Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 15:10
nadine1137
nadine1137 is offline
Vind jij het ook zo vervelend dat je baas alles bepaald? Zou jij het liefst zelf beslissen of deze klant wel of geen korting krijgt? Heb jij de behoefte om mensen aan te sturen in plaats van aangestuurd te worden? Wellicht is het zelfstandig ondernemerschap dan iets voor jou. Hogeschool Utrecht in Amersfoort (HUA) biedt je de mogelijkheid je te ontwikkelen tot een top ondernemer middels de studie small business and retail management (SBRM). Daarbij krijg je alle ruimte om te ontdekken binnen welke branche jij als ondernemer past.

SBRM aan de HUA is anders dan de gemiddelde HBO opleiding in Nederland. Deze opleiding is erg praktijkgericht. Dit is meteen vanaf de eerste dag duidelijk. Je wordt ingedeeld in groepen, zogenaamde student companies, en hier zal je het hele eerste jaar mee op je eigen kantoor zitten. Met deze student company bedenk je een product en ga je dit product ook daadwerkelijk op de markt zetten. Door het aantrekken van aandeelhouders krijg je geld om dit te doen. Het is dus geen fictief spel, maar echt ondernemen!

Na het eerste jaar ga je de hoofdfase in. Deze fase bestaat uit 3 jaar. Je moet verschillende competenties aantonen door het doen van projecten. Daarnaast volg je een minor en heb je ruimte om jezelf te ontwikkelen. In deze vrije ruimte kan je activiteiten ondernemen om je te ontwikkelen binnen de branche waarin je wil gaan ondernemen. Uiteindelijk sluit je de studie in het vierde jaar af met het afstuderen. Een mogelijkheid is om als afstudeerproject je ondernemingsplan te schrijven, dan kan je na je studie hier direct mee aan de slag gaan!

Nadine O., hoofdfase student: “Voor mij is het de ideale studie. Ik kan zelf bepalen wanneer ik studeer en in welke branche ik bezig ben. Ik vind het erg fijn om door de week ook te werken. Toch is het wel verleidelijk om veel te gaan werken en feesten (welke student wil dat nou niet) en iets minder te studeren. Op dat moment sta je stil, er gebeurt dan vrij weinig. Maar ik denk wel dat wanneer je deze studie afgerond hebt je qua zelfstandigheid en ondernemerschap een streepje voor hebt op veel andere studenten.”

Denk jij over een grote portie zelfstandigheid, doorzettingsvermogen en ondernemingsdrang te beschikken? Wellicht is small business and retail management dan de geschikte studie voor jou!

Laatst gewijzigd op 27-02-2012 om 14:56.
Advertentie
Oud 24-02-2012, 17:14
Tink*
Tink* is offline
Reclame, slotje.

Regels voor berichten