.

en als het dan nog zou kloppen... Maar ook dat is niet het geval. Ze had gezegd dat ze verwacht opgegeten te worden, dus dat dat ze voordat de uitslag kwam, nóg een keer duidelijk zou laten weten wie ze verdacht vindt.

Maar jemig. Ik geef dit op. Ik geloof Black Mamba niet, zie mijn vorige post. En BBK ook niet, na wat ze hierboven doet.
Dus mochten jullie toch meer overtuigd zijn van wat BBK zegt, hang dan vervolgens haar of Black Mamba maar op want voor mij is wel helder dat zíj de geliefden zijn.

Agh, waar maak ik me ook druk om eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:14
Stoer.
Stoer. is offline
ook opvallend trouwens dat BBK nú met megeposts komt en Black Mamba sinds enkele ronden en daarvoor niet. In het begin op de achtergrond houden om niet gegeten te worden en nu de aandacht van zichzelf afleiden om niet gehangen te worden?? jaja
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:20
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
@ BBK: Dat is wel behoorlijk bijdehand. Cliché, ik én jij waren op dat moment in het topic aan het posten. Daarna kwam de spelleider met zijn post. Ik weet dus óók wat daar heeft gestaan. Het klopt dat cliché's post heel anders was nadat ík haar had verzocht om die aan te passen omdat anders het spel niet echt meer leuk werd. Jij vond dat ook, want dat poste je zelfs nog. Daarna heb ík voorgesteld om alle onze posts daarover te verwijderen zodat het verder het spel niet zou verpesten, maar haal je toch aan wat ze in haar post - voordat die wijzigde - gezegd zou hebben.

en als het dan nog zou kloppen... Maar ook dat is niet het geval. Ze had gezegd dat ze verwacht opgegeten te worden, dus dat dat ze voordat de uitslag kwam, nóg een keer duidelijk zou laten weten wie ze verdacht vindt.
Oh seriously, ik heb het natuurlijk veranderd. Ik heb die post letterlijk naar de spelleider gemaild omdat ik 'm niet vond kunnen. En so be it dat ik er nu op terug kom, dan had ze dit maar niet moeten posten en ík heb gezien wat er in stond en het staaft mijn theorie over dat ze teveel leest. Goed, jij je zin, dan reken je dat niet mee in mijn theorie dat Cliché geliefde is. Dan nóg heeft ze er blijk van gegeven slechte functies te kennen (in de post dat ze zegt op mij te gaan stemmen).

Hoe opvallend is het trouwens dat jíj eerst wel met megaposts kwam Stoer, en nu heel kort door de bocht bent over zowel Cliché als Black Mamba...
Oud 16-12-2011, 14:21
Stoer.
Stoer. is offline
ja zeg, ik kwam eerst met megapost omdat ik dagenlang thuis was. nu ben ik op mn werk en savonds op studie.
en speel hoe je het spelen wil
Als mensen cliché willen stemmen, vind ik het prima. Misschien zit ik wel helemaal bij het verkeerde eind. Maar aangezien gedacht wordt dat ik haar geliefde ben, ga ik er toch maar even tegenin he.
Dus stem vooral met zn allen cliché, of op mij, voor mij part.
Als dat er voor nodig is, best

[edit] en prima van je pm naar de spelleider. ik vond de post van Cliché ook neit kunnen. Maar daar is op gereageeerd, ze had het aangepast. jij wou het spel er niet door laten verpesten en nu doe je dit. Iets met een pot en een ketel.[/edit]
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:24
benbekant16
benbekant16 is offline
En ik ga in ieder geval dus op Cliché stemmen. Nog één ding, want ik ben er vanavond niet: laat je niet door Cliché (en Stoer. of wie dan ook haar geliefde is) manipuleren om op mij te stemmen.

Ik weet precies hoe dat gaat, dan gaan ze vlak voor de deadline proberen de stemming op mij te krijgen; hang mij zondag maar dan. Cliché hangen is zonder enige risico's, ze is ziener, leerling wordt ziener, koppel eruit. Is het geen koppel dan komt dat vast volgende ronde bij mij en Black Mamba te liggen, fine, hangen jullie volgende ronde mij op. Dat kan nog prima ook als Cliché geen geliefde is.

Citaat:
ja zeg, ik kwam eerst met megapost omdat ik dagenlang thuis was. nu ben ik op mn werk en savonds op studie.
en speel hoe je het spelen wil
Dat "ja zeg" had ik ook wel kunnen zeggen dan Ik heb ook al meerdere keren aangegeven, zelfs voor het spel, waarom ik in het begin nauwelijks aanwezig was. Het spel dan weer oppakken is érg lastig, en nu ben ik ook een dag thuis, dus iets met pot en ketel huh?
Oud 16-12-2011, 14:26
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
En ik ga in ieder geval dus op Cliché stemmen. Nog één ding, want ik ben er vanavond niet: laat je niet door Cliché (en Stoer. of wie dan ook haar geliefde is) manipuleren om op mij te stemmen.

Ik weet precies hoe dat gaat, dan gaan ze vlak voor de deadline proberen de stemming op mij te krijgen; hang mij zondag maar dan. Cliché hangen is zonder enige risico's, ze is ziener, leerling wordt ziener, koppel eruit. Is het geen koppel dan komt dat vast volgende ronde bij mij en Black Mamba te liggen, fine, hangen jullie volgende ronde mij op. Dat kan nog prima ook als Cliché geen geliefde is.

En ik heb ook al meerdere keren aangegeven, zelfs voor het spel, waarom ik in het begin nauwelijks aanwezig was. Het spel dan weer oppakken is érg lastig, en nu ben ik ook een dag thuis, dus iets met pot en ketel huh?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:29
Stoer.
Stoer. is offline
en dat van dat je eerst niet actief was geloof ik ook hoor. dat had je idd voor het spel aangegeven. Maar het valt me gewoon op; zowel jij als Black Mamba. agh. Ik ga er ook vandoor.

En stiekem heb ik wel respect voor zowel Black als BBK. die laatste post is ook geniaal.
ik weet ook niet wat ik nog moet zeggen. deze ronde hebben jullie nog weten uit te stellen door cliché of mij te laten hangen.

ik baal trouwens wel - maar dat is onterecht en ligt helemaal aan mezelf - dat ik zoveel energie heb gestoken in theorieen en dat ik volgens mij ook heb geholpen om er slechteriken uit te krijgen (oke, niet altijd, maar wel een paar keer) en bereid ben met iedereen mee te denken en evt. te switchen en dat dat nu allemaal tegen me wordt gebruikt. kan beter mn mond houden en niet opvallen dus. great.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:33
benbekant16
benbekant16 is offline
Ik heb nog niemand gehoord die op jou gaat dus wat dat betreft heb je niets te vrezen toch? En voor er weer een pot/ketel komt Ja ik vrees voor het feit dat Cliché mij gehangen gaat proberen te krijgen, dat deed ze de vorige hangronde ook redelijk subtiel maar toen kreeg ze niemand mee.
Oud 16-12-2011, 14:47
Stoer.
Stoer. is offline
BBK: Als je tóch niet Black's geliefde ben, dan vraag ik je om nog één keer kritisch te kijken naar wat híj/zíj dit weerwolfspel heefft betekend (voornamelijk onschuldigen verdacht) en wat ik heb betekend. En vergelijk dan ook eens Black met Cliché. Waarom krijgt Black het voordeel van de twijfel?

*snapthetechthelemaalnietmeer*

en deze vraag zou ik ook aan de anderen willen stellen.
Als je er dan toch voor kiest, en dus niet enkel op basis van die laatste monsterpost - om mij of Cliché op te hangen (ik verdedig Cliché omdat zij enkel verdacht wordt van geliefde zijn in combinatie met mij), dan heb je iig een weloverwogen keuze gemaakt en je niet mee laten slepen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:52
RareVogel
RareVogel is offline
Ik vind de sfeer niet leuk Jongens probeer het niet persoonlijk op te vatten allemaal, het is een spel. En die post van Cliche was mij inderdaad voorbij gegaan. Maar het is nu gebeurd zoals het gebeurd is.

Cliche ophangen als ze ziener is is wel een erg grote gok als ze geen geliefde zou zijn. Maar als jullie die gok willen wagen, dan ga ik daar in mee. Ik kan nog een uur stemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:55
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ik vind de sfeer niet leuk
je hebt gelijk. maar ik vond het gewoon niet leuk áls de spelleider al gewaarschuwd is en iemand zijn post heeft aangepast dat eigenlijk (mis)bruikt wordt.
daarom was ik zo fel op BBK.

Dat is alweer over hoor.
Daarna volgde er alleen nog maar een smeekbede van mij om nog eens héél goed te kijken. Black Mamba's theorie dat cliché geliefde is, is namelijk erop gebaseerd dat ze dat met mij is. ik weet dat ik het niet ben. en waarom krijgt Black meer voordeel van de twijfel dan ik. Volgens mij heb ik echt wel wat meer bijgedragen.
Als jullie dan toch Cliché willen stemmen, dan mag dat uiteraard. maar baseer het nu niet op de laatste posts alleen en wees kritisch. Dat is het enige wat ik er nog over wou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:57
RareVogel
RareVogel is offline
Nee snap ik

Ok wie gooien we er vanavond uit..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:59
Verwijderd
Maar de meeste mensen zijn toch nog altijd tegen om Cliche te hangen nu? Uit mn hoofd alleen Black Mamba en BBK nu. Uit de posts in dit nieuwe topic zou je haast opmaken dat het nu heel spannend wordt voor Cliche, terwijl er nog maar twee mensen hebben gezegd op haar te willen stemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2011, 15:00
Verwijderd
Oh en RareVogel overweegt het zie ik, sorry, overheen gelezen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:01
Verwijderd
Voor het gemak hier even de link naar mijn twee posts van vannacht:

- Post 1
- Post 2

Citaat:
@ Black Mamba. Weet je... ik verwacht voor bijna 100% dat jij goed bent, maar je trekt wederom de verkeerde conclusies. In ieder geval over mij. En je gebruikt ook nog dingen tégen mij, die ik juist deed om ook eensgezindheid te krijgen (meestemmen op Alpaca's). Ik ging voor Japonica. BBK poste daar plausibel over dat Japonica waarschijnlijk geen slechte rol had en omdat jij zo duidelijk aangaf voor Alpaca's te gaan, ging ik met je mee en vroeg ik zelfs nog andere mensen om ook mee te gaan. Ik vind het een beetje lullig dat je dan weer zoiets tegen me gebruikt.
Ik heb gezegd dat je mogelijk de geliefde van Cliché bent. Ik heb in mijn post ook gezegd dat Derk Boerrigter en RareVogel dat konden zijn. Dus als jij zegt niet de geliefde van Cliché te zijn, dan kunnen Derk of RareVogel het dus ook nog zijn. Wat dat betreft moet je mijn post beter lezen en je niet meteen zo aangevallen voelen dat ik jou slechts als mogelijkheid (doch mijns insziens de waarschijnlijkste mogelijkheid) heb genoemd. Vergeet jezelf even en onderzoek de mogelijkheid of Cliché inderdaad geliefde is met Derk of RareVogel, want ik heb je helemaal niets horen zeggen (en onderbouwen) over waarom jij het er niet mee eens bent dat Cliché een geliefde zou kunnen zijn.

Verder: als ik het goed begrijp, zeg je net dat je voor Japonica wilde gaan omdat je BBK16's theorie over Japonica plausibel vindt. Waarom was je dan wél bereid om in hangronde 7 op BBK16 te stemmen? Wie stemt er nou op iemand als je diens theorie over iemand plausibel vindt? Het plausibel vinden van diens theorie is dan toch eigenlijk een teken van vertrouwen of geloofwaardigheid jegens die persoon?

Jouw stem op Alpaca's had trouwens weinig met eensgezindheid te maken. Op het moment dat RareVogel zei op Alpaca's te stemmen, was ik allang geswitcht naar Japonica. Er was toen een meerderheid voor Japonica, en er stond maar één stem op Alpaca's (die van RareVogel dus). Toen echter Alpaca's met zijn post kwam dat Cliché wel een goede keuze zou zijn om die ronde op te hangen, was je het opeens met mij eens en wou je ook op Alpaca's stemmen. Toen hebben we nog even een discussie gehad over of het wel verstandig zou zijn om te switchen (ik was zelfs terughoudend over terugswitchen naar Alpaca's), waarna jij toen daadwerkelijk switchte naar Alpaca's (waardoor er toen 2 stemmen voor hem waren) en pas toén switchte ik (waardoor er toen 3 stemmen voor Alpaca's waren). Lees het maar na, ik verzin dit niet: de posts spreken voor zich.

Citaat:
En nee: Je verhaal van 'dan zou ik dit toch zelf niet typen' gaat niet op. Dan kun je net zo goed de bank beroven, naar de politie gaan en zeggen dat jij helemaal in het profiel van de bankberover past en waarschijnlijk ook nog op de camerabeelden staat, maar ómdat je dit zegt, zullen ze je toch wel laten gaan?
Ik heb louter gezegd géén geliefde met Cliché te zijn omdat áls ik geliefde met haar was, ik niet die post had geschreven waarin ik uiteen had gezet waarom zij een geliefde moet zijn. Dat lijkt me toch duidelijk, of niet? Vertel mij eens welk voordeel ik possibly erbij heb om haar nu zo in de schijnwerpers te zetten, als ik haar geliefde ben.

En als ik dan geliefde ben met iemand anders, onderbouw dan eens waarom je denkt dat ik geliefde ben - en wie dan mijn mogelijke geliefde moet zijn. Je hebt tot nu toe veel dingen kunnen onderbouwen, Stoer. - maar hier roep je maar wat in het wilde weg. Ik ben benieuwd of je met iets aan kan komen dat zo concreet is als hetgeen ik over Cliché heb kunnen vinden, zoals het feit dat Achterwerk meteen is opgegeten nadat hij zei dat ze geliefde kon zijn, en het feit dat Cliché eerst vrijwel iedereen van het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1 vrijpleitte maar haar mond hield over wie van hen dan de wolf zou moeten zijn (zie hetgeen ik zei in mijn post).

Citaat:
Mij is niet helemaal duidelijk waarom Cliche dan ziener zou moeten zijn.
Eh, ze heeft vaak genoeg gehint in haar posts, lijkt me. Zelfs Stoer. erkent dat Cliché heeft zitten hinten. En ik had al uitgelegd waarom zij waarschijnlijk niet de evilziener is die zich voordoet als ziener.

Citaat:
Vervolgens wijst ze erop dat de ziener waarschijnlijk geliefde is, en wel met Stoer.
Ik heb in mijn post duidelijk gezegd dat Stoer. niet de enige mogelijkheid is voor de geliefde van Cliché. Dat zouden ook Derk Boerrigter en RareVogel kunnen zijn.

Citaat:
Maar ik heb al eerder gezegd dat ze imo goed een geliefde zou kunnen zijn. Nu denk ik dat nog iets sterker, en heeft de andere geliefde bovendien een slechte functie. [...]

- Cliche is ziener, heeft BM opgevraagd, haar goede functie gezien en pleit haar daarom nu vrij (de geliefden zijn immers onzichtbaar)
- Cliche heeft de slechtegeliefde nog niet opgevraagd, of iig nog niet genoemd als verdachte in haar ogen
- Daarom is het noodzaak dat ze NU hangt, voordat de andere geliefde genoemd kan worden
Dan is er geen vuiltje aan de lucht, dan is 100% zeker wie ziener was, heeft BM een paar prachtige expliciete onschuldigheidsverklaringen om mee te wapperen én is haar sl;echtegeliefde nooit genoemd door de dode ziener.
Dat is inderdaad een plausibele mogelijkheid, ware het niet dat ik geen geliefde ben. Maar waar ik wel benieuwd naar ben, zijn de dingen die je vóór deze hangronde al lieten vermoeden dat ik geliefde zou zijn. Wat je nu noemt, zijn dingen die je nu schijnt te hebben geconcludeerd aan de hand van de post waarin ik pleitte om deze ronde Cliché op te hangen. Dus noem eens de zaken die maakten dat je mij al langer ervan verdacht geliefde te zijn. Ik wil graag een concretere bewijsvoering zien dan dit, want dit is louter speculatie. Tenminste bij Cliché heb ik daadwerkelijk concrete dingen kunnen vinden die vóór haar als geliefde pleiten, kun jij dat ook zo doen bij mij?

Citaat:
Waarom niet het vermoedelijke liefje (Stoer) hangen, dan kom je ook te weten of je vermoedens kloppen, en zonder de ziener te riskeren.
Omdat we niet zeker weten of Stoer. wel het liefje van Cliché is. Je zei het zelf net ook al: vermoedelijk. Ik had gezegd dat Derk of RareVogel ook een mogelijkheid zijn voor Cliché's geliefde. Ja, Stoer. is naar mijn mening wel de waarschijnlijkste mogelijkheid - maar 'waarschijnlijk' impliceert allesbehalve zekerheid. Dan kun je beter Cliché zelf ophangen (voor wie er het meeste bewijs is), dan op de gok een vermoedelijke geliefde van haar op te hangen. Daarnaast had ik in mijn vorige post gezegd dat er geen man overboord is als Cliché toch een gewone ziener blijkt te zijn, want we hebben de leerling nog (zie verder ook wat BBK16 al terecht uitlegde). Die hoeft dan alleen maar haar postgeschiedenis door te spitten om te weten wie ze niet verdacht vond (en wie ze dus al heeft opgevraagd). Zo heeft de leerling toch vrijwel evenveel kennis als zij én kan hij zijn opvraging goed besteden door ervoor te zorgen dat hij iemand opvraagt die zij duidelijk nog niet had vrijgepleit.

Citaat:
Ze heeft het hele spel systematisch verkeerde mensen verdacht en dat is in strijd met geliefde zijn, want die willen de wolven eruit spelen.
Systematisch? Ik zat fout bij Snaartje en Alpaca's, ja - en met het feit dat Stoer. de geliefde was met Yin Li (wat jij zelf trouwens ook plausibel vond). Yin Li was ik in hangronde 1 al in de gaten aan het houden en die heb ik ook drie keer gestemd. Over Derk weten we nog helemaal niets, dus dat is nog niet 100% zeker. Of ik dus zo systematisch fout zit, is nog up in the air. En dan nog: zelfs al zat ik bij iedereen fout, dan is dat niet automatisch bewijs dat ik nu bij jou ook weer fout zit (ik kan namelijk best een lampje-moment hebben gehad en nu de ogen geopend hebben). Drogreden. Ik heb het idee dat je er baat bij hebt om mij als incompetent af te schilderen, begrijpelijk nu ik ervoor pleit om jou op te hangen.

Citaat:
Dat gezegd hebbende wil ik even aangeven dat ik geen geliefde ben (en ja, dat zegt iedereen) en daarom zal ik nu iedereen noemen die ik verdacht vind, voor het geval ik er zo uit lig: benbekant16, Kutjeplof, RareVogel, Stoer. en Lady Grey. RareVogel en Stoer. ben ik nog niet zeker van. Één van de twee.
Ja, nu krabbel je terug en vind je RareVogel toch weer verdacht (terwijl je die in hangronde 6 "helemaal niet verdacht" vond. Zonder onderbouwing overigens. Deze keer noem je zelfs Stoer. (ook zonder onderbouwing) terwijl je deze voorheen ook maar echt geen seconde hebt verdacht. Je hebt wel eens met Stoer. gediscussieerd maar nog nooit eens iets over haar geinsinueerd. Wel typisch dat je van juist RareVogel en Stoer. (de twee personen uit het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1) niet zeker bent, terwijl je wel al van zoveel andere mensen schijnt te weten wie ze zijn.

Citaat:
Als ik werkelijk ziener-geliefde was geweest denken jullie dan écht dat alle functies er nog in zouden zitten? Nee, toch zeker?
Het zou te obvious zijn geweest voor ons dorpelingen én voor de wolven. Als je er doodleuk voor had gezorgd dat er steeds functies uitgingen, hadden óf de dorpelingen óf de wolven op een gegeven moment heus wel onraad geroken en had je gebungeld aan de galg of was je aan stukken gescheurd.

Citaat:
Nogmaals: ik wil eigenlijk Black Mamba niet ophangen. Zitten we ernaast, gaat er weer een goede functie uit.
"Zitten we ernaast", dat is geformuleerd alsof je nog steeds niet zeker weet wat ik ben. Je zegt namelijk in feite: "áls we ernaast zitten, is er weer een goede functie uit." Je hebt mij inmiddels maar liefst 6 keer vrijgepleit (al vanaf eetronde 3 - zie ook mijn post). Je wéét dat er een goede functie uitgaat. Maar je vindt jezelf belangrijker, dat is uiteraard weer heel begrijpelijk. Iedereen wilt kunnen overleven - en een geliefde natuurlijk al helemaal.

Citaat:
Ik wil voor benbekant gaan en wel hierom
Mensen, wie we deze ronde ook gaan ophangen, BBK16 kan het maar beter niet zijn. Als ik namelijk goed zit met mijn theorie over Cliché en zij geliefde is met een wolf, dan zoú BBK16 nog wel eens de laatste wolf kunnen zijn (zie ook wat ik zei in mijn post). Als wij BBK16 dan vanavond ophangen, is het spel voor ons gedaan en hebben de geliefden gewonnen.

Het feit dat BBK16 mogelijk een wolf is, zou ook trouwens kunnen verklaren waarom deze nu mijn enige medestander is in de Cliché-is-geliefde-theorie. Als hij wolf is, beseft hij zich nu pas dat hij door de gek is gehouden door zijn medewolf, die een geliefde is (dus hetgeen wat Derk al terecht zei). Hij weet dan dat hij de wolf-geliefde niet kan uitschakelen door op te eten, want als hij dan de eet-PM stuurt naar de Spelleider, zal de wolf-geliefde dan weer een andere eet-PM sturen naar de Spelleider die de vorige eet-PM ontkracht. En zo kan dat dan even doorgaan. Getouwtrek dus, tussen de twee overgebleven wolven. De enige manier voor een gewone wolf om een wolf-geliefde uit te schakelen, is om deze te proberen op te hangen.

Nogmaals, ik weet het niet zeker wat BBK16 betreft. Dat is nu ook niet zo van belang: waar het nu om telt, is dat we een geliefde ophangen, en Cliché lijkt mij daarvoor de beste kandidaat.

Citaat:
Bedoel je met "ze spelen het goed" nou dat ik geliefde zou zijn met BBK16? Zo ja, ik ben benieuwd of je verdere onderbouwing hebt buiten het feit dat wij nu allebei op jou zitten.

Zie verder ook wat ik zojuist had beschreven, over dat áls BBK16 een wolf is, hij natuurlijk mij meehelpt omdat hij anders niet de wolf-geliefde kan uitschakelen.

Citaat:
ook opvallend trouwens dat BBK nú met megeposts komt en Black Mamba sinds enkele ronden en daarvoor niet. In het begin op de achtergrond houden om niet gegeten te worden en nu de aandacht van zichzelf afleiden om niet gehangen te worden?? jaja
Dat is een vrij zwak argument. Heb je niet iets concreters?

Oh, en ook wat BBK16 net zei: "Hoe opvallend is het trouwens dat jíj eerst wel met megaposts kwam Stoer, en nu heel kort door de bocht bent over zowel Cliché als Black Mamba... "

Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 15:14. Reden: Postlinkjes toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:01
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Maar de meeste mensen zijn toch nog altijd tegen om Cliche te hangen nu? Uit mn hoofd alleen Black Mamba en BBK nu. Uit de posts in dit nieuwe topic zou je haast opmaken dat het nu heel spannend wordt voor Cliche, terwijl er nog maar twee mensen hebben gezegd op haar te willen stemmen.
en rare vogel zei dat (tenminste; dat de reden van BBK voor haar wel een reden zou zijn om idd Cliché te stemmen).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is inderdaad een plausibele mogelijkheid, ware het niet dat ik geen geliefde ben. Maar waar ik wel benieuwd naar ben, zijn de dingen die je vóór deze hangronde al lieten vermoeden dat ik geliefde zou zijn. Wat je nu noemt, zijn dingen die je nu schijnt te hebben geconcludeerd aan de hand van de post waarin ik pleitte om deze ronde Cliché op te hangen. Dus noem eens de zaken die maakten dat je mij al langer ervan verdacht geliefde te zijn. Ik wil graag een concretere bewijsvoering zien dan dit, want dit is louter speculatie. Tenminste bij Cliché heb ik daadwerkelijk concrete dingen kunnen vinden die vóór haar als geliefde, kun jij dat ook zo doen bij mij?
Nou, het is meer dat ik bij nog niemand een geliefdevermoeden had, en bij jou als eerste een keer dacht "hm". Veel beter kan ik het niet onderbouwen. Ik vertrouwde er wel op dat jij een goede functie hebt, maar door je uitgebreide analyses zou het makkelijk zijn om daarin heel subtiel af te leiden van je geliefde. Vandaar dat er even een alarmbelletje ging.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:09
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Voor het gemak hier even de link naar mijn twee posts van vannacht:

- Post 1
- Post 2

Ik heb gezegd dat je mogelijk de geliefde van Cliché bent. Ik heb in mijn post ook gezegd dat Derk Boerrigter en RareVogel dat konden zijn. Dus als jij zegt niet de geliefde van Cliché te zijn, dan kunnen Derk of RareVogel het dus ook nog zijn. Wat dat betreft moet je mijn post beter lezen en je niet meteen zo aangevallen voelen dat ik jou slechts als mogelijkheid (doch mijns insziens de waarschijnlijkste mogelijkheid) heb genoemd. Vergeet jezelf even en onderzoek de mogelijkheid of Cliché inderdaad geliefde is met Derk of RareVogel, want ik heb je helemaal niets horen zeggen (en onderbouwen) over waarom jij het er niet mee eens bent dat Cliché een geliefde zou kunnen zijn.
Nou, er staat wel overal dikgedruk dat ik dat dan zou moeten zijn, dus dat vind ik niet zo heel gek.

Citaat:
Verder: als ik het goed begrijp, zeg je net dat je voor Japonica wilde gaan omdat je BBK16's theorie over Japonica plausibel vindt. Waarom was je dan wél bereid om in hangronde 7 op BBK16 te stemmen? Wie stemt er nou op iemand als je diens theorie over iemand plausibel vindt? Het plausibel vinden van diens theorie is dan toch eigenlijk een teken van vertrouwen of geloofwaardigheid jegens die persoon?
als ik dat zo heb geschreven was dat een typefout. Zoals je zelf wel weet ging ik NIET op Japonica omdat ik het eens was met BBK's theorie. Je weet toch dat ik geswitcht was? Daar was je toen nog blij mee...

Citaat:
Jouw stem op Alpaca's had trouwens weinig met eensgezindheid te maken. Op het moment dat RareVogel zei op Alpaca's te stemmen, was ik allang geswitcht naar Japonica. Er was toen een meerderheid voor Japonica, en er stond maar één stem op Alpaca's. Toen echter Alpaca's met zijn post kwam dat Cliché wel een goede keuze zou zijn om die ronde op te hangen, was je het opeens met mij eens en wou je ook op Alpaca's stemmen. Toen hebben we nog even een discussie gehad over of het wel verstandig zou zijn om te switchen (ik was zelfs terughoudend over terugswitchen naar Alpaca's), waarna jij toen daadwerkelijk switchte naar Alpaca's (waardoor er toen 2 stemmen voor hem waren) en pas toén switchte ik (waardoor er toen 3 stemmen voor Alpaca's waren). Lees het maar na, ik verzin dit niet: de posts spreken voor zich.
Nou, ik vraag toch iedereen om zelf even naar #2 terug te gaan. Jij zei liever voor Alpaca's te willen gaan. ik wilde met je meegaan, maar liever geen risico op gelijkspel. Ik geloofde toen echt dat jij en Rare Vogel goed waren én een stem hadden, dus durfde die gok wel te nemen. Bovendien vroeg ik nog aan iemand (weet even niet meer wie) om alsjeblieft mee te gaan op Alpaca's. Dus ik wou zeker wel eensgezindheid.

Citaat:
Ik heb louter gezegd géén geliefde met Cliché te zijn omdat áls ik geliefde met haar was, ik niet die post had geschreven waarin ik uiteen had gezet waarom zij een geliefde moet zijn. Dat lijkt me toch duidelijk, of niet? Vertel mij eens welk voordeel ik possibly erbij heb om haar nu zo in de schijnwerpers te zetten, als ik haar geliefde ben.
dus je sluit jezelf niet uit als geliefde? dan is het goed.

Citaat:
En als ik dan geliefde ben met iemand anders, onderbouw dan eens waarom je denkt dat ik geliefde ben - en wie dan mijn mogelijke geliefde moet zijn. Je hebt tot nu toe veel dingen kunnen onderbouwen, Stoer. - maar hier roep je maar wat in het wilde weg. Ik ben benieuwd of je met iets aan kan komen dat zo concreet is als hetgeen ik over Cliché heb kunnen vinden, zoals het feit dat Achterwerk meteen is opgegeten nadat hij zei dat ze geliefde kon zijn, en het feit dat Cliché eerst vrijwel iedereen van het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1 vrijpleitte maar haar mond hield over wie van hen dan de wolf zou moeten zijn.
Prima, maar dat wordt van het weekend, want dat ik dit op mn werk typ, is al erg genoeg.

ik heb gewoon geen tijd om ook monsterpost te maken. die had ik toen ik ziek thuis zat. nu niet meer. mijn hele weekend zit propvol. dus ik hoop dat ik aan mijn onderbouwing toekom. Maar ik snap dat mensen liever meegaan met jou dan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:13
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
*knip*
Juist ja, ik begrijp wat je zegt en ik heb ook zeker niet veel voor me spreken doordat Cliché al twee rondes op mij wil stemmen. Anderzijds als het zou zijn zoals jij het zegt, begin ik dan niet wat 'vroeg' (in hoeverre je hangronde 7 vroeg kunt noemen) aan het laten zien van mijn kaarten? Like, zonder enig uitzicht op een goede afloop. Zou niet heel verstandig zijn imo.
Oud 16-12-2011, 15:19
Verwijderd
Stoer., wat vind je er trouwens van dat Cliché jou nu opeens ook tot één van haar verdachten rekent? Daar heb ik jou namelijk ook nog niet over gehoord. Je bent er bij mij steeds vol tegen in gegaan toen ik jou verdacht van geliefde-zijn (toen met Yin Li, maar ook nu dus) en bij haar niet als zij jou verdenkt (waarvan, dat laat Cliché ook weer lekker in het midden), waarom is dat?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:20
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Stoer., wat vind je er trouwens van dat Cliché jou nu opeens ook tot één van haar verdachten rekent? Daar heb ik jou namelijk ook nog niet over gehoord. Je bent er bij mij steeds vol tegen in gegaan toen ik jou verdacht van geliefde-zijn (toen met Yin Li, maar ook nu dus) en bij haar niet, waarom is dat?
omdat ik op mn werk zit.
ik zal proberen van het weekend, overal op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
omdat ik op mn werk zit.
ik zal proberen van het weekend, overal op in te gaan.
Oh. Nou, ik zou denken dat als je bij mij een paar minuutjes over had om tegen mijn verdenking in te gaan, je dat bij Cliché ook wel zou hebben (al was het maar één zin). Maar ik zal je dan maar op je woord geloven (het valt immers toch niet te controleren)... my bad.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:33
Stoer.
Stoer. is offline
@ Black: ik zit wel echt op mn werk en ik denk dat ik gewoon meer op jouw post dan op die van Cliché gefocust ben ofzo. En dat ze me verdacht vind, is raar. ik vind het sowieso gek om verdacht te worden en ook de redenen waarom ik dat wordt genoemd. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen als ik wolf-geliefde ben met Cliché, om al zo vroeg in het spel Snaartje (weerwolf) op te laten hangen? Zou een beetje gek zijn als al mijn medewolven (er vanuitgaande dat ik dat dus ben, zoals jouw theorie was volgens mij) daarin zouden trappen. Snaartje zelf moet dat dus goed vinden, Yin Li en nog een wolf Maar ik ga er vanuit dat er eerder cliche dan mij wordt gestemd en de volgende hangronde is pas maandag dus genoeg tijd om overal op in te gaan voor dan
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:36
Verwijderd
Even nog de actuele stemlijst op dit moment:

Black Mamba
Derk Boerrigter (1)
Stoer. (3)
Spaanse Kraag (4)
Cliché (6)
Lady Grey (8)

Cliché
Black Mamba (2)
Benbekant16 (7)
Kutjeplof (9)

Stoer.
Kutjeplof (5)

Nog niet gestemd:
RareVogel

Aangezien ik denk dat Cliché's geliefde een wolf is, zal deze wolf-geliefde dan natuurlijk op mij gaan stemmen. Tussen de stemmers op mij zit dan dus hoogstwaarschijnlijk een neppe stem, waardoor er nu 3 echte stemmen zijn voor mij. Er zijn twee stemmen op Cliché - die van BBK16 kan echt zijn, maar kan ook niet echt zijn. Indien zijn stem wél echt is, dan is er nu wel een sluipende kans op gelijkspel. Niet dat het veel uitmaakt, want als het gelijkspel wordt tussen mij en Cliché, word ik er toch uitgegooid - want de wolf-geliefde wil zijn liefje natuurlijk niet laten ophangen.

Wel jammer trouwens dat mensen nog steeds denken dat ik slecht ben of een geliefde moet zijn. Als ik zo wanhopig was om te overleven, denk je ook niet dat ik dan deze hangronde had gepleit om op iemand te stemmen waarvan mensen al eerder hadden gedacht dat deze slecht is - inplaats van voor iemand te gaan die niemand tot nu toe had verdacht (waardoor ik de verdenking alleen maar méér op me vestig). Als ik een slechterik ben of een geliefde, is Cliché allesbehalve de veilige keuze voor mij om te gaan (zeker omdat ik al lang onder vuur heb gelegen dit spel). Mooie geliefde ben ik dan - en mooie slechterik ook. Denk er toch nog maar eens goed over na, mensen.

Zo, en nu moet ik even naar de supermarkt, dus ben over een uurtje terug ofzo.

Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 17:52. Reden: Stem van Lady Grey toegevoegd en stemwijziging Kutjeplof toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:42
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Zo, nog even snel doorgelezen voor ik wegmoet. Ik heb inderdaad op Stoer. gestemd, dat leek me wel duidelijk. Maar die V is dus niet van Veeboer he! Ik ben een meisje. "zij" en "haar" zegmaar.
Oud 16-12-2011, 16:05
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
Maar die V is dus niet van Veeboer he! Ik ben een meisje. "zij" en "haar" zegmaar.
Dit! (Black Mamba blijft mij ook een hij noemen, post ik mannelijk ofzo? )

En beetje jammer om je stem zo weg te gooien.
Oud 16-12-2011, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Goed. Mijn stem op Black Mamba is doorgegeven. Ik moet zeggen dat ik liever op Cliché zou stemmen, maar het laatste wat we nu willen is gelijkspel, en dat wil ik gewoonweg niet riskeren.
Waarom het laatste dat we willen? Eigenlijk zou dat nu niet zo erg zijn, we willen er namelijk liever niet een wolf uit nu, in het geval de andere wolf geliefde is, en de enige manier om dat een beetje zeker te stellen is gelijkspel (ja, of het moet gelijkspel zijn tussen twee wolven). Maar goed, de geliefden willen natuurlijk juist geen gelijkspel, dus ik denk dat het lastig zou zijn om nu gelijkspel te gaan proberen te krijgen. Ja kromme zin bzzt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 16:40
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Oh, man, ik vind dit zo spannend! Ik hoop dat de leerling een geliefde is ofzo, zoiets ongevaarlijks. Oeioeioei!
Trouwens, als allebei de wolven geliefden waren geweest, dan hadden ze nu al gewonnen toch, omdat er geen andere wolven meer zijn?
Oud 16-12-2011, 17:34
Cliché
Cliché is offline
Citaat:

Stoer. heeft het al gezegd, maar ik vind het jammer dat je dit weer aanhaalt.

Ik heb er met de Spelleider over gepm'd en heb ook mijn post weer aangepast en inderdaad niet gedaan wat ik in dat citaat heb gezegd, maar ik weet nu nog steeds niet wat ik wél en niet mag zeggen. Iedereen mag mij ziener noemen, maar ik mag zelf niet toegeven dat ik ziener ben, want dat is tegen de regels? En iedereen doet uitspraken over wie ik heb opgevraagd en wie niet, maar ik mag het niet ontkennen of bevestigen? Hoe moet ik dan in godsnaam spelen, of mezelf verdedigen?

Nou ja, het is gedaan, dus here goes.

Citaat:
Systematisch? Ik zat fout bij Snaartje en Alpaca's, ja - en met het feit dat Stoer. de geliefde was met Yin Li (wat jij zelf trouwens ook plausibel vond). Yin Li was ik in hangronde 1 al in de gaten aan het houden en die heb ik ook drie keer gestemd. Over Derk weten we nog helemaal niets, dus dat is nog niet 100% zeker. Of ik dus zo systematisch fout zit, is nog up in the air. En dan nog: zelfs al zat ik bij iedereen fout, dan is dat niet automatisch bewijs dat ik nu bij jou ook weer fout zit (ik kan namelijk best een lampje-moment hebben gehad en nu de ogen geopend hebben). Drogreden. Ik heb het idee dat je er baat bij hebt om mij als incompetent af te schilderen, begrijpelijk nu ik ervoor pleit om jou op te hangen.
Systematisch, poetic license. En ja, wat betreft Derk heb je het fout. Dat zul je snel genoeg zien.

Citaat:
Ja, nu krabbel je terug en vind je RareVogel toch weer verdacht (terwijl je die in hangronde 6 "helemaal niet verdacht" vond. Zonder onderbouwing overigens. Deze keer noem je zelfs Stoer. (ook zonder onderbouwing) terwijl je deze voorheen ook maar echt geen seconde hebt verdacht. Je hebt wel eens met Stoer. gediscussieerd maar nog nooit eens iets over haar geinsinueerd. Wel typisch dat je van juist RareVogel en Stoer. (de twee personen uit het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1) niet zeker bent, terwijl je wel al van zoveel andere mensen schijnt te weten wie ze zijn.
Nogmaals, mijn verdenkingen of vrijspraken waren niet allemaal gebaseerd op informatie. Ik heb toch onmogelijk iedereen kunnen opvragen, dat snap je toch wel? Zo vond ik Yin Li bijvoorbeeld helemaal niet verdacht, dat heb ik ook meerdere malen gezegd in het topic. Pas toen ik het zeker wist ging ik achter haar aan. Ik heb niet iedereen kunnen opvragen.

Moet ik je nu echt gaan uitleggen dat ik bepaalde mensen niet heb opgevraagd? Ik vraag natuurlijk eerst de mensen op van wie ik het zeker wil weten (e.g. Fawkes, want je bent het vast met me eens dat het bij hem heel fijn is om te weten aan welke kant hij staat), en daarna de mensen die ik verdacht vond (e.g. Snaartje en daarna Yin Li). Ik heb RareVogel én Stoer. nog helemaal niets verdachts zien doen en daarom heb ik ze niet eerder opgevraagd. Gisteren kwam toevallig de evilziener langs. Dus ja. Één van die twee is wolf.

Citaat:
Het zou te obvious zijn geweest voor ons dorpelingen én voor de wolven. Als je er doodleuk voor had gezorgd dat er steeds functies uitgingen, hadden óf de dorpelingen óf de wolven op een gegeven moment heus wel onraad geroken en had je gebungeld aan de galg of was je aan stukken gescheurd.
Nee, ik bedoel niet dat ik ze had proberen op te hangen. Maar als ik echt geliefde zou zijn met een wolf, waarom zou jij dan nog leven, bijvoorbeeld? Of de jager, of de verrader en evilziener? Dan had ik mijn eventuele wolf-geliefde toch gewoon kunnen vertellen: "Die en die zijn tovenaar/jager/verrader/etc en die moet je opeten want daar moeten we vanaf."

Waarom zou ik in godsnaam alle functies erin proberen te houden als ik geliefde ben? De wolven hadden het alleen maar fijn gevonden als ze telkens een functie te pakken hadden, lijkt me.

Citaat:
"Zitten we ernaast", dat is geformuleerd alsof je nog steeds niet zeker weet wat ik ben. Je zegt namelijk in feite: "áls we ernaast zitten, is er weer een goede functie uit." Je hebt mij inmiddels maar liefst 6 keer vrijgepleit (al vanaf eetronde 3 - zie ook mijn post). Je wéét dat er een goede functie uitgaat. Maar je vindt jezelf belangrijker, dat is uiteraard weer heel begrijpelijk. Iedereen wilt kunnen overleven - en een geliefde natuurlijk al helemaal.
Ja luister, ik bedoelde natuurlijk: "Zitten we ernaast en is ze géén geliefde, dan hebben we er een goede functie uitgegooid." Dat snap je toch wel, dat ik dát bedoelde? En daarom stem ik ook liever niet op jou, maar op een slechte functie. Snappie? Daarnaast heb van de Spelleider al een waarschuwing (voor een rode kaart) gehad dat ik me niet meer zo stellig mag uitlaten. Die ene post van het vorige topic: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post32193705 heb ik constant moeten veranderen omdat er mensen zaten te zeuren en ik zogenaamd regels verbrak. Blijkbaar mag iedereen hier stellige dingen verkondigen, behalve ik. Op dit moment gaat iedereen zo ver dat ze mij openlijk ziener noemen, maar mag ik het nog steeds niet letterlijk toegeven. Dus ik mag ook niet meer letterlijk zeggen dat je geen slechte functie hebt, snap je? Ik kan er ook niets aan doen.. En als je het niet gelooft vraag je het maar na. Het spelletje is voor mij sowieso al aardig verziekt, dus wat mij betreft mogen jullie me opknopen.

Citaat:
Oh, man, ik vind dit zo spannend! Ik hoop dat de leerling een geliefde is ofzo, zoiets ongevaarlijks. Oeioeioei!
Trouwens, als allebei de wolven geliefden waren geweest, dan hadden ze nu al gewonnen toch, omdat er geen andere wolven meer zijn?
Ja, er kunnen geen twee wolven geliefde zijn, dan hadden ze al gewonnen. Dus hooguit één wolf-geliefde.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Goed. Mijn stem op Black Mamba is doorgegeven. Ik moet zeggen dat ik liever op Cliché zou stemmen, maar het laatste wat we nu willen is gelijkspel, en dat wil ik gewoonweg niet riskeren.
Het is nog niet te laat, Lady Grey. RareVogel heeft zijn stem nog niet doorgegeven en heeft wel aangegeven best wel wat te zien in het op Cliché stemmen. Als je verstandig bent, wijzig je je stem naar Cliché en wacht je even af of RareVogel nog inderdaad op Cliché gaat stemmen. Doet hij dat niet, dan kun je altijd nog terugswitchen naar mij. Als Kutjeplof dan ook verstandig is (want die ziet wel iets in de Cliché-is-geliefde-met-Stoer.-theorie, maar kiest er toch voor om juist op Stoer. te stemmen) gaat hij ook mee op Cliché. Zoals hij nu staat, is zijn stem een weggegooide stem, dus als hij aan de dorpelingen-kant staat kan hij dan maar beter meehelpen door ook op Cliché te stemmen.

Hoe ironisch dit moge klinken, ik hoop nu ook heel hard dat Derk Boerrigter nog on-line komt en zijn stem ook wijzigt naar Cliché. Als hij mij verdacht vond omdat hij vermoedde dat ik geliefde was (waarschijnlijk met Cliché of met Stoer., juist omdat ik deze voorheen nooit verdacht vond), dan moet hij nu ook wel realiseren dat ik niet geliefde met één van hen kan zijn. Dat als hij even zelf mijn theorie checkt, deze zeker steek houdt. Als hij echter op mij blijft staan, dan heeft hij óf een hardnekkige tunnelvisie óf hij is geliefde met Cliché inplaats van Stoer. of RareVogel.

Citaat:
Wel jammer trouwens dat mensen nog steeds denken dat ik slecht ben of een geliefde moet zijn. Als ik zo wanhopig was om te overleven, denk je ook niet dat ik dan deze hangronde had gepleit om op iemand te stemmen waarvan mensen al eerder hadden gedacht dat deze slecht is - inplaats van voor iemand te gaan die niemand tot nu toe had verdacht (waardoor ik de verdenking alleen maar méér op me vestig). Als ik een slechterik ben of een geliefde, is Cliché allesbehalve de veilige keuze voor mij om te gaan (zeker omdat ik al lang onder vuur heb gelegen dit spel). Mooie geliefde ben ik dan - en mooie slechterik ook. Denk er toch nog maar eens goed over na, mensen.
En nogmaals dit, mensen. Denken jullie nou écht dat als ik op lijfsbehoud uit ben, ik juist de overduidelijke ziener (die tot nu toe door niemand is verdacht, behalve Achterwerk en ik) ga opperen als hangsuggestie? Lijkt me toch duidelijk dat ik daar alleen maar méér door onder vuur kom, inplaats van dat ik er minder verdacht door raak?

Voor degenen die denken dat ik geen geliefde ben, maar dat ik slecht ben (dus dat ik óf wolf ben, óf verrader, óf evilziener). Verklaar dan eens even de hangronde van eergisteren (hangronde 7). Als ik wolf of verrader was, wist ik dan al 100% zeker dat Japonica en Alpaca's onschuldig waren (als ik evilziener was zou ik dat ook al hebben kunnen weten, mits ik goed had opgevraagd - maar kan ook zijn dat ik maar van één van hen de functie zeker wist). Waarom zou ik dan mensen vragen mee te gaan op Alpaca's in dat laatste half uur, als ik toch al weet dat er hoe dan ook een dorpeling uit gaat vliegen? Ik had immers van tevoren al kunnen bedenken dat wanneer Alpaca's onschuldig bleek na zijn dood, ik alleen nog maar méér verdacht zou lijken (omdat Alpaca's mij verdacht vond én omdat ik fout zat). Zeker omdat ik al langer onder vuur lag. Het meest veilige voor mij zou toen zijn geweest om gewoon lekker op Japonica te blijven staan toen ik eenmaal naar haar had geswitcht (omdat er op het moment van mijn switch geen verdere interesse voor Alpaca's was). Dus vertel mij eens even welk voordeel ik er aan heb overgehouden om - als ik slecht was - tóch weer naar Alpaca's te switchen en deze op te hangen? En combineer dat dan vervolgens met deze hangronde, waar ik ervoor pleit om de ziener(-geliefde) op te hangen en alleen maar méér verdacht raak. Op welke manier van zowel mijn terugswitch naar Alpaca's en mijn pleidooi voor Cliché zou ik beter zijn geworden? Weten jullie zeker dat jullie niet in een tunnelvisie zitten wat mij betreft?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:50
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Jullie hebben geluk dat ik nog even snel online ben, heb inderdaad mijn stem gewijzigd naar Cliché. Als er niemand meegaat op Stoer., is die stem toch weggegooid.
Oud 16-12-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Jullie hebben geluk dat ik nog even snel online ben, heb inderdaad mijn stem gewijzigd naar Cliché. Als er niemand meegaat op Stoer., is die stem toch weggegooid.
Godzijdank, dank je Kutjeplof!

*gaat stemlijst aanpassen en tikt dan weer verder aan haar antwoord op Cliché's nieuwste post*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:55
Stoer.
Stoer. is offline
gelijkspel zou niet eens erg zijn overigens. gaat er iig geen wolf uit, tenzij het beide wolven zijn, maar wellicht wel de geliefden. dus eigenlijk meer zekerheid dat de geliefden niet winnen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 18:00
benbekant16
benbekant16 is offline
Cliche volgens mij zie je zelf ook het nuance verschil wel met wat je mag zeggen en hoe je het mag zeggen om binnen de regels te blijven. Ik heb het nu eenmaal gelezen en weet op basis daarvan dat je een slechte functie hebt gezien. Dat speelt mee in mijn vermoeden en gebruik ik als argument, maar er staat nog wel heel wat meer in mijn post en je had iets soortgelijks al eerder gezegd, dus ik vind eerder dat jij nu op die post blijft terugkomen dan ik.
Oud 16-12-2011, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, mijn verdenkingen of vrijspraken waren niet allemaal gebaseerd op informatie. Ik heb toch onmogelijk iedereen kunnen opvragen, dat snap je toch wel?
Zie hetgeen BBK16 al eerder vandaag uitlegde over het feit dat je te veel wist. Ja, je sprak dat met een pokerface tegen net zoals je dat nu doet, maar daar geloof ik geen snars van. Je kunt goed bluffen, meid.

Citaat:
Ik heb RareVogel én Stoer. nog helemaal niets verdachts zien doen en daarom heb ik ze niet eerder opgevraagd.
Leg me dan eens uit wat ik in mijn vorige post had verteld. Tegen de tijd dat hangronde 6 arriveerde, had je mij en Derk al meerdere malen duidelijk vrijgepleit. Toen zei je in hangronde 6 ook RareVogel "helemaal niet verdacht" te vinden, wat dus ook als een vrijpleiting gezien kan worden (zeker aangezien veel mensen je toen al voor ziener aanzagen). Realiseerde je je toen wel dat op het exacte moment dat je dat zei, je daarmee eigenlijk zei dat Stoer. de slechterik moest zijn uit het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1? Stoer. had je in ieder geval nooit van iets verdacht tot dan toe, dus er was op dat moment ook totaal geen reden om aan te nemen dat je Stoer. verdacht vond. Aldus: door te zeggen dat ook RareVogel helemaal niet verdacht is, zei je óf dat Stoer. slecht is óf dat niemand in dat rijtje slecht is (wat dus niet kan). Daar heb je een grove fout gemaakt. Als je je niet had uitgesproken over RareVogel toen, was er nu geen probleem geweest en had ik ook nog steeds geen reden gehad om je ervan te verdenken geliefde te zijn met iemand uit het Pluizig Kutje-rijtje en vervolgens jouw posts weer door te pluizen. Maar nu wel. Je beschermt duidelijk iemand uit dat rijtje.

Citaat:
Gisteren kwam toevallig de evilziener langs. Dus ja. Één van die twee is wolf.
Dat had je je ook al eerder kunnen bedenken (zoals toen in hangronde 6, dan had je je wel voorzichtiger uitgesproken). Slechts nu, nu ook anderen dat door hebben, ga je daar nu ook over praten. Voorheen liet je het echter, heel convenient, op de achtergrond.

Citaat:
Maar als ik echt geliefde zou zijn met een wolf, waarom zou jij dan nog leven, bijvoorbeeld?
Omdat jij mij nodig had, al was het maar omdat ik zowel jou als Stoer. niet verdacht en daardoor een nuttige bondgenoot voor jullie kon zijn in een later stadium van het spel.

Citaat:
Of de jager, of de verrader en evilziener? Dan had ik mijn eventuele wolf-geliefde toch gewoon kunnen vertellen: "Die en die zijn tovenaar/jager/verrader/etc en die moet je opeten want daar moeten we vanaf." Waarom zou ik in godsnaam alle functies erin proberen te houden als ik geliefde ben? De wolven hadden het alleen maar fijn gevonden als ze telkens een functie te pakken hadden, lijkt me.
Normaal zouden een ziener-geliefde met een wolf-geliefde dit ook doen, maar door de omstandigheden van dit spel heb je er meer aan om zo snel mogelijk voor de wolven te gaan. Snaartje werd al snel opgehangen door de dorpelingen, daarna lukte het jou ook snel om Yin Li opgehangen te krijgen. Er was toen nog maar één gewone wolf over, en als klap op de vuurpijl waren Stoer. en jij niet verdacht én had je het vertrouwen van de dorpelingen vanwege je smeekbede bij Yin Li. Wat let je dan nog om de nietsvermoedende dorpelingen mee te leiden op de laatste wolf? Waarom zou je dan nog eerst de andere functies verwijderen en de laatste wolf pas voor op 't laatst bewaren? Je bent nu al een tijdje voor BBK16 aan het pleiten, die zou dus mogelijk de laatste wolf kunnen zijn. (Of anders de wolfsbane die je wou ophangen omdat deze nog een gevaar kon blijken voor jou? Vergeleken met de anderen was zij immers kritischer naar jou toe....) Als wij daarin naar jou hadden geluisterd vorige ronde, was het spel dan nu al afgelopen geweest.

Daarnaast moet je ook de papieren gelijkspelen niet vergeten, die belemmerden jou en je wolf-geliefde ook. Je wolf-geliefde kon niet zomaar meteen alle goede functies (of de slechte functies die de wolven hielpen) opeten: hij/zij moest ten eerste rekening houden met waar iedereen stond in de stemlijsten bij iedere ronde (want anders kon het negatieve gevolgen voor hem/haar hebben, en dus ook jou), én tegelijkertijd zijn/haar medeweerwolven er van overtuigd laten blijven dat hij/zij ook een gewone wolf is. Als jouw wolf-geliefde steeds met goede hapjes kwam aanzetten, zouden de medeweerwolven op een gegeven moment ook argwaan hebben gekregen.

Citaat:
Het spelletje is voor mij sowieso al aardig verziekt, dus wat mij betreft mogen jullie me opknopen.
Ziener-geliefde die de handen in de lucht gooit en zich in de slachtofferrol wentelt. Mooi staaltje bluf.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 18:33
snoopy
snoopy is offline
tvp
Oud 16-12-2011, 18:34
Verwijderd
We zitten alweer op een nieuwe pagina, dus bij deze post ik de stemlijst maar weer:

Black Mamba
Derk Boerrigter (1)
Stoer. (3)
Spaanse Kraag (4)
Cliché (6)
Lady Grey (8)

Cliché
Black Mamba (2)
Benbekant16 (7)
Kutjeplof (9)

Stoer.
Kutjeplof (5)

Nog niet gestemd:
RareVogel

Tevens zal ik van dit moment gebruik maken om mijn oproep aan Lady Grey te herhalen (die ik eerder hier al maakte): Lady Grey, je zei dat je niet graag op mij stemde, dus wijzig je stem alsjeblieft naar Cliché. Kutjeplof staat er nu ook bij en de kans is aanzienlijk dat als jij ook onder Cliché gaat staan, RareVogel ook op Cliché zal stemmen. Dan zijn er 5 stemmen voor Cliché en 4 stemmen voor mij.

Aangezien er onder mij de wolf-geliefde van Cliché moet staan (en ook zal blijven staan), zijn er dan dus eigenlijk 5 stemmen voor Cliché en 3 stemmen voor mij. Tenzij de "gewone" wolf ook onder Cliché staat, maar dan zijn er alsnog 4 stemmen voor Cliché en 3 stemmen voor mij (dus: toch nog geen gelijkspel). De evilziener en verrader zullen niet met de stemlijst gaan kloten, want ze hebben er baat bij dat Cliché en haar wolfgeliefde het spel uitvliegen. Aldus: als jij en RareVogel ook op Cliché stemmen, is de kans op gelijkspel klein.

EDIT: Of zou RareVogel al gestemd hebben? Hij zei dat hij er tot slechts 17:00 uur zou zijn, en één minuut later zei hij: "Interessante theorie, ik geloof het wel. Dit is voor mij een reden om inderdaad ook op Cliche te gaan stemmen." Als dat zo is, dan... kom op, Lady Grey!

Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 18:57
Verwijderd
Oh, laat maar. Ik zie net deze post van Lady Grey:

Citaat:
Ik moet mijn stem tussen nu en een half uur - drie kwartier doorgeven, en kan niet meer online komen daarna voor half 9. Ik moet heel eerlijk zeggen, het is een beetje een geharrewar.
...Jammer.

Nou, dan zal ik er vanavond wel gaan uitvliegen. Jullie weten dan wat jullie straks moeten doen, hè - straks in hangronde 9 meteen Cliché opknopen. Val niet voor haar praatjes. Als haar geliefde inderdaad een wolf is (zoals ik sterk vermoed), dan zal ze straks in de eetronde niet worden opgegeten (dat kan ook niet, zoals ik eerder al had uitgelegd). Het is dus aan jullie om haar uit de weg te ruimen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten