Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2012, 19:18
Verwijderd
hee, heeft iemand ervaring hiermee?? wat doet de fysio dan, gwn beetje toekijken hoe jij bezig bent met sporten of begeleiden ze je ook??
graag verhalen&info over fysiofitness..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga vanaf volgende week revalideren voor m'n astma en ga dan ook onder begeleiding van de fysio sporten. Eigenlijk is dat ook fysiofitness dus. Het duurt nog een week voor ik ermee begin dus kan er nu nog niets over vertellen maar als je even geduld hebt dan houd ik dit topic in de gaten.
Oud 30-01-2012, 19:39
Verwijderd
kee, ik heb as donderdag intakegesprek..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 20:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor welke klachten zou je fysiofitness willen gaan doen?
Oud 30-01-2012, 20:37
Verwijderd
het is op aanvraag van het revalidatiecentrum.. heb bepaald syndroom waardoor mn bindweefsel word aangetast, daardoor vaak last van allerlei gewrichten.. dmv fitnessen onder begleiding moetk mn spieren sterker maken, en leren wat wel en niet kan..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 20:44
darkfairy
darkfairy is offline
ik al een tijd aan fyshio fitness.
bij mij was het zo dat ze je bij de eerste afspraak gaan wegen.
en daarna maakte ze een schema.
daarna kom je(dat is bij mij teminste) in een groep met maximaal 8 mensen.
en met hulp van dat schema kun je de oefeningen doen.
de fyshiotherapeut kijkt bij iedereen mee of het lukt.
Oud 31-01-2012, 07:39
Verwijderd
Naar mijn idee verschilt het heel erg naar welke fysio je gaat. En hoe je er zelf in staat. Als je zelf heel graag wilt en je best doet dan laten ze je wel vrij, maar wil je zelf absoluut niet en doe je alles zo snel mogelijk dan blijven ze er wel even bij.
Momenteel loop ik bij een fysio die mij heel erg vrij laat. Ik weet wat ik mag doen en hij weet ook dat ik zelf aangeef wanneer iets niet gaat en dat ik dan gewoon stop. Eerder heb ik wel bij fysio's gelopen die er wél de hele tijd bij bleven. Het is dus heel afhankelijk van de fysio die je hebt denk ik.

Overigens hangt het er misschien ook wel van af hoe lang je naar de fysio gaat. Ik zit nu al bijna een jaar bij deze fysio, dus inmiddels weet hij wel hoe ik zelf ben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 09:08
darkfairy
darkfairy is offline
Bij mij laten ze me ook vrij ik weet me lijst uit me hoofd
Oud 31-01-2012, 10:35
Sihem
Sihem is offline
Ik vind het erg fijn, de eerste keren bleef de fysio erbij om te kijken of ik de oefeningen goed deed, daarna kreeg ik gewoon een schema en om de 3maanden controlen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 12:56
Verwijderd
okee.. nouja bij mij in het dorp zit het ook, maar ik heb van velen gehoord dat in een dorp verder het beter is, dus daarga ik nu heen voor intake. fysiofitness is nieuwe voor mij, als klein meisje wel fysio gehad, en de laatste 2a3 jaar MOT hier in het dorp. maar daar nu mee gestopt... we zullen wel zien..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 15:56
Verwijderd
vandaag alleen intake gehad, en as dinsdag voor wat onderzoeken,, en dan maar schema maken.. wel hele goed ontvangen,, dat stelde my wel gerust enso.. dus maar kyken hoe het gat..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 14:08
Verwijderd
hee, vandaga eeer geweest,, maar volgnes my hebben ze daar neit egt begrepen dat ik fysiofitnees wou,, of myn beeld is tog wat anders,, want ik moest hetyzelfde doen als wat ik al 2.5 jaar heb gedaan, nl een soort van rek&strek oefningen & 2x10 sec jogen op een trampo.. komt jullie dit bekend voor???
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 14:28
Verwijderd
Dat is wat sommige fysio's doen, ja. Als je er echt wil bewegen (dus fitnessen) kan je het misschien voorleggen aan je fysiotherapeut?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben maandag begonnen en ben nu twee keer geweest. Ik zit in een groep van acht met allemaal astma/COPD-patiënten met daarbij twee fysio's begeleiding. Maandag moest ik twintig minuten op de loopband lopen en het tweede halfuur kregen we ontspanningsoefeningen waarbij je op een matje op de grond in het donker ligt met je ogen dicht terwijl je naar een cd luistert die allerlei aanwijzingen geeft waarbij je telkens heel bewust aan bepaalde delen van je lichaam moet denken.

Vandaag was het pittiger. Eerst twee keer twintig minuten loopband en daarna krachttraining. Voor m'n bovenarmen moest ik gewichtjes voorwaards en zijwaards heffen en voor m'n bovenbenen 3x10 steps. Vond het nu flink pittig maar het klinkt anders dan bij jou.
Oud 08-02-2012, 19:19
Verwijderd
Nou dat van jou klinkt meer wat ik er van verwacht,,, maar we zullen zien volgende week..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten