Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Om dan toch maar even een argument aan te dragen.
1. Het is belangrijk om een eenheid als samenleving te vormen. Elkaar begrijpen is daar een belangrijk onderdeel van. Dat kan alleen door dezelfde taal te praten. Je voelt je meer met elkaar verbonden. 2. Als je je niet veilig voelt en je denkt dat iemand iets in z'n schild voert is het misschien goed om te begrijpen wat die mensen tegen elkaar zeggen. 3. Een van de belangrijkste aspecten die een cultuur/land bij elkaar brengt is dezelfde taal spreken. De cultuur van een land moet niet te sterk versnippert worden. 4. Het stimuleert het integratie proces omdat je bv. makkelijker een praatje krijgt met Nederland sprekende. Je word dus meer geaccepteerd. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. |
![]() |
|
![]() |
Sorry ik heb nu vooral toegelicht waarom het verstandig is om als burger Nederlands op straat te gebruiken.
Ik zal nog wat proberen te bedenken om voor jouw stelling te pleiten. 1. Je zou kunnen zeggen dat mensen die geen Nederlands in het openbaar spreken in het integratie proces niet willen meewerken. Ze willen dus geen onderdeel van de Nederlandse samenleving worden. Dat is wel de bedoeling. 2. Van het eerste punt kom ik ook gelijk op het tweede. Als je dus niet bereidt bent te integreren, een onderdeel daarvan is de taal beheersen kom je bv. moeilijker aan een baan, woning etc. Kortom je leven functioneert hier dan dus niet. Voor de duidelijkheid ik heb deze argumenten verzonnen om de bovenstaande stelling te laten lukken. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je ome Geert zijn gang laat gaan, en alle "buitenlanders" weg stuurt, en alle geemigreerde Nederlanders zouden ook weer terugkomen, dan werd het hier nog een stuk voller. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 16:53. Reden: moest nog even de puntjes u zetten.... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kinderpardon & vluchtelingen; Nederland is al niet zo groot! Beerendina | 30 | 23-05-2014 11:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Debat: Nederlands spreken in openbare plaatsen alissa | 3 | 12-03-2012 11:04 | |
De Kantine |
mensen die Nederlands kunnen spreken, maar het soms toch niet doen Optima | 88 | 03-04-2004 13:40 | |
Algemene schoolzaken |
Nederlandse docenten die slecht Nederlands spreken Negrotiator | 13 | 04-12-2003 19:55 | |
Algemene schoolzaken |
uitzend-leerlingen die geen NL spreken alpha | 7 | 22-08-2003 19:53 | |
De Kantine |
Baantje voor iemand die geen Nederlands spreekt...? Wit Pareltje | 80 | 05-08-2002 03:04 |