Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 17:49
Verwijderd
Ik ben dun dat weet ik zelf ook maar al te goed, iedereen die zeurt over mijn gewicht en ik word daar echt strond ziek van. Weten jullie hoe je snel maar gezond aan kunt komen?

Alvast bedankt
Oud 22-02-2012, 17:55
Verwijderd
'Snel' gezond aankomen zit er waarschijnlijk niet in, dat je dat vast weet. Voor de rest zorgen dat je regelmatig eet. En eet s'ochtends gewoon eens een boterhammetje meer.
Oud 22-02-2012, 17:56
Verwijderd
Ben je ongezond dun? Kan zijn dat je heel slank van jezelf bent en het bijna onmogelijk is aan te komen. Als het geen direct gevaar oplevert kun je proberen of je je erbij neer kunt leggen, je moet het zeker niet doen voor anderen.

Hulp bij aankomen kan van diëtiste, via huisarts, en er is een speciaal topic bovenaan de pagina over voeding en gewicht. Het komt in elk geval neer op je huidige patroon heel langzaam veranderen zodat je een hogere energieinname krijgt Kiezen voor energierijkere tussendoortjes etc.
Oud 22-02-2012, 19:26
AzN
AzN is offline
Noten bevatten nogal wat kilocalorieën; misschien kun je ze als tussendoortje eten? Denk verder bijv. ook aan pindakaas op 't brood.
Oud 22-02-2012, 20:00
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Eet veel koolhydraten: brood, pasta, aardappelen, en meer eiwitten.
Als je wilt bijkomen moet je niet per se meer vet/suiker eten dan anders. Eet gewoon gezond (en genoeg) en doe aan sport. Dan krijg je nog wat spiermassa bij..
Oud 22-02-2012, 22:07
bambambam
bambambam is offline
MacDonalds.
Oud 22-02-2012, 22:16
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Ik denk niet dat TS vet wil worden
Oud 22-02-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ben je ongezond dun? Kan zijn dat je heel slank van jezelf bent en het bijna onmogelijk is aan te komen. Als het geen direct gevaar oplevert kun je proberen of je je erbij neer kunt leggen, je moet het zeker niet doen voor anderen.

Hulp bij aankomen kan van diëtiste, via huisarts, en er is een speciaal topic bovenaan de pagina over voeding en gewicht. Het komt in elk geval neer op je huidige patroon heel langzaam veranderen zodat je een hogere energieinname krijgt Kiezen voor energierijkere tussendoortjes etc.
Ik kan eten wat ik wil maar ik kom niks aan...
Maar als ik teveel eet wordt ik misselijk en dat is ook niet fijn. En ik wil zelf ook heel graag wat aankomen want dat vind ik gwn mooier.
Oud 22-02-2012, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ik kan eten wat ik wil maar ik kom niks aan...
Maar als ik teveel eet wordt ik misselijk en dat is ook niet fijn. En ik wil zelf ook heel graag wat aankomen want dat vind ik gwn mooier.
Oke je wil het dus zelf echt. Teveel eten en misselijk worden is niet de handigste methode. Wel kun je dezelfde hoeveelheid, maar andere producten eten. Geen magere melk meer en caloriearme toetjes, maar overal net kiezen voor iets met meer energie. Daar kan een diëtiste je echt bij helpen en ook in die pagina die ik noemde staan een paar mensen die met hetzelfde zitten.
Oud 23-02-2012, 18:10
Pluis
Pluis is offline
voor vragen over voeding en gewicht is een speciaal topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839796

daarom gaat deze dicht.

Regels voor berichten