Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 21:30
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Hoihoi ik hoop dat het hier goed staat!

ik ben een meid met een paar maatjes meer en ik vind het erg lastig om leuke kleding te vinden. Op dit moment slaag ik soms in een aantal winkels. En vaak ook niet eens. Ik ben niet het type dat houd van bloemetjespatronen en grote gewaden. Maar liever wat meer 'gewoon'. Een spijkerbroek en een leuk hemdje/blouse of een leuk shirt. Maar ik kan het eigenlijk nergens vinden. Ik vroeg me af of hier op het forum meer dames zijn met grote maten. En mijn vraag is dan waar kopen jullie je kleding? Ik ben het zat om vaak vesten te dragen en wil er ook eens leuk /vrouwelijk uitzien.

Vervolgens heb ik nog een vraag; ik ben dan wel vol, maar borsten heb ik amper. Opzich niet zon probleem, maar doordat ik breed/grof ben vind ik ook moeilijk bh's. De combinatie kleine cup, grote omvang komt natuurlijk minder vaak voor. ik vraag me dan ook af of hier ook vrouwen zijn die hetzelfde probleem hebben of hadden en dan een oplossing hebben. Ik sta ook open voor eventueel contact om kennis te delen of zo. en tips voor winkels met bijzondere bh maten zijn ook welkom

Overigens misschien handig voor het beeld, kledingmaat shirts is 52 en bh die ik ,omenteel draag is 90b maar de weidte zou groter mogen, maar dat kan ik op het moment dus niet vinden.

Spellingsfouten komen overigens omdat ik met mn mobiel op de site zit. Ik heb geprobeerd alles weg te halen.
Oud 07-08-2012, 22:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo Denise,

Ik heb zelf (+/-) maat 48, dus ik snap je probleem heel goed. Kleding vinden die niet gemaakt lijkt te zijn voor de 50+ markt is lastig, maar zeker niet onmogelijk. De H&M heeft een grote-matenafdeling waar ze wel eens leuke dingen hebben. 't zelfde geldt voor winkels als de Miss Etam of de M&S, maar daar moet je echt goed zoeken om iets te vinden wat niet truttig is.

Zelf koop ik veel kleding online. Je hebt dan wel het nadeel dat je niet kunt passen, maar het aanbod is wel veel groter en leuker!
Nederlandse websites als wehkamp, neckermann, Otto en Bonprix hebben soms best leuke dingen en je kan ze makkelijk terugsturen als het toch niet bevalt.

Voor wat hippere dingen moet je helaas toch in het buitenland zijn.
asos, Forever21 en New Look hebben goedkope en leuke kleren tot maat 54 (UK maat 24, US maat 18).
En dan heb je ook altijd nog ebay! <3

Zelf heb ik ook 'maar' cup B, maar ik heb nog de mazzel dat mijn maat bij de meeste winkels wel te koop is. Bij bijvoorbeeld die wehkamp site kan je ook zoeken op BH's met een grotere omtrek, of je kan een BH maat 85B kopen en daar zo'n speciaal extra haakje tussen zetten om 'm breder te maken.
Oh, en naar mijn ervaring zijn Hema BH's echt superchill en vallen ze best ruim.

Op deze website staan nog een hele hoop andere links naar online winkels.
Oud 10-08-2012, 09:03
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Thanks! Ik ga eens kijken!
Oud 10-08-2012, 09:29
Zeppelin
Zeppelin is offline
Mijn moeder heeft gewerkt bij Ulla Popken, dat is een grote maten winkel waar ze normale kleding verkopen. Maten gaan van 42 t/m 64.

Ze hebben bh's die gaan tot een wijdteomtrek van 120! Dus daar zit wel iets voor je bij denk ik http://www.ullapopken.nl/nl/categori...Nachtmode/BHs/
Oud 14-08-2012, 20:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ulla Popken is idd leuk Verder kan een van m'n collega's ook altijd goed slagen bij C&A, die hebben zo af en toe ook een grote maten afdeling en wel gewoon normale kleding.
Oud 15-08-2012, 14:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind Ulla Popken eigen behoorlijk truttig en ook nog eens duur. Ik zie net dat ze een paar nep all-stars verkopen die duurder zijn dan echte all-stars. Wtf?

Maar de C&A heeft idd wel eens leuke dingen. Heel hun grote maten collectie kan je ook vinden bij wehkamp.
Reageren

Regels voor berichten