Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2012, 19:28
Jan159
Jan159 is offline
Hoi,

Ik zit met een probleempje en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn probleem is dat een meisje waar ik vrij 'close' mee ben niet echt kan kiezen tussen mij of een andere jongen. Ze heeft me zelf over die andere jongen verteld omdat ze eerlijk naar me toe wou zijn wat ik wel niet meer dan logisch vind, maar wel apprecieer dat ze het toch maar doet. Ze had er direct bijgezegd dat ze niet wist wat ze moest doen.

Ik vind dit niet echt leuk want ik blijf niet wachten op hoor. Ik zou dolgraag samen zijn met haar maar het moet van twee kanten komen. Morgen heb ik er mee afgesproken en ik ga zeggen dat ze een keuze moet maken ofdat het voor mij anders nietmeer moet... Ik wil zoals ik al zei heel graag met haar maar ik voel mij echt slecht door al dat gedoe.

Met andere woorden: 'This is the final opportunity'. Ik wil mijn kansen deze laatste kans 'obtimaliseren'. Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste aanpak... Gewoon zeggen dat ik duidelijkheid wil? Of het iets minder direct aanpakken?
En het belangrijkste (!): Als ik zie dat ze twijfelt kus ik haar dan gewoon of hoe zouden jullie het aanpakken???

Jan(16)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2012, 20:51
Vowel
Vowel is offline
Of je laat haar zitten en zoekt een meisje dat je niet onder druk hoeft te zetten om voor jou te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 20:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je zegt het zelf al: het moet van twee kanten komen. Van haar kant komt het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 21:02
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als ze twijfelt moet je haar niet zoenen, ze moet stoppen met twijfelen en gewoon kiezen wie ze wil. En verder moet je gewoon zeggen dat je duidelijkheid wil omdat je er gewoon geen zin in hebt en dat je je er rot door voelt. Direct zijn is niet erg, dat is juist goed in zo'n situatie.
Oud 20-01-2012, 23:36
Verwijderd
Jammer joh, volgende keer beter.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 00:44
art4live
art4live is offline
anders kan je der toch nog prima doen...
Oud 21-01-2012, 01:09
Jan159
Jan159 is offline
Wow, jullie doen bijna allemaal of dit al een verloren zaak is

Maar ik ga het toch zoiezo zeggen, liever een afwijzing dan dit, want dit is gewoon om ronduit gek van te worden...
Dus gewoon op een directe manier zeggen wat ik ervan vind en haar niet zoenen dan?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 01:20
Verwijderd
Mooi dat dit topic je dat laat inzien Wees oprecht en duidelijk tegen haar. Wees voorbereid op nog meer onduidelijkheid van haar kant en for your sake: neem geen genoegen met nog meer gedraai. Twijfel is afwijzing. Niet zoenen dus, nee.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 08:27
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Waarom is het een verloren zaak? Vrouwen kunnen per definitie niet kiezen, dat is algemeen bekend .

Het beste is inderdaad om heel duidelijk te zijn, maar doe dat wel goed beargumenteerd. Leg goed uit dat je niet kan leven met dit gevoel . Anders veranderd duidelijkheid in lompheid, wat misschien averechts werkt.
Oud 21-01-2012, 12:07
Verwijderd
Fuck haar.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 12:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het beste is inderdaad om heel duidelijk te zijn, maar doe dat wel goed beargumenteerd. Leg goed uit dat je niet kan leven met dit gevoel .
Ja, adviseer die gast om even lekker de drama queen uit te gaan hangen. Niet kunnen leven met dit gevoel, wtf
Oud 21-01-2012, 13:54
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Waarom is het een verloren zaak? Vrouwen kunnen per definitie niet kiezen, dat is algemeen bekend .

