Advertentie | |
|
![]() |
|
Eens kijken...
Groente haal ik meestal niet, fruit met periodes ruim en met periodes eet ik soms helemaal geen fruit op een dag, brood eet ik 5 sneetjes (waarvan meestal 2 volkoren). Aardappelen eet ik te weinig en pasta vaak te veel. Melkproducten haal ik niet ivm lichte allergie. Ik heb geen idee hoeveel gram kaas ik op 1 sneetje doe, maar ik eet het iedere dag. Vlees eet ik meestal ongeveer de genoemde hoeveelheid, behalve bij pa klaar vlees, want dat is vaak per stuk al meer gram. Ik at nooit boter oid op mijn brood, maar sinds een jaar smeer ik er halvarine op. Bak en braadspul zal ik vast wat te veel gebruiken, dat meet ik niet af. En anderhalve liter drinken is voor mij ook een hele opgave, ik haal dat vaak niet. Hm, dat klinkt allemaal niet zo goed. Maar ik kies wel altijd voor vezelrijke alternatieven bij bijv. pasta en probeer enigszins te letten op calorieën. |
![]() |
|
Die lijst is pér dag?
![]() Ik eet hooguit drie boterhammen op een dag (en dat is uitzondering), dus daar heb ik al een gebrek. Dan ook nog zonder boter erop aangezien ik de enige ben die het eet hier, dus het is nooit in huis. Kaas eet ik nauwelijks, maar vlees(waren) wel voldoende. Melkproducten kom ik ook nooit aan, melk gebruik ik alleen voor pannenkoeken en bakken, voor de rest eigenlijk bijna nooit. Fruit eet ik te weinig omdat het vaak kapot gaat als ik het wel in huis haal en dat vind ik zonde. Dus soms wil ik nog wel eens een appeltje halen, of een bak druiven/aardbeien maar per dag 200gram red ik echt niet. En ondanks dat ik houd van groente kom ik daar denk ik krap aan 200gram. En als ik 200/250 gram aardappelen/rijst/pasta eet, dan hoef ik de rest van de dag echt niets. En de dag erna ook niet. Hoe kan iemand zo'n lijst per dag eten en niet moddervet worden? ![]()
Laatst gewijzigd op 15-03-2012 om 09:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik eet meestal 1 of 2 stukjes fruit per dag. Hangt er maar net vanaf of ik het überhaupt in huis heb en of ik eraan denk om het mee te nemen. Sowieso als ik werk doe ik het wel (want gratis fruit en het ligt altijd voor het grijpen dus dán denk ik er wel aan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Lijkt me allemaal wat dwangmatig en voor mensen die zelf niet kunnen aanvoelen wat hun lichaam nodig heeft. Als je gewoon groente eet bij je avondeten, 's middags en 's ochtends fatsoenlijk eet [boterhammen, hoeveelheid boeit niet echt imho], af en toe een fruit eet en/of fruitsappen drinkt, dan kan ik niet veel mis gaan lijkt me.
Voedingsdriehoeken en dergelijke lineaire modellen houden geen rekening met de intensiviteit [van het leven] van de persoon die het advies zou moeten krijgen [noch met andere omgevings gerelateerde factoren]. Een simpel voorbeeld zal u overtuigen van de absurdheid van voedingsdriehoeken en dies meer: eg. iemand dat actief sport, zal meer vocht nodig hebben dan 2 liter; iemand dat veel ziek is kan beter meer fruit en groenten eten. Furthermore, het houdt geen rekening met de tijden dat men iets eet. Zo is het verstandiger om fruit vroeger op de dag te eten, gezien je de vitamines dat je binnenkrijgt dan beter benut worden dan dat je een stuk fruit eet voordat je gaat slapen [wat je de dag daarna weer uitzeikt]. Ben geen diëtist, mede doordat ik ons dieet een typisch 1ste wereld probleem vind. Leg maar eens in Afrika uit, waar kinderen doodgaan aan de diarree, dat er minima bestaan inzake voedingsopname. Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 04:14. |
![]() |
|
op gemiddelde dagen:
v Groente: 200 gram (vier opscheplepels0 x Fruit: 200 gram (twee stuks) v Brood: 210-245 gram (6-7 sneetjes) v Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten: 200-250 gram (4-5 aardappelen (ter grootte van een ei)/opscheplepels) x Melk(producten): 450 ml v Kaas: 1,5 plak (30 gram) v Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers: 100-125 gram v Halvarine: 30-35 gram (5 gram per sneetje) v Bak- braad- en frituurproducten, olie: 15 gram (1 eetlepel) x Drinken: 1,5 - 2 liter (inclusief melkproducten) |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk bestaan er "minima inzake voedingsopname". Dat is het hele probleem in Afrika.
|
Verwijderd
|
Fruit, melk, kaas, bak- en braadproducten en drinken daar kom ik, gemiddeld genomen, wel aan. Fruit heb ik negen van de tien keer in huis, ik ga een keer in de week op de markt een hele lading halen en daar doe ik dan een week mee. Melk (telt yoghurt dan ook?) haal ik ook. Wel bak ik bijna alles in olijfolie, bedenk ik me nu. Ik weet niet of dat ook meetelt voor bak- en braadproducten? Groente weet ik niet zeker, maar ik gok van wel. Rijst, pasta, aardappelen en peulvruchten daar kom ik niet elke dag aan. Sowieso eten we bijna nooit aardappelen, dus dat kom ik sowieso tekort. Brood eet ik max. 5 sneetjes per dag. Vlees eet ik genoeg.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Aankomen quintyy | 12 | 07-01-2015 21:24 | |
Lichaam & Gezondheid |