![]() |
|
Deze discussie is afgesplitst van dit topic over borstgrootte.
Een eetstoornis krijg je echt niet per definitie van de modeindustrie. ![]() Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 15:31. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind idd ook wel dat meer merken met 'shape' zouden moeten werken.
Zo heb ik vaak problemen met topjes/jurkjes, omdat de makers van grote maten kleding ervan uitgaan dat stevige vrouwen allemaal dikke tetten hebben en dat is niet zo. Ook moet ik spijkerbroeken altijd te groot kopen, omdat ze rond mijn benen strak zitten, maar bij m'n buik zakt het dan altijd af. Ik moet me dan altijd insnoeren met een riem, maar dat ziet er eigenlijk ook niet uit. Lengtes van broeken snap ik ook niet, want ik ben bepaald niet klein, maar toch zijn spijkerbroeken bijna altijd te lang. Ik vraag me af of de fabrikanten uit gaan van modellen van 1,80. ![]()
||
Citaat:
|
Die zijn er wel, maar ik merkte dat bijvoorbeel bij de C&A de lengtes totaal niet kloppen. Ze hebben daar (van spijkerbroeken iig) Kort, Normaal of Lang en zelfs de Korte variant was voor mij te lang.
Van bepaalde alto-merk broeken zijn ze ook standaard 10 cm te lang, terwijl ze bijv bij de H&M altijd goed zijn.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 17:54. |
![]() |
|
Ik trapte áltijd op de randen van mijn spijkerbroek toen ik nog geen hakken droeg, of ik moest de pijpen omrollen (en dat rolde dan weer terug en bla). Dus dat probleem van te lange spijkerbroeken ken ik wel ja. Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik relatief breed ben in mijn heupen en een kont heb en daarbij net iets kortere benen, maar dan nog.
Oh, en schoenen zijn bij mij het grootste drama, gezien mijn wreef te hoog is. ![]() ![]() En bij shirtjes heb ik nergens problemen mee, hooguit lijk ik er helemaal plat in. ![]()
|
Ik heb helemaal geen moeite met het kopen van kleding, maar ik ben behoorlijk gemiddeld met mijn 1.76 m en maat 38. En ik heb absoluut geen grote borsten of wat dan ook.
Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik moeite heb met het vinden van goed passende blazers, wat me één keer met moeite gelukt is. Ik heb een heel slanke taille maar vrij grote, brede schouders en dat gaat niet echt samen, helaas. Of hij zit goed om mijn middel en mijn schouders barsten uit de naden óf hij zit goed bij de schouders en er blijft veel te veel stof bij mijn taille over. Dat zouden grote winkels als H&M en Zara wel een beetje mogen aanpassen.
Laatst gewijzigd op 16-06-2012 om 11:18. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb altijd problemen met het vinden van broeken. Dat komt omdat ik heupen en een kont heb maar ook relatief korte benen. Alhoewel ik daar nu aan twijfel, als ik zie dat veel meer mensen dat probleem hebben. Dan ligt het gewoon aan de spijkerbroeken. En mijn bovenbenen passen nooit in mijn broeken. Of nou ja, dat zit dan strak en dat vind ik niet lekker zitten. Maar dan zit hij vaak bij mijn buik weer veul te los.
Bovenkleding heb ik nooit problemen mee. Hoogstens dat de taille van het shirtje anders zit dan mijn taille, maar ja, dat is nu eenmaal net een beetje wat in de mode is en wat niet. En die dingen moet je ook gewoon niet kopen, want dan ziet het er raar uit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nouja, de enige winkelketens die ik ken voor 'speciale' maten zijn dus www.pepperberry.com, helaas alleen fysieke winkels in Engeland en verder dus online shop, dus je kunt het niet even gaan passen, maar zij doen dus veel voor vrouwen met groter-dan-gemiddelde borsten. En Levi's doet natuurlijk veel met spijkerbroeken qua vorm tegenwoordig. Heeft iemand anders nog goede merken of adressen?
|
![]() |
|
Wat is 'niet goed zoeken' nou voor rare beschuldiging? We zoeken juist heel gericht! Als iemand anders met hetzelfde probleem namelijk in dit topic kijkt en WEL een goed merk heeft gevonden voor dat specifieke probleem, dan kan die persoon die tip geven aan de anderen met dat probleem. Ik vind dat heel prima zoeken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, wat ik dus zeg is het volgende: er zijn 1000 verschillende winkels die allemaal maten hebben waar óók weer heel veel variatie in zit. Iederéén moet zich aanpassen aan wat 'm staat en wat werkt bij zijn lijf. Ik lees weinig tips en vooral veel 'o oei ik toch met mijn tetten/tetloosheid'. Op dat laatste reageer ik dus.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het hier nog niet gehoord, maar bij veel spijkerbroeken heb ik het probleem dat het te strak zit bij m'n kont of te wijd om m'n taille. Maar Garcia broeken passen echt goed
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Momenteel heb ik sowieso problemen met kleding zoeken. Vroeger nooit zo'n last mee gehad. Wel heb ik vaak genoeg gehad dat broeken te lang waren (en ik ben toch gewoon 1m70) (en soms dat te lange broeken gewoon keihard krimpen in de was, zodat je hoog water hebt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maw: zoek beter en schrijf geen hele winkel of segment af. @fizzle: dat was niet bewust ![]() |
![]() |
|
Broeken te lang? Broeken zijn juist vaak te kort!
![]() Levi's zijn inderdaad ideaal met hun 3 verschillende 'modellen', maar helaas is hun 34 te kort... |
![]() |
|
Ik heb maat 28/32 (omvang/ lengte) en bij mij passen broeken van Met en Kuyichi erg goed. Diesel valt inderdaad klein en bij mijn Diesel-broeken heb ik dan ook de pijpen omgeslagen.
De kleding van de Zara vind ik echt hel. Die maten passen mij vaak helemaal niet. Ik ben wat breder bij mijn schouders, dus shirtjes gaan dan trekken en hebben rare lengtes. Ik los dat op door geen kleding bij de Zara te kopen ![]()
||
Upje
![]() Citaat:
Fizzle; Heb jij wel eens iets bij pepperberry besteld? Ik koop bh's wel eens bij bravissimo maar ik ben nog nooit voor de kleding gegaan.. vind 't ook eigenlijk te duur en zoveel problemen heb ik niet bij het kopen van kleding ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Spijkerbroeken zijn inderdaad lastig met heupen en korte benen (ik weet nu een paar merken en modelken die goed kunnen), maar omdat ik kort ben, is ook shirtjes kopen niet zo makkelijk. Alle langere shirtjes pas ik niet, want dat zit rond mijn heupen veel te strak. En ik hou niet van flodder-dingen, want dan lijk ik nog korter. En met mijn zwemschouders pas ik ook niet overal in. Als er eens iets leuks bij zit, kan ik voor shirtjes en zo wel slagen bij Miss Etam Kort.
|
![]() |
|
Wat spijkerbroeken betreft: ik heb relatief brede heupen voor mijn benen en pas(te) altijd fantastisch in Indian Rose-broeken. Ze zijn loeiduur, maar zitten wel overal goed en dat vond ik het geld wel waard.
En ik mis shirtjes die aansluiten in mijn taille. Blazers doen dat om de één of andere reden wel, maar andere shirtjes zijn altijd te los. Dat los ik nu op door fladderdingen te dragen, want dan valt het niet op, en vroeger door lintjes om mijn middel te knopen, maar ik zou wel gewoon aansluitende dingen willen.
|
Roosje, helpt het misschien als je een t-shirt van een stretch-stof koopt, en die dan koopt in de maat van je taille? Dan slijten ze sneller omdat je borsten en heupen ze natuurlijk erg oprekken, maar dan sluit het tenminste goed aan. Dat doe ik ook als ik iets vind met genoeg rek.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bestel regelmatig kleding van een website met op vintage geïnspireerde kleding. De kleding is duidelijk getailleerd en heeft vaak meer naden om de taille mooi aansluitend te maken. Ook wordt bij sommige shirtjes al aangegeven dat je door de snit ook een grotere boezem kan hebben en het toch mooi blijft zitten.
Ik weet niet of ik een link mag posten maar het is zo gevonden met Google. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik dat probleem met shirtjes niet. Maar ik las laatst dat Pamela Anderson (tja) bloesjes koopt in maat 12 (dat is in noordeuropa maat 40) en daar dan een riem omheen doet. Maargoed, dat moet maar net je stijl zijn natuurlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De website is http://topvintage.nl
en dan bedoel ik met name dit soort topjes; http://topvintage.nl/nl/vintage-retr...op-black-zwart |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Oh, shirt weet ik eigenlijk ook niet zeker. Dacht dat ze wel een hoek hadden maar wellicht ook niet in alle vestigingen. Sowieso vind ik shirtjes bij de C&A nooit zo lang.
|
|