Het beste is inderdaad om heel duidelijk te zijn, maar doe dat wel goed beargumenteerd. Leg goed uit dat je niet kan leven met dit gevoel . Anders veranderd duidelijkheid in lompheid, wat misschien averechts werkt.
Wat een onzin. "Vrouwen" kunnen echt wel kiezen als ze iemand leuk genoeg vinden hoor. Dan is het überhaupt geen kwestie van kiezen. Dat dit meisje zo moeilijk doet geeft gewoon aan dat ze de TS niet leuk genoeg vindt. Dus ja, het is een verloren zaak.

Sowieso lijkt het me voor de TS ook geen fijn idee dat hij dit meisje onder druk heeft moeten zetten om voor hem te kiezen en dat ze dit niet helemaal uit zichzelf heeft gedaan. Overigens denk ik ook niet dat het in zijn voordeel gaat werken als hij haar een schuldgevoel aanpraat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 13:58
Zeepje
Zeepje is offline

Ze kiest voor je of ze kiest niet voor je, in dit geval dus optie 2. In ieder geval op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 14:37
Jan159
Jan159 is offline
Citaat:
Wat een onzin. "Vrouwen" kunnen echt wel kiezen als ze iemand leuk genoeg vinden hoor. Dan is het überhaupt geen kwestie van kiezen. Dat dit meisje zo moeilijk doet geeft gewoon aan dat ze de TS niet leuk genoeg vindt. Dus ja, het is een verloren zaak.

Sowieso lijkt het me voor de TS ook geen fijn idee dat hij dit meisje onder druk heeft moeten zetten om voor hem te kiezen en dat ze dit niet helemaal uit zichzelf heeft gedaan. Overigens denk ik ook niet dat het in zijn voordeel gaat werken als hij haar een schuldgevoel aanpraat.
Ik heb haar (nog) niet onder druk gezet. Het is ook niet mijn bedoeling om haar te kwetsen of een schuldgevoel aant te praten, maar de rollen moeten hier niet omgedraait worden. Op het moment kwetst zij mij met zo onduidelijk te doen maar mij tochmaar aan het lijntje te houden. Daarom wil ik duidelijkheid. Ik zie trouwens niet in hoe ik haar een schuldgevoel aan kan praten door te zeggen dat ik duidelijkheid wil...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 14:40
Vowel
Vowel is offline
Ja, maar jij schijnt niet te begrijpen dat haar getwijfel al genoeg duidelijkheid geeft. Ze vindt je niet leuk genoeg, anders zou ze niet zo moeilijk doen. Wil jij nou echt een relatie met iemand die maar schoorvoetend toegeeft? En als je haar om duidelijkheid gaat vragen kunnen er twee dingen gebeuren: 1) ze geeft toe omdat ze je niet helemaal kwijt wil raken, en dat lijkt me voor jou niet gewenst, want daarmee verdwijnen haar gevoelens voor die andere jongen heus niet, of 2) ze zegt dat ze je niet wil, omdat ze (zoals ik al zei) je niet leuk genoeg vindt en geen relatie aan wil gaan met iemand die ze niet leuk genoeg vindt (nogal logisch ook).

Je blijft duidelijkheid willen terwijl je die wat mij betreft al hebt. Jij doet alsof de keuze alleen bij haar ligt. Jij hebt ook een keuze en je kunt kiezen om geen tijd en aandacht te verspillen aan iemand die jou blijkbaar niet leuk genoeg vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:12
Jan159
Jan159 is offline
'Jij doet alsof de keuze alleen bij haar ligt'----> Is dit dan niet zo...?

Ik heb inderdaad ook een keuze, en die keuze is al gemaakt. Als er vandaag niets gebeurd hoeft het voor mij inderdaad nietmeer.

Je (Vowel) zegt ook dat ik al duidelijkheid heb. Als ze zegt dat ze er zelf nog niet helemaal uit is, is dit voor mij geen duidelijkheid. Misschien betekent dit in 'meisjestaal' dat ze mij daarmee op een vriendelijke manier afwijst, maar dat weet ik dus niet. Ik ben geen Don Juan, het is dan ook daarom dat ik om advies kwam vragen op dit forum.

Thx voor je reactie anyway
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:18
Verwijderd
Dat is geen meisjestaal. Je moet bitches die twijfelen tussen jou en een andere dude gewoon negeren. Waardeloos zijn ze.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Heb jij niet de keuze om de eer aan jezelf te houden, en te zeggen: Je twijfelt, dus vind je me niet leuk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 16:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:

Natuurlijk is dit niet zo. Jij kunt toch ook kiezen om geen tijd meer te verspillen aan haar?

Citaat:
Ik heb inderdaad ook een keuze, en die keuze is al gemaakt. Als er vandaag niets gebeurd hoeft het voor mij inderdaad nietmeer.
Ja, maar ik snap gewoon niet dat jij dit wilt. Jij wéét dat ze gevoelens heeft voor een ander, maar toch ga je nog aan haar vragen om alsjeblieft voor jou te kiezen? Je zult dit niet letterlijk zo zeggen, maar daar komt het wel op neer. Wil je echt op die manier een relatie met iemand - en wil je haar überhaupt delen?

Citaat:
Je (Vowel) zegt ook dat ik al duidelijkheid heb. Als ze zegt dat ze er zelf nog niet helemaal uit is, is dit voor mij geen duidelijkheid. Misschien betekent dit in 'meisjestaal' dat ze mij daarmee op een vriendelijke manier afwijst, maar dat weet ik dus niet. Ik ben geen Don Juan, het is dan ook daarom dat ik om advies kwam vragen op dit forum.

Thx voor je reactie anyway
Ik heb het helemaal niet over "meisjestaal." Volgens mij doe je te moeilijk. Het is simpel: Als iemand niet kan kiezen vindt hij/zij je niet leuk genoeg. Dat is toch logisch? Als je wel leuk genoeg was zou ze geen moeite hebben met kiezen (better yet: dan zou er überhaupt geen sprake zijn van een keuze want dan wil ze alleen jou).

Ik snap niet wat er zo vreemd is aan mijn posts..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:35
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:

Ik dacht dat op zich wel duidelijk overkwam dat ik niet heel erg serieus was over dat vrouwen niet kiezen kunnen. Vrouwen mogen dan verderfelijk, manipulatief, oerdom en geestelijk instabiel zijn, kiezen kunnen ze best goed .

Zoals je ziet heb ik alle verstand in pacht als het op vrouwen aankomt. Jij niet, je denkt dat vrouwen die twijfelen over een jongen niet genoeg om hem geven. Nogal kort door de bocht, gezien je haar twijfels helemaal niet kent. Misschien durft ze het wel niet aan omdat ze weet dat haar vader met losse handjes die jongen niet tof gaat vinden, misschien heeft die andere jongen naaktfoto's van haar in woeste standjes samen met een schildpad, of een andere legitieme reden om er niet gelijk met de TS op los te helikopteren.

Jan, succes vanavond (:.

stiekem ben ik feminist, kan het niet gewoon niet laten zo af en toe iets mafs te zeggen over vrouwen. Val er nu eens niet over.
Oud 21-01-2012, 17:40
Vowel
Vowel is offline
Het is goed dat je zelf al doorhebt dat je onzin praat, want dan hoef ik de moeite niet te nemen er serieus op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:44
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
true that .

Vind wel dat je serieus wat kort door de bocht denkt over dat twijfelende meisje hoor . Kan goed dat je gelijk hebt, kan echter ook dat ze gewoon echt een reden heeft die er toe doet.
Oud 21-01-2012, 17:47
Verwijderd
Ongetwijfeld zal ze haar redenen hebben. Dat verandert echter niets aan de zaak.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
true that .

Vind wel dat je serieus wat kort door de bocht denkt over dat twijfelende meisje hoor . Kan goed dat je gelijk hebt, kan echter ook dat ze gewoon echt een reden heeft die er toe doet.
Ja, en de reden is dat ze niet geïnteresseerd is in Jan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:49
Jan159
Jan159 is offline
Het was niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken hoor .

Maar ze had gezegd dat ze op ons alletwee verliefd is. En nuja Vowel, moest ze voor mij kiezen laat ze die andere jongen wel vallen neem ik aan? Want aan 'delen' doe ik uiteraard niet mee. Dat wil ik haar ook proberen duidelijk te maken straks. Dat ze, moest ze het willen proberen, ze wel voor mij kiest en niet blijft jammeren over die andere jongen. Anders hoeft het voor mij niet, ik ben geen 'backup' voor die andere jongen.

Bedankt voor me succes te wensen, LeMiserable .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2012, 17:50
Jan159
Jan159 is offline
Citaat:
Ja, en de reden is dat ze niet geïnteresseerd is in Jan.
Moest ze geen interesse hebben zou ze niet zeggen dat ze verliefd is op mij...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:51
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
true that .

Wellicht is het kort door de bocht, maar ik snap sowieso niet waarom iemand moeite zou stoppen in iemand die a) ook gevoelens heeft voor iemand anders en b) niet eens voor jou kiest.

Er kunnen natuurlijk duizenden redenen zijn waarom dit meisje twijfelt, maar zoals de TS het uitlegt gaat het hierom: Zij heeft "gevoelens" voor twee mannen en weet niet wie ze moet kiezen. Dat was voor mij genoeg reden geweest om er geen tijd meer in te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:52
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het was niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken hoor .

Maar ze had gezegd dat ze op ons alletwee verliefd is. En nuja Vowel, moest ze voor mij kiezen laat ze die andere jongen wel vallen neem ik aan? Want aan 'delen' doe ik uiteraard niet mee. Dat wil ik haar ook proberen duidelijk te maken straks. Dat ze, moest ze het willen proberen, ze wel voor mij kiest en niet blijft jammeren over die andere jongen. Anders hoeft het voor mij niet, ik ben geen 'backup' voor die andere jongen.

Bedankt voor me succes te wensen, LeMiserable .
Jij denkt dat als ze vanavond voor jou kiest dat al haar gevoelens voor die andere jongen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon? Als het zo makkelijk gaat had ze sowieso geen echte gevoelens voor die jongen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 17:53
Jan159
Jan159 is offline
Citaat:
Jij denkt dat als ze vanavond voor jou kiest dat al haar gevoelens voor die andere jongen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon? Als het zo makkelijk gaat had ze sowieso geen echte gevoelens voor die jongen.
Ik verwacht ook niet dat ze die andere jongen op een dagje vergeten is, maar ik bedoel dat als ze voor mij kiest ze niet met die andere jongen moet gaan rondzooien.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 18:13
Verwijderd
Als het al een relatie gaat worden durf ik er geld op in te zetten dat het maximaal een maandje gaat duren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 19:14
Zeepje
Zeepje is offline
Citaat:
Maar ze had gezegd dat ze op ons alletwee verliefd is.
Hier zat ik op te wachten. Verliefd zijn kan maar op één persoon tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 19:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ze vindt de aandacht leuk en daarom liegt ze.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 20:09
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Hier zat ik op te wachten. Verliefd zijn kan maar op één persoon tegelijk.
Nee . Dat is zo'n raar fabeltje.
Oud 21-01-2012, 20:13
Diamera
Diamera is offline
Waarom kan ze niet kiezen? Of wil ze niet kiezen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 23:24
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het is best mogelijk om voor meer dan één persoon gevoelens te hebben, dan valt het kiezen tussen degene met wie je graag een relatie zou willen of degene met wie je alleen wat wil rommelen. Voor wie heb je het meeste over, wie kun je niet missen.
Oud 22-01-2012, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor. Behoefte aan aandacht kan prima leiden tot dit soort uitspraken, je moet er eerder negatieve conclusies uit trekken dan positieve.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten