Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou eerder denken 'shit hee, daar kan ik wat mee!'
![]() En die aan en dat men had ik nog niet opgemerkt (ik had ze dus nog niet goed doorgelezen, dat mag wel blijken ![]() ![]() En inderdaad, het eerste gaat erover dat wij in het Westen van alles opeten (vier keer is omdat het eten van één kilo vlees, vier kilo graan - voor de koe ofzo in kwestie - vergt, en dus heel oneerlijk is, eigenlijk) en iets van twee weken nadat ik het schreef kwam er iets op het nieuws dat men uit China en het Westen vruchtbare grond in Afrika opkoopt, waardoor wij eten krijgen van hun vruchtbare grond, en zij honger leiden op een continent vol prima grond. Zoiets. En toen dacht ik 'hé, dat heb ik opgeschreven! ![]() Eigenlijk zit er inderdaad héél véél in. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() En, variantttt: Een lente bloeide op in Sirte, vroeg zonlicht deed de straten glanzen, aan de bomen hingen nieuwe vruchten, en alle mensen dansten. Want in Sirte bloeide de bomen van het vlees van jonge meisjesbenen aan de takken schommelden reepjes de wind zuchtte langs hun tenen. En oh! De klamme straten waren rood, en over kogels danste men, met opgetrokken voeten en ingetrokken schouders. Achter de muren grijnsde de dood. Is-ie zo beter? ![]()
Laatst gewijzigd op 30-10-2011 om 12:53. |
![]() |
|
Oh, je moet 'm wel even herlezen. ;x Ik wist niet dat je zo snel zou zijn, want ik heb hem per ongeluk ter plekke nog tig keer aangepast.
![]() En nou ja, de actualiteit spreekt me ook niet zo aan, maar ik vond 'Arabische lente' en 'Sirte' wel mooi (dat laatste zag ik op nu.nl toen ik iets acuteel zocht) klinken, en het contrast tussen de vrolijke lente en het bloederige Sirte, kon ik wel waarderen. Meer dan economische crisissen! ![]()
|
Haha, wat slecht.
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Morgen is de deadline, toch? Ik denk dat ik maar gewoon wat de deur uit ga gooien en er niet zo over na ga denken. |
![]() |
|
Ik vind het trouwens wel superflauw dat - als ik het goed heb - het om de 2 jaar is, en je mee mag doen als je 16, 17 of 18 bent. Moraal van het verhaal: ik (en alle mensen die nu een onevenleeftijd onder de 18 hebben) mogen één keer meedoen, mensen met een even leeftijd onder de 16, mogen twee keer meedoen - als ze zestien én als ze achttien zijn. Hmpf.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Waarom mag ik niet twee keer winnen? /arrogant
![]() ![]() Al heb ik niet het idee dat mijn gedichten echt GEWELDIG genoeg zijn. Misschien wel goed, maar goed is niet goed genoeg! Maar ik ben wel weer heel lui, dus ik herschrijf eigenlijk... niets. Lekker dan. ![]() ![]()
|
Ik heb nog niet nagedacht over mijn keuze!
![]() Dromen der Aarde Op de dag dat alle bomen zwijgen, met bladeren verstard in de wind, en alle wateren blijven, op hun plek, rond de uitgesleten gaten. En alle riet werd goud in de morgen en zilver in de dag en blinkend als liefde in de nacht. En jij dreef in je mandje op dat water gelijk Mozes. En jij had met je handjes beminning op mijn rug getekend. En jij wist alle bochten in alle magen van elke koe. Dan nog waren er wateren en zeeën en verre werelden waarin de mensen besloten dat het Nooit Meer ochtend werd. Dat de avond stierf in een bed ingewreven met bloed. En als vierde dan deze: Mus De zeevogels traag in de lucht gekerfd: hun vleugels verstard en hun roep onbedaarlijk als de horizon de ruimte tart. Ik zou niet willen dat je giftige appels at - komkommer of taugé, het is mij om het even - de heksen zouden komen. Je bent te bruin te lief te zacht. Je hebt al bijna borsten. En als je toch langzaam loslaat van je lijmlaagje, zullen we de spijkers scherpen, zullen we je verzekeren van altijd-hier en nimmer elders. (want er zit één ooit actueel iets in, namelijk taugé! ![]() Maar misschien moet ik wel mijn 'waarom je mensen niet als huisdieren moet houden'-gedicht nemen? ![]() Edit: haha, verkeerd topic. ![]() ![]() ![]()
|
Allerlaaaaatste moment. En deze variant? Want ik voel me toch nog niet helemaal lekker over alles bij de vorige variant.
![]() Een lente bloeit op in Sirte! Vroeg zonlicht doet de straten glanzen, aan de bomen hangen nieuwe vruchten, en alle mensen dansen. Want in Sirte bloeien de bomen van vlees, van jonge meisjesbenen. Aan de takken schommelen voetenreepjes de wind zucht langs hun tenen. Oh! De klamme straten kleuren rood, en over kogels kan men dansen, met opgetrokken voeten en ingetrokken schouders. Achter de muren grijnst de dood.
|
Volgende, volgende, volgende.
Arabische lente In Sirte doet vroeg zonlicht de straten glanzen, haar bomen zijn met nieuwe vrucht behangen, en alle mensen dansen. Een lente bloeit op! Want in Sirte bloeien de bomen van jongemeisjesbenen, hun takken dragen het vlees, er schommelen zachte, lieve reepjes de wind zucht langs hun tenen. En oh! De klamme straten kleuren rood, en over kogels kan men dansen, met opgetrokken voeten en ingetrokken schouders. Achter de muren grijnst de dood. zouden ze nou ook googlen en dit topic vinden? ![]() ![]() En nu mis ik nog wat bij 'hun takken dragen het vlees'.
|
Upperdenup om even het nieuwste schrijfseltje te delen. Het gíng ineens.
![]() ![]() (O ja, en mijn termen controleren!11! Of het überhaupt wel kabinet is enzo.) Een wat ongemakkelijk kabinet (Of: Aan Mario Monti) Heeft u wel eens geluisterd, naar statistieken, of die echt fluisteren en zo ja - hoe dan? Met hijgende stootje of zachtjes als geritsel terwijl ze onder je handen wegglijden. En die handen, mogen dat dan ook jonge handen zijn, met fijnere lijntjes waar water uit wegstroomt en geld nou ja, geld eigenlijk ook. Mag dat? En ze zeiden dat uw cijfers schreeuwen om aandacht maar ik dacht dat het probleem nu juist was dat ze zo stilletjes in een hoekje konden blijven zitten, liggen, hangen, terwijl ze van schaamte zo nu en dan wat rood aanliepen maar verder niets. Ik dacht dat ze fluisterden dus doen ze dat? Als je je oor ertegen legt? Klinken ze ook een beetje als de zee? En tot slot die stoelen dan, hoe zítten die? Zijn er geen politieke konten in gesleten, want zijn die bibsen van Italiaanse politici niet wat anders dan de uwe? Zit uw hele kabinet straks niet verschrikkelijk te wiebelen? Zo’n wiebelkabinet met rood aangelopen cijfertjes, dat lijkt me wel wat ongemakkelijk.
|
bibs, bips. Hm, firefox helpt me niet uit de brand (haha, fire). Ik denk dat ik bibs schrijf omdat ik het van mijn juf Babs heb geleerd (kleuterjuf, je mocht nooit 'kont' zeggen, je moest 'bibs' zeggen), en ik Babs nog altijd met bibs associeer. Ik weet niet of het met een p moet.
![]() Oh, volgens google kan beiden ook, waarbij bips de wat modernere variant is. Maar in mijn hoofd is het bibs en zo zou ik het ook net wat meer uitspreken, dus ik laat het zo staan. Al was het vanwege de kleuterjuf. Maar wat vind je er irritant aan lezen? De enters? Want die zijn ook irritant. ![]() ![]() En o ja, ik wil dit dan doen als actueel gedicht in plaats van 'n ander actueel gedicht, dus ipv Arabische lente of mijn titeloos ding waarvan ik vermoed dat ik hem 'Ik kan niet meer huilen...' heb genoemd. Want daar ben ik bij beiden wat ontevreden over. ![]() En dankje voor je reactie!
||
Volgens mij moet ik één actueel gedicht voordragen (en dat mocht ook een nieuwe zijn), dus dan vervang ik beide.
![]() Ze zeggen er dit over: Citaat:
|
![]() |
|
Versie 2!
Een wat ongemakkelijk kabinet (Of: Aan Mario Monti) Heeft u wel eens geluisterd naar statistieken? Ik dacht dat ze fluisterden, dus doen ze dat? Als je je oor ertegen legt? Klinken ze ook een beetje als de zee? Vloeken ze bij het behang? Bijten ze in de handen van uw vrienden, of zijn ze juist heel zacht en glad? Zegmaar, zo als kiezels op een strand. Hoe zee-ig zijn uw cijfers? Want met bergen kon men ze niet meer vergelijken. En als ze bijten doen ze dat dan (bij voorkeur) in diepgegroefde handen? Oude-mannen handen waarin het water blijft staan. En zitten de stoelen wel goed? Zijn er geen politieke konten in gesleten, want zijn die bibsen van Italiaanse politici niet wat anders dan de uwe? Zit uw kabinet straks niet verschrikkelijk ongemakkelijk te wiebelen? Had u niet beter, voor de zekerheid, wat bureaustoelen kunnen huren in de gangpaadjes kunnen zetten? Of bent u bang dat op rollende bureaustoelen uw kabinet straks gezamenlijk valt? Bent u niet bang dat uw ministers wiebelen? Dat uw cijfers van schaamte roodaangelopen in een hoekje verdwijnen? Bent u niet bang dat u te weinig mooie woorden kent om lege gaten mee te vullen, dat heel Italië straks ongemakkelijk wiebelt - dat het valt?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vertaler Engels - welke studierichting??? VincentFernande | 12 | 27-03-2012 19:56 | |
Verhalen & Gedichten |
En ik vrees de actualiteit acuut ook! Ratatouille | 2 | 28-10-2011 16:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik vrees die actualiteit ook! Bright Blue | 5 | 28-10-2011 15:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |