Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 15:53
Blackbird.
Blackbird. is offline
Hoi,

Na een jaar niet op een sport te hebben gezeten, wil ik graag weer aan de gang. Ik zit te denken aan voetbal of tennis, maar ik ben wel bang dat ik te oud ben om nog met een van deze twee te beginnen (ik ben 15 jaar). Ik heb afgelopen jaar niet stilgezeten, ik ren een paar keer per week, dus mijn conditie is redelijk goed, wat dat betreft zal ik dus geen grote achterstand hebben.

Weet een van jullie misschien of het op deze leeftijd nog zin heeft om aan een van deze sporten te beginnen? En hoe moet dat bijvoorbeeld met voetbal? Ik heb natuurlijk een veel lager niveau dan mijn leeftijdsgenoten die al langere tijd voetballen. Moet ik dan trainen met een jonger team?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 15:55
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Nee , als je op voetbal gaat kom je ook in hetzelfde alleen een klasse lager. Bijvoorbeeld B2 ipv B1.
Toch lijkt voetbal mij wel leuker(mijn mening) Ik zit zelf op voetbal.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 15:57
Blackbird.
Blackbird. is offline
Citaat:
Nee , als je op voetbal gaat kom je ook in hetzelfde alleen een klasse lager. Bijvoorbeeld B2 ipv B1.
Toch lijkt voetbal mij wel leuker(mijn mening) Ik zit zelf op voetbal.
Hoe lang zou het ongeveer duren voordat ik mijn toekomstige team enigszins bij zou kunnen benen? Of verschilt dat echt per persoon?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:01
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Dat verschilt hoe snel jij het niveau van hun kunt oppakken .
Als je een goede rust hebt aan de bal , een goed overzicht , je speelt goed samen en bent technisch ingesteld.
Dan is de kans best groot hoor
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:04
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
Hoe lang zou het ongeveer duren voordat ik mijn toekomstige team enigszins bij zou kunnen benen? Of verschilt dat echt per persoon?

Dat is echt per persoon verschillend, ligt er ook aan of je balgevoel hebt of niet.
Want als je dat niet hebt dan duurt het ook gewoon iets langer.

Zelf zal ik ook voor voetbal kiezen, ik was ook 15 bijna 16 toen ik ging voetballen en dacht ook dat ik te oud was om te beginnen, iemand had me wel telkens gevraagd van ga op voetbal.
Op den duur ben ik het ook maar gaan doen, en vond het leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:10
Verwijderd
Tennis natuurlijk Ben je ook niet afhankelijk van een team en als sport is het gewoon een stuk toffer. Ik heb beide gedaan trouwens.

Qua teams zit het wel snor. De meeste tennissers van jouw leeftijd zijn gewoon noob, dus je zal niet zo snel bij de jongeren terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:56
Blackbird.
Blackbird. is offline
En weet iemand of je, als je later op een sport gaat, je de basistechnieken enz. zelf in moet halen, of ze aangeleerd krijgt?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 17:57
Verwijderd
Natuurlijk krijg je die geleerd? Je hebt een vreemd beeld van sportverenigingen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 18:11
Blackbird.
Blackbird. is offline
Citaat:
Natuurlijk krijg je die geleerd? Je hebt een vreemd beeld van sportverenigingen
Ik vroeg het me af. De rest van het team/ de groep kent de basistechnieken al, dus in mijn ogen wordt de voortgang van de groep vertraagd als een nieuweling alles nog moet leren. Zo onlogisch vind ik die gedachtegang nou ook weer niet .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 19:17
Verwijderd
Een degelijke vereniging weet jou heel goed in een groep te passen waar je niet bang hoeft te zijn dat je de rest vertraagt. En zelfs als je de rest vertraagt, wat dan? Jij betaald ervoor en zij zijn blijkbaar slecht genoeg om op hetzelfde niveau als jij te zitten.

Wat meer schijt hebben en gewoon een keertje meedoen. Met zowel tennis als voetbal. Weet je ook meteen waar je voorkeur ligt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten