![]() |
|
Het klinkt alsof het hier om een ingegroeide of te ver ingeknipte nagel gaat (ervaringsdeskundige, helaas).
Zelf ben ik ook een paar keer geholpen aan mn teennagels. Nadat de huisarts het twee keer zelf heeft gedaan, was ik de verdovingsspuiten zat (in mijn geval 6), en heeft de chirurg het gedaan door me een lichte narcose te geven.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het is goed dat je er aan geholpen wordt, dat staat voorop. Of de chirurg betere verdoving heeft weet ik niet (DDM?), maar het lijkt me waarschijnlijk dat hij vergelijkbare verdoving zal gebruiken. Als de verdoving is uitgewerkt zal het nog steeds pijn doen, vermoed ik.
Zelf ben ik twee keer door de huisarts aan een ingegroeide teennagel geholpen, beide keren zeer onprettige ervaringen. Toen de nagels toch weer ingroeiden (aan beide grote tenen), is het uiteraard weer gaan ontsteken, en heb ik het chirurgisch laten verwijderen. Ik had geen zin meer in verdovingsspuiten, dus ik heb het onder een lichte narcose laten doen. Enkele jaren later is het weer teruggekomen aan een teen, en heb ik het weer laten verwijderen onder lichte narcose. Helaas speelt de ontsteking nog steeds af en toe op, dus ik ben er nog niet vanaf.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had ook een ingegroeide nagel, en ben daarvoor ook naar het ziekenhuis doorverwezen.
Verdoving (eerste 2 prikken) werkte niet meteen, tweede keer gelukkig wel, want het doet echt fokking zeer... (grote teen) Sfeer daar was heel relaxt, met radio'tje aan enz, dus ik heb rustig zitten kijken hoe ze in m'n teen zaten te snijden, en verticaal een stukje wegknipten waardoor die nagel nu nog steeds erg smal is (en dus ook niet meer kan ingroeien). Nog een paar dagen met m'n been omhoog in bed gelegen. Been omlaag betekende een kloppend gevoel zoals je dat nog nooit hebt gevoeld: 't voelde alsof m'n teen uit elkaar zou spatten,,, edit: Die verdoving bij mij deden ze naast vlak naast de nagel, erg dicht bij (of misschien wel in) de ontsteking... (dus iig gelukkig niet bij de 'oorsprong' van de nagel, anders was ik het ziekenhuis uitgerend ![]() Laatst gewijzigd op 03-06-2008 om 19:54. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb toen gezegd dat ze wat mij betreft mn teen eraf mogen hakken, omdat ik het helemaal zat was.
||
Citaat:
![]() Wat betreft het teruggroeien en dus recidiveren van de klachten: tijdens de behandeling wordt het gedeelte waaruit de nagel groeit beschadigd door er overheen te krassen. Men hoopt dan dat er op die plek geen nagelgroei meer optreedt. Ook kan je er fenol op doen. Maar hier bestaat niet echt een consensus over. Het blijkt misschien zelfs schadelijk te zijn. Derhalve wordt dit laatste niet veel (meer) toegepast.
|
Mijn nagels zijn nog nooit helemaal ingegroeit maar er is aan iedere grote teen altijd één hoekje wat erg dicht in m'n vel prikt.
Best wel pijnlijk als ik mijn teen ook maar een heel klein beetje stoot. Ik kan gelukkig met wat moeite altijd zelf de nagel wel lospulken uit het hoekje zodat ie nooit helemaal ingroeit.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Oké nouja daar moet ik dan maar ff doorheen bijten, ben allang blij dat ze hem niet door de bovenkant van me teen steken want dat doet echt zeer ![]() Maar in iedergeval bedankt voor het helpen ![]() |
![]() |
|
Ik had ook een ontstoken teen en heb dat bij de dokter zelf kunnen laten doen. Maar dat was ook met plaatselijke verdoving. Je krijgt dan 2 spuiten, waarvan 1 sowieso in je teen t.h.v. waar hij aan je voet vastzit. Dan wachten ze een tijdje tot het wat begint te werken en spuiten ze er de andere bij.
Ik moet toegeven dat die spuit ontzettend veel pijn doet, aangezien ze echt zo goed als op het bot zitten daarmee. Maar het is het wel waard, want uiteindelijk ben je van je ontstoken teen vanaf en kan je weer deftig lopen zonder pijn. ![]() Ik heb die "operatie" 3 keer moeten ondergaan, dus ik weet wat het is! En soms zijn 2 spuiten niet voldoende. Nuja, ik heb toch 2 van de 3 keer meer dan de 2 standaardspuiten gekregen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben blij voor jou dat je zo snel geholpen wordt
![]() Ikzelf had al ruim 3 jaar last van een ontstoken teen met ingegroeide nagel. In de tussentijd meerdere keren langs de huisarts gegaan en meerdere keren kratten bier enzo er op laten vallen. Is niet fijn. De huisarts zei altijd het standaard verhaal van sodabadje wat helemaal niet werkte (en ik ook 3 jaar lang heb gedaan...). Daarna ben ik een jaar niet gegaan en kwam ik een keer bij een stagiair huisarts, die er van schrok. Gelijk afspraak gemaakt bij de chirurg, die het ook maar al te interresant vond, en een stuk van mijn teennagel afgesneden heeft en de wond had dichtgebrand met zuur. Mijn teen was ongeveer een factor 2 dikker. De ingreep zelf had ik niet veel last van. Ik kan niet tegen verdovingen, dus dat was wel vervelend. Pijn vond ik het niet echt doen. Ik weet niet hoeveel hij prikte, maar de dag erna zag ik minstens 6 gaatjes zitten. Ik heb ze eigenlijk nauwelijks gevoeld, maar ik vind verdovingen niet pijn doen. Misschien spoor ik niet. Het enige jammere was dat hij begon met snijden voordat de verdoving enigzins werkte. Dat is niet zo heel fijn. Verder ging alles redelijk goed. Weekje wel kloppende pijn gehad enzo, maar na ongeveer anderhalf jaar zag mijn teen er weer enigzins normaal uit ;p. Aangezien jij een stuk minder lang mee loopt, neem ik aan dat het bij jou een stuk sneller en beter gaat ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja bedankt, en wat een verhaal
![]() De dokter zei als dat gebeurde ik eerder dan me afspraak kon gaan naar de eerste hulp. Ik ga vanmiddag dan ook kijken wat de mogelijkheden zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ontstoken teen? FrantiC | 17 | 27-08-2011 08:10 | |
De Kantine |
Er was eens een saai die uit saaien ging... #1284 Verwijderd | 500 | 20-01-2011 14:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
"blessure" wel of niet meedoen met sportdag henk14 | 7 | 20-10-2009 14:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ontstoken (?) teen Poeperd | 7 | 06-12-2005 14:14 | |
Psychologie |
Ben je tevreden met je uiterlijk?? kleinedraak | 59 | 12-04-2004 19:11 |