Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2012, 16:53
EatMe!!
EatMe!! is offline
ik kreeg laatst (maand geleden ofzo) een boete van de stadswacht. Echt schooiers zijn het Maar er staat op dat papiertje dat ik een acceptgiro thuis krijg gestuurd, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Hoe zit dit? Ik wil niet dat de boet verhoogd word dus ik wil het graag snel afhandelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2012, 20:40
Verwijderd
Zo lang ze geen acceptgiro naar je sturen, kunnen ze ook de boete niet verhogen.

Het zou kunnen dat de stadswacht z'n formuliertje heeft verscheurd en dat je de boete niet meer krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 21:04
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Als je zeker weet dat je niks hebt ontvangen, lekker laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 21:21
arPos
arPos is offline
och dat kan gerust een jaar of wat duren voordat je em krijgt, maar je krijgt em vanzelf.
Oud 11-03-2012, 09:23
Verwijderd
Citaat:
och dat kan gerust een jaar of wat duren voordat je em krijgt, maar je krijgt em vanzelf.
ik weet niet hoe het zit bij boetes van de stadswacht, maar boetes voor verkeersovertredingen zijn na vier maanden verjaard.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 10:37
Verwijderd
Artikel 70
1.Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring:
1°. in drie jaren voor alle overtredingen;
2°. in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;
3°. in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;
4°. in twintig jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld.
2.
In afwijking van het eerste lid verjaart het recht tot strafvordering niet voor misdrijven waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 19:03
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik weet niet hoe het zit bij boetes van de stadswacht, maar boetes voor verkeersovertredingen zijn na vier maanden verjaard.
Dat is dan een bijkomende mazzel, ik vergeleek het met een boete die ik kreeg voor het beledigen van een officier in functie.

was er niet van bewust dat er zo veel verschil in verjaring zat.
Oud 11-03-2012, 19:39
Verwijderd
hm het zou wel kunnen dat de vier maanden alleen gelden voor het thuis ontvangen van de boete. Ik neem tenminste aan dat als je na drie maanden de boete thuis krijgt en je betaalt hem niet, dat ze dan niet een maand later stoppen met het sturen van betalingsherinneringen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:27
arPos
arPos is offline
Ik weet niet hoe het bij boetes zit maar bij incasso is het zo dat ze verplicht zijn 2 maal per jaar een herinnering te sturen en dat ze daarmee telkens de "verjaring" opschuiven.
Oud 12-03-2012, 23:33
Linda Prins
Linda Prins is offline
Nou reken maar niet zo gauw op verjaring, die boetes blijven gewoon geregistreerd staan, en op een gezellige vakantie dag sta jij (boete allang vergeten) op schiphol bij de paspoort controlle, dan vissen ze je er gewoon uit, en mag je eerst afrekenen, voordat je jou vlucht op weg naar je vakantiebestemming mag nemen. en mag je een flink bedrag aan te besteden vakantiegeld minder, alsnog vertrekken naar de zon dus pas op
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 17:30
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Nee hoor, het is alleen vastgelegd dat het binnen 4 maanden bekend moet zijn gemaakt. Als dat niet gebeurd is, kan je je beroepen op dat je geschaad bent in je kansen op een goede verdediging. Maar het verjaard niet na 4 maanden.
Oud 13-03-2012, 17:36
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe het bij boetes zit maar bij incasso is het zo dat ze verplicht zijn 2 maal per jaar een herinnering te sturen en dat ze daarmee telkens de "verjaring" opschuiven.
Dat geldt vooral in het geval van civiele overeenkomsten, maar dan alsnog zijn ze niet verplicht elke 6 maanden een herinnering te sturen. Eens per 2 jaar is ook voldoende.
Oud 19-03-2012, 14:06
EatMe!!
EatMe!! is offline
bedankt voor de reacties, maar ik heb hem eergisteren binnen gekregen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten