![]() |
|
![]() |
Ja m'n huisarts zei toen van dat het wel over zou gaan, ben toen wel 5á6 keer bij hem geweest voor m'n teen en heeft ie er almaar aan zitten te roppen en doen, en ben ben toen pas door gestuurd.
Ben bang dat hij nou weer precies het zelfde gaat doen. Nou ik ga morgen heen, ben benieuwd wat hij gaat doen en ervan zegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je huisarts tegen jou zegt dat een ingegroeide teennagel 'wel over gaat' dan is hij geen goede huisarts. Er moet iets aan gedaan worden, dat kan zijn goed bijknippen en liften, behandeling bij de pedicure of een kleine ingreep, maar als je het op z'n beloop laat wordt het alleen maar erger.
|
Verwijderd
|
Ik zorg dan altijd dat ik het pus eruit laat komen, ga met de punt van mijn nagelschaartje langs de nagel, zodat die los komt en dat ik het vuil weg haal. Dan flink sterilon erop smijten, nagel nog een keer goed recht afknippen, (witte) pleister erop. Als ik dat een aantal keren herhaal gaat het over
![]() |
![]() |
|
Ik heb daar ook heel vaak last van (het lijkt zelfs wel chronisch)
Ik ga er meestal voor naar de pedicure, die heeft dan een soort trillend metaal stokje achtig iets, waar je nauwelijks wat van voelt, daarmee maakt ze de randen naast je nagel weer open en doet ze er een soort watten onder waardoor je nagel omhoog komt te liggen, je voelt er echt nauwelijks wat van maar er is wel snel resultaat. Enige nadeel is dat je voor pedicure niet verzekerd bent en je het dus zelf moet betalen(bij mij was t dacht ik rond de 30 euro voor een hele voet)
|
![]() |
Succes. Ik ben ook twee keer geholpen aan een ingegroeide teennagel. Daarna hoor je er geen last meer van te hebben, maar bij mij was dit dus wel het geval. Ook ruim een jaar aangeklooid met een nagel die telkens weer begon in te groeien. Op een gegeven moment ben ik naar een medische pedicure gegaan, waar ik nu al bijna een jaar zit, en heb er sindsdien geen last meer van.
Mocht je na de operatie dus toch weer last krijgen dan raad ik je zeker aan om naar een pedicure te gaan, die houden het prima bij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja dit wordt dus ook mijn tweede keer, en hoop er nu vanaf te zijn. |
![]() |
|
Het is natuurlijk een flinke snee die er in is gemaakt, dus het is niet vreemd dat het een beetje nabloedt.
Heb je instructies gekregen na je operatie, waar in staat wat je moet doen om de wond te verzorgen? En anders moet je gewoon even bellen met het ziekenhuis voor wat je moet doen. Heb je ook nog een controleafspraak?
||
![]() |
Citaat:
Nee ik heb geen controle afspraak, er zit nu ook geen hechting in en de vorige keer wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben benieuwd ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |