Advertentie | |
|
![]() |
|
Vanaf 1 januari is inchecken inderdaad verplicht (ook als je vrij mag reizen en op enkele uitzonderingen na), maar NS zal niet direct studenten gaan beboeten, zo is bericht.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je vrij reist met je studentenreisproduct en je hebt vertraging bij je treinreis bij NS, kun je € 2,27 terugkrijgen bij 30 tot 60 minuten vertraging en € 4,54 bij 60 minuten of meer vertraging. Daarvoor moet je een formulier "Geld terug bij Vertraging" invullen, dat onder andere bij loketten te halen is. Vroeger moest je een kopie van je geplastificeerde OV-studentenkaart meesturen, tegenwoordig een kopie van je studenten-OV-chipkaart en binnenkort moet je dus in- en uitchecken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat conducteurs het ná 1 januari nog eventueel slechts bij een waarschuwing zouden laten, zou ik niet als een feit oppakken. Ik heb al genoeg conducteurs horen vertellen bij kaartcontroles in de trein dat ze wel degelijk na 1 januari gelijk gaan bekeuren. En terecht, vind ik. Sinds begin november is het overal duidelijk aan bod gekomen dat studenten moeten gaan in- en uitchecken, en: het is een kleine moeite om je studenten-OV voor de in- en uitcheckpaaltjes te houden, op veel stations kom je er immers toch langs ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
--> V&V? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
OV-Chipkaart en Studenten OV vragentopic Verwijderd | 156 | 03-07-2015 16:10 | |
Studeren |
UU + ov chipkaart ish1993 | 15 | 16-08-2011 23:21 | |
De Kantine |
De OV-chipkaart: ervaringen, tips, klachten? Verwijderd | 194 | 14-10-2009 21:27 |