Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben ook aan het zoeken en ben er nog niet uit. Ik zit nu bij DSW met aanvullende verzekering topplus (niet af te sluiten voor mensen die niet collectief zijn). Ik heb dat vorig jaar gekozen omdat ik na m'n revalidatie ben gaan sporten bij de fysio en daar veel fysio vergoed werd. Helaas zien ze mijn fysiofitness niet als fysiotherapie dus daarvoor hoef ik niet te blijven. Ik wil wel een aanvullende verzekering maar geen super uitgebreid pakket en ik ga ook wel uitrekenen wat het me kost en grofweg op kan leveren. Ik let vooral op anticonceptie, bril, tandarts, fysio, buitenland en in mindere mate steunzolen, vaccinaties en psychologische hulp. Ik overweeg een Jongerenpakket bij CZ, dat zou net zo duur zijn als ik nu heb en volgens m'n fysio vergoeden zij 75 euro per jaar voor m'n fysiofitness. Ik wil ook geen internetverzekering waarbij ik medicijnen op internet moet bestellen, ik wil gewoon naar m'n eigen apotheek.
|
Ik doe aan zo klein en goedkoop mogelijk en daarmee met een maximaal eigen risico, want ik denk dat verzekeren duurder is dan het zelf betalen (tenzij veel pech, maar goed, dat is dan pech), en ik heb mijn pappa laten beloven dat alsss mijn ziektekosten ineens uitschieten, dat hij dan even voorschiet.
![]() ![]() ![]() En jeetje, als de zorgtoeslag zoveel omhoog gaat als ie doet, krijg ik volgend jaar volgens mij gewoon méér zorgtoeslag dan dat ik betaal aan zorgpremie. ![]()
|
Ik neem alleen een basisverzekering, met een hoog eigen risico. Ik maak weinig kosten die onder de basisverzekering vallen en zo bespaar ik EUR 250,- op de premie. Ik loop dus maar EUR 250,- extra risico van de 500. Aangezien de aanvullende verzekeringen steeds duurder worden, worden die voor mij steeds minder rendabel. Ik kan dat geld beter uitsparen om zelf mijn steunzolen, lenzen en bril en tandartscontrole en tandsteen verwijderen te betalen.
Ik stap over naar CZdirect, omdat zij ongeveer de goedkoopste basisverzekering hebben. Ik ga niet naar Anderzorg, omdat zij een betaald telefoonnumner hebben voor klantenservice. En de klantenservice van CZdirect vertelde me dat je medicatie online mag bestellen, maar ook bij de plaatselijke apotheek mag afhalen. Mijn verzekering nu vergoed alleen de online apotheek en dat is soms toch lastig. |
![]() |
|
Ik blijf zitten waar ik op dit moment ook zit en dat is bij FBTO. Zelf gebruik ik bijna geen zorg, dus ben over aan het denken om het eigen risico omhoog te gooien. Tevens heb ik een aanvullende verzekering voor tandarts, bril, orthodontie, calamiteiten en buitenland. Overige aanvullende modules heb ik niet.
Op basis van mijn situatie verstandig om het eigen risico omhoog te doen of niet?
|
Bij Radar zeiden ze dat als het aannemelijk is dat je niet meer dan €350,- aan zorg uit de basisverzekering gebruikt je net zo goed je eigen risico omhoog kan doen want die €350,- moet je sowieso al betalen. Zelf houd ik wel altijd in m'n achterhoofd welk bedrag ik nog ineens uit het niets kan betalen stel dat het ineens nodig is, al kan je meestal wel een betalingsregeling treffen.
|
Ik heb de afweging als volgt gemaakt: ik verbruik in een normaal jaar minder dan 200 euro aan zorgkosten binnen de basisverzekering, dus al die kosten moet ik zelf betalen. Als ik EUR 350 eigen risico zou nemen, zou ik EUR 1160 premie betalen, met zorgkosten erbij in totaal dus EUR 1360. Als ik EUR 850 eigen risico neem, betaal ik EUR 870 premie, met zorgkosten erbij dus 1070. Ik bespaar in een normaal jaar dus 290 euro. Mocht ik nou geen normaal jaar hebben, en 1000 euro aan ziektekosten hebben, dan betaal ik bij weinig eigen risico 1160+350= EUR 1510 en bij veel eigen risico 870+850= EUR 1720, 210 euro meer dus. Maar als ik een aantal normale jaren heb, heb ik die 210 euro al lang bij elkaar gespaard.
Als je dus wel spaargeld hebt waarmee je het eigen risico kunt betalen, als je een jaar pech hebt en toch veel zorgkosten maakt, dan zou ik de gok zeker wagen. |
![]() |
|
De aflevering van Tros Radar is zeker een aanrader! Op basis van die aflevering heb ik me voorgenomen om toch ook mijn verzekering maar te gaan herzien. In elk geval bekijken hoeveel kosten ik nou werkelijk maak en of een hoger eigen risico misschien niet interessant is, evenals het wegdoen van mijn aanvullende verzekeringen.
|
Even een vraagje hoor, want ik vind het maar ingewikkeld
![]() Ik overweeg in 2013 alternatieve behandelingen te gaan gebruiken. Nu zitten die nergens in het basispakket. Nu overweeg ik: - Basispakket + klein aanvullend pakket waarin eerste 250 euro alternatieve zorg zit. - Eigen risico van 850 euro. Als ik dan ergens een alternatieve behandeling krijg (die valt binnen de voorwaarden), dan is het toch zo dat ik die eerste 250 euro gewoon vergoed krijg? Omdat het in het aanvullend pakket zit? Ik heb toch geen eigen risico over die 250 euro alternatieve zorg?
|
Eigen risico geldt alleen voor dingen die vergoed worden uit de basisverzekering dus niet voor alternatieve geneeswijzen die vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering.
|
Zo, verzekering gewijzigd
![]() Betaalde €113,40 en vanaf volgend jaar €103,63. Besparing van bijna een tientje per maand, waar je als student best andere leuke dingen mee kan doen!
|
@Daantje: Ja precies, dan heb ik het goed begrepen.
Nou, dan lijk ik een perfect pakket te hebben gevonden voor 93 euro (incl aanvullend fysio/alternatief/geneesmiddelenvergoeding + tandarts aanvulling) ![]() Nu maar hopen dat me niks groots overkomt waardoor ik ineens 850 euro lichter ben ![]()
|
Dan nog wat anders: hoe kan het dat een site als Independer verzekeringen zo veel goedkoper aan kan bieden?
Zit er een addertje onder het gras of heeft dat te maken met een vorm van reclame maken? (en nee, dít is weer geen reclame, ik heb geen belangen bij die site ![]()
|
Ik denk omdat ze het groot inkopen en als een soort collectief aanbieden?
Soms vind ik het wel jammer dat ik altijd minstens 120 euro oid kwijt ben voor een goede verzekering en niet voor 90 euro al klaar kan zijn ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Verder vind ik het belangrijk dat een verzekeraar niet oneindig moeilijk doet over vergoeding van revalidatie in het Astmacentrum Davos en wil ik zeker één keer per jaar een aerochamber (voorzetkamer) vergoed krijgen. Dat komt vanuit de basisverzekering maar verschilt per verzekeraar maar bijna nergens is te vinden wat ze vergoeden. Oh, en ik wil al m'n medicijnen bij m'n eigen apotheek kunnen halen en niet bij een internetapotheek en het liefst een 0800 of regionaal telefoonnummer en geen 0900-nummer. Citaat:
![]()
||
onderstaand bericht geciteerd uit een topic op L&G omdat het mijn inziens beter hier kan.
Citaat:
Ik zou dus even goed kijken of je die verzekeringen wel écht nodig hebt. Alleen dat wat je écht niet ineens zou kunnen betalen (maar wel nodig hebt) moet je verzekeren, verder is het zo'n beetje altijd wel goedkoper om het níet te doen. Als dat niet zo was, maakten verzekeraars ook geen winst. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Ik slik Yasmin en die is wel een stuk duurder en ik betaal ook al een eigen bijdrage. Bovendien heb ik nog nooit een duurder pakket hoeven nemen voor de pil.
||
Citaat:
@Daantje: omdat je al best veel moet betalen voor je aanvullend pakket, zou ik tandarts aanvulling weglaten. Als je alleen de simpele dingen hebt in een jaar, dan ben je goedkoper uit om het zelf te betalen. Ik heb het van de week uit zitten rekenen: met 2x per jaar tandartscontrole, 2x per jaar mondhygieniste en 2x per jaar (bij 1 van die bezoeken) een uitgebreide tandsteenverwijdering (etc) ben ik rond de 120 euro kwijt. Dus tenzij jij nog vaker gaat dan ik, of een verzekering vindt die goedkoper is dan 10 euro per maand (die zijn er overigens wel, ik vond er 1 van 8,50) kan je hierop besparen.
|
Ik wil het liefst een aanvullende verzekering waar de tandarts al in zit dus geen aparte tandarts verzekering. Met een jongerenpakket is dat vaak wel.
||
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar zelf mijn verzekering stopgezet (VGZ). Ging super simpel via e-mail, binnen een dag had ik de bevestiging. Voor de dubbele zekerheid heb ik toen eind december gebeld of dit was doorgevoerd, wat het geval was. Ik doe het liever zelf (het is ook simpel), zo heb ik het zelf in de gaten.
Voor dit jaar ben ik overgestapt naaar Ditzo en dit is me erg bevallen. Ik heb 'niets' en maak eigenlijk niet eens gebruik van m'n eigen risico (op de pil na). Ik heb alleen een minder goed gebit. Ik ga nog vergelijken, maar voor nu hou ik vast aan Ditzo. Ik ga wel snijden in het pakket, want ik was dit jaar achteraf bezien oververzekerd. Eigen risico ga ik niet omhoog gooien. Ik heb het overwogen, maar omdat ik per 1 januari 7 uur minder werk per week en mijn baan ophoudt per augustus, wil ik dat risico dit jaar niet nemen. |
![]() |
|
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Op de valreep toch nog een uitgebreider pakket genomen, want ik zag dat ik voor 5 euro per maand een paar steunzolen mag laten aanmeten a 125 euro. En aangezien de mijne oud en versleten zijn en vermoedelijk tot mijn huidige enkelklachten leiden, is dat geen verkeerde investering komend jaar
![]() Voor 98,50 per maand heb ik een basis + 3 sterren verzekering en een 1 sterren tandartsverzekering ![]() Dat is een besparing van 25 euro per maand ten opzichte van mijn huidige verzekering ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Pffff ik zit te puzzelen. Ik vind het lastig hoor om te berekenen waar ik het goedkoopst uit ga zijn dit jaar.
Dat eigen risico hè, wat valt daar in hemelsnaam precies binnen? Ik zag net dat ik maar iets van vijf euro dit jaar heb gespendeerd daarin. Want anders kan ik die ook wel omhoog schroeven zodat ik goedkoper uit ben.
|
In principe alles wat vergoed wordt vanuit de basisverzekering behalve huisarts consulten en kraamzorg dingen. Medicijnen en labonderzoek via de huisarts valt er wel onder. Kijk het wel goed na want die rekeningen kunnen nog wel eens flink veel later komen.
||
Citaat:
Verder, wat vind jij duur voor een aanvullend pakket inclusief tandarts dan? Ik zie nu bijvoorbeeld een jongerenpakket bij CZ voor 120 euro en dat vind ik best prima. Kom eigenlijk overal wel minstens op dat bedrag uit.
|
Ik heb alleen een basisverzekering bij FBTO en ben er eigenlijk wel tevreden mee. Tandartskosten en de pil kan ik ook wel uit eigen zak betalen, dus naar mijn mening een beetje onzinnig om me daarvoor te verzekeren. Ik spaar liever zelf voor het geval dat ik ooit in de toekomst een gaatje krijg.
|
![]() |
Hoi, ik zette dit in een ander topic, maar ik kreeg te horen dat ik hier moest zijn:
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse verzekerings-oproep. Ik wil graag weer adviezen van anderen horen over evt aanraders voor een nieuwe verzekering. Mijn focus ligt bij een goede dekking voor tandheelkundige hulp, de rest is niet relevant. alle suggesties zijn welkom! |
![]() |
||
Citaat:
- Vervolgens kijk je per verzekeraar:
|
@hulpje: hier kun je lezen dat je vaak beter het geld kunt sparen dan de premie voor de aanvullende verzekering te betalen.
Als je wel veel kosten maakt, kun je inderdaad, zoals Vice zegt, kijken naar de gemaakte kosten en hoe die vergoed zouden worden door een tandartsverzekering, en dan kijken of het bedrag van de vergoeding opweegt tegen de premie. |
![]() |
|
Ik ben voor komend(e) ja(a)r(en) een verzekering zoeken die een goede dekking heeft voor tandartskosten, aangezien mijn gebit een puinhoop is en mijn huidige verzekering 75% vergoedt, tot 250 euro per jaar. Daar heb ik niet genoeg aan, dus we gaan maar weer eens op jacht.
|
DSW is in tandarts wel goed (vergoed iig 100% maar niet alle behandelcodes dus goed kijken). Als je een bril hebt zijn ze dan wel weer slecht.
|
DSW is in tandarts zeker goed, daar had ik net naar gekeken. Ze vergoeden alleen 100% voor gecontracteerde tandartsen, en die van mij is dat natuurlijk niet :') En dan is de vergoeding opeens wel weer minimaal. Ik denk dat ik gewoon bij mijn tandarts om advies ga vragen, is dat gek? Ik ga namelijk echt niet van tandarts veranderen, want ik heb er net een gevonden die met mijn angst overweg kan
![]()
|
Volgens de website van DSW is mijn tandarts ook niet gecontracteerd voor 2012 en als ik mijn nota opstuur (moet hem wel eerst zelf betalen) dan krijg ik gewoon terug wat ik maximaal terug zou krijgen (dit jaar wel iets lastiger dan volgend jaar omdat ze nu nog met die vrije tarieven en maximumtarieven per code werken). Als je overweegt te switchen naar DSW zou ik ze gewoon even bellen, ze hebben een normaal 010-nummer en ik vind ze heel vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Je tandarts om advies vragen is ook altijd een goed idee
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb volgens mij alle verzekeringen bekeken en nergens kan ik mijn ideale pakket vinden, terwijl mijn eisen zo simpel zijn
![]() Ik vraag eigenlijk alleen om een 100% tandarts-dekking tot zo n 700 euro en ook nog een 100% orthodontie-dekking tot zo n 600 euro ( ik heb interesse in een nachtbeugel). Er zou toch een verzekering moeten zijn die hieraan voldoet??? Ik heb m nog niet gevonden jammer geneog. Ps: Ben 22 jaar! |
![]() |
|
Met de zorgvergelijker van de consumentenbond (ook te gebruiken als je geen lid bent!) vind ik dan:
- IZA gezond samen polis natura + extra zorg 2 + extra tand 3, €156,16 per maand - ONVZ vrije keuze basisverzekering + vrije keuze superfit, €213,63 per maand - IZA gezond samen polis resitutie + extra zorg 2 + extra tand 3, €159.50 per maand (enige verschil met de eerste is dan volgens mij dat het ene een resitutie en het andere een naturapolis is). Als ik jou was zou ik wel eens op een rijtje letten of je de kosten er echt uit gaat halen want dit zijn wel hele hoge maandlasten. Zelf wil ik het liefst niet meer dan 120 euro per maand kwijt zijn en dat is tot nu toe altijd haalbaar geweest.
|
Ik heb bij independer eens ingevuld:
- 100% tandarts dekking tot 750 euro - 100% orthodontie tot 500 euro Dan is de maandprijs zo'n 164 euro. Dezelfde verzekering maar dan met 75% tandartsdekking is 128 euro per maand. Op jaarbasis hoef je daar dan 432euro minder voor te betalen; dat is meer dan genoeg om te compenseren voor die 25% die dan niet wordt betaald (25% van 750 euro is 187 euro). Dus inderdaad, ga niet alsmaar uit van 100% vergoeding. Dit geldt ook voor orthodontie, zoek uit wat nou eigenlijk voordeliger is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Zomerkamp quinnquinten | 2 | 07-01-2013 21:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
PNOzorg vraagje nachtmens | 1 | 28-12-2012 13:54 |