Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2012, 14:58
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Hoi medeforumbezoekers,

ik heb een probleempje. 2 jaar geleden (ik was toen 15) maakte mijn ex het uit na een relatie van 8 maanden en ik was er kapot van. Heb nog altijd een enorm zwak voor hem. Hij kon (en kan) gevoelens bij mij losmaken die ik nog nooit had gevoeld. Ik heb dit sindsdien ook niet meer voor iemand gevoeld. Hij is bezet, maar toch geloven we allebei dat we ooit nog eens bij elkaar zullen komen. We hebben regelmatig (soms flirterig) contact. Ik ben bang dat ik nooit meer zo verliefd zal worden als op hem. Is dit raar? Hij verschijnt regelmatig in mijn dromen en ik mis hem ook nog elke dag. Ik wil hem zo graag terug! Zou hij mijn ware liefde zijn? Moet ik hem vergeten (wat ik al 2 jaar probeer) of ervoor gaan? En hoe dan?

Ik hoop dat jullie tips/ervaringen met me willen delen!

Laatst gewijzigd op 27-02-2012 om 15:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2012, 15:45
Verwijderd
Mijn ervaring is dat er altijd iemand (of twee iemanden) zal zijn waar je een zwak voor hebt. TEnminste, dat geld voor mij. Ik heb ook ngo een zwak voor mijn ex, al ben ik niet verliefd op hem, vind ik hem niet (meer) aantrekkelijk en weet ik heel heel heel erg goed waarom het niet heeft gewerkt en nooit zal werken. Ik ben al ruim 2 jaar meer dan gelukkig met mijn huidige vriendje. Ik was in het begin ook flink in war, maar ik realiseerde me op een gegeven moment ook dat dat iets is wat ik heb en waarschijnlijk nooit (of heel erg langzaam) wel zal gaan. Die realisatie maakte het voor mij een stuk makkelijker om er mee om te gaan. Omdat ik weet dat ik dat zwak heb en het accepteer, wordt het minder zwaar en dus ook geleidelijk aan minder. Als hij je ware liefde (wat dat dan ook moge zijn) is, komen jullie vanzelf wel weer bij elkaar uit. Accepteren dat hij een deel van je is en dat waarschijnlijk ook altijd zal blijven, maar dat dat alles is. Bij mij werkt iemand proberen te vergeten niet, pas als ik geaccepteerd heb dat ik regelmatig aan diegene denk, dat mijn gevoelens er nu eenmaal zijn en zich niet uit laten zetten, lukt het als vanzefl om iemand los te laten. Wat daar overigens heel erg veel bij baat, is nauwelijks tot geen contact hebben met die persoon. Ook dat is in het begin moeilijk, maar maakt zaken wel een stuk makkelijker. Je kunt hierdoor meer afstand nemen, de huidige relatie die jullie hebben beter onder de loep nemen en ook dingen zien die niet goed of leuk of mooi of aardig aan hem (of jullie samen) zijn. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar bij mij werkt het. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 15:56
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Als er echt goeie redenen voor zijn waarom de relatie destijds niet werkte, zou het makkelijker zijn om dit hoofdstuk af te sluiten. Punt is alleen dat die er niet waren. Hij maakte het uit terwijl hij nog wel van me hield (klinkt heel erg raar, ik weet het) en omdat hij zijn vrijheid nodig had. Oké, dat is tot daaraan toe, maar hij leek er zo makkelijk overheen te stappen! En begon vrijwel direct een nieuwe relatie. Dus snap ik nog altijd niet waarom hij het uitmaakte terwijl hij nog van me hield. Of hij moet daarover gelogen hebbben... Dat hij voor altijd in mijn hart zit weet ik wel zeker. Je eerste echte liefde vergeet je immers nooit. Bedankt voor je reactie Secret Agent! Het helpt wel om zoiets te lezen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:10
Verwijderd
Ten eerste: vrijwel iedereen kent het gevoel van 'ik word nooit meer zo verliefd als op deze', en bij vrijwel iedereen gaat dat voorbij zodra de volgende grote liefde zich aandient

Ten tweede: Ik heb ook mensen voor wie ik een zwak heb en hou! Voor de jongen op wie ik het eerst écht verliefd was, zelfs al zie ik hem nu nooit meer en vind ik 'm ook totáál niet meer aantrekkelijk - ik droom af en toe nóg van hem. Dat was voor mij ook van mijn 14e tot mijn 16e en pas op mijn 19e ben ik voor het eerst weer zo verliefd geworden op iemand anders. Ik dacht ook heel lang dat het nooit over zou gaan.

En mijn eerste Grote Liefde, van wie ik dacht dat we gingen trouwen en voor altijd bij elkaar blijven. Wederom een geval waarin ik dacht: misschien voel je je alleen maar zo bij de eerste echte relatie, en is het bij de volgenden nooit zó intens. Maar ik hou ook een zwak voor de jongen ná hem, die eigenlijk vooral rebound was en van wie ik altijd geweten heb dat ik nooit verder met hem zou willen.

Je hebt iets gevoeld voor die mensen en zelfs al is de situatie nu anders, dan nog heb je de herinnering aan die gevoelens. Ik ben gelukkiger met mijn huidige vriendje dan ik ooit met mijn Eerste Grote liefde ben geweest, maar dat neemt niet weg dat een deel van mij nog steeds van die eerste houdt. Dat hoort alleen bij de Freyja uit het verleden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:12
Verwijderd
Maar soms houdt een relatie ook gewoon op of veranderen gevoelens, hield hij niet van je zoals hij vindt dat moet in een relatie. Ik zeg: Realiseer je dat dit nu eenmaal bij je hoort, ga niet hopen op een nieuwe relatie met hem, accepteer je gevoelt ov hem en laat het vooral lekker gebeuren. Opnieuw verliefd worden doe je toch wel, je bent pas zeventien! En nee, dat zal misschien niet hetzefldfe voelen als voor hem, maar elke relatie en elke verliefdheid is anders. Net als dat elke vriendschap ook anders is, is dat met een relatie precies hetzeflde! Sterkte ermee iig
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Als er echt goeie redenen voor zijn waarom de relatie destijds niet werkte, zou het makkelijker zijn om dit hoofdstuk af te sluiten. Punt is alleen dat die er niet waren.
Die waren er dus wél. Hij hield niet genoeg van je om samen met je te zijn (sterker nog, hij beweert dat hij zijn vrijheid nodig heeft maar heeft vervolgens meteen iemand anders?). Als iemand écht de persoon voor jou is, dan is hij zo stapelgek op je dat ie je nooit kwijt wil. Zo simpel is het
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:38
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Citaat:
Hij hield niet genoeg van je om samen met je te zijn (sterker nog, hij beweert dat hij zijn vrijheid nodig heeft maar heeft vervolgens meteen iemand anders?). Als iemand écht de persoon voor jou is, dan is hij zo stapelgek op je dat ie je nooit kwijt wil. Zo simpel is het
Hier heb je wel helemaal gelijk in natuurlijk! Ben daar ook wel een hele tijd boos om geweest hoor. Het is ook gewoon niet logisch allemaal. Wat hij zei, wat hij deed.
En zoals Secret Agent zegt, er zullen nog genoeg liefdes komen (hopelijk). Dus laat ik maar proberen me niet teveel aan mijn lieve exje vast te klampen, maar vooruit te kijken! ^^

Ookal is dat veeeel makkelijker gezegd dan gedaan. Want ik probeer het immers al 2 jaar... haha
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 17:38
Volk
Volk is offline
Hoe probeer je dat dan? Want je schrijft dat jullie regelmatig (flirterig) contact hebben en dat jullie het hebben over dat jullie later samen zouden kunnen zijn. Dat vind ik niet vallen onder proberen iemand te vergeten. Eerder het tegenovergestelde.

Ik heb ook een zwak voor mijn ex. Maar ik ben dolgelukkig en kei verliefd op mijn vriendje. Niemand maakt mij zo blij en gelukkig als mijn vriendje. Dat dacht ik ook van mijn ex hoor, maar nu weet ik dat er nog veel beter bestaat. En daar zul jij ook achter komen Ik bedoel, een jongen die in een relatie zit maar met zijn ex bespreekt dat hij gelooft dat ze nog bij elkaar zullen komen lijkt me eigenlijk maar een sukkel.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 19:57
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Naja kijk, ik ben niet meer verliefd op hem, ik ben gewoon nog wel veel met hem bezig... In gedachten enzo bedoel ik. En soms komen de verliefde gevoelens weer even boven, als ik weer even onwillekeurig aan 't hopen ben... Als hij in gedachten bij me terugkomt. Je snapt het wel. En ik zal altijd wel van hem blijven houden. "The little love flame deep within my heart will always remain burning for him"

Ik weet niet hoe ik het probeer. Niet teveel hopen denk ik dat ik bedoel. Want hopen kan alleen maar tot teleurstelling leiden. En eigenlijk zou ik helemaal geen vriend moeten willen die flirterig smst met zijn ex. Want ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij dat dan daarna ook wel weer zal doen. Het is ook eigenlijk gewoon een sukkel als je erover gaat nadenken. Maar vertel dat je hart maar eens
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 20:20
Lente
Lente is offline
Slim hoor, hij dumpt jou maar laat je geloven dat hij wel van je houdt. Vervolgens geeft hij je zo nu en dan net genoeg om ervoor te zorgen dat jij hem niet vergeet. En alsof dat niet genoeg is, zegt ie dat jullie misschien uiteindelijk ooit weer samen zullen zijn. Hij heeft nu een leuke vriendin, maar weet dat jij standby staat voor het geval hij geen zin meer in haar heeft.
Verbreek het contact zodat je eindelijk over hem heen komt. Want nog steeds verliefd zijn is iets heel anders dan een zwak hebben voor je eerste liefde.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 07:37
EZBlade
EZBlade is offline
"Ik zal altijd van hem blijven houden" :')

Hij is je eerste vriendje, dat verander je niet, maar van hem blijven houden gebeurt niet.

Je bent 17. Op die leeftijd dacht ik ook dat ik alles van liefde wist en dat mijn vriendinnetje de ware was. Over 3 jaar lach je over hoe je nu bent. Nog eens 3 jaar later lach je daar ook weer om. Je bent op de leeftijd dat veranderingen heel erg hard gaan. Niks mis mee, maar blijven hangen heeft geen zin
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 13:21
Verwijderd
Ik denk dat hem niet meer spreken/zien de beste oplossing is om over hem heen te komen. De enige reden voor mij waarom ik over mijn ex-vriendje (waar ik wegens omstandigheden eigenlijk helemaal geen zwak meer voor heb, maar ok) ben heen gekomen, is omdat ik, hoe rottig het toen ook was, alle contact met hem heb verbroken. Ik woon ook in een andere stad dus ik kom hem nergens meer tegen. Dat is fijn omdat elke keer dat hij contact met me opnam, de hele geschiedenis die we samen hadden weer opgerakeld werd en daar werd ik alleen maar verdrietig/hopeloos van. Ik denk dat je alleen maar teleurgesteld gaat worden als je die hoop die je nog hebt voor jullie twee samen elke keer gaat voeden door contact met hem te houden...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 16:06
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Een aantal maanden nadat hij het uitmaakte, heb ik ook een eind gemaakt aan ons contact omdat ik gewoon gek van hem werd, niet begreep wat hij nou eigenlijk wilde. Maar ongeveer een jaar "na dato" heb ik het contact in een opwelling weer hersteld. Maar ik snap wat jullie bedoelen. En ik zal jullie adviezen dan ook opvolgen en het contact weer verbreken. Hoe zwak dat eigenlijk ook is... Na 2 jaar nog niet helemaal over je ex heen zijn. Achja, it's the way it is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 18:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Neem gewoon je tijd en maak je niet druk over of het wel of niet 'zwak' is om geen contact met hem te hebben. Als het je leven niet makkelijker maakt, waarom zou je dan uberhaubt nog contact met hem moeten hebben?
Oud 28-02-2012, 18:41
niks 55
niks 55 is offline
ik heb ook een zwak voor mijn ex en ik weet niet of dat overgaat maar ik probeer door te gaan met mijn leven en zie wel hoe het afloopt
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 19:39
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Omdat ik graag vrienden met hem wil zijn... Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 19:46
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat lukt sowieso al lastig als je nog een zwak voor iemand hebt, maar als jullie ook nog eens flirterig contact hebben en geloven dat jullie ooit nog wel eens bij elkaar komen dan moet je er helemaal niet aan beginnen. Ik zou zeggen, get out while you can.
Oud 28-02-2012, 21:27
Volk
Volk is offline
Pas vrienden worden als je hem echt niet wil, dan kun je alsnog een zwak voor hem hebben, je weet dat je hem niet wil, dus dan kan een gewone vriendschap ook. Dan valt een flirterig sms'je meteen op, en niet omdat je gaat zwijmelen maar omdat je meteen denkt "hier heb ik geen zin in, op die manier zie ik niks in je.", en dat meteen afkapt.

Dus pas als je helemaal over hem heen bent, en dat kan effe duren (weken, maanden, jaren), kun je proberen vrienden te worden. Maar tot die tijd is het wel zo handig als je geen contact met hem hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 10:04
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik heb 8 jaar nadat het uit is nog steeds een gigantisch zwak voor mijn ex. Dus sja.....
Oud 01-03-2012, 17:14
KatjaL
KatjaL is offline
Ga leuke dingen doen!! Uit met vriendinnen voor je leven! Sjans met iedere heerlijkheid die je tegen kom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten