Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2012, 07:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Deze discussie is afgesplitst van dit topic over borstgrootte.

Een eetstoornis krijg je echt niet per definitie van de modeindustrie. Waar ik me wel enorm aan erger m.b.t. de modeindustrie is de confectiematen. Die zijn allemaal gemaakt voor een gemiddeld persoon en ze zouden veel meer met lichaamsvormen moeten gaan werken en minder met gemiddeldes. Zelfs een goede vriendin van me met modellenmaten (ze is 1 meter 73 en weegt 48 kilo) kan amper goedzittende kleding vinden, voor haar is alles te kort. Ik moet alles twee maten te groot kopen en er dan een tailleriem omheenbinden voor het goed zit. Er zijn natuurlijk een paar winkels die begonnen zijn met it's shape not size, maar lang niet genoeg. Er zijn volgensmij meer mensen die afwijken van het gemiddelde dan gemiddelde mensen.

Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 15:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2012, 12:32
Stinkdier
Stinkdier is offline
Ergens B, C, D is wel prima. Doe ik niet zo moeilijk over, vooral de vorm van de borsten is eigenlijk belangrijk, en zelfs daar is niet een label op te plakken, dat hangt gewoon van de rest van de vrouw af. En Fizzle, zijn er geen aparte maten voor vrouwen met een beetje figuur zoals jij dan? Ik ben behoorlijk lang en ik heb sinds kort uitgevonden dat er merken overhemden zijn die niet met gemiddeldes werken maar daadwerkelijk zwaar getailleerde overhemden met extra lange mouwen maken!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 14:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik haat van die heel grote borsten.
Een cup D is veel te groot vind ik.
Geef mij maar een normale cup C met een mooi kontje en een lieve lach
Een D is amper groter dan een C hoor

Citaat:
Ergens B, C, D is wel prima. Doe ik niet zo moeilijk over, vooral de vorm van de borsten is eigenlijk belangrijk, en zelfs daar is niet een label op te plakken, dat hangt gewoon van de rest van de vrouw af. En Fizzle, zijn er geen aparte maten voor vrouwen met een beetje figuur zoals jij dan? Ik ben behoorlijk lang en ik heb sinds kort uitgevonden dat er merken overhemden zijn die niet met gemiddeldes werken maar daadwerkelijk zwaar getailleerde overhemden met extra lange mouwen maken!
Nou, ik ken 1 website die dingen verkoopt voor vrouwen die wel tetten hebben en toch ook een taille, maar dan kan ik het dus niet eerst passen en het is wel superduur. Maar ze hebben wel een goed systeem enzo. Als iemand iets vergelijkbaars kent hou ik me van harte aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:03
Stinkdier
Stinkdier is offline
Hmm nou balen. Je komt vanzelf wel wat tegen denk ik hangt ook heel erg van het merk af, althans bij mannen. In ieder geval is het dan wel weer mooi voor je dat jij een figuur en tetten hebt, want die kun je niet kopen (althans,dat kan wel maar da's een stuk minder dan naturel!)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 16:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind idd ook wel dat meer merken met 'shape' zouden moeten werken.
Zo heb ik vaak problemen met topjes/jurkjes, omdat de makers van grote maten kleding ervan uitgaan dat stevige vrouwen allemaal dikke tetten hebben en dat is niet zo.
Ook moet ik spijkerbroeken altijd te groot kopen, omdat ze rond mijn benen strak zitten, maar bij m'n buik zakt het dan altijd af. Ik moet me dan altijd insnoeren met een riem, maar dat ziet er eigenlijk ook niet uit.

Lengtes van broeken snap ik ook niet, want ik ben bepaald niet klein, maar toch zijn spijkerbroeken bijna altijd te lang. Ik vraag me af of de fabrikanten uit gaan van modellen van 1,80.
Oud 03-04-2012, 16:33
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Lengtes van broeken snap ik ook niet, want ik ben bepaald niet klein, maar toch zijn spijkerbroeken bijna altijd te lang. Ik vraag me af of de fabrikanten uit gaan van modellen van 1,80.
Maar bij spijkerbroeken zijn er wel heel veel merken die met lengtematen werken.
Oud 03-04-2012, 17:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Die zijn er wel, maar ik merkte dat bijvoorbeel bij de C&A de lengtes totaal niet kloppen. Ze hebben daar (van spijkerbroeken iig) Kort, Normaal of Lang en zelfs de Korte variant was voor mij te lang.
Van bepaalde alto-merk broeken zijn ze ook standaard 10 cm te lang, terwijl ze bijv bij de H&M altijd goed zijn.
Oud 03-04-2012, 17:34
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Die zijn er wel, maar ik merkte dat bijvoorbeel bij de C&A de lengtes totaal niet kloppen. Ze hebben daar (van spijkerbroeken iig) Kort, Normaal of Lang en zelfs de Korte variant was voor mij te lang.
Van bepaalde alto-merk broeken zijn ze ook standaard 10 cm te lang, terwijl ze bijv bij de H&M altijd goed zijn.
Ja, dat is wel zo. Ik heb bij meerdere spijkerbroeken dat ze van hetzelfde merk zijn en zelfs dan de maten verschillen, zowel qua lengte als omvang. Maar het hangt natuurlijk ook van de bewerking van de denim af, een stugge broek zit al snel strakker dan een soepele broek.

Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 18:06
Em.
Em. is offline
Ik trapte áltijd op de randen van mijn spijkerbroek toen ik nog geen hakken droeg, of ik moest de pijpen omrollen (en dat rolde dan weer terug en bla). Dus dat probleem van te lange spijkerbroeken ken ik wel ja. Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik relatief breed ben in mijn heupen en een kont heb en daarbij net iets kortere benen, maar dan nog.

Oh, en schoenen zijn bij mij het grootste drama, gezien mijn wreef te hoog is. Het moet echt een rits tot onderaan of veters hebben en anders is de zaak eigenlijk al verloren. Alleen weet ik niet heel zeker of dat nu ook aan de mensen liggen die schoenen maken, of dat ik gewoon gekke voeten heb.

En bij shirtjes heb ik nergens problemen mee, hooguit lijk ik er helemaal plat in.
Oud 03-04-2012, 18:50
Rivka
Rivka is offline
Ik heb helemaal geen moeite met het kopen van kleding, maar ik ben behoorlijk gemiddeld met mijn 1.76 m en maat 38. En ik heb absoluut geen grote borsten of wat dan ook.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik moeite heb met het vinden van goed passende blazers, wat me één keer met moeite gelukt is. Ik heb een heel slanke taille maar vrij grote, brede schouders en dat gaat niet echt samen, helaas. Of hij zit goed om mijn middel en mijn schouders barsten uit de naden óf hij zit goed bij de schouders en er blijft veel te veel stof bij mijn taille over. Dat zouden grote winkels als H&M en Zara wel een beetje mogen aanpassen.

Laatst gewijzigd op 16-06-2012 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 20:45
Verwijderd
Ik heb altijd problemen met het vinden van broeken. Dat komt omdat ik heupen en een kont heb maar ook relatief korte benen. Alhoewel ik daar nu aan twijfel, als ik zie dat veel meer mensen dat probleem hebben. Dan ligt het gewoon aan de spijkerbroeken. En mijn bovenbenen passen nooit in mijn broeken. Of nou ja, dat zit dan strak en dat vind ik niet lekker zitten. Maar dan zit hij vaak bij mijn buik weer veul te los.

Bovenkleding heb ik nooit problemen mee. Hoogstens dat de taille van het shirtje anders zit dan mijn taille, maar ja, dat is nu eenmaal net een beetje wat in de mode is en wat niet. En die dingen moet je ook gewoon niet kopen, want dan ziet het er raar uit
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 21:09
SophieBerry
SophieBerry is offline
Citaat:
Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik moeite heb met het vinden van goed passende blazers, wat me één keer met moeite gelukt is. Ik heb een heel slanke taille maar vrij grote, brede schouders en dat gaat niet echt samen, helaas. Of hij zit goed om mijn middel en mijn schouders barsten uit de naden óf hij zit goed bij de schouders en er blijft veel te veel stof bij mijn taille over. Dat zouden grote winkels als H&M en Zara wel een beetje mogen aanpassen.
Het is inderdaad super jammer dat ketens vaak alleen kleren voor gemiddelde mensen verkopen. Dat verschil tussen schouders en taille heb ik ook. Bovendien kom ik uit een familie van lange mensen maar ben zelf minder gegroeid dan verwacht. Nu zijn de mouwen van maat 34 meestal te kort maar zit een maat groter te wijd rond mn taille en heeft vaak wat veel decollete... Bij broeken hetzelfde, de standaardmaten van H&M koop ik dus nooit meer. Die zijn altijd te kort of zitten slecht bij mijn heupen. Langzaam begin ik nu door te krijgen waar ik wat het beste kan kopen maar het blijft irritant omdat ik lang Niet alles mooi vind wat mode is
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 21:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nouja, de enige winkelketens die ik ken voor 'speciale' maten zijn dus www.pepperberry.com, helaas alleen fysieke winkels in Engeland en verder dus online shop, dus je kunt het niet even gaan passen, maar zij doen dus veel voor vrouwen met groter-dan-gemiddelde borsten. En Levi's doet natuurlijk veel met spijkerbroeken qua vorm tegenwoordig. Heeft iemand anders nog goede merken of adressen?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 14:01
Verwijderd
DIverse kledingstukken van één en dezelfde maat zitten nooit hetzelfde. Jullie zoeken niet goed. Ja, er zijn typische problemen die langskomen, maar da's een kwestie van opletten bij het kopen. Bijna iedereen heeft wel een praktische beperking met het kopen van kleding.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 14:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is 'niet goed zoeken' nou voor rare beschuldiging? We zoeken juist heel gericht! Als iemand anders met hetzelfde probleem namelijk in dit topic kijkt en WEL een goed merk heeft gevonden voor dat specifieke probleem, dan kan die persoon die tip geven aan de anderen met dat probleem. Ik vind dat heel prima zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 15:49
Verwijderd
Nou, wat ik dus zeg is het volgende: er zijn 1000 verschillende winkels die allemaal maten hebben waar óók weer heel veel variatie in zit. Iederéén moet zich aanpassen aan wat 'm staat en wat werkt bij zijn lijf. Ik lees weinig tips en vooral veel 'o oei ik toch met mijn tetten/tetloosheid'. Op dat laatste reageer ik dus.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 16:42
Verwijderd
Ik heb het hier nog niet gehoord, maar bij veel spijkerbroeken heb ik het probleem dat het te strak zit bij m'n kont of te wijd om m'n taille. Maar Garcia broeken passen echt goed lengtemaat 30 is wel altijd uitverkocht, maargoed, een spijkerbroek inkorten is een kwartiertje werk.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 16:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou, wat ik dus zeg is het volgende: er zijn 1000 verschillende winkels die allemaal maten hebben waar óók weer heel veel variatie in zit. Iederéén moet zich aanpassen aan wat 'm staat en wat werkt bij zijn lijf. Ik lees weinig tips en vooral veel 'o oei ik toch met mijn tetten/tetloosheid'. Op dat laatste reageer ik dus.
OK, maar je zette het precies onder mijn post waarin ik dus wel heel concrete tips geef
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 18:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb het hier nog niet gehoord, maar bij veel spijkerbroeken heb ik het probleem dat het te strak zit bij m'n kont of te wijd om m'n taille. Maar Garcia broeken passen echt goed lengtemaat 30 is wel altijd uitverkocht, maargoed, een spijkerbroek inkorten is een kwartiertje werk.
Heeft m'n schoonzusje ook idd en zij heeft ook altijd die broeken. Zelf heb ik graag spijkerbroeken van Esprit, die zitten bij mij vaak goed (niet te strak bij m'n bovenbenen, niet te laag op m'n heupen en niet te wijd in m'n taille).
Oud 04-04-2012, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Het topic is afgesplitst van een topic over borstgrootte, nogal logisch dat er over tetten gepraat wordt. Niet zo zeuren dus.

Momenteel heb ik sowieso problemen met kleding zoeken. Vroeger nooit zo'n last mee gehad. Wel heb ik vaak genoeg gehad dat broeken te lang waren (en ik ben toch gewoon 1m70) (en soms dat te lange broeken gewoon keihard krimpen in de was, zodat je hoog water hebt )
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Het topic is afgesplitst van een topic over borstgrootte, nogal logisch dat er over tetten gepraat wordt. Niet zo zeuren dus.

Momenteel heb ik sowieso problemen met kleding zoeken. Vroeger nooit zo'n last mee gehad. Wel heb ik vaak genoeg gehad dat broeken te lang waren (en ik ben toch gewoon 1m70) (en soms dat te lange broeken gewoon keihard krimpen in de was, zodat je hoog water hebt )
Ik zeur niet, de tetten waren een voorbeeld van het zogenaamde niet-passen. Ik geef juist aan dat er door de rest teveel gezeurd wordt.

Maw: zoek beter en schrijf geen hele winkel of segment af.

@fizzle: dat was niet bewust Dan had ik je wel gequote.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 20:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Broeken te lang? Broeken zijn juist vaak te kort! Ik ben 1.80, niet uitzonderlijk lang, maar ik kan de laatste tijd amper spijkerbroeken, laat staan gewone broeken vinden. Lengtemaat 34 is vaak te kort en 36 wordt bijna niet verkocht. Diesel is vaak lang, maar is gemaakt voor vrouwen met een bekken waar geen kind doorheen zou kunnen.

Levi's zijn inderdaad ideaal met hun 3 verschillende 'modellen', maar helaas is hun 34 te kort...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zara is ook lang (maar ook smal), heb je daar weleens gekeken?
Oud 05-04-2012, 15:03
*oma*
*oma* is offline
Ik heb maat 28/32 (omvang/ lengte) en bij mij passen broeken van Met en Kuyichi erg goed. Diesel valt inderdaad klein en bij mijn Diesel-broeken heb ik dan ook de pijpen omgeslagen.

De kleding van de Zara vind ik echt hel. Die maten passen mij vaak helemaal niet. Ik ben wat breder bij mijn schouders, dus shirtjes gaan dan trekken en hebben rare lengtes. Ik los dat op door geen kleding bij de Zara te kopen !
Oud 14-06-2012, 18:35
Lorelei
Lorelei is offline
Upje

Citaat:
Broeken te lang? Broeken zijn juist vaak te kort! Ik ben 1.80, niet uitzonderlijk lang, maar ik kan de laatste tijd amper spijkerbroeken, laat staan gewone broeken vinden. Lengtemaat 34 is vaak te kort en 36 wordt bijna niet verkocht. Diesel is vaak lang, maar is gemaakt voor vrouwen met een bekken waar geen kind doorheen zou kunnen.

Levi's zijn inderdaad ideaal met hun 3 verschillende 'modellen', maar helaas is hun 34 te kort...
WE heeft vrij lange spijkerbroeken. Hun maten zijn een beetje off want ik heb er wel eens een 27/32 gepast die zowel te wijd als te lang was, terwijl ik normaal 28/34 (nja eigenlijk 33) heb. Maar misschien past het bij jou dan beter.

Fizzle; Heb jij wel eens iets bij pepperberry besteld? Ik koop bh's wel eens bij bravissimo maar ik ben nog nooit voor de kleding gegaan.. vind 't ook eigenlijk te duur en zoveel problemen heb ik niet bij het kopen van kleding
Oud 15-06-2012, 10:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Upje

WE heeft vrij lange spijkerbroeken. Hun maten zijn een beetje off want ik heb er wel eens een 27/32 gepast die zowel te wijd als te lang was, terwijl ik normaal 28/34 (nja eigenlijk 33) heb. Maar misschien past het bij jou dan beter.

Fizzle; Heb jij wel eens iets bij pepperberry besteld? Ik koop bh's wel eens bij bravissimo maar ik ben nog nooit voor de kleding gegaan.. vind 't ook eigenlijk te duur en zoveel problemen heb ik niet bij het kopen van kleding
Nog nooit iets besteld bij ze, ik vind het ook erg duur. Maar ik heb maar 1 truitje dat mooi op mijn taille aansluit zonder mijn borsten af te knellen of lelijk op te rekken (vaak zie je het elastiek er wit doorheen glanzen), dus ik overweeg het wel. Bravissimo bestel ik ook vaker dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 07:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Spijkerbroeken zijn inderdaad lastig met heupen en korte benen (ik weet nu een paar merken en modelken die goed kunnen), maar omdat ik kort ben, is ook shirtjes kopen niet zo makkelijk. Alle langere shirtjes pas ik niet, want dat zit rond mijn heupen veel te strak. En ik hou niet van flodder-dingen, want dan lijk ik nog korter. En met mijn zwemschouders pas ik ook niet overal in. Als er eens iets leuks bij zit, kan ik voor shirtjes en zo wel slagen bij Miss Etam Kort.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 10:35
Roosje
Roosje is offline
Wat spijkerbroeken betreft: ik heb relatief brede heupen voor mijn benen en pas(te) altijd fantastisch in Indian Rose-broeken. Ze zijn loeiduur, maar zitten wel overal goed en dat vond ik het geld wel waard.

En ik mis shirtjes die aansluiten in mijn taille. Blazers doen dat om de één of andere reden wel, maar andere shirtjes zijn altijd te los. Dat los ik nu op door fladderdingen te dragen, want dan valt het niet op, en vroeger door lintjes om mijn middel te knopen, maar ik zou wel gewoon aansluitende dingen willen.
Oud 19-06-2012, 07:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Roosje, helpt het misschien als je een t-shirt van een stretch-stof koopt, en die dan koopt in de maat van je taille? Dan slijten ze sneller omdat je borsten en heupen ze natuurlijk erg oprekken, maar dan sluit het tenminste goed aan. Dat doe ik ook als ik iets vind met genoeg rek.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:07
Verwijderd
Ik bestel regelmatig kleding van een website met op vintage geïnspireerde kleding. De kleding is duidelijk getailleerd en heeft vaak meer naden om de taille mooi aansluitend te maken. Ook wordt bij sommige shirtjes al aangegeven dat je door de snit ook een grotere boezem kan hebben en het toch mooi blijft zitten.
Ik weet niet of ik een link mag posten maar het is zo gevonden met Google.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Ik bestel regelmatig kleding van een website met op vintage geïnspireerde kleding. De kleding is duidelijk getailleerd en heeft vaak meer naden om de taille mooi aansluitend te maken. Ook wordt bij sommige shirtjes al aangegeven dat je door de snit ook een grotere boezem kan hebben en het toch mooi blijft zitten.
Ik weet niet of ik een link mag posten maar het is zo gevonden met Google.
Zo lang het niet jouw website is en je plaatst geen reflink (=een link waarbij jij geld of punten krijgt als mensen erop klikken), mag je de link gewoon posten.

Verder heb ik dat probleem met shirtjes niet. Maar ik las laatst dat Pamela Anderson (tja) bloesjes koopt in maat 12 (dat is in noordeuropa maat 40) en daar dan een riem omheen doet. Maargoed, dat moet maar net je stijl zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 12:58
Verwijderd
De website is http://topvintage.nl
en dan bedoel ik met name dit soort topjes;

http://topvintage.nl/nl/vintage-retr...op-black-zwart
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Spijkerbroeken zijn inderdaad lastig met heupen en korte benen (ik weet nu een paar merken en modelken die goed kunnen), maar omdat ik kort ben, is ook shirtjes kopen niet zo makkelijk. Alle langere shirtjes pas ik niet, want dat zit rond mijn heupen veel te strak. En ik hou niet van flodder-dingen, want dan lijk ik nog korter. En met mijn zwemschouders pas ik ook niet overal in. Als er eens iets leuks bij zit, kan ik voor shirtjes en zo wel slagen bij Miss Etam Kort.
C&A heeft ook zo'n kort-lijn, weet niet of je daar wel eens gekeken hebt
Oud 04-07-2012, 19:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wel voor broeken, voor shirts was me dat nog niet opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, shirt weet ik eigenlijk ook niet zeker. Dacht dat ze wel een hoek hadden maar wellicht ook niet in alle vestigingen. Sowieso vind ik shirtjes bij de C&A nooit zo lang.
Oud 04-07-2012, 22:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sowieso vind ik shirtjes bij de C&A nooit zo lang.
Kun je nagaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 02:41
SushiMonster
SushiMonster is offline
Ik heb hele grote tetten en ik koop mijn kleding altijd in webshops en bij H&M
Oud 14-07-2012, 02:57
Fit4Life
Fit4Life is offline
Citaat:
Ik heb hele grote tetten en ik koop mijn kleding altijd in webshops en bij H&M
Over SushiMonster
Geslacht
zeg ik niet

Moest lachen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 03:47
SushiMonster
SushiMonster is offline
Oud 14-07-2012, 10:07
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Ik heb een slecht passende roze fluffy ochtendjas aan, die eigenlijk veel te klein is, maar wel lekker zacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten