Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2002, 16:16
Upior
Upior is offline
Ik kan voor 300 euro van iemand de bovenstaande gitaar kopen. Maar nou wil ik eignelijk even een second opinion, vinden jullie het geld waard? In de gitaarwinkel in Leeuwarden (Bob De Jong) hangt ie er voor 539 euro... Het scheelt 239 euro, maar toch, vinden jullie het geld waard? Hij is wel in goede staat, er zijn geen dingen afgebroken of aanzienlijk beschadigd ofzo...

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 16:18
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik zou hem uitproberen, of woont desbetreffende persoon ver van je vandaan?
Oud 08-08-2002, 16:21
Upior
Upior is offline
Hij woont niet ver van me vandaan en ik ken hem aardig goed. Ik heb de gitaar van hetzelfde soort/merk/type ook in de winkel geprobeerd, en hij speelde opzich wel lekker, maar ik ben misschien iets te enthousiast en ik heb liever dat een "objectief" iemand ook z'n mening geeft (mits ie er iets vanaf weet )...

Oh, hij is trouwens te bewonderen op http://www.ibanez.co.jp/world/countr...therlands.html. Dan resp. op "RG" en "RG270DX" klikken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:28
Verwijderd
mooi gitaartje, ik zou 'm gewoon even uitproberen ofzo en als je twijfelt een niet goed geld terug-ding sluiten ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:30
Upior
Upior is offline
Citaat:
Ufke schreef:
mooi gitaartje, ik zou 'm gewoon even uitproberen ofzo en als je twijfelt een niet goed geld terug-ding sluiten ofzo
Hmm daar zeg je wat....

Maar zijn er mensen die er ook op gespeeld hebben (of die hem zelfs gekocht hebben), en er wat over willen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:36
Verwijderd
ik heb er nooit op gespeeld...

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar...s/rg270dx.html

scheelt zoekwerk voor luie mensen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:37
Mindfields
Mindfields is offline
een Ibanez is sowieso mooi
Oud 08-08-2002, 16:42
Upior
Upior is offline
Citaat:
Parallel schreef:
een Ibanez is sowieso mooi
Ja maar het gaat niet alleen om het uiterlijk.. Ook om de kwaliteit van de gitaar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
Ja maar het gaat niet alleen om het uiterlijk.. Ook om de kwaliteit van de gitaar.
ibanez is kwalitatief goed, in ieder geval, zo ver ik weet...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:48
McMotion
McMotion is offline
ik heb ook een ibanez RG, maar ik heb geen ideeeee welke... staat er niet op namelijk
Oud 08-08-2002, 16:58
Upior
Upior is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik heb ook een ibanez RG, maar ik heb geen ideeeee welke... staat er niet op namelijk
? Ook niet op de achterkant van de kop?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:04
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
doen, een Ibanez die normaal F1250,- kost is zeg maar eentje van de 2e klasse, en dat zijn geen misselijke gitaren. Als je zo'n ding voor 300 Eipos kan krijgen, en jij vind um mooi en lekker spelen hoef je het om de kwaliteit niet te laten...
Oud 08-08-2002, 17:15
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik zou het idd zeker doen!!!!!!!!! Ibanez staat sowieso bekent om goede gitaren. Ik heb zelf een Ibanez 570EX en heb hem nu 3 jaar en nog helemaal nix mis mee! Die 270 is weer klasse hoger dus kwaliteit kan alleen maar beter zijn. En als je hem neemt ben ik jaloers op die mooie hals...want die dingen die tussen je frets zitten zijn egt mooi!!!
Oud 08-08-2002, 17:16
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Upior schreef:

? Ook niet op de achterkant van de kop?
nee, moet je ff op ibanez site zoeken
Oud 08-08-2002, 17:23
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef:

nee, moet je ff op ibanez site zoeken
waar?
Oud 08-08-2002, 17:41
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Upior schreef:

Doelde niet op het uiterlijk :]
Oud 08-08-2002, 17:44
Upior
Upior is offline
Citaat:
Parallel schreef:

Doelde niet op het uiterlijk :]
aah ok

iig, dus jullie denken dat het wel verantwoord is hem te kopen? (misschien kan ik ook nog een beetje afdingen..)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 19:05
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Upior schreef:

aah ok

iig, dus jullie denken dat het wel verantwoord is hem te kopen? (misschien kan ik ook nog een beetje afdingen..)
hehe als ik mijn koop moest baseren op de argumenten die hier worden gegeven dan zou ik er nog ff een nachtje over slapen een wehkamp gitaar ziet er cool uit enzo en er zijn ook vast goeie gitaristen die daar goed op kunnen spelen
Oud 08-08-2002, 19:14
PaulSimon
PaulSimon is offline
niet zeiken, doen
is n goed ding
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 19:58
Slither
Slither is offline
Ik zou doorsparen voor een ES335...

...al moet ik zeggen dat mijn instapmodel Ibanez'je van 'n schamele 250 gúlden nog altijd ge-wél-dig speelt
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:13
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Slither schreef:
jah want die lijken namelijk zo veel op elkaar
Oud 08-08-2002, 22:45
Upior
Upior is offline
Citaat:
Slither schreef:

...al moet ik zeggen dat mijn instapmodel Ibanez'je van 'n schamele 250 gúlden nog altijd ge-wél-dig speelt
ES335? Hmm, die zie ik niet staan op de Ibanez site.. Heb je er een plaatje van ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 23:29
McMotion
McMotion is offline
Oud 08-08-2002, 23:39
Upior
Upior is offline
Citaat:
McMotion schreef:
Hmmm bleh... Hoef ik niet
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 00:15
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Upior schreef:

waat!?!? hoef je niet???? tsss een geweldige gitaar.. beetje eenzijdig, maar als je nou zei dat je het geld er niet voor over had ofzo.. maar je hoeft em niet?!?
Oud 09-08-2002, 09:14
Upior
Upior is offline
Citaat:
McMotion schreef:

waat!?!? hoef je niet???? tsss een geweldige gitaar.. beetje eenzijdig, maar als je nou zei dat je het geld er niet voor over had ofzo.. maar je hoeft em niet?!?
Nopezzzzzzzzzzzzzz

ik kan die RG 270 DX inmiddels voor 250 euro overkopen, dus dat ga ik doen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 09:57
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
mijn advies, koop een Flying V!
ik heb er sinds kort ook 1 (zie foto) en ik hoef echt geen andere meer

Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Lager-Lout schreef:
mijn advies, koop een Flying V!
ik heb er sinds kort ook 1 (zie foto) en ik hoef echt geen andere meer

petje af voor de mensen die die zittend kunnen bespelen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 11:11
Palazafski
Palazafski is offline
ibanez is toch wel zo'n beetje een van de raarste gitaren,
ze zien er niet uit, maar spelen heeeeeeeeeeel relaxed, een gitarist die ik ken heeft er eentje.....
Zelf ben ik een grote fan van fender telecaster, maar vind de ibanez RG 270 DX wel een hele coole gitaar,
succes erme
livemusic for life
mzzzzzzl P.W.
Oud 09-08-2002, 11:57
Upior
Upior is offline
ondertussen heb ik m'n gitaar al, alleen ontstemd ie steeds omdat er net nieuwe snaren opzitten, dus moet ik steeds fine-tunen enzo.. maar kheb nu eindelijk wel een tremolo
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:05
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
Citaat:
Ufke schreef:

petje af voor de mensen die die zittend kunnen bespelen

zittend spelen is niet zo moeilijk hoor, er zit een griprand op waardoor die niet van je been afglijd, jaja, daar hebben ze over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:17
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Upior schreef:
maar kheb nu eindelijk wel een tremolo
ow dat dacht ik ook toen ik mijn RG kocht ik gebruik em nauwelijks, en het is verschrikkelijk bij het stemmen! brrr... geen floyd rose meer voor mij
Oud 09-08-2002, 12:19
Upior
Upior is offline
Citaat:
McMotion schreef:

ow dat dacht ik ook toen ik mijn RG kocht ik gebruik em nauwelijks, en het is verschrikkelijk bij het stemmen! brrr... geen floyd rose meer voor mij
whaha ach ja, maar het kan wel leuk zijn als we aan het optreden zijn misschien. kan ik misschien wat experimenteren (misschien heeft het zelfs wel een "toevoegende waarde".. )
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:26
Passenger
Passenger is offline
kan iemand me bij deze dan meteen eindelijk uitleggen wat een tremolo is?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
kan iemand me bij deze dan meteen eindelijk uitleggen wat een tremolo is?
ja vraag het me ook af.
Oud 09-08-2002, 17:37
Upior
Upior is offline
Een tremolo is dus zo'n "stokje" rechts van de brug (dat is dus waar de snaren ophouden, onderaan de gitaar). Als je hem naar beneden duwt dan komt die brug een beetje omhoog en gaat de toon omlaag, en andersom. Nadeel hiervan kan zijn dat -als je het vaker doet- hij kan ontstemmen. Maar dit neem ik voor lief iig.. Ik jengel er ook niet te vaak achter elkaar aan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:38
Upior
Upior is offline
Als je ermee om kunt gaan kun je er leuke dingen mee doen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:38
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Upior schreef:

hehehe groot gelijk ahahha
Oud 09-08-2002, 17:39
Upior
Upior is offline
Inmiddels heb ik er al aardig op gespeeld en heb er vanmiddag mee met Intestterror geoefend, en ik moet zeggen dat ie erg bevalt!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:48
Passenger
Passenger is offline
aha... en wat is een floyd rose waar ik iedereen altijd over hoor als t over ibanez gaat?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:58
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
aha... en wat is een floyd rose waar ik iedereen altijd over hoor als t over ibanez gaat?
dat is een "goed" tremolo systeem dat je gitaar niet gelijk ontstemt als je hem een keer gebruikt

maargoed, dan moet je wel de balletjes van je snaren afknippen (bij het nieuwe systeem dan) en moeilijk doen met imbussleuteltjes... stemmen doe je dan niet meer bij de kop van je gitaar, maar bij de brug
Oud 09-08-2002, 17:59
Upior
Upior is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
edit: what he said
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:05
paco de taco
paco de taco is offline
als er nog meer mensen zijn die een Ibanez willen, ik heb er 1 te koop, een Ibanez EX series. ferrari rood ofzoiets is de kleur. de gitaar is met een tremolo enzo. 175 euro
Oud 09-08-2002, 18:06
Upior
Upior is offline
Citaat:
paco de taco schreef:
als er nog meer mensen zijn die een Ibanez willen, ik heb er 1 te koop, een Ibanez EX series. ferrari rood ofzoiets is de kleur. de gitaar is met een tremolo enzo. 175 euro
plaatjuhhhhhhhhh?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:06
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
McMotion schreef:

dat is een "goed" tremolo systeem dat je gitaar niet gelijk ontstemt als je hem een keer gebruikt

maargoed, dan moet je wel de balletjes van je snaren afknippen (bij het nieuwe systeem dan) en moeilijk doen met imbussleuteltjes... stemmen doe je dan niet meer bij de kop van je gitaar, maar bij de brug
aha, ik geloof dat ik daar wel es een close-up van heb gezien, dus ik snap denk ik wel wat je bedoelt

/me is n00b gitarist Ik speel nu een half jaartje acoustisch ofzo, maar vind het wel ontzettend leuk en wil elektriek gaan spelen Dus dit soort informatie is wel heel erg handig
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:55
Roelade
Roelade is offline
Citaat:
Upior schreef:
Als je ermee om kunt gaan kun je er leuke dingen mee doen
Ik vond het vanmiddag wel ''vet'' klinken toen je zo ging klooien met dan stokje. ( ha! ha! ha!)
Oud 09-08-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:

je hoeft de balletjes niet van je snaren af te knippen, je kan er speciale snaren voor kopen. Voordeel is dat je in 5 minuten een nieuw setje snaren derop hebt liggen + hij onstemt niet (zo snel).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:01
Verwijderd
ontopic:

Ik zou hem uitproberen, ligt de hals je goed, ben je tevreden over het geluid. Werken de potmeters nog, is de hals recht, is er aan gesleuteld, werkt de pick-up switch. Allemaal dingen die je na moet gaan wil je er niet na een week spelen achterkomen dat er van alles mis is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Osiris schreef:
ontopic:

Ik zou hem uitproberen, ligt de hals je goed, ben je tevreden over het geluid. Werken de potmeters nog, is de hals recht, is er aan gesleuteld, werkt de pick-up switch. Allemaal dingen die je na moet gaan wil je er niet na een week spelen achterkomen dat er van alles mis is.
hij heeft hem al gekocht en mee geoefend
Oud 09-08-2002, 19:24
Roelade
Roelade is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

hij heeft hem al gekocht en mee geoefend
Is er tenminste 1 iemand die oplet.
Reageren

Regels voor berichten