Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2012, 15:59
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
Een vriend van mij heeft een tijdje geleden een HDMI kabel aangeschaft voor zijn PS3 Slim. Alleen als hij alles heeft aangesloten blabla en het geluid aan heeft gezet, komt er een soort raar gezoem uit, heel irritant.. Hij speelt nu zonder geluid en het is na een maand ofzo nog steeds hetzelfde. Ik heb beloofd dit op dit forum te zetten voor hem, en dan maar hopen dat iemand de oplossing weet..

Zonder de HDMI kabel doet het geluid het prima..

Iemand een idee?

Thx alvast!
Oud 03-03-2012, 16:11
Daantjer
Daantjer is offline
Waarschijnlijk is het een HDMI-kabel die geen geluid ondersteunt
Oud 03-03-2012, 16:53
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
De HDMI kabel ondersteund wel geluid, want bij het hoofdmenu van de PS3 hoor je wel gewoon alles.. Waarschijnlijk alleen in-game niet..

Thx voor de snelle reactie
Oud 03-03-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk is het een HDMI-kabel die geen geluid ondersteunt
Antwoord gewoon niet als je geen flauw idee hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 18:56
Hakuna
Hakuna is offline
Kabel kan ook stuk zijn, heb dat zelf pas ondervonden bij mijn blue ray DVD speler, het geluid werd telkens zonder reden onderbroken. Dacht eerst aan slecht contact, blijkt de kabel zelf de boosdoener te zijn. Bij een andere kabe werkte alles perfect. Bij HDMI werkt de overdracht digitaal, dus wel of niet.

TS zou eens een andere HDMI kabel kunnen proberen, want zelf repareren lukt haast niet omdat de contactpunten heel fijn zijn
Oud 03-03-2012, 20:05
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
Citaat:
Kabel kan ook stuk zijn, heb dat zelf pas ondervonden bij mijn blue ray DVD speler, het geluid werd telkens zonder reden onderbroken. Dacht eerst aan slecht contact, blijkt de kabel zelf de boosdoener te zijn. Bij een andere kabe werkte alles perfect. Bij HDMI werkt de overdracht digitaal, dus wel of niet.

TS zou eens een andere HDMI kabel kunnen proberen, want zelf repareren lukt haast niet omdat de contactpunten heel fijn zijn
De kabel is sowieso niet stuk, want zoals ik al zei: we horen het geluid in het hoofdmenu wel.. Toen ie net uit de verpakking was, maakte hij dit rare geluid ook al..
Oud 03-03-2012, 20:27
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
De kabel is sowieso niet stuk, want zoals ik al zei: we horen het geluid in het hoofdmenu wel.. Toen ie net uit de verpakking was, maakte hij dit rare geluid ook al..
Wel eens gehoord van het zg ''handshake'' probleem, dwz dat de ene HDMI aansluiting de andere HDMI aansluiting niet of onvodoende onderstreund.
Oud 03-03-2012, 21:27
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
Citaat:
Wel eens gehoord van het zg ''handshake'' probleem, dwz dat de ene HDMI aansluiting de andere HDMI aansluiting niet of onvodoende onderstreund.
Maar hoe verklaar je dan dat we het geluid wel gewoon horen bij het hoofdmenu van de ps3? Alleen in-game maakt ie het rare geluid..
Oud 04-03-2012, 02:04
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Maar hoe verklaar je dan dat we het geluid wel gewoon horen bij het hoofdmenu van de ps3? Alleen in-game maakt ie het rare geluid..
Komt het geluid terecht op een receiver/versterker. Tulpkabels hebben namelijk geregeld het probleem dat als er een voedingskabel langs loopt ze kunnen storen. Dit gebeurt door iets als een magnetisch veld om die stroomkabels, wat resulteert in de zoem/interferentie die jij hoort.
Oud 04-03-2012, 09:37
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
Citaat:
Komt het geluid terecht op een receiver/versterker. Tulpkabels hebben namelijk geregeld het probleem dat als er een voedingskabel langs loopt ze kunnen storen. Dit gebeurt door iets als een magnetisch veld om die stroomkabels, wat resulteert in de zoem/interferentie die jij hoort.
Hmm oke. Dus als ik het goed begrijp, moeten we de kabels gewoon ver uit elkaar houden?
Oud 04-03-2012, 11:19
Daantjer
Daantjer is offline
De afstand tussen de kabels vergroten (hoeft waarschijnlijk niet heel ver te zijn) is een oplossing. Er zijn ook andere oplossingen voor dit probleem maar daar kom ik helaas niet zo snel op...
Oud 04-03-2012, 14:13
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hmm oke. Dus als ik het goed begrijp, moeten we de kabels gewoon ver uit elkaar houden?
Heeft totaal geen effect daar HDMI digitaal werkt en tulpstekkers analoog, Bij die eerste vind de signaal overdracht plaats met enen en nullen (bits) daar hebben magnetische strooivelden weinig tot geen invloed op. Bij tupstekkers werkt de overdracht analoog met een electrisch signaal in wisselstroom dat wel gevoelig is voor invloeden van buitenaf zoals magnetische strooivelden en slechte contacten.

Heb blijft een lastige materie met die HDMI kabels, op het DVD forum lopen hier ook diverse topics over waarin gebruikers allerlij problemen ondervinden om hun surroundset met zulke kabels te verbinden met hun flatscreen TV en andere bijhorende aparaten.
Het heeft schijnbaar te maken met de formaten HDMI 1.3 of HDMI 1,4 wat onderling niet goed communiceerd.
Oud 04-03-2012, 20:18
Loempiavouwer
Loempiavouwer is offline
Citaat:
De afstand tussen de kabels vergroten (hoeft waarschijnlijk niet heel ver te zijn) is een oplossing. Er zijn ook andere oplossingen voor dit probleem maar daar kom ik helaas niet zo snel op...
Ok thx, ik stuur het hem even zodat hij het gaat proberen..
Reageren

Regels voor berichten