Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 17:43
Verwijderd
Advertentie
Oud 31-01-2012, 17:44
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
toffe titel
Oud 31-01-2012, 17:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mij was nog niet opgevallen dat we op de 1600 afstevenden
Oud 31-01-2012, 17:45
Verwijderd
Ik zat er ook al een tijdje op te azen, ivm het topicnummer
Oud 31-01-2012, 17:46
Verwijderd
Rijk word ik toch wel, Schrödinger. Ik kwijn namelijk niet weg in een laboratorium
Oud 31-01-2012, 17:47
Verwijderd
@Sigmund: Vrij lang geleden

@de discussie: Eigenlijk is het onnozel om op deze manier hierover te discussiëren. Het is zo'n complex iets met zóveel facetten, mitsen, maren, tenzij's, klokken, klepels, haken, ogen, technologie, ethiek, und so weiter, und so weiter. Misschien is het een beter idee als iedereen zijn/haar mening in een epistel verwerkt van tenminste 4k woorden of zo. Dan heb je tenminste een beetje een volledig beeld van wat iemand nou precies vindt en vooral: waarom.
Oud 31-01-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Waarmee?
Met het voorstellen van betaalde downloads, waar ben je mee bezug?!
Oud 31-01-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
van tenminste 4k woorden
Paranoide naamzoek

Verder is het natuurlijk gewoon logica, lijkt me. Consumenten zijn niet terug de winkels in te jagen, omdat downloaden zo ontzettend handig is. Wat je dan moet doen is iets hebben wat even handig is (aangezien torrents toch nog enige inspanning vergen), en tegen een redelijke prijs. Zo kan ik op mijn tv films huren voor 48 uur. Dat doe ik liever dan de laptop van mijn zusje aansluiten op de tv, kloten met het geluid, de film downloaden, ondertitels zoeken, er achter komen dat de ondertitels verkeerd zijn, en dan pas kunnen kijken.
Oud 31-01-2012, 17:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Quitiano schreef:
Een miljoen inmiddels?
Nee, binnen twee weken was het al een miljoen. En toen had ie nog helemaal geen reclame gemaakt ook, buiten berichtjes op zijn twitteraccount.
Oud 31-01-2012, 17:50
Verwijderd
@Noedel: Ik bedoelde met delen dat kunstenaars/artiesten de behoefte hebben om iets creatiefs te maken/doen en daar bovendien een publiek voor willen. Geld ermee verdienen is leuk, maar dat is niet de reden waarom je dat creatieve doet, en als je er geen geld mee zou verdienen, dan zou je het alsnog doen, want die behoefte blíjft.
Oud 31-01-2012, 17:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het volgende topic wordt dan Eerste opvoering van Saaispeares Hamlet #1601
Oud 31-01-2012, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Nee, binnen twee weken was het al een miljoen. En toen had ie nog helemaal geen reclame gemaakt ook, buiten berichtjes op zijn twitteraccount.
Pffrt tegenwoordig kan je ook van niemand meer op aan Nogmaals bedankt voor de correctie
Oud 31-01-2012, 17:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Met het voorstellen van betaalde downloads, waar ben je mee bezug?!
Nee, vanuit de producers gezien natuurlijk.

Maar een klein bedrag heb ik wel over voor een goed album.
Oud 31-01-2012, 17:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Commendatore schreef:
Uiteindelijk wel: het aanbod zal terug gaan lopen.
Nee, er zullen nieuwe distributiemethoden gevonden moeten worden.
Oud 31-01-2012, 17:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@Noedel: Ik bedoelde met delen dat kunstenaars/artiesten de behoefte hebben om iets creatiefs te maken/doen en daar bovendien een publiek voor willen. Geld ermee verdienen is leuk, maar dat is niet de reden waarom je dat creatieve doet, en als je er geen geld mee zou verdienen, dan zou je het alsnog doen, want die behoefte blíjft.
Oh, oke. Ja, ben ik met je eens!
Oud 31-01-2012, 17:57
Verwijderd
Het Canadese onderzoek waar ik het over had!
Oud 31-01-2012, 17:57
Martiño
Martiño is offline
Volgensmij bestaat er trouwens al iets als een bibliotheek voor e-books. Je kunt met dingen als iTunes en netflix ook al films huren voor een paar dagen, dus met boeken kan het vast ook.
Oud 31-01-2012, 17:59
Verwijderd
Oei, een grote discussie over iets heel moeilijks.

Citaat:
Heb je in Den Bosch ook. Duizend kleine en grote hofjes en binnenplaatsjes. Bij eentje in de buurt van de Sint Jan heb je een appartementencomplex dat uit "oude" panden bestaat die bij elkaar zijn getrokken en waar binnenin een hele kerk met klooster staat die je aan de buitenkant niet kunt zien, echt heel mooi.
Waar is dat?
Oud 31-01-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Volgensmij bestaat er trouwens al iets als een bibliotheek voor e-books. Je kunt met dingen als iTunes en netflix ook al films huren voor een paar dagen, dus met boeken kan het vast ook.
Maar het verschil is dat je met iTunes en netflix (en met spotify ook) De bestanden binnen dat programma afspeelt. Bij ebooks gaat dat moeilijker, aangezien de ebookreaders technologisch niet zo ver zijn, en niet allemaal internetverbinding hebben.
Oud 31-01-2012, 18:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oei, een grote discussie over iets heel moeilijks.

Waar is dat?
Het complex achter de Parade, aan de Choorstraat.
Oud 31-01-2012, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Het complex achter de Parade, aan de Choorstraat.
Dang, zijn dat een soort wegisweggen.
Oud 31-01-2012, 18:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar het verschil is dat je met iTunes en netflix (en met spotify ook) De bestanden binnen dat programma afspeelt. Bij ebooks gaat dat moeilijker, aangezien de ebookreaders technologisch niet zo ver zijn, en niet allemaal internetverbinding hebben.
Een iPad is natuurlijk ook een e-bookreader. En een film (of muziek) die je via iTunes huurt hoef je natuurlijk niet perse in iTunes te bekijken, je kunt hem ook streamen naar een TV of op een mediaspeler zetten.

En de meeste e-books moet je kopen via je computer, dus daar heb je het iTunes-equivalent van die specifieke reader sowieso al voor nodig.
Oud 31-01-2012, 18:03
Verwijderd
Ohhh, daar! Dat wist ik, ja.

Den Bosch is sowieso een prachtige stad. <3 Ik ontdekte er elke week wel een nieuwe gevel, of gangetje, of beeld dat in een gebouw zat... Het is ook een van de weinige steden die van regen niet lelijker, maar van zon wel mooier wordt. Ik houd zo kapot veel van Den Bosch.
Oud 31-01-2012, 18:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dang, zijn dat een soort wegisweggen.
Een vriend van me heeft een supergave loft in de Vugtherstraat, en op zijn huge-ass dakterras (binnenkort misschien met jacuzzi ) heb je echt een mooi uitzicht over een stukje binnenstad met historische panden die je echt op geen enkele andere manier kunt zien, zeker niet vanuit de straten, maar ook vanuit maar heel weinig panden zelf.
Oud 31-01-2012, 18:05
Martiño
Martiño is offline
Maargoed, bijna alle steden hebben 'verborgen' plekjes. Relatief smalle straten in combinatie met relatief hoge panden verbergen nog al snel het een en ander.
Oud 31-01-2012, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Een iPad is natuurlijk ook een e-bookreader. En een film (of muziek) die je via iTunes huurt hoef je natuurlijk niet perse in iTunes te bekijken, je kunt hem ook streamen naar een TV of op een mediaspeler zetten.

En de meeste e-books moet je kopen via je computer, dus daar heb je het iTunes-equivalent van die specifieke reader sowieso al voor nodig.
Dat wel, maar ik vraag me af hoe dan gecheckt kan worden of de gehuurde tijd om is. En het is dan misschien iets te makkelijk om het bestandje uit de /root/ van de ebookreader te ctrlcv'en.
Oud 31-01-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van me heeft een supergave loft in de Vugtherstraat, en op zijn huge-ass dakterras (binnenkort misschien met jacuzzi ) heb je echt een mooi uitzicht over een stukje binnenstad met historische panden die je echt op geen enkele andere manier kunt zien, zeker niet vanuit de straten, maar ook vanuit maar heel weinig panden zelf.
Oud 31-01-2012, 18:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat wel, maar ik vraag me af hoe dan gecheckt kan worden of de gehuurde tijd om is. En het is dan misschien iets te makkelijk om het bestandje uit de /root/ van de ebookreader te ctrlcv'en.
Op dezelfde wijze zoals het nu al gebeurt met films in iTunes dus.
Oud 31-01-2012, 18:07
Martiño
Martiño is offline
Ja, was ik ook maar jurist en partner bij een deurwaarderskantoor. Maar wie weet sla ik hem ooit nog aan de haak. /golddigger
Oud 31-01-2012, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, was ik ook maar jurist en partner bij een deurwaarderskantoor. Maar wie weet sla ik hem ooit nog aan de haak. /golddigger
Lukt je vast wel. Gewoon je spierballen tonen als jullie in de jacuzzi chillen.
Oud 31-01-2012, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Omg. <3 Een vriendin van mijn moeder woont ook in de Vughterstraat, en die had zonder zo'n uitzicht al een geweldige plek.

Citaat:
Maargoed, bijna alle steden hebben 'verborgen' plekjes. Relatief smalle straten in combinatie met relatief hoge panden verbergen nog al snel het een en ander.
Maar ja, die steden liggen niet in Den Bosch.
Oud 31-01-2012, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ohhh, daar! Dat wist ik, ja.

Den Bosch is sowieso een prachtige stad. <3 Ik ontdekte er elke week wel een nieuwe gevel, of gangetje, of beeld dat in een gebouw zat... Het is ook een van de weinige steden die van regen niet lelijker, maar van zon wel mooier wordt. Ik houd zo kapot veel van Den Bosch.
Jammer dat het vol zit met Brabanders alleen
Oud 31-01-2012, 18:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lukt je vast wel. Gewoon je spierballen tonen als jullie in de jacuzzi chillen.
Haha, dan moet ik eens hard gaan trainen.

Maar hij heeft een supergaaf huis, met balken in zijn woonkamer waar je in kunt klimmen, en een geheim chill-kamertje met dakraam enzo.
Oud 31-01-2012, 18:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
en één Limburger
Oud 31-01-2012, 18:12
Martiño
Martiño is offline
Overigens is Den Bosch zodra je buiten het centrum bent één grote, saaie, woonwijk waar niks te doen is.
Oud 31-01-2012, 18:13
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik sprak vorige maand voor het eerst een Brabander, en hij was heel gezellig .
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Rijk word ik toch wel, Schrödinger. Ik kwijn namelijk niet weg in een laboratorium
Ik ben theoreticus! Ik kwijn dus weg in een kantoor en op conferenties, lezingen enzo.
Verwijderd
Citaat:
Via sommige bibliotheken kan je e-books lenen, die moet je dan dus ook weer op tijd 'inleveren' via internet. Anders krijg je een boete, neem ik aan. Ze lenen ook maar een beperkt aantal e-books uit, dus een e-book kan uitgeleend zijn (dan moet je dus wachten tot iemand 'm weer in heeft geleverd).
Oud 31-01-2012, 18:15
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
zijn e-booksreaders sowieso niet wat achterhaald, nu iedere tablet een e-book functie heeft?
Schrödinger
Schrödinger is offline
@Sigmund: technologisch lijkt me dat niet zo'n probleem, hoor. Het is vast met de huidige technologie wel mogelijk om op een iPad of Andriod-tablet een app te maken die wel pdf-jes laat zien, maar je niet toestaat ze op te slaan.
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Overigens is Den Bosch zodra je buiten het centrum bent één grote, saaie, woonwijk waar niks te doen is.
Dat is waar, met vrij veel criminaliteit ook. Als je het gemiddelde neemt van heel Den Bosch is het ook een lelijke stad. Dat is wel jammer.
Oud 31-01-2012, 18:16
Verwijderd
Ik ken buiten het forum geloof ik bijna niemand die niet Brabants of Russisch is.
Oud 31-01-2012, 18:17
Verwijderd
Citaat:
@Sigmund: technologisch lijkt me dat niet zo'n probleem, hoor. Het is vast met de huidige technologie wel mogelijk om op een iPad of Andriod-tablet een app te maken die wel pdf-jes laat zien, maar je niet toestaat ze op te slaan.
Ja, maar hoe doe je dat dan met e-readers zonder internetverbinding? en in vliegtuigen/buitenland?
Oud 31-01-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
zijn e-booksreaders sowieso niet wat achterhaald, nu iedere tablet een e-book functie heeft?
Leescomfort en batterijleven verschillen heel erg.
Oud 31-01-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Het grote verschil zit 'm in het display. E-readers hebben E-ink, dat is significant anders dan de schermpjes in een regulier tablet. Qua leescomfort schijnt (let op: schijnt, ik spreek niet uit ervaring) nog steeds veel fijner te lezen. Maar ja, je kunt er eigenlijk alleen op lezen.
Oud 31-01-2012, 18:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, maar hoe doe je dat dan met e-readers zonder internetverbinding? en in vliegtuigen/buitenland?
Niet? Spotify werkt dan toch ook niet?

Je voegt dan aan je app een optie toe om de e-book te kopen, en voila.
Verwijderd
Batterijleven. Dat klinkt net of de leefomstandigheden voor batterijen heel verschillend en mensen daarom uit medeleven met hun batterijen een e-reader aan zouden schaffen.
Verwijderd
Citaat:
Batterijleven. Dat klinkt net of de leefomstandigheden voor batterijen heel verschillend en mensen daarom uit medeleven met hun batterijen een e-reader aan zouden schaffen.
Oud 31-01-2012, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Niet? Spotify werkt dan toch ook niet?

Je voegt dan aan je app een optie toe om de e-book te kopen, en voila.
In spotify is het mogelijk speellijsten offline beschikbaar te maken. En als je dat met ebooks niet kan gaat niemand ervoor betalen.
Oud 31-01-2012, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten