Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2012, 18:14
patricia15
patricia15 is offline
Hallo,

Voor de 2e heb ik een ingegroeide nagel die goed doorzet en er rommel uitkomt.
de eerste keer is zo'n 3½ jaar geleden daar ben ik toen aan geholpen in het ziekenhuis, naar een paar keer te zijn weg gestuurd bij de huisarts en dat het wel over zal gaan.

Nu zit ik dus weer met een ingegroeide nagel aan de zelfde teen, wat moet ik doen?
Kan ik wel weer naar de huisarts gaan, dan zegt ie toch vast weer dat het wel over zal gaan.

Zal ik het nog even aan kijken en kijken of een zout of soda badje helpt, of toch maar naar de huisarts gaan en kijken wat ie weer gaat zeggen.
Weet zelf wel dat het beter is om er misschien mee heen te gaan, maar ben bang dat ik dan weer een paar week er mee rond loop en dan een paar keer naar hem toe gaat en dat ie van allerlei pijnlijke dingen doet en het allemaal niet helpt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 19:29
DAH
DAH is offline
Ik denk dat je uberhaupt je teennagels beter moet knippen of andere schoenen dragen, om het ingroeien te voorkomen.
Misschien moet je rechtstreeks naar het ziekenhuis, of eerst naar de huisarts gaan. Ik weet niet wat ze in het ziekenhuis doen, maar als je bang bent dat de huisarts het verkloot, moet je er niet heen gaan. Misschien maar rechtstreeks naar het ziekenhuis, of een andere huisarts.
Oud 06-03-2012, 20:01
Pluis
Pluis is offline
je moet sowieso beginnen met sodabadjes, met een beetje geluk kan je daarmee de ontsteking zelf temmen. En om te voorkomen dat het nog eens gebeurt moet je eens naar de pedicure. Is de ontsteking zo hardnekkig dat je het met soda niet redt, dan moet je wel weer via je huisarts naar de chirurg.
Oud 07-03-2012, 16:49
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
je dokter zegt dat het over zal gaan? raar want een ingegroeide nagel gaat helemaal niet over :/
je teennagels recht afknippen, recht afvijlen, en steeds een goede pedicure doen. (had vroeger zelfi ngegroende nagels, ben er van af geraakt door vanalles te proberen)
je kunt ook een BS Quick plaatsen, een soort plastiekje, dat je nagelplaat wat 'omhoog' trekt en zo de nagel laat uitgroeien, ervoor en erna een goede pedicure!
je kunt ook werken met coppoline (sorry als het niet juist geschreven is) maar dat vind ik zelf niet aan te raden, van mij was m'n nagelwal dan ontstoken,
voetbadjes nemen met chloraminetabletjes, helpen ook, maar alleen tegen de ontsteking...
een vriendin van me had een afwijking aan haar nagelwortel,waardoor 'r nagel steeds ingroeide, na veel sukkelen is ze naar het ziekenhuis doorverwezen,e n daar een kleine 'operatie' gehad aan 'r teennagel, normaal gingen ze hem weghalen of een stuk volledig weghalen, maar er is een operatie gebeurd aan de nagelwallen ofzo iets, ik weet het juiste er niet van...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 19:42
Martiño
Martiño is offline
Als je huisarts zegt dat een ingegroeide teennagel (zeker als het al zo ver is dat je teen ontstoken is en er zelfs pus uit komt) wel over gaat dan moet je echt op zoek naar een andere huisarts. Als je niks doet groeit de nagel alleen maar verder in.
De oorzaak moet gewoon worden aangepakt, met andere woorden, het stuk nagel dat is ingegroeid moet verwijderd worden.

Dit kan de pedicure doen, maar als het al zo ver is ingegroeid dat het ernstig ontstoken is kun je het beste naar een huisarts of chirurg. De pedicure kan eigenlijk alleen maar een beginnende ingroeiende nagel verhelpen, en dat is bij jou zo te lezen niet meer het geval. Tot die tijd kun je de ontsteking onder controle houden met regelmatig een sodabad, en eventueel een gaasje (er moet wel lucht bij kunnen) op de wond leggen zodat er geen vuil in komt.

Verder is het nu eenmaal zo (kan ik helaas uit eigen ervaring zeggen) dat als je eenmaal een keer ingegroeide teennagel hebt gehad, je een grote kans hebt dat hij wéér ingroeit. Dat is dus an sich niet zo vreemd (misschien bedoelde je huisarts dat?).
Wat je wel kunt doen om het te voorkomen is goed voor je teennagels zorgen, dus goed recht afknippen in de hoeken en eventueel op regelmatige basis naar de pedicure. Soms helpt het om niet al te strakke schoenen te dragen, zodat je tenen de ruimte hebben en niet tegen elkaar staan gedrukt.
Zodra je denkt dat je nagel weer in begint te groeien direct naar de pedicure of huisarts.

Laatst gewijzigd op 07-03-2012 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 19:56
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Ik zou wachten tot het weekend en dan naar de spoedeisende hulp gaan en zeggen dat het heeeeeeeel erg pijn doet met een pruillipje.
Daar nemen ze je wel serieus.
Als je eraan geholpen bent zou ik toch maar een pedicure aanraden. Suc6
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 20:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zou wachten tot het weekend en dan naar de spoedeisende hulp gaan en zeggen dat het heeeeeeeel erg pijn doet met een pruillipje.
Dan zeggen ze bij de spoedeisende hulp dat je naar de huisartsenpost moet (want niet spoedeisend) en bij de huisartsenpost vragen ze eerst waarom je niet al lang naar de huisarts bent geweest als het zo'n pijn doet, krijg je advies om een paracetamol te nemen tegen de pijn, zeggen ze dat je een afspraak moet maken voor het eerstvolgende spreekuur bij je huisarts en dan sturen ze je naar huis (want de huisartsenpost is alleen voor gevallen die niet spoedeisend zijn, maar ook niet meer kunnen wachten, maar een ingegroeide teennagel kan wel wachten, tenzij hij begint af te sterven of je dreigt in shock te geraken ).

Laatst gewijzigd op 07-03-2012 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 17:04
patricia15
patricia15 is offline
Ja m'n huisarts zei toen van dat het wel over zou gaan, ben toen wel 5á6 keer bij hem geweest voor m'n teen en heeft ie er almaar aan zitten te roppen en doen, en ben ben toen pas door gestuurd.

Ben bang dat hij nou weer precies het zelfde gaat doen.

Nou ik ga morgen heen, ben benieuwd wat hij gaat doen en ervan zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Als je eraan geholpen bent zou ik toch maar een pedicure aanraden. Suc6
Je moet je echt schamen als je met zulke dingen de spoedeisende hulp zou willen vervelen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 21:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja m'n huisarts zei toen van dat het wel over zou gaan, ben toen wel 5á6 keer bij hem geweest voor m'n teen en heeft ie er almaar aan zitten te roppen en doen, en ben ben toen pas door gestuurd.

Ben bang dat hij nou weer precies het zelfde gaat doen.

Nou ik ga morgen heen, ben benieuwd wat hij gaat doen en ervan zegt.
Zoek een andere huisarts. Dat meen ik serieus.

Als je huisarts tegen jou zegt dat een ingegroeide teennagel 'wel over gaat' dan is hij geen goede huisarts.
Er moet iets aan gedaan worden, dat kan zijn goed bijknippen en liften, behandeling bij de pedicure of een kleine ingreep, maar als je het op z'n beloop laat wordt het alleen maar erger.
Oud 08-03-2012, 22:24
Verwijderd
Ik zorg dan altijd dat ik het pus eruit laat komen, ga met de punt van mijn nagelschaartje langs de nagel, zodat die los komt en dat ik het vuil weg haal. Dan flink sterilon erop smijten, nagel nog een keer goed recht afknippen, (witte) pleister erop. Als ik dat een aantal keren herhaal gaat het over . Oh en als ik thuis ben steeds op slippers lopen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 13:07
patricia15
patricia15 is offline
Nou ik ben geweest, en wordt toch direct door gestuurd want hij zei dat het de vorige keer dus niet goed is gegaan omdat er een 2e nagel groeit, wat eigenlijk gewoon niet had moeten gebeuren.

Ik was zo verbaast dat hij dat zei dat ik er maar mee heen moest.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 13:49
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb daar ook heel vaak last van (het lijkt zelfs wel chronisch)
Ik ga er meestal voor naar de pedicure, die heeft dan een soort trillend metaal stokje achtig iets, waar je nauwelijks wat van voelt, daarmee maakt ze de randen naast je nagel weer open en doet ze er een soort watten onder waardoor je nagel omhoog komt te liggen, je voelt er echt nauwelijks wat van maar er is wel snel resultaat.
Enige nadeel is dat je voor pedicure niet verzekerd bent en je het dus zelf moet betalen(bij mij was t dacht ik rond de 30 euro voor een hele voet)
Oud 16-03-2012, 19:14
patricia15
patricia15 is offline
Ik wordt woensdag aan m'n teen geholpen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 22:02
Martiño
Martiño is offline
In het ziekenhuis? Succes!
Oud 17-03-2012, 11:43
RoanB
RoanB is offline
Succes. Ik ben ook twee keer geholpen aan een ingegroeide teennagel. Daarna hoor je er geen last meer van te hebben, maar bij mij was dit dus wel het geval. Ook ruim een jaar aangeklooid met een nagel die telkens weer begon in te groeien. Op een gegeven moment ben ik naar een medische pedicure gegaan, waar ik nu al bijna een jaar zit, en heb er sindsdien geen last meer van.

Mocht je na de operatie dus toch weer last krijgen dan raad ik je zeker aan om naar een pedicure te gaan, die houden het prima bij.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 17:28
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
In het ziekenhuis? Succes!
Ja in het ziekenhuis Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 17:30
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
Succes. Ik ben ook twee keer geholpen aan een ingegroeide teennagel. Daarna hoor je er geen last meer van te hebben, maar bij mij was dit dus wel het geval. Ook ruim een jaar aangeklooid met een nagel die telkens weer begon in te groeien. Op een gegeven moment ben ik naar een medische pedicure gegaan, waar ik nu al bijna een jaar zit, en heb er sindsdien geen last meer van.

Mocht je na de operatie dus toch weer last krijgen dan raad ik je zeker aan om naar een pedicure te gaan, die houden het prima bij.
Bedankt!

Ja dit wordt dus ook mijn tweede keer, en hoop er nu vanaf te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 18:15
Droppiex
Droppiex is offline
Ik heb het ook en ik ga altijd naar de pedicure!
Naja mn moeder is mn pedicure
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 23:11
patricia15
patricia15 is offline
Ik ben woensdag geholpen aan m'n teen,
maar hij bloed nu nog steeds is dat wel goed?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 08:25
Verwijderd
Bloedt ie inmiddels al twee dagen continu? heb je bij andere wondjes ook dat 't slecht stolt?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 11:07
Martiño
Martiño is offline
Het is natuurlijk een flinke snee die er in is gemaakt, dus het is niet vreemd dat het een beetje nabloedt.

Heb je instructies gekregen na je operatie, waar in staat wat je moet doen om de wond te verzorgen? En anders moet je gewoon even bellen met het ziekenhuis voor wat je moet doen. Heb je ook nog een controleafspraak?
Oud 23-03-2012, 17:36
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
Bloedt ie inmiddels al twee dagen continu? heb je bij andere wondjes ook dat 't slecht stolt?
Nee anders geneest het altijd snel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 17:39
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
Het is natuurlijk een flinke snee die er in is gemaakt, dus het is niet vreemd dat het een beetje nabloedt.

Heb je instructies gekregen na je operatie, waar in staat wat je moet doen om de wond te verzorgen? En anders moet je gewoon even bellen met het ziekenhuis voor wat je moet doen. Heb je ook nog een controleafspraak?
Nou ze hebben alleen gezegd dat ik goed moest spoelen 1 keer per dag.

Nee ik heb geen controle afspraak, er zit nu ook geen hechting in en de vorige keer wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 17:43
Martiño
Martiño is offline
Als je het niet vertrouwt: ziekenhuis of huisartsenpost even bellen
Oud 24-03-2012, 12:33
Lorelei
Lorelei is offline
Fijn dat je nu wel geholpen bent, maar volgende keer gewoon meteen naar de pedicure zodra je voelt of ziet dat-ie weer begint in te groeien.
Oud 26-03-2012, 16:46
patricia15
patricia15 is offline
Citaat:
Fijn dat je nu wel geholpen bent, maar volgende keer gewoon meteen naar de pedicure zodra je voelt of ziet dat-ie weer begint in te groeien.
Ja dat is een veel beter idee, maar ze hebben nu gezegd dat ze er een goedje over hebben gedaan, dat ie nou niet terug kan komen.
Ben benieuwd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten