Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 19:25
Verwijderd
Hallo, ik heb nu 2x achterelkaar een 4.9 gehaald voor geschiedenis, en sta nu een 5.8 voor dit vak, als ik een 6 kom te staan kan ik net over naar 2Havo.

Ik leer goed, maar het is bij mij het-ene-oor-in-het-andere-uit
Dus ik sla hier NIKS van op.
Hoe kan ik mij hier beter op concentreren en dus beter leren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2012, 19:31
Verwijderd
Je zegt dat je goed leert, maar hoe leer je dan precies? Lees je het door? Maak je opdrachten? Maak je aantekeningen tijdens de lessen? Maak je samenvattingen?

Iedereen leert anders. Ik leer zelf eigenlijk alleen maar door of heel intensief ermee bezig te zijn (opdrachten) of door samenvattingen te schrijven. Als je aan mij een samenvatting geeft die ik moet leren dan haal ik ook 4, want dan krijg ik dat ook niet goed in mijn hoofd, maar als ik gewoon samenvattingen schrijf haal ik met gemak een 8, gewoon omdat het 20 keer zoveel beter blijft hangen.

Spreid je het ook over lange periodes of doe je alles op een dag? Dat kan ook nog verschil uitmaken. Als je alles op 1 dag probeert te doen is het vaak gewoon te veel informatie en blijft er maar een klein gedeelte hangen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 19:33
Verwijderd
ongeveer 3 dagen 20/30 minuten, ik maak wel een begrippen lijst, maar de rest lees ik het boek door, als ik het gelezen heb dan weet ik 1 minuut daarna niet eens meer wat ik gelezen heb , zo oninterresant vind ik het vak
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 19:42
Verwijderd
Maak je alle bijbehorende opdrachten? Heel veel lesmethodes hebben ook diagnostische toetsen, soms op de website. Die kun je ook maken, daardoor leer je namelijk juist heel veel.

En probeer dan eens samenvattingen te maken? Kleine stukjes lezen en steeds samenvatten. Dan blijft het waarschijnlijk al een beetje beter hangen .
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 19:52
Verwijderd
Ja maar deze toets is overmorgen , dus ik begin bij de volgende toets, bedankt! nog meer ideeen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 19:57
Verwijderd
Ik zou gewoon vanavond beginnen als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 20:12
Verwijderd
Ik ben morgen jarig, en vanavond ben ik al druk met dingen regelen dus ja dat zit er niet echt in, morgen kan ik nog beetje leren
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 23:00
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Geschiedenis is echt wel een kut vak om te leren
Je moet vooral verbanden leggen tussen verschillende lessen. En al je data perfect vanbuiten kennen. Probeer ook eens je les tegen jezelf te vertellen en begrijp ook wat je leert.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 06:15
Verwijderd
Moet je ook de tijden goed weten? Dan kan je een getallenlijn maken. Dan ben je ook intensief met de tijden bezig en weet je uiteindelijk alles in chronologische volgorde.

En geschiedenis is een lastig vak om te leren als het je niet ligt. Je moet dan ook op tijd beginnen en elke keer een stukje doen zodat het beter blijft hangen. Niet één of twee dagen van te voren beginnen, maar een week van te voren al beginnen met teksten lezen, samenvatten, begrippen uitschrijven en een getallenlijn maken. Als je dat elke dag herhaalt blijft het al een stuk makkelijker hangen!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 11:10
Camou
Camou is offline
Veel jaartallen - getallenlijn.
Veel begrippen en gewoon tekst - samenvatting.
En gewoon een paar keer opnieuw lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 12:22
Dieux
Dieux is offline
ik zelf leer ook nooit voor geschiedenis, gewoonweg omdat ik het goed kan( beetje een obbsessie) maar probeer er eens een verhaal rond te maken. ik heb ooit es aan iemand bijles gegeven, over de landing van Normandië. met een verhaal, dus de dingen die in je boek staan, en een paar soldaatjes met paraschuttes hebben we op de kaart van europa de landing nagedaan en de overwinnen nagespeeld op het Germania en het Derde Duitse Rijk. hij had een 54 op 60! natuurlijk was ik zeer trots, maar dat doeter niet to
tis mss een tip om dat ook eens te proberen..
ik wens je alleszinds veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten