Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2012, 15:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ben jij er al uit welke ziektekostenverzekering je in 2013 neemt? Neem je ook een of meer aanvullende verzekeringen, of neem je alleen de basisverzekering? Hoeveel eigen risico neem je? En waar baseer jij je keuzes op?

Afgelopen jaren kon ik op verschillende fora vergelijkingen vinden tussen ziektekostenverzekeringen. Omdat ik dat nu niet kon vinden, heb ik zelf de aanbieders afgestruind. Omdat anderen misschien ook wat aan dat lijstje hebben, post ik het hier. Ik geef geen garantie dat alle gegevens kloppen, maar misschien kunnen we samen de lijst wel compleet maken, zodat niet iedereen hetzelfde uitzoekwerk hoeft te doen. Ik vertrouw die vergelijkingssites namelijk voor geen meter...
De prijzen zijn in principe voor de naturabasisverzekering, zonder aanvullende verzekeringen, en opgesplitst in weinig en veel eigen risico.

AanbiederEigen risico EUR 350,-Eigen risico EUR 850,-
Agis (basispolis)108,2587,42
Agis (internetbasispolis)99,6778,84
Amersfoortse109,50?
Anderzorg96,2572,25
Avero Achmea109,2588,42
Besured (VGZ)91,90-
Bewuzt (VGZ, voorheen Blue)95,0080,00
CZ (zorgbewust)101,9081,27
CZdirect (internetpolis)96,7072,50
Delta Loyd104,1187,44
Ditzo98,5078,50
DSW102,5079,50
FBTO96,7575,92
ik!110,9090,07
Meeus Zorg97,48?
Menzis106,0091,00
National Academic98,2583,95
Ohra106,6990,02
ONVZ1062191,21
OZF (Achmea)109,0088,17
PMA (Menzis)93,5078,50
PNO92,9077,90
Promovendum92,9077,90
Take Care Now (Agis)99,6778,84
Unive107,9592,95
VGZ107,9592,95
YouCare97,6076,77
Zekur92,2577,25
Zorg en Zekerheid106,7581,75
Zilveren Kruis Achmea (beter af)108,2587,42
Zilveren Kruis Achmea (beter af selectief, internetpolis)104,2583,42

Handig om te weten:
  • Sommige verzekeraars profileren zich voor een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld studenten of hoger opgeleiden. Toch mag iedereen zich bij zo'n verzekeraar aanmelden. Voor de basisverzekering mogen er geen eisen gesteld worden en zijn de premies gelijk. Voor de aanvullende verzekeringen geldt vaak dat deze (te) duur zijn als je niet binnen de doelgroep/gewenste leeftijd past, omdat verzekeraars daarvoor wel hun eigen eisen mogen opstellen.
  • Als je deel kunt nemen aan een collectieve verzekering, is dat vaak goedkoper (maar niet altijd t.o.v. een andere verzekeraar!). Het loont om even te zoeken of je op de een of andere manier aan een collectief kunt deelnemen. Bijvoorbeeld Zilveren Kruis Achmea heeft de collectief 'FitClub', waar je bij kunt horen als je (naar eigen inschatting) regelmatig beweegt.
  • Ook zijn er een paar verzekeraars die een eenmalige bonus geven als je als nieuwe klant bij hen komt, zoals Agis en Take Care Now (EUR 75,- bij een aanvullende verzekering) en Unive (10% korting).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2012, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook aan het zoeken en ben er nog niet uit. Ik zit nu bij DSW met aanvullende verzekering topplus (niet af te sluiten voor mensen die niet collectief zijn). Ik heb dat vorig jaar gekozen omdat ik na m'n revalidatie ben gaan sporten bij de fysio en daar veel fysio vergoed werd. Helaas zien ze mijn fysiofitness niet als fysiotherapie dus daarvoor hoef ik niet te blijven. Ik wil wel een aanvullende verzekering maar geen super uitgebreid pakket en ik ga ook wel uitrekenen wat het me kost en grofweg op kan leveren. Ik let vooral op anticonceptie, bril, tandarts, fysio, buitenland en in mindere mate steunzolen, vaccinaties en psychologische hulp. Ik overweeg een Jongerenpakket bij CZ, dat zou net zo duur zijn als ik nu heb en volgens m'n fysio vergoeden zij 75 euro per jaar voor m'n fysiofitness. Ik wil ook geen internetverzekering waarbij ik medicijnen op internet moet bestellen, ik wil gewoon naar m'n eigen apotheek.
Oud 28-11-2012, 19:31
Em.
Em. is offline
Ik doe aan zo klein en goedkoop mogelijk en daarmee met een maximaal eigen risico, want ik denk dat verzekeren duurder is dan het zelf betalen (tenzij veel pech, maar goed, dat is dan pech), en ik heb mijn pappa laten beloven dat alsss mijn ziektekosten ineens uitschieten, dat hij dan even voorschiet. Mits ik dat geld niet toevallig zelf nog (deels) heb omdat spaargeld. Dus ik zit dit jaar (en zo te zien ook komend jaar ) bij Anderzorg. Ik vind het wel heel fijn dat het me netto maar één of twee euro per maand kost ipv 25 of zoiets. Alleen als ik ineens een ongeluk of wat krijg is het wat minder leuk, maar goed, dat is het risico van het vak!

En jeetje, als de zorgtoeslag zoveel omhoog gaat als ie doet, krijg ik volgend jaar volgens mij gewoon méér zorgtoeslag dan dat ik betaal aan zorgpremie.
Oud 28-11-2012, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, ik ben chronisch ziek dus aan vrijwillig eigen risico doe ik sowieso al niet
Oud 28-11-2012, 20:26
Em.
Em. is offline
Ja, dan heeft het inderdaad bijster weinig nut.
Oud 28-11-2012, 20:58
Verwijderd
Eerlijk gezegd weet ik het niet eens. Pluis heeft ergens een verzekering geregeld en daar ben ik nu ook bij
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 20:59
roobaaro
roobaaro is offline
ik stap over van VGZ naar FBTO , puur omdat het veel scheelt en FBTO me tandartskosten 100% vergoed. eigen risico lekker naar 850. kom nooit bij de dokter/ziekenhuis/medicijnen en als ik ze heb komen ze al niet boven de 350 uit dus 850 kan makkelijk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 05:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik neem alleen een basisverzekering, met een hoog eigen risico. Ik maak weinig kosten die onder de basisverzekering vallen en zo bespaar ik EUR 250,- op de premie. Ik loop dus maar EUR 250,- extra risico van de 500. Aangezien de aanvullende verzekeringen steeds duurder worden, worden die voor mij steeds minder rendabel. Ik kan dat geld beter uitsparen om zelf mijn steunzolen, lenzen en bril en tandartscontrole en tandsteen verwijderen te betalen.
Ik stap over naar CZdirect, omdat zij ongeveer de goedkoopste basisverzekering hebben. Ik ga niet naar Anderzorg, omdat zij een betaald telefoonnumner hebben voor klantenservice. En de klantenservice van CZdirect vertelde me dat je medicatie online mag bestellen, maar ook bij de plaatselijke apotheek mag afhalen. Mijn verzekering nu vergoed alleen de online apotheek en dat is soms toch lastig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 15:29
brands
brands is offline
Ik blijf zitten waar ik op dit moment ook zit en dat is bij FBTO. Zelf gebruik ik bijna geen zorg, dus ben over aan het denken om het eigen risico omhoog te gooien. Tevens heb ik een aanvullende verzekering voor tandarts, bril, orthodontie, calamiteiten en buitenland. Overige aanvullende modules heb ik niet.

Op basis van mijn situatie verstandig om het eigen risico omhoog te doen of niet?
Oud 29-11-2012, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij Radar zeiden ze dat als het aannemelijk is dat je niet meer dan €350,- aan zorg uit de basisverzekering gebruikt je net zo goed je eigen risico omhoog kan doen want die €350,- moet je sowieso al betalen. Zelf houd ik wel altijd in m'n achterhoofd welk bedrag ik nog ineens uit het niets kan betalen stel dat het ineens nodig is, al kan je meestal wel een betalingsregeling treffen.
Oud 29-11-2012, 18:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de afweging als volgt gemaakt: ik verbruik in een normaal jaar minder dan 200 euro aan zorgkosten binnen de basisverzekering, dus al die kosten moet ik zelf betalen. Als ik EUR 350 eigen risico zou nemen, zou ik EUR 1160 premie betalen, met zorgkosten erbij in totaal dus EUR 1360. Als ik EUR 850 eigen risico neem, betaal ik EUR 870 premie, met zorgkosten erbij dus 1070. Ik bespaar in een normaal jaar dus 290 euro. Mocht ik nou geen normaal jaar hebben, en 1000 euro aan ziektekosten hebben, dan betaal ik bij weinig eigen risico 1160+350= EUR 1510 en bij veel eigen risico 870+850= EUR 1720, 210 euro meer dus. Maar als ik een aantal normale jaren heb, heb ik die 210 euro al lang bij elkaar gespaard.
Als je dus wel spaargeld hebt waarmee je het eigen risico kunt betalen, als je een jaar pech hebt en toch veel zorgkosten maakt, dan zou ik de gok zeker wagen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 11:22
Balance
Balance is offline
De aflevering van Tros Radar is zeker een aanrader! Op basis van die aflevering heb ik me voorgenomen om toch ook mijn verzekering maar te gaan herzien. In elk geval bekijken hoeveel kosten ik nou werkelijk maak en of een hoger eigen risico misschien niet interessant is, evenals het wegdoen van mijn aanvullende verzekeringen.
Oud 30-11-2012, 11:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond Radar wel heel zwart/wit maar zeker wel een eye opener.
Oud 30-11-2012, 12:49
Balance
Balance is offline
Even een vraagje hoor, want ik vind het maar ingewikkeld

Ik overweeg in 2013 alternatieve behandelingen te gaan gebruiken. Nu zitten die nergens in het basispakket. Nu overweeg ik:
- Basispakket + klein aanvullend pakket waarin eerste 250 euro alternatieve zorg zit.
- Eigen risico van 850 euro.

Als ik dan ergens een alternatieve behandeling krijg (die valt binnen de voorwaarden), dan is het toch zo dat ik die eerste 250 euro gewoon vergoed krijg? Omdat het in het aanvullend pakket zit? Ik heb toch geen eigen risico over die 250 euro alternatieve zorg?
Oud 30-11-2012, 12:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigen risico geldt alleen voor dingen die vergoed worden uit de basisverzekering dus niet voor alternatieve geneeswijzen die vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering.
Oud 30-11-2012, 13:21
brands
brands is offline
Zo, verzekering gewijzigd . Heb nu basisverzekering + €200 extra eigen risico, als aanvullende modules tandarts en gezichtszorg en orthodontie. De module calamiteiten had ik er dit jaar nog wel inzitten, maar volgend jaar niet meer, meer in de zin van gebruik het toch niet.

Betaalde €113,40 en vanaf volgend jaar €103,63. Besparing van bijna een tientje per maand, waar je als student best andere leuke dingen mee kan doen!
Oud 30-11-2012, 13:25
Balance
Balance is offline
@Daantje: Ja precies, dan heb ik het goed begrepen.
Nou, dan lijk ik een perfect pakket te hebben gevonden voor 93 euro (incl aanvullend fysio/alternatief/geneesmiddelenvergoeding + tandarts aanvulling)
Nu maar hopen dat me niks groots overkomt waardoor ik ineens 850 euro lichter ben
Oud 30-11-2012, 13:33
Balance
Balance is offline
Dan nog wat anders: hoe kan het dat een site als Independer verzekeringen zo veel goedkoper aan kan bieden?
Zit er een addertje onder het gras of heeft dat te maken met een vorm van reclame maken?

(en nee, dít is weer geen reclame, ik heb geen belangen bij die site )
Oud 30-11-2012, 15:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk omdat ze het groot inkopen en als een soort collectief aanbieden?

Soms vind ik het wel jammer dat ik altijd minstens 120 euro oid kwijt ben voor een goede verzekering en niet voor 90 euro al klaar kan zijn
Oud 30-11-2012, 16:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik denk omdat ze het groot inkopen en als een soort collectief aanbieden?

Soms vind ik het wel jammer dat ik altijd minstens 120 euro oid kwijt ben voor een goede verzekering en niet voor 90 euro al klaar kan zijn
Wat zijn exact de dingen die jij echt moet hebben?
Oud 01-12-2012, 17:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik las dat als je je aanmeldt voor een nieuwe verzekering, je oude verzekering opgezegd wordt door je nieuwe verzekeraar. Kun je daar van op aan? Of is het verstandiger om het opzeggen ook zelf nog te doen of telefonisch te checken of dat doorgekomen is?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik las dat als je je aanmeldt voor een nieuwe verzekering, je oude verzekering opgezegd wordt door je nieuwe verzekeraar. Kun je daar van op aan? Of is het verstandiger om het opzeggen ook zelf nog te doen of telefonisch te checken of dat doorgekomen is?
Ik kreeg schriftelijke bevestiging van mijn oude verzekeraar dat de polis was opgezegd door de nieuwe verzekeraar.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat zijn exact de dingen die jij echt moet hebben?
Ik wil sowieso geen vrijwillig eigen risico dus dan zit je bijna overal al rond de 100 euro voor een basisverzekering. Verder wil ik een beperkt pakket voor tandartsvergoedingen (simpele dingen maar wel 100% vergoeding), wat fysiobehandelingen, goede vergoeding van hulp in het buitenland, bril, anticonceptie boven de 21 vergoed. Verder als het kan een vergoeding voor fysiofitness, steunzolen, lidmaatschap patiëntenvereniging maar dat is geen vereiste.

Verder vind ik het belangrijk dat een verzekeraar niet oneindig moeilijk doet over vergoeding van revalidatie in het Astmacentrum Davos en wil ik zeker één keer per jaar een aerochamber (voorzetkamer) vergoed krijgen. Dat komt vanuit de basisverzekering maar verschilt per verzekeraar maar bijna nergens is te vinden wat ze vergoeden. Oh, en ik wil al m'n medicijnen bij m'n eigen apotheek kunnen halen en niet bij een internetapotheek en het liefst een 0800 of regionaal telefoonnummer en geen 0900-nummer.

Citaat:
Bij mij is het nog nooit fout gegaan en ik ben al met m'n vierde verzekering bezig Ik kreeg vaak ook nog wel een opzegging en anders kan je altijd ff bellen of het doorgekomen is.
Oud 01-12-2012, 20:30
Em.
Em. is offline
onderstaand bericht geciteerd uit een topic op L&G omdat het mijn inziens beter hier kan.

Citaat:
Hoi pipeloi, het is weer tijd voor mijn jaarlijkse verzekerings-oproep. Ik wil graag weer adviezen van anderen horen over evt aanraders voor een nieuwe verzekering.

Mijn focus ligt bij een goede dekking voor tandheelkundige hulp, de rest is niet relevant.
alle suggesties zijn welkom!

bvd
Zijn je kosten voor de tandheelkundige hulp écht hoger dan wat je kwijt zou zijn aan verzekering? Want als je 10 euro per maand betaald voor 75% dekking (ik weet niet hoe het precies zit met tandartsverzekering, dus ook niet hoe realistisch deze getallen precies zijn), dan is dat alleen maar gunstig als die €120 ook daadwerkelijk 75% van je kosten is en je totale kosten dus minstens €160 zijn. Zit je daaronder, kun je het beter zelf betalen. Net zo iets geldt voor eigen risico, als je geen 350 euro per jaar + de extra kosten per maand * 12 kwijt bent aan zorg, is het waarschijnlijk gunstiger om je eigen risico omhoog te gooien, zodat je minder betaald. Een eigen risico van €850 per jaar ipv €350 kan zo'n €20 per maand schelen, dat is €240 per jaar. Als er dan wél iets duurs gebeurd, ben je wel €500 armer dan met een eigen risico van €350, maar die verdien je dan alweer terug als je drie jaar onder de €350 weet te blijven (in die drie jaar betaal je dan namelijk in totaal €720 minder).

Ik zou dus even goed kijken of je die verzekeringen wel écht nodig hebt. Alleen dat wat je écht niet ineens zou kunnen betalen (maar wel nodig hebt) moet je verzekeren, verder is het zo'n beetje altijd wel goedkoper om het níet te doen. Als dat niet zo was, maakten verzekeraars ook geen winst.
Oud 01-12-2012, 23:52
brands
brands is offline
Citaat:
anticonceptie boven de 21 vergoed.
Ik weet niet bij welke verzekering je zit. Maar voor mij is het zo dat ik 12x €2,64 zou moeten betalen voor anticonceptie aan de verzekering. Ik ga 2x per jaar naar de apotheek en betaal 2x €9,15. In dit geval is zelf betalen goedkoper dan je ervoor te laten verzekeren . Misschien wel goed om daar voor jezelf ook naar te kijken.
Oud 02-12-2012, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik Yasmin en die is wel een stuk duurder en ik betaal ook al een eigen bijdrage. Bovendien heb ik nog nooit een duurder pakket hoeven nemen voor de pil.
Oud 02-12-2012, 15:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je krijgt inderdaad een schriftelijke bevestiging en bij mij is het tot nu toe ook altijd goed gegaan.

@Daantje: omdat je al best veel moet betalen voor je aanvullend pakket, zou ik tandarts aanvulling weglaten. Als je alleen de simpele dingen hebt in een jaar, dan ben je goedkoper uit om het zelf te betalen. Ik heb het van de week uit zitten rekenen: met 2x per jaar tandartscontrole, 2x per jaar mondhygieniste en 2x per jaar (bij 1 van die bezoeken) een uitgebreide tandsteenverwijdering (etc) ben ik rond de 120 euro kwijt.
Dus tenzij jij nog vaker gaat dan ik, of een verzekering vindt die goedkoper is dan 10 euro per maand (die zijn er overigens wel, ik vond er 1 van 8,50) kan je hierop besparen.
Oud 02-12-2012, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil het liefst een aanvullende verzekering waar de tandarts al in zit dus geen aparte tandarts verzekering. Met een jongerenpakket is dat vaak wel.
Oud 02-12-2012, 20:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik wil het liefst een aanvullende verzekering waar de tandarts al in zit dus geen aparte tandarts verzekering. Met een jongerenpakket is dat vaak wel.
Waarom dat dan? Dikke kans dat je er indirect alsnog voor betaald, bijvoorbeeld omdat het een wat duurder pakket is doordat de tandarts er bij in zit. Ik zou gewoon een goede uitgebreide dekking zoeken voor je zorgkosten die netjes is qua prijs.
Oud 03-12-2012, 12:07
Adore
Adore is offline
Ik heb vorig jaar zelf mijn verzekering stopgezet (VGZ). Ging super simpel via e-mail, binnen een dag had ik de bevestiging. Voor de dubbele zekerheid heb ik toen eind december gebeld of dit was doorgevoerd, wat het geval was. Ik doe het liever zelf (het is ook simpel), zo heb ik het zelf in de gaten.

Voor dit jaar ben ik overgestapt naaar Ditzo en dit is me erg bevallen. Ik heb 'niets' en maak eigenlijk niet eens gebruik van m'n eigen risico (op de pil na). Ik heb alleen een minder goed gebit.
Ik ga nog vergelijken, maar voor nu hou ik vast aan Ditzo. Ik ga wel snijden in het pakket, want ik was dit jaar achteraf bezien oververzekerd.

Eigen risico ga ik niet omhoog gooien. Ik heb het overwogen, maar omdat ik per 1 januari 7 uur minder werk per week en mijn baan ophoudt per augustus, wil ik dat risico dit jaar niet nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 13:25
Balance
Balance is offline
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Op de valreep toch nog een uitgebreider pakket genomen, want ik zag dat ik voor 5 euro per maand een paar steunzolen mag laten aanmeten a 125 euro. En aangezien de mijne oud en versleten zijn en vermoedelijk tot mijn huidige enkelklachten leiden, is dat geen verkeerde investering komend jaar

Voor 98,50 per maand heb ik een basis + 3 sterren verzekering en een 1 sterren tandartsverzekering
Dat is een besparing van 25 euro per maand ten opzichte van mijn huidige verzekering
Oud 03-12-2012, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Dan nog wat anders: hoe kan het dat een site als Independer verzekeringen zo veel goedkoper aan kan bieden?
Zit er een addertje onder het gras of heeft dat te maken met een vorm van reclame maken?

(en nee, dít is weer geen reclame, ik heb geen belangen bij die site )
Kijk even uit met Independer. Die is onlangs namelijk GEKOCHT door een grote VERZEKERAAR... Dus zo HEUL independent zullen ze niet meer zijn??
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 16:41
Tink*
Tink* is offline
Pffff ik zit te puzzelen. Ik vind het lastig hoor om te berekenen waar ik het goedkoopst uit ga zijn dit jaar.

Dat eigen risico hè, wat valt daar in hemelsnaam precies binnen? Ik zag net dat ik maar iets van vijf euro dit jaar heb gespendeerd daarin. Want anders kan ik die ook wel omhoog schroeven zodat ik goedkoper uit ben.
Oud 03-12-2012, 17:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In principe alles wat vergoed wordt vanuit de basisverzekering behalve huisarts consulten en kraamzorg dingen. Medicijnen en labonderzoek via de huisarts valt er wel onder. Kijk het wel goed na want die rekeningen kunnen nog wel eens flink veel later komen.
Oud 03-12-2012, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Waarom dat dan? Dikke kans dat je er indirect alsnog voor betaald, bijvoorbeeld omdat het een wat duurder pakket is doordat de tandarts er bij in zit. Ik zou gewoon een goede uitgebreide dekking zoeken voor je zorgkosten die netjes is qua prijs.
Omdat een losse tandartsverzekering voor mij al gauw te duur is maar ik wel gauw tandartskosten vergoed wil krijgen vooral omdat ik vermoed dat mijn laatste verstandskiezen er misschien nog uit moeten en ik niet weet of de tandarts dat dan zelf wil doen of me weer doorverwijst.

Verder, wat vind jij duur voor een aanvullend pakket inclusief tandarts dan? Ik zie nu bijvoorbeeld een jongerenpakket bij CZ voor 120 euro en dat vind ik best prima. Kom eigenlijk overal wel minstens op dat bedrag uit.
Oud 05-12-2012, 01:30
Vice
Vice is offline
Ik heb alleen een basisverzekering bij FBTO en ben er eigenlijk wel tevreden mee. Tandartskosten en de pil kan ik ook wel uit eigen zak betalen, dus naar mijn mening een beetje onzinnig om me daarvoor te verzekeren. Ik spaar liever zelf voor het geval dat ik ooit in de toekomst een gaatje krijg.
Oud 05-12-2012, 12:50
hulpje
hulpje is offline
Hoi, ik zette dit in een ander topic, maar ik kreeg te horen dat ik hier moest zijn:

Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse verzekerings-oproep. Ik wil graag weer adviezen van anderen horen over evt aanraders voor een nieuwe verzekering.

Mijn focus ligt bij een goede dekking voor tandheelkundige hulp, de rest is niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 14:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hoi, ik zette dit in een ander topic, maar ik kreeg te horen dat ik hier moest zijn:

Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse verzekerings-oproep. Ik wil graag weer adviezen van anderen horen over evt aanraders voor een nieuwe verzekering.

- Wat waren de afgelopen jaren per jaar de kosten voor tandheelkundige hulp.
- Vervolgens kijk je per verzekeraar:
  • Wat wordt er vergoed.
  • Hoeveel procent wordt er vergoed.
  • Wat is het maximale bedrag wat per jaar vergoed wordt.
  • Hoeveel betaal je per maand extra.
Aan de hand daarvan kan je kijken welke verzekeraar voor jou de beste en voordeligste aanvullende verzekering heeft.
Oud 05-12-2012, 15:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
@hulpje: hier kun je lezen dat je vaak beter het geld kunt sparen dan de premie voor de aanvullende verzekering te betalen.
Als je wel veel kosten maakt, kun je inderdaad, zoals Vice zegt, kijken naar de gemaakte kosten en hoe die vergoed zouden worden door een tandartsverzekering, en dan kijken of het bedrag van de vergoeding opweegt tegen de premie.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 19:10
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben voor komend(e) ja(a)r(en) een verzekering zoeken die een goede dekking heeft voor tandartskosten, aangezien mijn gebit een puinhoop is en mijn huidige verzekering 75% vergoedt, tot 250 euro per jaar. Daar heb ik niet genoeg aan, dus we gaan maar weer eens op jacht.
Oud 05-12-2012, 19:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
DSW is in tandarts wel goed (vergoed iig 100% maar niet alle behandelcodes dus goed kijken). Als je een bril hebt zijn ze dan wel weer slecht.
Oud 05-12-2012, 19:44
Miekje*
Miekje* is offline
DSW is in tandarts zeker goed, daar had ik net naar gekeken. Ze vergoeden alleen 100% voor gecontracteerde tandartsen, en die van mij is dat natuurlijk niet :') En dan is de vergoeding opeens wel weer minimaal. Ik denk dat ik gewoon bij mijn tandarts om advies ga vragen, is dat gek? Ik ga namelijk echt niet van tandarts veranderen, want ik heb er net een gevonden die met mijn angst overweg kan
Oud 05-12-2012, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens de website van DSW is mijn tandarts ook niet gecontracteerd voor 2012 en als ik mijn nota opstuur (moet hem wel eerst zelf betalen) dan krijg ik gewoon terug wat ik maximaal terug zou krijgen (dit jaar wel iets lastiger dan volgend jaar omdat ze nu nog met die vrije tarieven en maximumtarieven per code werken). Als je overweegt te switchen naar DSW zou ik ze gewoon even bellen, ze hebben een normaal 010-nummer en ik vind ze heel vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Je tandarts om advies vragen is ook altijd een goed idee
Oud 05-12-2012, 21:36
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
DSW is in tandarts zeker goed, daar had ik net naar gekeken. Ze vergoeden alleen 100% voor gecontracteerde tandartsen, en die van mij is dat natuurlijk niet :') En dan is de vergoeding opeens wel weer minimaal. Ik denk dat ik gewoon bij mijn tandarts om advies ga vragen, is dat gek? Ik ga namelijk echt niet van tandarts veranderen, want ik heb er net een gevonden die met mijn angst overweg kan
Volgens mij krijg je gewoon 100%, zeker volgend jaar. Linkje?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 09:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Volgens mij krijg je gewoon 100%, zeker volgend jaar. Linkje?
http://www.dsw.nl/Consumenten/defaul...andheelkunde#1
Citaat:
Bij tandartsen die geen overeenkomst met ons willen sluiten (niet-gecontracteerde tandarts) vergoeden wij 100% tot maximaal de door ons vastgestelde marktconforme vergoeding vanuit onze aanvullende verzekeringen.
In het PDF-bestand kun je dus zien wat er allemaal vergoed wordt en het maximale bedrag is. Het kan dus zijn dat dat minder dan 100% is.
Oud 06-12-2012, 09:43
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
http://www.dsw.nl/Consumenten/defaul...andheelkunde#1

In het PDF-bestand kun je dus zien wat er allemaal vergoed wordt en het maximale bedrag is. Het kan dus zijn dat dat minder dan 100% is.
Oh zo, volgend jaar geldt dat dus niet meer.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 10:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, ja dat is dit jaar idd wel. Zo kreeg ik maximaal 13,50 voor een foto terwjil mijn tandarts 15 euro rekent oid.
Oud 06-12-2012, 20:42
hulpje
hulpje is offline
Ik heb volgens mij alle verzekeringen bekeken en nergens kan ik mijn ideale pakket vinden, terwijl mijn eisen zo simpel zijn

Ik vraag eigenlijk alleen om een 100% tandarts-dekking tot zo n 700 euro en ook nog een 100% orthodontie-dekking tot zo n 600 euro ( ik heb interesse in een nachtbeugel).

Er zou toch een verzekering moeten zijn die hieraan voldoet??? Ik heb m nog niet gevonden jammer geneog.

Ps: Ben 22 jaar!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met de zorgvergelijker van de consumentenbond (ook te gebruiken als je geen lid bent!) vind ik dan:
- IZA gezond samen polis natura + extra zorg 2 + extra tand 3, €156,16 per maand
- ONVZ vrije keuze basisverzekering + vrije keuze superfit, €213,63 per maand
- IZA gezond samen polis resitutie + extra zorg 2 + extra tand 3, €159.50 per maand (enige verschil met de eerste is dan volgens mij dat het ene een resitutie en het andere een naturapolis is).

Als ik jou was zou ik wel eens op een rijtje letten of je de kosten er echt uit gaat halen want dit zijn wel hele hoge maandlasten. Zelf wil ik het liefst niet meer dan 120 euro per maand kwijt zijn en dat is tot nu toe altijd haalbaar geweest.
Oud 07-12-2012, 22:40
Balance
Balance is offline
Ik heb bij independer eens ingevuld:
- 100% tandarts dekking tot 750 euro
- 100% orthodontie tot 500 euro
Dan is de maandprijs zo'n 164 euro.
Dezelfde verzekering maar dan met 75% tandartsdekking is 128 euro per maand.

Op jaarbasis hoef je daar dan 432euro minder voor te betalen; dat is meer dan genoeg om te compenseren voor die 25% die dan niet wordt betaald (25% van 750 euro is 187 euro). Dus inderdaad, ga niet alsmaar uit van 100% vergoeding. Dit geldt ook voor orthodontie, zoek uit wat nou eigenlijk voordeliger is.
Reageren

Regels voor berichten