Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2012, 20:45
Verwijderd
Zo'n drie weken geleden heb ik een rood bultje op mijn rug gekregen. Ik dacht dat het een muggenbult was, maar het jeukte niet zo erg. Sinds iets minder dan een week heb ik nu op mijn rug, buik en borsten allemaal iets kleinere rode bultjes (variërend van een halve cm tot één cm). Het jeukt niet echt, en ik heb er ook niet echt last van, maar ik ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn. Ik zie er behoorlijk gestippeld uit.

Zou ik hiermee naar de huisarts moeten? Zelf lijkt het me niet echt nodig omdat ik er niet echt last van heb, maar mijn moeder vindt dat ik wel moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 11:12
Verwijderd
waterpokken?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 11:44
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm ik zou eerder eens naar een dermatoloog gaan! ik had eens overal bultjes op m'n handen en voeten en dat bleek een gewone allergie te zijn aan een bepaalde stof... een halve cm tot 1cm lijkt me wel redelijk groot.. misschien ben je gewoon allergisch aan een kledingstof of een bepaalde zeep..soms is het iets heel simpel. het feit dat het vermeerderd heeft dus wel te maken met het feit dat je best een afspraak zou maken met je dermatoloog !
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 12:08
Verwijderd
Ik dacht ook eerst aan een allergie, maar ik kan niets ontdekken dat ik anders eet/gebruik dan voordat ik de bultjes kreeg. En kun je eigenlijk zomaar terecht bij een dermatoloog? Heb je daar geen doorverwijzing voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 13:05
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Eet je toevallig vegetarisch?
Oud 05-02-2012, 14:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien is je moeder van wasmiddel/wasverzachter veranderd.

Het kan geen kwaad om even naar de huisarts te gaan.
Oud 05-02-2012, 16:21
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik dacht ook eerst aan een allergie, maar ik kan niets ontdekken dat ik anders eet/gebruik dan voordat ik de bultjes kreeg. En kun je eigenlijk zomaar terecht bij een dermatoloog? Heb je daar geen doorverwijzing voor nodig?
dat ligt eraan of je in Nederland of in België woont. In Nederland moet je éérst naar de huisarts, in België niet.
Oud 05-02-2012, 19:12
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
nee ik woon in belgie, hier kan je gewoon een afspraak maken.. idd het kan ook aan de wasverzachter liggen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 19:51
Verwijderd
Ik had het er ook al met mijn moeder over gehad, maar er is ook geen ander wasmiddel/wasverzachter gebruikt. Misschien dat ik volgende week maar ergens naar de huisarts ga, het voelt alleen aanstellerig, want echt last heb ik er ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 19:52
Verwijderd
Citaat:
hmm ik zou eerder eens naar een dermatoloog gaan! ik had eens overal bultjes op m'n handen en voeten en dat bleek een gewone allergie te zijn aan een bepaalde stof... een halve cm tot 1cm lijkt me wel redelijk groot.. misschien ben je gewoon allergisch aan een kledingstof of een bepaalde zeep..soms is het iets heel simpel. het feit dat het vermeerderd heeft dus wel te maken met het feit dat je best een afspraak zou maken met je dermatoloog !
Het is wel erg snel om direct naar een dermatoloog te gaan. In praktisch alle gevallen eerst even huisarts. Allergietest kan ook door een huisarts worden aangevraagd. Dermatoloog is voor de iets ingewikkeldere zaken en TS twijfelt zelfs over de huisarts..

Persoonlijk is dat zo'n klacht die ik opspaar voor een ander bezoek. Sommige huisartsen worden daar een beetje ongelukkig van.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 18:21
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Het is wel erg snel om direct naar een dermatoloog te gaan. In praktisch alle gevallen eerst even huisarts. Allergietest kan ook door een huisarts worden aangevraagd. Dermatoloog is voor de iets ingewikkeldere zaken en TS twijfelt zelfs over de huisarts..

Persoonlijk is dat zo'n klacht die ik opspaar voor een ander bezoek. Sommige huisartsen worden daar een beetje ongelukkig van.
bwa, hier kan je redelijk snel bij een dermatoloog geraken, en ik wou er gewoon naartoe omdat ik erg veel jeuk had, en het werd met de dag erger het begon op m'n handen en voeten, maar breidde dan ook uit naar m'n romp, hals... dus dan wou ik toch wel graag naar de dermatoloog om geen wandelen bolletjeskind te zijn ik wist dan nog niet dat het een allergie was..;
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 20:45
Verwijderd
Morgen ga ik toch maar even naar de huisarts, want het worden er wel erg snel meer. Opvallend is wel dat ze echt alleen op mijn buik, rug en borsten blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 22:54
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Oud 07-02-2012, 06:10
Verwijderd
Ik dacht toevallig ook dat ik muggenbultjes op mijn armen had die ook niet echt jeukten. Later zat het bijna overal, behalve op mijn gezicht. Bij mij blijkt het een bepaald soort schimmel te zijn die vanzelf over zou moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Deze vraag had ik over het hoofd gezien, maar nee, ik eet niet vegetarisch.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 19:09
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Oké .

Mijn zusje had dezelfde symptomen, bij haar kwam het door een tekort aan vitamine B, die blijkbaar veel in vlees zitten.

Regels voor berichten